Automobilka Kia se na ženevském autosalonu pochlubí svým originálním konceptem čtyřdveřového elektromobilu, který ještě nemá jméno. Co však má, je rovnou 21 obrazovek, které na sebe přitahují obrovskou pozornost. Co však chtěla automobilka tímto nevšedním krokem skutečně říci?
Nový koncept Kia, jehož jméno ještě neznáme, může nabídnout mnoho zajímavého. Tím vůbec nejzajímavějším tématem pro většinu z nás je však extrémní počet displejů na jeho palubě: 21. Hned úvodem je ale potřeba upozornit, že se nikdo z designérů nezbláznil.
Jedná se totiž o vcelku humornou narážku na poslední trendy v designu automobilů, konkrétně velikosti jejich displejů. A tak místo jedné obrovské obrazovky dostal koncept hned 21 různě velikých. To je ostatně vidět i na jedné z uvolněných fotek.
Nevšedně seskládané obrazovky ozvláštňují jinak poměrně minimalistický interiér, jehož další nepřehlédnutelnou dominantou je nezvykle tvarovaný volant. Ten by měl svými tvary „spojovat elementy svalnatého SUV, elegantního a dynamického rodinného sedanu a prostorného crossoveru," jak uvádí automobilka.
A zatímco uvnitř kabiny dominují nevšedně seskládané obrazovky, při prvním pohledu na exteriér člověka okamžitě zaujme nezvyklý světelný podpis. V něm je stále možné vidět design takzvaného „tygřího nosu," který Kia používala pro masky chladičů svých spalovacích modelů. Dosud nepojmenovaný koncept je však prvním čistě elektrickým čtyřdveřovým cestovním autem automobilky a tak si designéři mohli dovolit zajímavý světelný experiment.
Za pozornost však stojí i čelní sklo, které přechází ve střechu. Designéři totiž použili jediný kus skla, který se táhne od základny A-sloupků přes celou kabinu, která je tak vzdušnější a současně nabízí více světla.
Více informací o tomto nevšedním konceptu, včetně pohonné jednotky a technických specifikací, bychom se měli dozvědět již příštím týdnu, kdy začíná autosalon v Ženevě. Podle všeho bychom se ale měli připravit na něco skutečně výjimečného. Jak ostatně prozradil Gregory Guillaume, viceprezident designového oddělení, „až ji budete řídit, budou se vám ježit vlasy až na zátylku."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.