Automobilka Kia se na ženevském autosalonu pochlubí svým originálním konceptem čtyřdveřového elektromobilu, který ještě nemá jméno. Co však má, je rovnou 21 obrazovek, které na sebe přitahují obrovskou pozornost. Co však chtěla automobilka tímto nevšedním krokem skutečně říci?
Nový koncept Kia, jehož jméno ještě neznáme, může nabídnout mnoho zajímavého. Tím vůbec nejzajímavějším tématem pro většinu z nás je však extrémní počet displejů na jeho palubě: 21. Hned úvodem je ale potřeba upozornit, že se nikdo z designérů nezbláznil.
Jedná se totiž o vcelku humornou narážku na poslední trendy v designu automobilů, konkrétně velikosti jejich displejů. A tak místo jedné obrovské obrazovky dostal koncept hned 21 různě velikých. To je ostatně vidět i na jedné z uvolněných fotek.
Nevšedně seskládané obrazovky ozvláštňují jinak poměrně minimalistický interiér, jehož další nepřehlédnutelnou dominantou je nezvykle tvarovaný volant. Ten by měl svými tvary „spojovat elementy svalnatého SUV, elegantního a dynamického rodinného sedanu a prostorného crossoveru," jak uvádí automobilka.
A zatímco uvnitř kabiny dominují nevšedně seskládané obrazovky, při prvním pohledu na exteriér člověka okamžitě zaujme nezvyklý světelný podpis. V něm je stále možné vidět design takzvaného „tygřího nosu," který Kia používala pro masky chladičů svých spalovacích modelů. Dosud nepojmenovaný koncept je však prvním čistě elektrickým čtyřdveřovým cestovním autem automobilky a tak si designéři mohli dovolit zajímavý světelný experiment.
Za pozornost však stojí i čelní sklo, které přechází ve střechu. Designéři totiž použili jediný kus skla, který se táhne od základny A-sloupků přes celou kabinu, která je tak vzdušnější a současně nabízí více světla.
Více informací o tomto nevšedním konceptu, včetně pohonné jednotky a technických specifikací, bychom se měli dozvědět již příštím týdnu, kdy začíná autosalon v Ženevě. Podle všeho bychom se ale měli připravit na něco skutečně výjimečného. Jak ostatně prozradil Gregory Guillaume, viceprezident designového oddělení, „až ji budete řídit, budou se vám ježit vlasy až na zátylku."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.