Uvažujete o pořízení nového auta nebo jste si už nějaký ten vůz zakoupili? Nic moc levná záležitost, že? Určitě přitakáte a rádi byste věděli, jakým způsobem se vyplatí automobil co možná nejlépe chránit.
Vždyť nikdy nevíte, na jakou existenci můžete narazit. Často stačí pouhých několik minut před obchodním centrem a najednou zjistíte, že vlastně nemáte čím odjet. Zabezpečení lze řešit hned několika různými způsoby. Pokud aktuálně příliš netušíte, která metoda by mohla být skutečně účinná, jste na správném místě. My se totiž v následujících řádcích zaměříme na ty nejznámější, jež se nejčastěji používají. Třeba se i vy inspirujete a některou z alternativ využijete.
Mechanický zámek řazeníV dobách ještě nedávno minulých se do vozů tradičně montovaly zámky řadicí páky. Nic moc náročného. Prostě bylo přímo v interiéru vozu o jeden zámek více. Vy jste vždycky po ukončení jízdy pouze zastrčili speciální klíček, jímž se pootočilo a najednou bylo auto poněkud lépe zabezpečeno. Žádná složitá operace, nicméně myslete si neustále na to, že máte řadicí páku uzavřít. Často se stávalo, že člověk zapomínal. Dnes se už standardně nic takového do aut nemontuje, jelikož existují alarmy. Pokud ale chcete, většina prodejců je ochotná vám v rámci jakéhosi nadstandardu do automobilu tento zámek namontovat. Pochopitelně vás takovéto lepší zabezpečení auta bude sát nějaké ty koruny navíc.
Zabezpečení na volantTaké od toho se postupně upouští. Mnohdy je pro lidi výhodnější raději uzavřít pojištění na lyžovačku nebo letní dovolenou. Zabezpečení na volant je typické v tom, že se jedná o vcelku velkou věc, která se jednoduše nasadí na volant po ukončení samotné jízdy. Volantem pak není možné manipulovat, a tak s vozem prakticky nikdo bez klíčů od zámku odemykajícího mechanismus neodjede. Pravda je ovšem ale taková, že jde o vcelku velkou věc, která se musí dávat do zavazadlového prostoru, jinak ve voze bude zavazet. Většině řidičů a majitelů aut je pohodlí přednější než bezpečnost samotného auta. Divit se této skutečnosti příliš nelze.
Klasický alarmTen bývá většinou u vozů v příplatkové výbavě. Jde sice o zajímavou záležitost, nicméně musíte ho mít aktivovaný. Mnohé lidi odradí několik falešných poplachů. Takové hlasité houkání uprostřed noci není tím nejlepším způsobem jak si udobřit své sousedy. Neudobří je pak ani vaše nabídka ubytování na Liptově nebo v jiné oblasti, případně odlišné dárky. U alarmu nastává také problém s jeho nastavením. Někteří majitelé aut vůbec neví, že takovouto funkcí jejich auto disponuje. Mnozí naopak alarm znají, ale zapomínají ho v inkriminovaných chvílích aktivovat.
Drobné bezpečnostní prvkyBezpečnostních prvků může být v interiéru i exteriéru auta poměrně hodně. Tradičně se prosazují třeba takové bezpečnostní šrouby u jednotlivých kol. Každé kolo vždy disponuje jedním z nich. K jeho odšroubování je zapotřebí speciální nástavec, kterým disponuje majitel auta. Tímto způsobem ochráníte ale jenom kola a nic jiného. Mnohdy si lidé pro ochranu přední masky kupují také nové zimní clony na masku. Ty ovšem chrání výhradně před zimou a nikoliv před zloději. Z ostatních ochranných prvků jmenujme třeba ještě různé spínače a rozdělovače. Dokonce lze do auta nainstalovat systém, který je zapotřebí pro start vozu aktivovat.
Dobrá havarijní pojistkaMyslet si, že vás moderní LED osvětlení parkoviště zachrání, by bylo přinejmenším naivní. Rozhodně se vyplatí uzavřít kvalitní havarijní pojištění. V jeho rámci funguje také pojistka proti odcizení vozu. Ve spolupráci s pojišťovnou si stanovíte pojistné limity a máte jakousi jistotu, že se vám aspoň po odcizení vozu vrátí peníze.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.