Se značkou Škoda se více než jeden a půl desetiletí nerozlučně pojí Simply Clever řešení, která poskytují skutečnou přidanou hodnotu v každodenním životě řidičů a jejich posádek. Česká automobilka v současnosti nabízí více než 60 těchto praktických a chytrých nápadů, a to včetně integrovaných deštníků, které se staly neodmyslitelnou součástí interiéru vozů značky ŠKODA. „Den deštníků“ je příležitostí k ohlédnutí se za počátky a historií praktických řešení, které dokazují, že Simply Clever je pro značku ŠKODA více než jen slogan.
V USA se 10. únor každoročně slaví jako „Umbrella Day“, tedy „den deštníků“. Dnes už se nedá jednoznačně zjistit, kdy Američané tento svátek deštníků začali slavit poprvé. Tento speciální den má dokonce na různých sociálních sítích i svůj vlastní hashtag: #NationalUmbrellaDay. Faktem je, že tento praktický pomocník jde vždy s dobou: Ve svých počátcích býval zobrazován dokonce i na antických reliéfech, nebo jiné historické etapě se osvědčil i jako módní doplněk. Samozřejmě se stále vyvíjel, objevily se jeho technické inovace, jakým je vynález skládacího deštníku.
Stručně řečeno, tento oblíbený každodenní společník se stal neodmyslitelnou součástí našeho života. To je dostatečným důvodem k tomu, abychom téměř všechny vozy Škoda už více než 10 let nabízeli s deštníkem v sériové nebo mimořádné výbavě. Naši zákazníci tak nezmoknou ani na posledních několika metrech k cíli své cesty. Tento praktický prvek se poprvé objevil v první novodobé generaci modelu Superb. Dnes je tento praktický průvodce nabízen téměř ve všech modelech – ve vozech Škoda Fabia, Rapid, Octavia a Karoq je uložen pod sedadlem spolujezdce; v modelech Kodiaq, Superb a novém modelu Škoda Scala jsou odkládací schránky na deštníky v předních dveřích. Praktický deštník je však pouze jedním z více než 60 populárních Simply Clever nápadů dostupných ve vozech Škoda.
Simply Clever prvky – pestrá paleta nápadů, která definuje nová měřítka
U značky Škoda se poprvé objevila myšlenka na chytré a praktické nápady Simply Clever v roce 2003. Česká automobilka tehdy prezentovala na frankfurtském autosalonu studii vozu Roomster a pozitivní reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Veřejnost nejvíce zaujaly prvky jako posuvná zadní sedadla nebo otočná přední sedadla. To inspirovalo konstruktéry Škoda Auto k dalším chytrým nápadům. Mezi první Simply Clever prvky ve vozech české automobilky patřily kryty zavazadlového prostoru, které bylo možno zasunout za zadní opěradla, a síťové programy do zavazadlového prostoru, které se objevily v nabídce modelů Octavia a Fabia . Základním předpokladem do dnešních dní zůstává originalita: Simply Clever prvky jsou jedinečné, musí být víceúčelové a praktické a musí zákazníkům nabídnout skutečnou přidanou hodnotu v každodenním životě.
Dnešní nabídka chytrých řešení zahrnuje například trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovače, nádobky na odpadky ve dveřích nebo odkládací schránku na brýle nad vnitřním zpětným zrcátkem, stejně jako ochranu hran všech dveří nebo držáky lahví ve všech dveřích. Neměli bychom zapomínat na držák na nápoje usnadňující jejich otevření ve středovém panelu a síťovou kapsu na dokumenty na vnitřní straně sedadla spolujezdce, kde je pro řidiče snadno dosažitelná, či reflexní vesty, uložené tak, že je mají všichni členové posádky po ruce.
Praktická jsou i integrovaná ramínka a sklopné stolky nebo škrabka na led uložená v krytu hrdla palivové nádrže. Každodenní život uživatelům vozů značky Škoda ulehčují také háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru nebo držák na parkovací lístky na A-sloupku. Držáky na tablety a chytré telefony a USB-konektory vpředu i vzadu dokazují, že konstruktéři Škoda Auto vždy drželi krok s dobou, a to i pokud jde o Simply Clever řešení.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).