Řada z nás se při čtení technických specifikací nových automobilů často nechává unést parametry jako je maximální rychlost, počet koní nebo točivý moment. Údaj, který však v reálném provozu oceníte asi nejvíce, je schopnost automobilu svižně akcelerovat. A automobilka BMW se s námi podělila o svůj recept.
Za posledních několik let urazil automobilový průmysl obrovský kus cesty. Nové automobily jsou pohodlnější, bezpečnější a také výrazně rychlejší. Časy, které k akceleraci z 0 na 100 dříve potřebovaly supersporty, dnes dokáží nabídnout i výkonnější motorizace běžných automobilů. Co je však pro nejlepší časy akcelerace nezbytné?
O tyto informace se s námi prostřednictvím videa pochlubila automobilka BMW, která patří na špičku v oblasti sportovních automobilů. Při snaze o dosažení co nejlepších časů zrychlení z 0 na 100 km/h, případně v zámoří z 0 na 96 km/h, je potřeba správně zkombinovat několik základních faktorů: Aerodynamiku, váhu, výkon, pneumatiky a asistenční systémy.
Začněme tedy aerodynamikou, kdy se vzrůstající rychlostí roste i odpor, který musí automobil překonat. V případě akcelerace z 0 na 96 km/h se však nebavíme o vysokých rychlostech a tak hraje aerodynamika spíše minoritní roli a není potřeba ji příliš řešit, jak uvádí BMW.
Výrazně důležitějším aspektem je však váha automobilu. Každý nejspíš ví, že čím je automobil lehčí, tím lépe se ovládá a také zrychluje. Ostatně i proto se v motorsportu používají co nejlehčí materiály. Nicméně nízká váha není sama o sobě vším - hodně totiž záleží na poměru výkonu a váhy.
Právě extrémní nárůst výkonu pod kapotou nových automobilů jim umožňuje předvádět skvělá zrychlení i při neustále rostoucí hmotnosti, která je obvykle způsobena vyšším komfortem i lepší bezpečností. Nicméně i tak je poměr váhy a výkonu u nových automobilů stále výrazně lepší, než jak tomu bylo u starších vozidel.
Ani samotný poměr výkonu a váhy však není všespasitelný, pokud nedokážete přenést výkon motoru na silnici. A právě tady se dostává ke slovu kvalita pneumatik, která může znamenat diametrální rozdíly. Neméně důležitá je však i kvalita podkladu, na kterém budou hledat pneumatiky oporu.
Posledním důležitým prvkem jsou pak asistenční systémy, které opět pomáhají se správným přenosem výkonu motoru na povrch. Dobrým příkladem je systém Launch Control, který pomůže odstartovat s ideálními otáčkami, čímž omezí zbytečný prokluz pneumatik.
Dosahovat co nejlepších časů zrychlení je zkrátka věda, nicméně pokud byste se o tomto tématu chtěli dozvědět ještě více, není nic snazšího, než se podívat přímo na stránku BMW, na kterou video odkazuje. Kromě zajímavých informací se zde dozvíte, jak dosáhnout co nejlepšího času zrychlení třeba s BMW M4 s manuální převodovkou. A pokud BMW M4 nemáte, nesmutněte. Stejná pravidla totiž platí i pro ostatní vozy s manuálním řazením.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?