Řada z nás už se jistě někdy dostala do situace, kdy na palubní desce svítilo tzv. hladové oko, v nádrži zbývalo posledních pár litrů benzínu a čerpací stanice byla v nedohlednu. Co v takové situaci udělat? Na to se v sérii nesmyslných experimentů zaměřil YouTuber Master Milo, který vyzkoušel řadu skutečně neobvyklých paliv.
Nizozemský YouTuber Master Milo z kanálu mastermilo82 nás nepřestává bavit. Jeho série „nesmyslných pokusů" dokáže pokaždé překvapit něčím zajímavým, ať už to byla jízda v autě bez tlumičů, stavba automobilu po vzoru Mr. Beana a nebo dnešní experiment s „alternativními" palivy.
Master Milo tentokrát vychází ze situace, kdy je čerpací stanice zavřená a vám zbývá jen možnost nakoupit v místním supermarketu / hobby-martu. Co z tamní nabídky by se dalo použít jako náhrada za klasický benzín? V úvahu připadá klasická vodka, odstraňovač laků, osvěžovač vzduchu, ethanol, univerzální silikonový olej WD-40, terpentýn, ředidlo nebo technický benzín.
Ještě před samotným experimentem však opět dojde na úpravu pokusného Oplu Corsa, kterému od posledního testu zůstalo na střeše křeslo. Vůz přijde o klasickou nádrž a palivové čerpadlo se přesunuje do malé improvizované nádrže na podlaze před spolujezdcem, kterou tvoří plastový barel a květináč.
Ještě před experimentem na prázdné silnici se ukáže, že osvěžovač vzduchu rozhodně fungovat nebude. Prvním palivem je tak technický benzín, se kterým automobil funguje naprosto bez problému - pouze palivová pumpa vydává divné zvuky. Další na řadě je etanol, který má modré zabarvení. Motor však neběží zrovna nejlépe a navíc začne problikávat kontrolka motoru. Otáčky často padají a motor má tendenci se zastavovat - přesto se podařilo nabrat s tímto palivem rychlost a pak fungovalo celkem slušně.
Odstraňovač laku na nehty zní od začátku jako extrémní řešení, přesto s ním motoru dokázal fungovat. Jeho chod byl však dost hrubý a neměl moc výkonu na rozdávání. Na řadu tak přišlo ředidlo, které bylo vůbec nejextrémnějším a nejnebezpečnějším palivem - pro auto, motor i palivový systém. Auto s ředidlem v nádrži však fungovalo až překvapivě dobře a problém mu nedělalo ani dosáhnout vyšší rychlosti. Jak se ovšem ukázalo, už během chvíle se podepsalo na palivové pumpě, jejíž plastové části byly evidentně narušeny.
Následovala vodka s 40% obsahem alkoholu, která se však neosvědčila. Obsah alkoholu byl zkrátka příliš nízký a vůz tak ani nenastartoval. Další na řadě byl terpentýn, se kterým auto opět fungovalo překvapivě dobře - problémem nebylo ani protáčení pneumatik. Podle Mila se dokonce jednalo o nejlepší alternativu, která se dá v supermarketu koupit.
Posledním palivem pak byl univerzální olej WD-40, kterého má Milo v garáži rovnou celý barel. Očekávání byla dost nízká, nicméně k všeobecnému překvapení se ukázalo, že motor dokáže bez větších obtíží spalovat i WD-40. Navíc běžel překvapivě hladce.
Jaké jsou tedy výsledky? S technickým benzínem, ředidlem, terpentýnem a WD-40 běžel motor bez větších výhrad. S etanolem a odstraňovačem laku na nehty už byly výsledky o poznání horší. Úplným propadákem pak byla vodka.
Jak ovšem Milo na konci videa shrnuje, použití jakéhokoliv z těchto alternativních paliv může motoru dost výrazně uškodit a zkrátit jeho životnost - v žádném případě tedy nic z výše zmíněného nedoporučujeme. Navíc je tradiční benzín i výrazně levnější, takže zkoušet cokoliv z výše uvedeného nemá žádný velký smysl. Zvláště pak v Česku, kde je čerpací stanice prakticky na každém rohu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?