Se značkou Škoda se více než jeden a půl desetiletí nerozlučně pojí Simply Clever řešení, která poskytují skutečnou přidanou hodnotu v každodenním životě řidičů a jejich posádek. Česká automobilka v současnosti nabízí více než 60 těchto praktických a chytrých nápadů, a to včetně integrovaných deštníků, které se staly neodmyslitelnou součástí interiéru vozů značky ŠKODA. „Den deštníků“ je příležitostí k ohlédnutí se za počátky a historií praktických řešení, které dokazují, že Simply Clever je pro značku ŠKODA více než jen slogan.
V USA se 10. únor každoročně slaví jako „Umbrella Day“, tedy „den deštníků“. Dnes už se nedá jednoznačně zjistit, kdy Američané tento svátek deštníků začali slavit poprvé. Tento speciální den má dokonce na různých sociálních sítích i svůj vlastní hashtag: #NationalUmbrellaDay. Faktem je, že tento praktický pomocník jde vždy s dobou: Ve svých počátcích býval zobrazován dokonce i na antických reliéfech, nebo jiné historické etapě se osvědčil i jako módní doplněk. Samozřejmě se stále vyvíjel, objevily se jeho technické inovace, jakým je vynález skládacího deštníku.
Stručně řečeno, tento oblíbený každodenní společník se stal neodmyslitelnou součástí našeho života. To je dostatečným důvodem k tomu, abychom téměř všechny vozy Škoda už více než 10 let nabízeli s deštníkem v sériové nebo mimořádné výbavě. Naši zákazníci tak nezmoknou ani na posledních několika metrech k cíli své cesty. Tento praktický prvek se poprvé objevil v první novodobé generaci modelu Superb. Dnes je tento praktický průvodce nabízen téměř ve všech modelech – ve vozech Škoda Fabia, Rapid, Octavia a Karoq je uložen pod sedadlem spolujezdce; v modelech Kodiaq, Superb a novém modelu Škoda Scala jsou odkládací schránky na deštníky v předních dveřích. Praktický deštník je však pouze jedním z více než 60 populárních Simply Clever nápadů dostupných ve vozech Škoda.
Simply Clever prvky – pestrá paleta nápadů, která definuje nová měřítka
U značky Škoda se poprvé objevila myšlenka na chytré a praktické nápady Simply Clever v roce 2003. Česká automobilka tehdy prezentovala na frankfurtském autosalonu studii vozu Roomster a pozitivní reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Veřejnost nejvíce zaujaly prvky jako posuvná zadní sedadla nebo otočná přední sedadla. To inspirovalo konstruktéry Škoda Auto k dalším chytrým nápadům. Mezi první Simply Clever prvky ve vozech české automobilky patřily kryty zavazadlového prostoru, které bylo možno zasunout za zadní opěradla, a síťové programy do zavazadlového prostoru, které se objevily v nabídce modelů Octavia a Fabia . Základním předpokladem do dnešních dní zůstává originalita: Simply Clever prvky jsou jedinečné, musí být víceúčelové a praktické a musí zákazníkům nabídnout skutečnou přidanou hodnotu v každodenním životě.
Dnešní nabídka chytrých řešení zahrnuje například trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovače, nádobky na odpadky ve dveřích nebo odkládací schránku na brýle nad vnitřním zpětným zrcátkem, stejně jako ochranu hran všech dveří nebo držáky lahví ve všech dveřích. Neměli bychom zapomínat na držák na nápoje usnadňující jejich otevření ve středovém panelu a síťovou kapsu na dokumenty na vnitřní straně sedadla spolujezdce, kde je pro řidiče snadno dosažitelná, či reflexní vesty, uložené tak, že je mají všichni členové posádky po ruce.
Praktická jsou i integrovaná ramínka a sklopné stolky nebo škrabka na led uložená v krytu hrdla palivové nádrže. Každodenní život uživatelům vozů značky Škoda ulehčují také háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru nebo držák na parkovací lístky na A-sloupku. Držáky na tablety a chytré telefony a USB-konektory vpředu i vzadu dokazují, že konstruktéři Škoda Auto vždy drželi krok s dobou, a to i pokud jde o Simply Clever řešení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?