Většina světových automobilek se v poslední době věnuje hlavně dvěma směrům. Jedním je elektrifikace a vývoj čistě elektrických modelů. Tím druhým pak vývoj autonomních bezpečnostních systémů, na jehož konci by měly stát čistě autonomní vozy. Co si ale o tomto vývoji myslí Jeremy Clarkson?
K těmto tématům se vyjádřil jeden z nejslavnějších motoristických novinářů světa v rozhovoru pro kanadský The Globe Mail, který Clarksona vyzpovídal ještě před oficiální premiérou třetí série The Grand Tour. Většina rozhovoru se samozřejmě točila hlavně kolem tohoto pořadu a jeho kolegů, některé z dotazů však směřovaly i k autům.
Jedna z otázek zněla, zda budou autonomní vozy „přítel nebo nepřítel," načež Clarkson odpověděl přesně ve svém stylu: „To je naprosto irelevantní. Nikdy se to nestane. Ještě nepostavili robota, který by byl schopný mi přinést pantofle, tak jak probůh chtějí postavit robota, který by byl schopný mě odvézt domů skrz Londýn? Ne, v našem životě k tomu nedojde."
Další otázka se vztahovala k elektrickým automobilům, respektive zda se skutečně jedná o budoucnost. Zda Clarkson možná trochu překvapil, neboť proti nim nic nemá. Hned vzápětí však dodal, že to taky nebude fungovat „Velká Británie, vlastně většina zemí, nemá nic jako dostatečnou kapacitu k nabíjení elektromobilů každou noc. Pokud by se ale objevily vodíkové palivové články, to by byl ten správný směr."
Další otázka se věnovala sdílení silnic mezi motoristy a cyklisty, což vyústilo v Clarksonovu známou kritiku cyklistických pruhů v Londýně a nesmyslně vysokých poplatků za průjezd města starším autem. Ty totiž podle jeho názoru nevedou k ničemu jinému, než trestání chudých lidí za to, že jsou chudí a nemají na novější auto.
A právě téma automobilů vedlo k otázce, co právě Clarkson parkuje ve své garáži. „Mám nový Range Rover a taky velice starý Range Rover. Také jsem si nechal pár aut z natáčení." Z této sezóny Grand Tour si Clarkson nechal třeba Alfu Romeo GTV6, nebo Jeep Wrangler, se kterým zdolával Kolumbii. Ze starší série si ponechal stroj vlastní výroby nazvaný Excellent, což je podvozek Land Roveru s karoserií staršího Mercedesu. Malým pokladem v jeho sbírce je pak Mercedes 600 Grosser. Jak ovšem poznamenal, už je starý a vyžívá se hlavně jízdou v Range Roverech.
Starší Range Rover přitom Clarkson v jedné z dalších otázek popsal stylem „Pořád do něj musím cpát peníze, aby zůstal pojízdný. Ale stojí za to." A proč je vlastně jeho garáž tvořena převážně staršími vozy? „Nová auta mají tendenci vzájemně splývat. Je to prostě 14 stop (4.2 metru) auta. Koupíte si je jako tapetu. Stará auta ale mají svoji osobitost."
Zobrazit příspěvek na InstagramuFor the second time in my life, I own a GTV6.
„Všichni z našeho pořadu se shodneme, že stará auta jsou hrozná - hlučná, nespolehlivá, drahá, nemají klimatizaci, řízení je těžké, nejsou pohodlná ani příliš rychlá - ale mnoho z nich vypadá extrémně půvabně. A to je podle mě to lákavé: vzácnost a krása."
A jaké auto by Clarkson raději nikdy neprodal? Odpověď na tuto otázku zůstává stále stejná: BMW 3.0 CSL. „Koupil jsem to auto za 3 000 liber a prodal za 2 800. Teď však mají hodnotu... obrovskou, ale není to jen o penězích, bylo to prostě skvělé auto."
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.