Uvažujete o pořízení nového auta nebo jste si už nějaký ten vůz zakoupili? Nic moc levná záležitost, že? Určitě přitakáte a rádi byste věděli, jakým způsobem se vyplatí automobil co možná nejlépe chránit.
Vždyť nikdy nevíte, na jakou existenci můžete narazit. Často stačí pouhých několik minut před obchodním centrem a najednou zjistíte, že vlastně nemáte čím odjet. Zabezpečení lze řešit hned několika různými způsoby. Pokud aktuálně příliš netušíte, která metoda by mohla být skutečně účinná, jste na správném místě. My se totiž v následujících řádcích zaměříme na ty nejznámější, jež se nejčastěji používají. Třeba se i vy inspirujete a některou z alternativ využijete.
Mechanický zámek řazeníV dobách ještě nedávno minulých se do vozů tradičně montovaly zámky řadicí páky. Nic moc náročného. Prostě bylo přímo v interiéru vozu o jeden zámek více. Vy jste vždycky po ukončení jízdy pouze zastrčili speciální klíček, jímž se pootočilo a najednou bylo auto poněkud lépe zabezpečeno. Žádná složitá operace, nicméně myslete si neustále na to, že máte řadicí páku uzavřít. Často se stávalo, že člověk zapomínal. Dnes se už standardně nic takového do aut nemontuje, jelikož existují alarmy. Pokud ale chcete, většina prodejců je ochotná vám v rámci jakéhosi nadstandardu do automobilu tento zámek namontovat. Pochopitelně vás takovéto lepší zabezpečení auta bude sát nějaké ty koruny navíc.
Zabezpečení na volantTaké od toho se postupně upouští. Mnohdy je pro lidi výhodnější raději uzavřít pojištění na lyžovačku nebo letní dovolenou. Zabezpečení na volant je typické v tom, že se jedná o vcelku velkou věc, která se jednoduše nasadí na volant po ukončení samotné jízdy. Volantem pak není možné manipulovat, a tak s vozem prakticky nikdo bez klíčů od zámku odemykajícího mechanismus neodjede. Pravda je ovšem ale taková, že jde o vcelku velkou věc, která se musí dávat do zavazadlového prostoru, jinak ve voze bude zavazet. Většině řidičů a majitelů aut je pohodlí přednější než bezpečnost samotného auta. Divit se této skutečnosti příliš nelze.
Klasický alarmTen bývá většinou u vozů v příplatkové výbavě. Jde sice o zajímavou záležitost, nicméně musíte ho mít aktivovaný. Mnohé lidi odradí několik falešných poplachů. Takové hlasité houkání uprostřed noci není tím nejlepším způsobem jak si udobřit své sousedy. Neudobří je pak ani vaše nabídka ubytování na Liptově nebo v jiné oblasti, případně odlišné dárky. U alarmu nastává také problém s jeho nastavením. Někteří majitelé aut vůbec neví, že takovouto funkcí jejich auto disponuje. Mnozí naopak alarm znají, ale zapomínají ho v inkriminovaných chvílích aktivovat.
Drobné bezpečnostní prvkyBezpečnostních prvků může být v interiéru i exteriéru auta poměrně hodně. Tradičně se prosazují třeba takové bezpečnostní šrouby u jednotlivých kol. Každé kolo vždy disponuje jedním z nich. K jeho odšroubování je zapotřebí speciální nástavec, kterým disponuje majitel auta. Tímto způsobem ochráníte ale jenom kola a nic jiného. Mnohdy si lidé pro ochranu přední masky kupují také nové zimní clony na masku. Ty ovšem chrání výhradně před zimou a nikoliv před zloději. Z ostatních ochranných prvků jmenujme třeba ještě různé spínače a rozdělovače. Dokonce lze do auta nainstalovat systém, který je zapotřebí pro start vozu aktivovat.
Dobrá havarijní pojistkaMyslet si, že vás moderní LED osvětlení parkoviště zachrání, by bylo přinejmenším naivní. Rozhodně se vyplatí uzavřít kvalitní havarijní pojištění. V jeho rámci funguje také pojistka proti odcizení vozu. Ve spolupráci s pojišťovnou si stanovíte pojistné limity a máte jakousi jistotu, že se vám aspoň po odcizení vozu vrátí peníze.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?