Bývalá továrna Pragovka v pražských Vysočanech se z úterka na středu mění k nepoznání. Interiér výrobního závodu se stane dějištěm 42. ročníku tradiční motoristické ankety Zlatý volant, který každoročně oceňuje nejlepší motoristické sportovce. Pozvání do Prahy přijala čtyři slavná jména světového motorsportu. Hosty Zlatého volantu budou bývalý pilot formule 1 Ralf Schumacher, legenda MotoGP Alex Barros, úřadující mistr světa cestovních vozů Gabriele Tarquini nebo mistr Evropy v závodech tahačů Jochen Hahn.
Od úterního rána se do Pragovky navážejí vzácné exponáty – závodní auta z dob dávno i nedávno minulých, nové modely sériových automobilů a motocyklů. Motoristická estetika bude zastoupena také v papírové podobě. Jednak zde bude expozice finálových snímků fotosoutěže Zlaté oko, jednak třeba expozice designerských skic, kterou zapůjčila Moravská galerie Brno, druhá největší galerie u nás.
V prostorách Pragovky již čeká třeba formule Dallara Chevrolet V8, ve které závodil coby první český závodník Tomáš Enge v americké sérii Indycar. Premiérou pro české oči bude nový facelift Audi R8 GT3 pro rok 2019, ve které se představí český závodník Filip Salaquarda na závodech ADAC GT Masters v Mostě. Dovnitř do budovy se nevejdou závodní náklaďáky týmu Buggyra – konkrétně Fat Fox, ve kterém brázdí okruhy loňský mistr Evropy Adam Lacko, a dakarský speciál Tatra 815 Fat Boy, který řídí Martin Kolomý.
Americká stáj Haas zapůjčila na Zlatý volant svůj model VF-16, se kterým debutovala v F1 v roce 2016. Z nákladního auta, které formuli do Vysočan přivezlo, vůz i s nízkým pódiem, na kterém je usazený, sundávali pomocí hydraulické ruky. Dvě další soudobé formule dodali do Pragovky studenti ČVUT, obě mají elektrický pohon. Raritou je formule Tatra 607/2 z roku 1950, která ve své době splňovala parametry pro to, aby mohla závodit v F1. Kvůli tehdejšímu režimu však závodila vždy pouze v Československu.
Lístky na galavečer jsou stále v prodeji, veškeré informace o Zlatém volantu jsou k dohledání na webu www.zlatyvolant.cz. Ceremoniál, který ocení nejlepší české motoristické sportovce a počiny, startuje dnes v 19 hodin.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?