Turecký kutil přestavěl Renault 12 na malou rolbu, celou přestavbu zvládl svépomocí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. února 2019, 11:14 Google+

V automobilovém průmyslu se nám poslední dobou rozšířil takový nešvar: auta postavená na pásech. Vyměnit kola za pásový podvozek obvykle není nic snadného, ovšem v poslední době se tyto úpravy objevují stále častěji. Zářným příkladem je třeba automobilka Nissan, která takto za poslední roky upravila už minimálně tři modely. Mnohem zajímavější však bývají projekty, které vznikají stranou mediálního zájmu a svépomocí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault 12 dostal zřejmě podomácku vyrobený pásový podvozek a proměnil se v malou rolbu (YouTube/Doğan Kabak)

Renault 12 dostal zřejmě podomácku vyrobený pásový podvozek a proměnil se v malou rolbu (YouTube/Doğan Kabak) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nedávno jsme tak informovali například o limuzíně Cadillac na pásech sněžné rolby Skidozer, která byla postavena pro natáčení filmu a následně se objevila na známém americkém inzertním serveru skutečně působivý stroj tehdy vyvolal vlnu zájmu, kterou však krotil nedostatek informací - majitel a stavitel stroje byl totiž vázán smlouvou o mlčenlivosti s produkční společností.

Tentokrát zde máme podobný technický skvost, tentokrát by se ale mělo jednat o čistě podomácku postavený vůz, který není žádným křížencem, ale čistokrevným mutantem. Vůz, který se objevil na tureckém YouTube kanálu Doğan Kabak, je totiž Renaultem 12 z roku 1977, kterému jeho majitel nadělil kompletně pásový podvozek.

Celé video je bohužel pouze v turečtině a anglické titulky u něj chybí. Vycházet tak musíme pouze z informací, které se nám podařilo vypátrat on-line a které se ve videu podařilo zachytit kolegům z Carscoops, kteří na video upozornili.

Začněme tedy od samotného automobilu, kterým je Renault 12. Ten bude pravděpodobně pocházet ze závodu Oyak-Renault, který má automobilka v Turecku a který vyráběl model 12 od roku 1971 do roku 2000, kdy musela být produkce kvůli přísnějším emisním normám ukončena. Pod jeho kapotou by měl být ukryt 1.4 litrový motor s karburátorem, který měl disponovat výkonem 45 kW (cca 61 koní). Těžko však říci, zda tato pohonná jednotka pod kapotou vydržela.

Původně mohl být výkon na kola přenášen manuální čtyř nebo pěti-stupňovou převodovkou, ovšem v tomto případě je všechno jinak. Místo pohonu předních kol totiž Renault dostal zřejmě podomácku vyrobený pásový podvozek, takže nyní je výkon motoru přenášen na zadní tuhou nápravu, na jejichž koncích jsou pásové rozety. Ty pohání zřejmě opět podomácku vyrobený pás, který je napnut na třech obyčejných kolech s pneumatikami.

Pohled do interiéru odhaluje pouze dvojici pedálů, řadící páku a řídící páky, které zřejmě fungují podobně jako ve starších tancích. Přitažením za ovládací páku by tak mělo dojít k přibrzdění jednoho z pásů a celý stroj by se měl začít otáčet na tuto stranu.

zdroj: youtube.com

Je velice těžké odhadovat, jak dobře se bude stroj chovat v opravdu náročném terénu. Během jízdy na sněhu se totiž projevila absence jakéhokoliv odpružení a tak jízda působila dost uskákaně. Pokud navíc pod kapotou zůstal původní motor, je dost pravděpodobné, že v náročném terénu by stroji rychle došel dech.

I tak se ale skláníme před zručností lidí, kteří dokáží podobný stroj postavit svépomocí.

Vytisknout

Diskuze: Turecký kutil přestavěl Renault 12 na malou rolbu, celou přestavbu zvládl svépomocí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

vodíkový pohon

V Británii testují provoz užitkových aut na vodík

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

reklama

Doporučujeme

Kalifornská policie se podělila poměrně kontroverzním zásahem, teď je pod palbou kritiky

Vrtulník a 5 vozidel vs. 1 drifter: kalifornská policie se pochlubila naprosto…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

  2. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. HONDA CRF125F, modelový rok 2023

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud