Skutečně velká přestavba? 5.6 litrový řadový 16-válec v klasické sovětské Ladě

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. března 2019, 10:44 Google+

Populární ruský kutil, mechanik, všeuměl a YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se nezastaví před ničím. Když osadil starou Ladu dvěma motory, doslova jsme žasli. Když přidal motor třetí, považovali jsme to za překvapivě funkční šílenost. V posledním videu se však rozhodl vyrovnat počet válců u Bugatti Chiron a stvořil tak automobil s řadovým šestnáctiválcem o objemu 5.6 litru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Klasická Lada dostala čtyři motory v řadě, příliš dlouho však nevydržela

Klasická Lada dostala čtyři motory v řadě, příliš dlouho však nevydržela | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Experimentální Lada v garáži YouTube kanálu Garage 54 vypadala punkově již od prvního dílu této série, kdy dostala druhý motor a místo chladiče radiátor. K našem překvapení se však Vlad s řadovým osmiválcem nesmířil, prodloužil přední šasi vozu, připevnil další nápravu a Lada dostala řadový dvanáctiválec. S ním vůz fungoval poměrně dobře a příliš velkou ostudu si neuřízl ani při měření výkonu. Podle Vlada to však evidentně pořád nestačilo.

Znovu se tak opakovala známá písnička, kdy se odstranil chladič a vůz dostal další motor z Lady, která stála nevyužitá v garáži. Schéma propojení motorů už měli mechanici dobře zažité a tak celá modifikace  netrvala ani příliš dlouho. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že moc dlouhá nebude ani její životnost.

Během prvního nastartování a základního pokusu o naladění a synchronizaci motorů se zdálo, že by tahle bláznivá kreace bez chladiče mohla chvíli fungovat. Stačilo tedy vyrazit na opuštěnou zasněženou silnici, nazout pneumatiky se stovkami hřebíků a vyrazit na první měřenou jízdu.

Ovšem zatímco Vlad před začátkem videa otestovat dosažení rychlosti i 100 km/h, realita byla poněkud jiná. Už jen akcelerace na 60 km/h trvala déle, než se dvěma nebo třemi motory. Navíc se ukázaly i problémy se řízením, kdy celý prototyp málem skončil v závěji.

Jak se později ukázalo, sestava motorů měla hned několik potíží. A jedna z nich se vztahovala i k plynovému lanku, které nedokázalo plně otevřít přívod vzduchu a paliva prvním dvěma motorům. To se Vlad rozhodl vyřešit klasicky ruským způsobem - na plynové lanko přivázal provázek, za který měl zatáhnout jeho kolega na zadních sedačkách.

zdroj: youtube.com

Ani tento pokus však příliš nezafungoval a během poslední jízdy bylo krásně vidět, jak ze dvou motorů postupně odlétají víčka rozdělovače. Čtyři motory už jsou zkrátka na jednu Ladu moc. Příliš pozitivní navíc nebyla ani jejich spotřeba, kdy bylo pod plynem možné sledovat, jak se ručička palivoměru pomalu propadá.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Skutečně velká přestavba? 5.6 litrový řadový 16-válec v klasické sovětské Ladě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Značka DS představí v Ženevě svůj vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

DS představí v Ženevě vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

Hyundai představí v Ženevě zcela nový i20. Sází na větší rozměry, dravější design a hybridní pohon

Nový Hyundai i20 bude stát za pozornost. Zachová si čtyřválec, nabídne hybrid a ostřejší design

Golf GTI

Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Test: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, oblíbené SUV dozrálo do skvělé formy

Suzuki

SUV Suzuki dostaly zcela novou pohonnou jednotku

Mercedes-AMG GLE 63s Coupe

Mercedes-AMG GLE 63s Coupé pro rok 2021

GAZ M20 Poběda

Krásně upravený GAZ M20 "Paběda"

Hyundai ukázal první fotografie nového modelu i30, jež odhalují výraznější design sportovní verze N

Hyundai na autosalonu v Ženevě představí nové generace i20 a i30

BMW M340d

Spojení hospodárnosti a výkonu: nové BMW M340d xDrive Sedan a nové BMW M340d xDrive Touring

Šperkařská firma nabízí unikátní klíče pro Koenigsegg Regera

Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

reklama

Doporučujeme

Toyota GR Supra Performance Line s označením TRD

Ještě sportovnější Toyota Supra? Koncept TRD sází na karbon a aerodynamiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV Suzuki dostaly zcela novou pohonnou jednotku

  2. Krásně upravený GAZ M20 "Paběda"

  3. Mercedes-AMG GLE 63s Coupé pro rok 2021

  4. Nejoriginálnější automobilové klíče, které byste chtěli mít doma?

  5. Hyundai na autosalonu v Ženevě představí nové generace i20 a i30

  6. Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud