V Česku v posledních měsících opět přibylo veřejných čerpacích stanic, aktuálně jsou jich motoristům k dispozici téměř 4000. Vyplývá to ze zprávy ministerstva průmyslu a obchodu (MPO). Podle ní mohou lidé bez omezení natankovat u 3991 pump, což je o 17 více než v polovině srpna loňského roku, kdy byla statistika zpracována naposledy. Celkový počet stanic včetně neveřejných a s omezeným přístupem stoupl o 22 na 7061.
Nejvíce veřejných pump je ve Středočeském a Jihomoravském kraji, nejméně v Karlovarském. Největší podíl na počtu veřejných čerpacích stanic mají stanice, které nabízejí více druhů paliv. Je jich 2833, tj. 70,9 procenta. Pump pouze se zkapalněným ropným plynem LPG je 533, pouze s naftou a bionaftou 459 a jen se stlačeným zemním plynem CNG 151.
Václav Loula z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO) dnes ČTK řekl, že trh standardních veřejných vícedruhových čerpacích stanic už je v Česku prakticky nasycen. Motoristé podle něj mají pumpu v průměru zhruba každých 14 kilometrů. "Nové vícedruhové čerpací stanice s nabídkou i alternativních druhů pohonů typu zejména dobíjecích stanic pro elektromobily nebo CNG budou vznikat pouze na nových obchvatech měst nebo nových úsecích dálnic," uvedl.
MPO upozornilo, že u údajů celkového počtu stanic je nutné brát do úvahy, že evidence je vytvářena podle vlastníků pump. "Z tohoto důvodu tak v řadě případů, a to zvláště u veřejných čerpacích stanic LPG umístěných v areálech standardních čerpacích stanic jiných vlastníků, dochází k tomu, že na jedné lokalitě mohou být evidovány dvě čerpací stanice, přitom obsluha stanice je zpravidla jedna pro celý areál," uvedlo ve zprávě.
Ve srovnání s okolními státy vychází Česko jako pumpařská velmoc. Dlouhodobě vede v ukazatelích počtu obyvatel na jednu veřejnou čerpací stanici nebo v četnosti pump na dálnicích. Do evidence všech stanic je také zahrnuto 172 pump, u kterých je provoz přerušen, dodalo ministerstvo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?