Většina světových automobilek se v poslední době věnuje hlavně dvěma směrům. Jedním je elektrifikace a vývoj čistě elektrických modelů. Tím druhým pak vývoj autonomních bezpečnostních systémů, na jehož konci by měly stát čistě autonomní vozy. Co si ale o tomto vývoji myslí Jeremy Clarkson?
K těmto tématům se vyjádřil jeden z nejslavnějších motoristických novinářů světa v rozhovoru pro kanadský The Globe Mail, který Clarksona vyzpovídal ještě před oficiální premiérou třetí série The Grand Tour. Většina rozhovoru se samozřejmě točila hlavně kolem tohoto pořadu a jeho kolegů, některé z dotazů však směřovaly i k autům.
Jedna z otázek zněla, zda budou autonomní vozy „přítel nebo nepřítel," načež Clarkson odpověděl přesně ve svém stylu: „To je naprosto irelevantní. Nikdy se to nestane. Ještě nepostavili robota, který by byl schopný mi přinést pantofle, tak jak probůh chtějí postavit robota, který by byl schopný mě odvézt domů skrz Londýn? Ne, v našem životě k tomu nedojde."
Další otázka se vztahovala k elektrickým automobilům, respektive zda se skutečně jedná o budoucnost. Zda Clarkson možná trochu překvapil, neboť proti nim nic nemá. Hned vzápětí však dodal, že to taky nebude fungovat „Velká Británie, vlastně většina zemí, nemá nic jako dostatečnou kapacitu k nabíjení elektromobilů každou noc. Pokud by se ale objevily vodíkové palivové články, to by byl ten správný směr."
Další otázka se věnovala sdílení silnic mezi motoristy a cyklisty, což vyústilo v Clarksonovu známou kritiku cyklistických pruhů v Londýně a nesmyslně vysokých poplatků za průjezd města starším autem. Ty totiž podle jeho názoru nevedou k ničemu jinému, než trestání chudých lidí za to, že jsou chudí a nemají na novější auto.
A právě téma automobilů vedlo k otázce, co právě Clarkson parkuje ve své garáži. „Mám nový Range Rover a taky velice starý Range Rover. Také jsem si nechal pár aut z natáčení." Z této sezóny Grand Tour si Clarkson nechal třeba Alfu Romeo GTV6, nebo Jeep Wrangler, se kterým zdolával Kolumbii. Ze starší série si ponechal stroj vlastní výroby nazvaný Excellent, což je podvozek Land Roveru s karoserií staršího Mercedesu. Malým pokladem v jeho sbírce je pak Mercedes 600 Grosser. Jak ovšem poznamenal, už je starý a vyžívá se hlavně jízdou v Range Roverech.
Starší Range Rover přitom Clarkson v jedné z dalších otázek popsal stylem „Pořád do něj musím cpát peníze, aby zůstal pojízdný. Ale stojí za to." A proč je vlastně jeho garáž tvořena převážně staršími vozy? „Nová auta mají tendenci vzájemně splývat. Je to prostě 14 stop (4.2 metru) auta. Koupíte si je jako tapetu. Stará auta ale mají svoji osobitost."
Zobrazit příspěvek na InstagramuFor the second time in my life, I own a GTV6.
„Všichni z našeho pořadu se shodneme, že stará auta jsou hrozná - hlučná, nespolehlivá, drahá, nemají klimatizaci, řízení je těžké, nejsou pohodlná ani příliš rychlá - ale mnoho z nich vypadá extrémně půvabně. A to je podle mě to lákavé: vzácnost a krása."
A jaké auto by Clarkson raději nikdy neprodal? Odpověď na tuto otázku zůstává stále stejná: BMW 3.0 CSL. „Koupil jsem to auto za 3 000 liber a prodal za 2 800. Teď však mají hodnotu... obrovskou, ale není to jen o penězích, bylo to prostě skvělé auto."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.