Se značkou Škoda se více než jeden a půl desetiletí nerozlučně pojí Simply Clever řešení, která poskytují skutečnou přidanou hodnotu v každodenním životě řidičů a jejich posádek. Česká automobilka v současnosti nabízí více než 60 těchto praktických a chytrých nápadů, a to včetně integrovaných deštníků, které se staly neodmyslitelnou součástí interiéru vozů značky ŠKODA. „Den deštníků“ je příležitostí k ohlédnutí se za počátky a historií praktických řešení, které dokazují, že Simply Clever je pro značku ŠKODA více než jen slogan.
V USA se 10. únor každoročně slaví jako „Umbrella Day“, tedy „den deštníků“. Dnes už se nedá jednoznačně zjistit, kdy Američané tento svátek deštníků začali slavit poprvé. Tento speciální den má dokonce na různých sociálních sítích i svůj vlastní hashtag: #NationalUmbrellaDay. Faktem je, že tento praktický pomocník jde vždy s dobou: Ve svých počátcích býval zobrazován dokonce i na antických reliéfech, nebo jiné historické etapě se osvědčil i jako módní doplněk. Samozřejmě se stále vyvíjel, objevily se jeho technické inovace, jakým je vynález skládacího deštníku.
Stručně řečeno, tento oblíbený každodenní společník se stal neodmyslitelnou součástí našeho života. To je dostatečným důvodem k tomu, abychom téměř všechny vozy Škoda už více než 10 let nabízeli s deštníkem v sériové nebo mimořádné výbavě. Naši zákazníci tak nezmoknou ani na posledních několika metrech k cíli své cesty. Tento praktický prvek se poprvé objevil v první novodobé generaci modelu Superb. Dnes je tento praktický průvodce nabízen téměř ve všech modelech – ve vozech Škoda Fabia, Rapid, Octavia a Karoq je uložen pod sedadlem spolujezdce; v modelech Kodiaq, Superb a novém modelu Škoda Scala jsou odkládací schránky na deštníky v předních dveřích. Praktický deštník je však pouze jedním z více než 60 populárních Simply Clever nápadů dostupných ve vozech Škoda.
Simply Clever prvky – pestrá paleta nápadů, která definuje nová měřítka
U značky Škoda se poprvé objevila myšlenka na chytré a praktické nápady Simply Clever v roce 2003. Česká automobilka tehdy prezentovala na frankfurtském autosalonu studii vozu Roomster a pozitivní reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Veřejnost nejvíce zaujaly prvky jako posuvná zadní sedadla nebo otočná přední sedadla. To inspirovalo konstruktéry Škoda Auto k dalším chytrým nápadům. Mezi první Simply Clever prvky ve vozech české automobilky patřily kryty zavazadlového prostoru, které bylo možno zasunout za zadní opěradla, a síťové programy do zavazadlového prostoru, které se objevily v nabídce modelů Octavia a Fabia . Základním předpokladem do dnešních dní zůstává originalita: Simply Clever prvky jsou jedinečné, musí být víceúčelové a praktické a musí zákazníkům nabídnout skutečnou přidanou hodnotu v každodenním životě.
Dnešní nabídka chytrých řešení zahrnuje například trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovače, nádobky na odpadky ve dveřích nebo odkládací schránku na brýle nad vnitřním zpětným zrcátkem, stejně jako ochranu hran všech dveří nebo držáky lahví ve všech dveřích. Neměli bychom zapomínat na držák na nápoje usnadňující jejich otevření ve středovém panelu a síťovou kapsu na dokumenty na vnitřní straně sedadla spolujezdce, kde je pro řidiče snadno dosažitelná, či reflexní vesty, uložené tak, že je mají všichni členové posádky po ruce.
Praktická jsou i integrovaná ramínka a sklopné stolky nebo škrabka na led uložená v krytu hrdla palivové nádrže. Každodenní život uživatelům vozů značky Škoda ulehčují také háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru nebo držák na parkovací lístky na A-sloupku. Držáky na tablety a chytré telefony a USB-konektory vpředu i vzadu dokazují, že konstruktéři Škoda Auto vždy drželi krok s dobou, a to i pokud jde o Simply Clever řešení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.