Uvažujete o pořízení nového auta nebo jste si už nějaký ten vůz zakoupili? Nic moc levná záležitost, že? Určitě přitakáte a rádi byste věděli, jakým způsobem se vyplatí automobil co možná nejlépe chránit.
Vždyť nikdy nevíte, na jakou existenci můžete narazit. Často stačí pouhých několik minut před obchodním centrem a najednou zjistíte, že vlastně nemáte čím odjet. Zabezpečení lze řešit hned několika různými způsoby. Pokud aktuálně příliš netušíte, která metoda by mohla být skutečně účinná, jste na správném místě. My se totiž v následujících řádcích zaměříme na ty nejznámější, jež se nejčastěji používají. Třeba se i vy inspirujete a některou z alternativ využijete.
Mechanický zámek řazeníV dobách ještě nedávno minulých se do vozů tradičně montovaly zámky řadicí páky. Nic moc náročného. Prostě bylo přímo v interiéru vozu o jeden zámek více. Vy jste vždycky po ukončení jízdy pouze zastrčili speciální klíček, jímž se pootočilo a najednou bylo auto poněkud lépe zabezpečeno. Žádná složitá operace, nicméně myslete si neustále na to, že máte řadicí páku uzavřít. Často se stávalo, že člověk zapomínal. Dnes se už standardně nic takového do aut nemontuje, jelikož existují alarmy. Pokud ale chcete, většina prodejců je ochotná vám v rámci jakéhosi nadstandardu do automobilu tento zámek namontovat. Pochopitelně vás takovéto lepší zabezpečení auta bude sát nějaké ty koruny navíc.
Zabezpečení na volantTaké od toho se postupně upouští. Mnohdy je pro lidi výhodnější raději uzavřít pojištění na lyžovačku nebo letní dovolenou. Zabezpečení na volant je typické v tom, že se jedná o vcelku velkou věc, která se jednoduše nasadí na volant po ukončení samotné jízdy. Volantem pak není možné manipulovat, a tak s vozem prakticky nikdo bez klíčů od zámku odemykajícího mechanismus neodjede. Pravda je ovšem ale taková, že jde o vcelku velkou věc, která se musí dávat do zavazadlového prostoru, jinak ve voze bude zavazet. Většině řidičů a majitelů aut je pohodlí přednější než bezpečnost samotného auta. Divit se této skutečnosti příliš nelze.
Klasický alarmTen bývá většinou u vozů v příplatkové výbavě. Jde sice o zajímavou záležitost, nicméně musíte ho mít aktivovaný. Mnohé lidi odradí několik falešných poplachů. Takové hlasité houkání uprostřed noci není tím nejlepším způsobem jak si udobřit své sousedy. Neudobří je pak ani vaše nabídka ubytování na Liptově nebo v jiné oblasti, případně odlišné dárky. U alarmu nastává také problém s jeho nastavením. Někteří majitelé aut vůbec neví, že takovouto funkcí jejich auto disponuje. Mnozí naopak alarm znají, ale zapomínají ho v inkriminovaných chvílích aktivovat.
Drobné bezpečnostní prvkyBezpečnostních prvků může být v interiéru i exteriéru auta poměrně hodně. Tradičně se prosazují třeba takové bezpečnostní šrouby u jednotlivých kol. Každé kolo vždy disponuje jedním z nich. K jeho odšroubování je zapotřebí speciální nástavec, kterým disponuje majitel auta. Tímto způsobem ochráníte ale jenom kola a nic jiného. Mnohdy si lidé pro ochranu přední masky kupují také nové zimní clony na masku. Ty ovšem chrání výhradně před zimou a nikoliv před zloději. Z ostatních ochranných prvků jmenujme třeba ještě různé spínače a rozdělovače. Dokonce lze do auta nainstalovat systém, který je zapotřebí pro start vozu aktivovat.
Dobrá havarijní pojistkaMyslet si, že vás moderní LED osvětlení parkoviště zachrání, by bylo přinejmenším naivní. Rozhodně se vyplatí uzavřít kvalitní havarijní pojištění. V jeho rámci funguje také pojistka proti odcizení vozu. Ve spolupráci s pojišťovnou si stanovíte pojistné limity a máte jakousi jistotu, že se vám aspoň po odcizení vozu vrátí peníze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?