Automobilka Kia se na ženevském autosalonu pochlubí svým originálním konceptem čtyřdveřového elektromobilu, který ještě nemá jméno. Co však má, je rovnou 21 obrazovek, které na sebe přitahují obrovskou pozornost. Co však chtěla automobilka tímto nevšedním krokem skutečně říci?
Nový koncept Kia, jehož jméno ještě neznáme, může nabídnout mnoho zajímavého. Tím vůbec nejzajímavějším tématem pro většinu z nás je však extrémní počet displejů na jeho palubě: 21. Hned úvodem je ale potřeba upozornit, že se nikdo z designérů nezbláznil.
Jedná se totiž o vcelku humornou narážku na poslední trendy v designu automobilů, konkrétně velikosti jejich displejů. A tak místo jedné obrovské obrazovky dostal koncept hned 21 různě velikých. To je ostatně vidět i na jedné z uvolněných fotek.
Nevšedně seskládané obrazovky ozvláštňují jinak poměrně minimalistický interiér, jehož další nepřehlédnutelnou dominantou je nezvykle tvarovaný volant. Ten by měl svými tvary „spojovat elementy svalnatého SUV, elegantního a dynamického rodinného sedanu a prostorného crossoveru," jak uvádí automobilka.
A zatímco uvnitř kabiny dominují nevšedně seskládané obrazovky, při prvním pohledu na exteriér člověka okamžitě zaujme nezvyklý světelný podpis. V něm je stále možné vidět design takzvaného „tygřího nosu," který Kia používala pro masky chladičů svých spalovacích modelů. Dosud nepojmenovaný koncept je však prvním čistě elektrickým čtyřdveřovým cestovním autem automobilky a tak si designéři mohli dovolit zajímavý světelný experiment.
Za pozornost však stojí i čelní sklo, které přechází ve střechu. Designéři totiž použili jediný kus skla, který se táhne od základny A-sloupků přes celou kabinu, která je tak vzdušnější a současně nabízí více světla.
Více informací o tomto nevšedním konceptu, včetně pohonné jednotky a technických specifikací, bychom se měli dozvědět již příštím týdnu, kdy začíná autosalon v Ženevě. Podle všeho bychom se ale měli připravit na něco skutečně výjimečného. Jak ostatně prozradil Gregory Guillaume, viceprezident designového oddělení, „až ji budete řídit, budou se vám ježit vlasy až na zátylku."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.