Mráz podstatně komplikuje řidičům situaci hned v několika ohledech. Vedle zhoršených dopravních podmínek je to i nutnost časové rezervy při ranním rozmrazení auta. „Zaručeně osvědčené“ rady typu horké vody vám zkušený řidič určitě nedoporučí. Zato díky kvalitní autokosmetice nebude rozmrazení vozu končit katastrofou.
Pokud nemáte svůj vůz vybavený dálkovým ovládáním pro odemykání, může v zimě nastat problém se do auta vůbec dostat, a to kvůli zamrzlým zámkům. Na trhu jsou dostupné kvalitní tekuté rozmrazovače, které zámky šetrně uvolňují, a navíc slouží i jako prevence před opětovným zamrznutím.
Nutno podotknout, že vůbec není třeba sahat hluboko do kapsy. „Motoristé si mohou vybrat z řady přípravků na rozmrazení zámků, které je navíc v zimním období účinně promazávají a celkově udržují v dobré kondici,“ vysvětluje Michal Knor ze společnosti Auto Kelly. Nezapomeňte ani na ošetření těsnění dveří. Použijte přípravky na ošetření pryže, které zabraňují slepení a přimrznutí a chrání gumové těsnění karosérie proti předčasnému stárnutí a praskání.
Další ledoboreckou výzvu představuje čelní sklo, kterému by měli řidiči vedle světlometů věnovat zvýšenou péči především kvůli bezpečné viditelnosti. Prvním krokem k rychlému odmrazení je použití clony. Ta brání proti námraze na čelním skle. Sníh, led a námrazu z bočních skel, zrcátek i světlometů svého vozu efektivně odstraníte pomocí speciálních autokosmetických přípravků, jako jsou rozmrazovací spreje nebo rozprašovače. Tyto přípravky si také můžete pořídit i v praktické sadě jako tzv. zimní balíček.
Zbývá už jenom pojistit úspěšné startování. V zimě dvojnásobně platí, že je nutné pečovat také o autobaterii. Základním faktorem je udržování baterie ve zcela nabitém stavu dobíjením, zejména jezdíte-li výhradně krátké trasy. Je třeba mít na paměti, že ani delší jízdou baterii nedobijete do plného stavu. Nepřekračujte uvedenou životnost baterie a po jejím skončení kupte novou.
V zimním období doporučujeme vozit také startovací kabely. Univerzálním hi-tech pomocníkem pro nastartování je startovací stanice, která navíc poslouží i jako powerbanka. V zimě obecně je třeba jízdu přizpůsobit vnějším podmínkám, dávat pozor na náledí, před delší jízdou zkontrolovat stav paliva i všech kapalin a přibalit si s sebou vodu i jídlo. Řidiči z D1 by mohli vyprávět.
Všechny rozmrazovací vychytávky seženete rychle a snadno u většiny specializovaných prodejů jako je Auto Kelly, případně ve většině hobbymarketů a na větších čerpacích stanicích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.