Populární ruský kutil, mechanik, všeuměl a YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se nezastaví před ničím. Když osadil starou Ladu dvěma motory, doslova jsme žasli. Když přidal motor třetí, považovali jsme to za překvapivě funkční šílenost. V posledním videu se však rozhodl vyrovnat počet válců u Bugatti Chiron a stvořil tak automobil s řadovým šestnáctiválcem o objemu 5.6 litru.
Experimentální Lada v garáži YouTube kanálu Garage 54 vypadala punkově již od prvního dílu této série, kdy dostala druhý motor a místo chladiče radiátor. K našem překvapení se však Vlad s řadovým osmiválcem nesmířil, prodloužil přední šasi vozu, připevnil další nápravu a Lada dostala řadový dvanáctiválec. S ním vůz fungoval poměrně dobře a příliš velkou ostudu si neuřízl ani při měření výkonu. Podle Vlada to však evidentně pořád nestačilo.
Znovu se tak opakovala známá písnička, kdy se odstranil chladič a vůz dostal další motor z Lady, která stála nevyužitá v garáži. Schéma propojení motorů už měli mechanici dobře zažité a tak celá modifikace netrvala ani příliš dlouho. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že moc dlouhá nebude ani její životnost.
Během prvního nastartování a základního pokusu o naladění a synchronizaci motorů se zdálo, že by tahle bláznivá kreace bez chladiče mohla chvíli fungovat. Stačilo tedy vyrazit na opuštěnou zasněženou silnici, nazout pneumatiky se stovkami hřebíků a vyrazit na první měřenou jízdu.
Ovšem zatímco Vlad před začátkem videa otestovat dosažení rychlosti i 100 km/h, realita byla poněkud jiná. Už jen akcelerace na 60 km/h trvala déle, než se dvěma nebo třemi motory. Navíc se ukázaly i problémy se řízením, kdy celý prototyp málem skončil v závěji.
Jak se později ukázalo, sestava motorů měla hned několik potíží. A jedna z nich se vztahovala i k plynovému lanku, které nedokázalo plně otevřít přívod vzduchu a paliva prvním dvěma motorům. To se Vlad rozhodl vyřešit klasicky ruským způsobem - na plynové lanko přivázal provázek, za který měl zatáhnout jeho kolega na zadních sedačkách.
Ani tento pokus však příliš nezafungoval a během poslední jízdy bylo krásně vidět, jak ze dvou motorů postupně odlétají víčka rozdělovače. Čtyři motory už jsou zkrátka na jednu Ladu moc. Příliš pozitivní navíc nebyla ani jejich spotřeba, kdy bylo pod plynem možné sledovat, jak se ručička palivoměru pomalu propadá.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?