Interiér Pragovky zaplnily exkluzivní závodní vozy, Zlatý volant nabídne úchvatnou podívanou

Záběry z příprav na galavečer ankety Zlatý volant v Pragovce
Záběry z příprav na galavečer ankety Zlatý volant v Pragovce, foto: Pozitif
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. února 2019 12:36
Sdílej:

Bývalá továrna Pragovka v pražských Vysočanech se z úterka na středu mění k nepoznání. Interiér výrobního závodu se stane dějištěm 42. ročníku tradiční motoristické ankety Zlatý volant, který každoročně oceňuje nejlepší motoristické sportovce. Pozvání do Prahy přijala čtyři slavná jména světového motorsportu. Hosty Zlatého volantu budou bývalý pilot formule 1 Ralf Schumacher, legenda MotoGP Alex Barros, úřadující mistr světa cestovních vozů Gabriele Tarquini nebo mistr Evropy v závodech tahačů Jochen Hahn.

Od úterního rána se do Pragovky navážejí vzácné exponáty – závodní auta z dob dávno i nedávno minulých, nové modely sériových automobilů a motocyklů. Motoristická estetika bude zastoupena také v papírové podobě. Jednak zde bude expozice finálových snímků fotosoutěže Zlaté oko, jednak třeba expozice designerských skic, kterou zapůjčila Moravská galerie Brno, druhá největší galerie u nás.

V prostorách Pragovky již čeká třeba formule Dallara Chevrolet V8, ve které závodil coby první český závodník Tomáš Enge v americké sérii Indycar. Premiérou pro české oči bude nový facelift Audi R8 GT3 pro rok 2019, ve které se představí český závodník Filip Salaquarda na závodech ADAC GT Masters v Mostě. Dovnitř do budovy se nevejdou závodní náklaďáky týmu Buggyra – konkrétně Fat Fox, ve kterém brázdí okruhy loňský mistr Evropy Adam Lacko, a dakarský speciál Tatra 815 Fat Boy, který řídí Martin Kolomý.

Americká stáj Haas zapůjčila na Zlatý volant svůj model VF-16, se kterým debutovala v F1 v roce 2016. Z nákladního auta, které formuli do Vysočan přivezlo, vůz i s nízkým pódiem, na kterém je usazený, sundávali pomocí hydraulické ruky. Dvě další soudobé formule dodali do Pragovky studenti ČVUT, obě mají elektrický pohon. Raritou je formule Tatra 607/2 z roku 1950, která ve své době splňovala parametry pro to, aby mohla závodit v F1. Kvůli tehdejšímu režimu však závodila vždy pouze v Československu.

Lístky na galavečer jsou stále v prodeji, veškeré informace o Zlatém volantu jsou k dohledání na webu www.zlatyvolant.cz. Ceremoniál, který ocení nejlepší české motoristické sportovce a počiny, startuje dnes v 19 hodin.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.