Skutečně velká přestavba? 5.6 litrový řadový 16-válec v klasické sovětské Ladě

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. března 2019, 10:44 Google+

Populární ruský kutil, mechanik, všeuměl a YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se nezastaví před ničím. Když osadil starou Ladu dvěma motory, doslova jsme žasli. Když přidal motor třetí, považovali jsme to za překvapivě funkční šílenost. V posledním videu se však rozhodl vyrovnat počet válců u Bugatti Chiron a stvořil tak automobil s řadovým šestnáctiválcem o objemu 5.6 litru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Klasická Lada dostala čtyři motory v řadě, příliš dlouho však nevydržela

Klasická Lada dostala čtyři motory v řadě, příliš dlouho však nevydržela | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Experimentální Lada v garáži YouTube kanálu Garage 54 vypadala punkově již od prvního dílu této série, kdy dostala druhý motor a místo chladiče radiátor. K našem překvapení se však Vlad s řadovým osmiválcem nesmířil, prodloužil přední šasi vozu, připevnil další nápravu a Lada dostala řadový dvanáctiválec. S ním vůz fungoval poměrně dobře a příliš velkou ostudu si neuřízl ani při měření výkonu. Podle Vlada to však evidentně pořád nestačilo.

Znovu se tak opakovala známá písnička, kdy se odstranil chladič a vůz dostal další motor z Lady, která stála nevyužitá v garáži. Schéma propojení motorů už měli mechanici dobře zažité a tak celá modifikace  netrvala ani příliš dlouho. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že moc dlouhá nebude ani její životnost.

Během prvního nastartování a základního pokusu o naladění a synchronizaci motorů se zdálo, že by tahle bláznivá kreace bez chladiče mohla chvíli fungovat. Stačilo tedy vyrazit na opuštěnou zasněženou silnici, nazout pneumatiky se stovkami hřebíků a vyrazit na první měřenou jízdu.

Ovšem zatímco Vlad před začátkem videa otestovat dosažení rychlosti i 100 km/h, realita byla poněkud jiná. Už jen akcelerace na 60 km/h trvala déle, než se dvěma nebo třemi motory. Navíc se ukázaly i problémy se řízením, kdy celý prototyp málem skončil v závěji.

Jak se později ukázalo, sestava motorů měla hned několik potíží. A jedna z nich se vztahovala i k plynovému lanku, které nedokázalo plně otevřít přívod vzduchu a paliva prvním dvěma motorům. To se Vlad rozhodl vyřešit klasicky ruským způsobem - na plynové lanko přivázal provázek, za který měl zatáhnout jeho kolega na zadních sedačkách.

zdroj: youtube.com

Ani tento pokus však příliš nezafungoval a během poslední jízdy bylo krásně vidět, jak ze dvou motorů postupně odlétají víčka rozdělovače. Čtyři motory už jsou zkrátka na jednu Ladu moc. Příliš pozitivní navíc nebyla ani jejich spotřeba, kdy bylo pod plynem možné sledovat, jak se ručička palivoměru pomalu propadá.

Vytisknout

Diskuze: Skutečně velká přestavba? 5.6 litrový řadový 16-válec v klasické sovětské Ladě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota GR Supra Performance Line s označením TRD

Ještě sportovnější Toyota Supra? Koncept TRD sází na karbon a aerodynamiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud