Herbert Diess, dlouholetý šéf značky Volkswagen, se ocitl pod těžkou palbou kritiky. Vše přitom odstartovala velice nešťastná fráze „Ebit macht frei," kterou údajně několikrát zopakoval během interního zasedání s manažery Volkswagen Group. Řadě z nich však fráze připomněla nechvalně proslulý text Arbeit Macht Frei," který se stal jedním z mnoha symbolů děsivého holokaustu.
Podle informací webu BBC použil Diess během svého proslovu několikrát frázi „Ebit macht frei," což sice neznamená nic špatného, nicméně u lidí znalých historie to musí vyvolávat minimálně údiv. Fráze „Arbeit macht frei" se totiž objevovala u vstupu do několika nacistických koncentračních táborů.
V podání Diesse se však jednalo jen o velice nešťastný slovní obrat. Výraz EBIT se totiž používá jako zkratka pro Zisk před úroky a zdaněním (z anglického Earnings Before Interest and Taxes). Svou frází tak Diess chtěl jen říci něco ve smyslu „Zisk před úroky a zdaněním osvobozuje."
Případ vyvolal velké pozdvižení a tak rychle následovala i reakce ze strany Diesse. Ten podle BBC uvedl následující „V žádném případě jsem neměl v úmyslu, aby bylo toto prohlášení stavěno do jiného kontextu. V té době jsem na tuto možnost ani nepomyslel." Samotnou frázi „Ebit macht frei" pak označil za „nešťastnou volbu slov" a dodal, že Volkswagen „přistupuje k propojení s Třetí říší zvláště opatrně."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.