Uvažujete o pořízení nového auta nebo jste si už nějaký ten vůz zakoupili? Nic moc levná záležitost, že? Určitě přitakáte a rádi byste věděli, jakým způsobem se vyplatí automobil co možná nejlépe chránit.
Vždyť nikdy nevíte, na jakou existenci můžete narazit. Často stačí pouhých několik minut před obchodním centrem a najednou zjistíte, že vlastně nemáte čím odjet. Zabezpečení lze řešit hned několika různými způsoby. Pokud aktuálně příliš netušíte, která metoda by mohla být skutečně účinná, jste na správném místě. My se totiž v následujících řádcích zaměříme na ty nejznámější, jež se nejčastěji používají. Třeba se i vy inspirujete a některou z alternativ využijete.
Mechanický zámek řazeníV dobách ještě nedávno minulých se do vozů tradičně montovaly zámky řadicí páky. Nic moc náročného. Prostě bylo přímo v interiéru vozu o jeden zámek více. Vy jste vždycky po ukončení jízdy pouze zastrčili speciální klíček, jímž se pootočilo a najednou bylo auto poněkud lépe zabezpečeno. Žádná složitá operace, nicméně myslete si neustále na to, že máte řadicí páku uzavřít. Často se stávalo, že člověk zapomínal. Dnes se už standardně nic takového do aut nemontuje, jelikož existují alarmy. Pokud ale chcete, většina prodejců je ochotná vám v rámci jakéhosi nadstandardu do automobilu tento zámek namontovat. Pochopitelně vás takovéto lepší zabezpečení auta bude sát nějaké ty koruny navíc.
Zabezpečení na volantTaké od toho se postupně upouští. Mnohdy je pro lidi výhodnější raději uzavřít pojištění na lyžovačku nebo letní dovolenou. Zabezpečení na volant je typické v tom, že se jedná o vcelku velkou věc, která se jednoduše nasadí na volant po ukončení samotné jízdy. Volantem pak není možné manipulovat, a tak s vozem prakticky nikdo bez klíčů od zámku odemykajícího mechanismus neodjede. Pravda je ovšem ale taková, že jde o vcelku velkou věc, která se musí dávat do zavazadlového prostoru, jinak ve voze bude zavazet. Většině řidičů a majitelů aut je pohodlí přednější než bezpečnost samotného auta. Divit se této skutečnosti příliš nelze.
Klasický alarmTen bývá většinou u vozů v příplatkové výbavě. Jde sice o zajímavou záležitost, nicméně musíte ho mít aktivovaný. Mnohé lidi odradí několik falešných poplachů. Takové hlasité houkání uprostřed noci není tím nejlepším způsobem jak si udobřit své sousedy. Neudobří je pak ani vaše nabídka ubytování na Liptově nebo v jiné oblasti, případně odlišné dárky. U alarmu nastává také problém s jeho nastavením. Někteří majitelé aut vůbec neví, že takovouto funkcí jejich auto disponuje. Mnozí naopak alarm znají, ale zapomínají ho v inkriminovaných chvílích aktivovat.
Drobné bezpečnostní prvkyBezpečnostních prvků může být v interiéru i exteriéru auta poměrně hodně. Tradičně se prosazují třeba takové bezpečnostní šrouby u jednotlivých kol. Každé kolo vždy disponuje jedním z nich. K jeho odšroubování je zapotřebí speciální nástavec, kterým disponuje majitel auta. Tímto způsobem ochráníte ale jenom kola a nic jiného. Mnohdy si lidé pro ochranu přední masky kupují také nové zimní clony na masku. Ty ovšem chrání výhradně před zimou a nikoliv před zloději. Z ostatních ochranných prvků jmenujme třeba ještě různé spínače a rozdělovače. Dokonce lze do auta nainstalovat systém, který je zapotřebí pro start vozu aktivovat.
Dobrá havarijní pojistkaMyslet si, že vás moderní LED osvětlení parkoviště zachrání, by bylo přinejmenším naivní. Rozhodně se vyplatí uzavřít kvalitní havarijní pojištění. V jeho rámci funguje také pojistka proti odcizení vozu. Ve spolupráci s pojišťovnou si stanovíte pojistné limity a máte jakousi jistotu, že se vám aspoň po odcizení vozu vrátí peníze.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?