Jak dosáhnout co nejlepšího zrychlení? BMW se podělilo o recept

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. března 2019, 16:09 Google+

Řada z nás se při čtení technických specifikací nových automobilů často nechává unést parametry jako je maximální rychlost, počet koní nebo točivý moment. Údaj, který však v reálném provozu oceníte asi nejvíce, je schopnost automobilu svižně akcelerovat. A automobilka BMW se s námi podělila o svůj recept.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW se podělilo o recept na co nejlepší akceleraci

BMW se podělilo o recept na co nejlepší akceleraci | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Za posledních několik let urazil automobilový průmysl obrovský kus cesty. Nové automobily jsou pohodlnější, bezpečnější a také výrazně rychlejší. Časy, které k akceleraci z 0 na 100 dříve potřebovaly supersporty, dnes dokáží nabídnout i výkonnější motorizace běžných automobilů. Co je však pro nejlepší časy akcelerace nezbytné?

O tyto informace se s námi prostřednictvím videa pochlubila automobilka BMW, která patří na špičku v oblasti sportovních automobilů. Při snaze o dosažení co nejlepších časů zrychlení z 0 na 100 km/h, případně v zámoří z 0 na 96 km/h, je potřeba správně zkombinovat několik základních faktorů: Aerodynamiku, váhu, výkon, pneumatiky a asistenční systémy.

Začněme tedy aerodynamikou, kdy se vzrůstající rychlostí roste i odpor, který musí automobil překonat. V případě akcelerace z 0 na 96 km/h se však nebavíme o vysokých rychlostech a tak hraje aerodynamika spíše minoritní roli a není potřeba ji příliš řešit, jak uvádí BMW.

Výrazně důležitějším aspektem je však váha automobilu. Každý nejspíš ví, že čím je automobil lehčí, tím lépe se ovládá a také zrychluje. Ostatně i proto se v motorsportu používají co nejlehčí materiály. Nicméně nízká váha není sama o sobě vším - hodně totiž záleží na poměru výkonu a váhy.

Právě extrémní nárůst výkonu pod kapotou nových automobilů jim umožňuje předvádět skvělá zrychlení i při neustále rostoucí hmotnosti, která je obvykle způsobena vyšším komfortem i lepší bezpečností. Nicméně i tak je poměr váhy a výkonu u nových automobilů stále výrazně lepší, než jak tomu bylo u starších vozidel.

Ani samotný poměr výkonu a váhy však není všespasitelný, pokud nedokážete přenést výkon motoru na silnici. A právě tady se dostává ke slovu kvalita pneumatik, která může znamenat diametrální rozdíly. Neméně důležitá je však i kvalita podkladu, na kterém budou hledat pneumatiky oporu.

zdroj: youtube.com

Posledním důležitým prvkem jsou pak asistenční systémy, které opět pomáhají se správným přenosem výkonu motoru na povrch. Dobrým příkladem je systém Launch Control, který pomůže odstartovat s ideálními otáčkami, čímž omezí zbytečný prokluz pneumatik.

Dosahovat co nejlepších časů zrychlení je zkrátka věda, nicméně pokud byste se o tomto tématu chtěli dozvědět ještě více, není nic snazšího, než se podívat přímo na stránku BMW, na kterou video odkazuje. Kromě zajímavých informací se zde dozvíte, jak dosáhnout co nejlepšího času zrychlení třeba s BMW M4 s manuální převodovkou. A pokud BMW M4 nemáte, nesmutněte. Stejná pravidla totiž platí i pro ostatní vozy s manuálním řazením. 

Vytisknout

Diskuze: Jak dosáhnout co nejlepšího zrychlení? BMW se podělilo o recept

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Snímek nového kompaktního SUV Tesla Model Y

Tesla dnes představí nové SUV Model Y, na nové fotce se vysmívá zvědavcům

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud