Populární ruský kutil, mechanik, všeuměl a YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se nezastaví před ničím. Když osadil starou Ladu dvěma motory, doslova jsme žasli. Když přidal motor třetí, považovali jsme to za překvapivě funkční šílenost. V posledním videu se však rozhodl vyrovnat počet válců u Bugatti Chiron a stvořil tak automobil s řadovým šestnáctiválcem o objemu 5.6 litru.
Experimentální Lada v garáži YouTube kanálu Garage 54 vypadala punkově již od prvního dílu této série, kdy dostala druhý motor a místo chladiče radiátor. K našem překvapení se však Vlad s řadovým osmiválcem nesmířil, prodloužil přední šasi vozu, připevnil další nápravu a Lada dostala řadový dvanáctiválec. S ním vůz fungoval poměrně dobře a příliš velkou ostudu si neuřízl ani při měření výkonu. Podle Vlada to však evidentně pořád nestačilo.
Znovu se tak opakovala známá písnička, kdy se odstranil chladič a vůz dostal další motor z Lady, která stála nevyužitá v garáži. Schéma propojení motorů už měli mechanici dobře zažité a tak celá modifikace netrvala ani příliš dlouho. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že moc dlouhá nebude ani její životnost.
Během prvního nastartování a základního pokusu o naladění a synchronizaci motorů se zdálo, že by tahle bláznivá kreace bez chladiče mohla chvíli fungovat. Stačilo tedy vyrazit na opuštěnou zasněženou silnici, nazout pneumatiky se stovkami hřebíků a vyrazit na první měřenou jízdu.
Ovšem zatímco Vlad před začátkem videa otestovat dosažení rychlosti i 100 km/h, realita byla poněkud jiná. Už jen akcelerace na 60 km/h trvala déle, než se dvěma nebo třemi motory. Navíc se ukázaly i problémy se řízením, kdy celý prototyp málem skončil v závěji.
Jak se později ukázalo, sestava motorů měla hned několik potíží. A jedna z nich se vztahovala i k plynovému lanku, které nedokázalo plně otevřít přívod vzduchu a paliva prvním dvěma motorům. To se Vlad rozhodl vyřešit klasicky ruským způsobem - na plynové lanko přivázal provázek, za který měl zatáhnout jeho kolega na zadních sedačkách.
Ani tento pokus však příliš nezafungoval a během poslední jízdy bylo krásně vidět, jak ze dvou motorů postupně odlétají víčka rozdělovače. Čtyři motory už jsou zkrátka na jednu Ladu moc. Příliš pozitivní navíc nebyla ani jejich spotřeba, kdy bylo pod plynem možné sledovat, jak se ručička palivoměru pomalu propadá.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.