V Česku v posledních měsících opět přibylo veřejných čerpacích stanic, aktuálně jsou jich motoristům k dispozici téměř 4000. Vyplývá to ze zprávy ministerstva průmyslu a obchodu (MPO). Podle ní mohou lidé bez omezení natankovat u 3991 pump, což je o 17 více než v polovině srpna loňského roku, kdy byla statistika zpracována naposledy. Celkový počet stanic včetně neveřejných a s omezeným přístupem stoupl o 22 na 7061.
Nejvíce veřejných pump je ve Středočeském a Jihomoravském kraji, nejméně v Karlovarském. Největší podíl na počtu veřejných čerpacích stanic mají stanice, které nabízejí více druhů paliv. Je jich 2833, tj. 70,9 procenta. Pump pouze se zkapalněným ropným plynem LPG je 533, pouze s naftou a bionaftou 459 a jen se stlačeným zemním plynem CNG 151.
Václav Loula z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO) dnes ČTK řekl, že trh standardních veřejných vícedruhových čerpacích stanic už je v Česku prakticky nasycen. Motoristé podle něj mají pumpu v průměru zhruba každých 14 kilometrů. "Nové vícedruhové čerpací stanice s nabídkou i alternativních druhů pohonů typu zejména dobíjecích stanic pro elektromobily nebo CNG budou vznikat pouze na nových obchvatech měst nebo nových úsecích dálnic," uvedl.
MPO upozornilo, že u údajů celkového počtu stanic je nutné brát do úvahy, že evidence je vytvářena podle vlastníků pump. "Z tohoto důvodu tak v řadě případů, a to zvláště u veřejných čerpacích stanic LPG umístěných v areálech standardních čerpacích stanic jiných vlastníků, dochází k tomu, že na jedné lokalitě mohou být evidovány dvě čerpací stanice, přitom obsluha stanice je zpravidla jedna pro celý areál," uvedlo ve zprávě.
Ve srovnání s okolními státy vychází Česko jako pumpařská velmoc. Dlouhodobě vede v ukazatelích počtu obyvatel na jednu veřejnou čerpací stanici nebo v četnosti pump na dálnicích. Do evidence všech stanic je také zahrnuto 172 pump, u kterých je provoz přerušen, dodalo ministerstvo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?