Populární ruský kutil, mechanik, všeuměl a YouTuber Vlad z kanálu Garage54 se nezastaví před ničím. Když osadil starou Ladu dvěma motory, doslova jsme žasli. Když přidal motor třetí, považovali jsme to za překvapivě funkční šílenost. V posledním videu se však rozhodl vyrovnat počet válců u Bugatti Chiron a stvořil tak automobil s řadovým šestnáctiválcem o objemu 5.6 litru.
Experimentální Lada v garáži YouTube kanálu Garage 54 vypadala punkově již od prvního dílu této série, kdy dostala druhý motor a místo chladiče radiátor. K našem překvapení se však Vlad s řadovým osmiválcem nesmířil, prodloužil přední šasi vozu, připevnil další nápravu a Lada dostala řadový dvanáctiválec. S ním vůz fungoval poměrně dobře a příliš velkou ostudu si neuřízl ani při měření výkonu. Podle Vlada to však evidentně pořád nestačilo.
Znovu se tak opakovala známá písnička, kdy se odstranil chladič a vůz dostal další motor z Lady, která stála nevyužitá v garáži. Schéma propojení motorů už měli mechanici dobře zažité a tak celá modifikace netrvala ani příliš dlouho. Tou dobou však ještě nikdo netušil, že moc dlouhá nebude ani její životnost.
Během prvního nastartování a základního pokusu o naladění a synchronizaci motorů se zdálo, že by tahle bláznivá kreace bez chladiče mohla chvíli fungovat. Stačilo tedy vyrazit na opuštěnou zasněženou silnici, nazout pneumatiky se stovkami hřebíků a vyrazit na první měřenou jízdu.
Ovšem zatímco Vlad před začátkem videa otestovat dosažení rychlosti i 100 km/h, realita byla poněkud jiná. Už jen akcelerace na 60 km/h trvala déle, než se dvěma nebo třemi motory. Navíc se ukázaly i problémy se řízením, kdy celý prototyp málem skončil v závěji.
Jak se později ukázalo, sestava motorů měla hned několik potíží. A jedna z nich se vztahovala i k plynovému lanku, které nedokázalo plně otevřít přívod vzduchu a paliva prvním dvěma motorům. To se Vlad rozhodl vyřešit klasicky ruským způsobem - na plynové lanko přivázal provázek, za který měl zatáhnout jeho kolega na zadních sedačkách.
Ani tento pokus však příliš nezafungoval a během poslední jízdy bylo krásně vidět, jak ze dvou motorů postupně odlétají víčka rozdělovače. Čtyři motory už jsou zkrátka na jednu Ladu moc. Příliš pozitivní navíc nebyla ani jejich spotřeba, kdy bylo pod plynem možné sledovat, jak se ručička palivoměru pomalu propadá.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.