Řada z nás už se jistě někdy dostala do situace, kdy na palubní desce svítilo tzv. hladové oko, v nádrži zbývalo posledních pár litrů benzínu a čerpací stanice byla v nedohlednu. Co v takové situaci udělat? Na to se v sérii nesmyslných experimentů zaměřil YouTuber Master Milo, který vyzkoušel řadu skutečně neobvyklých paliv.
Nizozemský YouTuber Master Milo z kanálu mastermilo82 nás nepřestává bavit. Jeho série „nesmyslných pokusů" dokáže pokaždé překvapit něčím zajímavým, ať už to byla jízda v autě bez tlumičů, stavba automobilu po vzoru Mr. Beana a nebo dnešní experiment s „alternativními" palivy.
Master Milo tentokrát vychází ze situace, kdy je čerpací stanice zavřená a vám zbývá jen možnost nakoupit v místním supermarketu / hobby-martu. Co z tamní nabídky by se dalo použít jako náhrada za klasický benzín? V úvahu připadá klasická vodka, odstraňovač laků, osvěžovač vzduchu, ethanol, univerzální silikonový olej WD-40, terpentýn, ředidlo nebo technický benzín.
Ještě před samotným experimentem však opět dojde na úpravu pokusného Oplu Corsa, kterému od posledního testu zůstalo na střeše křeslo. Vůz přijde o klasickou nádrž a palivové čerpadlo se přesunuje do malé improvizované nádrže na podlaze před spolujezdcem, kterou tvoří plastový barel a květináč.
Ještě před experimentem na prázdné silnici se ukáže, že osvěžovač vzduchu rozhodně fungovat nebude. Prvním palivem je tak technický benzín, se kterým automobil funguje naprosto bez problému - pouze palivová pumpa vydává divné zvuky. Další na řadě je etanol, který má modré zabarvení. Motor však neběží zrovna nejlépe a navíc začne problikávat kontrolka motoru. Otáčky často padají a motor má tendenci se zastavovat - přesto se podařilo nabrat s tímto palivem rychlost a pak fungovalo celkem slušně.
Odstraňovač laku na nehty zní od začátku jako extrémní řešení, přesto s ním motoru dokázal fungovat. Jeho chod byl však dost hrubý a neměl moc výkonu na rozdávání. Na řadu tak přišlo ředidlo, které bylo vůbec nejextrémnějším a nejnebezpečnějším palivem - pro auto, motor i palivový systém. Auto s ředidlem v nádrži však fungovalo až překvapivě dobře a problém mu nedělalo ani dosáhnout vyšší rychlosti. Jak se ovšem ukázalo, už během chvíle se podepsalo na palivové pumpě, jejíž plastové části byly evidentně narušeny.
Následovala vodka s 40% obsahem alkoholu, která se však neosvědčila. Obsah alkoholu byl zkrátka příliš nízký a vůz tak ani nenastartoval. Další na řadě byl terpentýn, se kterým auto opět fungovalo překvapivě dobře - problémem nebylo ani protáčení pneumatik. Podle Mila se dokonce jednalo o nejlepší alternativu, která se dá v supermarketu koupit.
Posledním palivem pak byl univerzální olej WD-40, kterého má Milo v garáži rovnou celý barel. Očekávání byla dost nízká, nicméně k všeobecnému překvapení se ukázalo, že motor dokáže bez větších obtíží spalovat i WD-40. Navíc běžel překvapivě hladce.
Jaké jsou tedy výsledky? S technickým benzínem, ředidlem, terpentýnem a WD-40 běžel motor bez větších výhrad. S etanolem a odstraňovačem laku na nehty už byly výsledky o poznání horší. Úplným propadákem pak byla vodka.
Jak ovšem Milo na konci videa shrnuje, použití jakéhokoliv z těchto alternativních paliv může motoru dost výrazně uškodit a zkrátit jeho životnost - v žádném případě tedy nic z výše zmíněného nedoporučujeme. Navíc je tradiční benzín i výrazně levnější, takže zkoušet cokoliv z výše uvedeného nemá žádný velký smysl. Zvláště pak v Česku, kde je čerpací stanice prakticky na každém rohu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.