Automobilka Kia se na ženevském autosalonu pochlubí svým originálním konceptem čtyřdveřového elektromobilu, který ještě nemá jméno. Co však má, je rovnou 21 obrazovek, které na sebe přitahují obrovskou pozornost. Co však chtěla automobilka tímto nevšedním krokem skutečně říci?
Nový koncept Kia, jehož jméno ještě neznáme, může nabídnout mnoho zajímavého. Tím vůbec nejzajímavějším tématem pro většinu z nás je však extrémní počet displejů na jeho palubě: 21. Hned úvodem je ale potřeba upozornit, že se nikdo z designérů nezbláznil.
Jedná se totiž o vcelku humornou narážku na poslední trendy v designu automobilů, konkrétně velikosti jejich displejů. A tak místo jedné obrovské obrazovky dostal koncept hned 21 různě velikých. To je ostatně vidět i na jedné z uvolněných fotek.
Nevšedně seskládané obrazovky ozvláštňují jinak poměrně minimalistický interiér, jehož další nepřehlédnutelnou dominantou je nezvykle tvarovaný volant. Ten by měl svými tvary „spojovat elementy svalnatého SUV, elegantního a dynamického rodinného sedanu a prostorného crossoveru," jak uvádí automobilka.
A zatímco uvnitř kabiny dominují nevšedně seskládané obrazovky, při prvním pohledu na exteriér člověka okamžitě zaujme nezvyklý světelný podpis. V něm je stále možné vidět design takzvaného „tygřího nosu," který Kia používala pro masky chladičů svých spalovacích modelů. Dosud nepojmenovaný koncept je však prvním čistě elektrickým čtyřdveřovým cestovním autem automobilky a tak si designéři mohli dovolit zajímavý světelný experiment.
Za pozornost však stojí i čelní sklo, které přechází ve střechu. Designéři totiž použili jediný kus skla, který se táhne od základny A-sloupků přes celou kabinu, která je tak vzdušnější a současně nabízí více světla.
Více informací o tomto nevšedním konceptu, včetně pohonné jednotky a technických specifikací, bychom se měli dozvědět již příštím týdnu, kdy začíná autosalon v Ženevě. Podle všeho bychom se ale měli připravit na něco skutečně výjimečného. Jak ostatně prozradil Gregory Guillaume, viceprezident designového oddělení, „až ji budete řídit, budou se vám ježit vlasy až na zátylku."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?