Bývalá továrna Pragovka v pražských Vysočanech se z úterka na středu mění k nepoznání. Interiér výrobního závodu se stane dějištěm 42. ročníku tradiční motoristické ankety Zlatý volant, který každoročně oceňuje nejlepší motoristické sportovce. Pozvání do Prahy přijala čtyři slavná jména světového motorsportu. Hosty Zlatého volantu budou bývalý pilot formule 1 Ralf Schumacher, legenda MotoGP Alex Barros, úřadující mistr světa cestovních vozů Gabriele Tarquini nebo mistr Evropy v závodech tahačů Jochen Hahn.
Od úterního rána se do Pragovky navážejí vzácné exponáty – závodní auta z dob dávno i nedávno minulých, nové modely sériových automobilů a motocyklů. Motoristická estetika bude zastoupena také v papírové podobě. Jednak zde bude expozice finálových snímků fotosoutěže Zlaté oko, jednak třeba expozice designerských skic, kterou zapůjčila Moravská galerie Brno, druhá největší galerie u nás.
V prostorách Pragovky již čeká třeba formule Dallara Chevrolet V8, ve které závodil coby první český závodník Tomáš Enge v americké sérii Indycar. Premiérou pro české oči bude nový facelift Audi R8 GT3 pro rok 2019, ve které se představí český závodník Filip Salaquarda na závodech ADAC GT Masters v Mostě. Dovnitř do budovy se nevejdou závodní náklaďáky týmu Buggyra – konkrétně Fat Fox, ve kterém brázdí okruhy loňský mistr Evropy Adam Lacko, a dakarský speciál Tatra 815 Fat Boy, který řídí Martin Kolomý.
Americká stáj Haas zapůjčila na Zlatý volant svůj model VF-16, se kterým debutovala v F1 v roce 2016. Z nákladního auta, které formuli do Vysočan přivezlo, vůz i s nízkým pódiem, na kterém je usazený, sundávali pomocí hydraulické ruky. Dvě další soudobé formule dodali do Pragovky studenti ČVUT, obě mají elektrický pohon. Raritou je formule Tatra 607/2 z roku 1950, která ve své době splňovala parametry pro to, aby mohla závodit v F1. Kvůli tehdejšímu režimu však závodila vždy pouze v Československu.
Lístky na galavečer jsou stále v prodeji, veškeré informace o Zlatém volantu jsou k dohledání na webu www.zlatyvolant.cz. Ceremoniál, který ocení nejlepší české motoristické sportovce a počiny, startuje dnes v 19 hodin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?