Nezodpovědní zaměstnanci autoservisu, kteří místo práce vezmou váš vůz na divokou projížďku a chovají se k němu jak k vlastnímu, jsou noční můrou snad každého z nás. Díky existenci kamer za čelním sklem sice podobných případů ubývá, přesto se stále objevují další a člověk nad drzostí některých mechaniků nestačí žasnout.
Na další děsivý příklad automechanika, který místo své práce vyvezl zákazníkův vůz na divokou testovací jízdu, upozornil web Jalopnik. Suhail Sood, majitel Fordu Mustang GT z roku 2016, zavezl svůj vůz na seřízení geometrie do dealerství Fordu New Jersey. Vcelku běžný a nepříliš náročný servisní úkon však trval poněkud dlouho a tak se po návratu domů podíval na záběry z kamery, kterou má za čelním sklem. A nestačil se divit.
Záběry, které Sood zveřejnil na YouTube i Facebooku, začínají sjezdem vozu ze servisní rampy. Pokud byste ale očekávali kontrolní jízdu, ke které by nejspíš stačilo pár metrů v přilehlých ulicích, jste na omylu. Řidič totiž v obydlené čtvrti rychle šlape na plyn a pohybuje se rychlostí okolo 50 mil za hodinu, ačkoliv povolený limit je 25 mil za hodinu.
Během prvních pár minut také několikrát zbytečně vytáčí motor, o jehož dostatečném zahřátí si nejsme úplně jisti. Cestou také stihne krátkou konverzaci uprostřed ulice a vydá se na další cestu. Během ní můžeme několikrát uslyšet ztrátu trakce zadních pneumatik, které tedy také rozhodně nešetřil.
Během jízdy si také stihne vyřídit osobní telefonát, ve kterém se nezapomene zmínit, jak ostrý Mustang GT umí být a že na tuhle kontrolní jízdu si vybrali špatného řidiče. V čase okolo 7:07 můžeme i celkem jasně slyšet protáčení pneumatik, což je jen dalším znamením, že tohle auto skutečně nešetřil. To ale ještě pořád není konec.
Zanedlouho totiž zamíří zpět k servisu, kde nakládá další dva lidi, pravděpodobně své kolegy, se kterými se vydává na další divokou jízdu. Jeho rychlost totiž ukazuje GPS modul zabudovaný v kameře, podle kterého se v zóně s omezenou rychlostí 25 mil v hodině pohybuje rychlostí až 69 mil v hodině. Snad ještě děsivější než záběry z kabiny jsou však nahrané rozhovoru.
Jeden z mechaniků se totiž zmiňuje, že neumí jezdit s manuální převodovkou. Na to mu řidič nabízí, zda si to chce v Mustangu zákazníka vyzkoušet. Druhá osoba však naštěstí projeví dostatek rozumu a možnost odmítá. Dále tak hodnotí schopnosti vozu akcelerovat i prudce brzdit. V jednu chvíli pak během akcelerace dosahují rychlosti 75 MPH, tedy cca 121 km/h.
Po chvíli se řidiči vozu střídají a za volant usedá někdo, kdo evidentně také nemá příliš bohaté zkušenosti s manuální převodovkou. Během videa se totiž ozve „Pálíš spojku. Musíš jí pustit, nemůžeš na ni stát celou dobu," načež řidič odpovídá „Já vím, pořád mi to moc nejde." A v podobném duchu děsivá jízda ještě chvíli pokračuje.
Sood, majitel vozu, se o zkušenosti podělil s redaktory z Jalopniku, kterým svěřil, že Ford Mustang GT byl jeho velkým snem již od roku 2008, kdy se do USA přistěhoval z Indie. Když si pak v roce 2017 svůj sen splnil, rozhodně nečekal, že se k jeho vozu bude takto někdo chovat. Ještě tři dny po shlédnutí videa byl z celé věci naproste znechucen a pořádně naštvaný.
Video umístil na Facebook a varoval své okolí před praktikami servisu. Manažer autoservisu ho však kontaktoval a výměnou za stažení videa mu nabídl vrácení peněz za seřízení geometrie, kvůli kterému Sood do servisu vyrazil. Jednalo se o částku 380 dolarů, tedy cca 8 500 Kč. Peníze však nedostal a po opakovaném shlédnutí videa se rozhodl napsat do servisu dopis, ve kterém vyžaduje kompenzaci v 7 bodech:
Vrácení peněz za uskutečněný servis diagnostiku vozu jiným servisním střediskem Ford Výměnu spojky, kapalin a komponentů podle manuálu Výměnu brzdových kotoučů, destiček, brzdové kapaliny a dalších komponent podle manuálu Čtyři nové pneumatiky svého výběru, včetně vyvážení, instalace TPMS senzorů a instalace na vůz. Úhradu veškeré práce na voze Kompenzaci nákladů spojených s umístěním vozu do servisu po dobu opravy.Navíc si ještě vyhrazoval body rozšířit podle rozsahu dalších poškození, na které by diagnostika v jiném servisu mohla přijít.
Zástupce servisu, ve kterém k celému incidentu došlo, tuto formu dohody odmítl a tak Sood opět vyvěsil video na Facebook a vyzval své přátele k jeho sdílení. Kromě toho umístil video i na YouTube. U obou příspěvků celý incident detailně popsal.
Redaktoři webu Jalopnik se spojili s manažerem autoservisu a požádali ho o vyjádření. Během rozhovoru manažer uvedl, že s majitelem Mustangu mluvil a snažil se celou věc napravit. Jeho požadavky jsou však údajně přehnané a navíc se prý nenechá vydírat zveřejněním videa na sociálních sítích. Manažer servisu, který se představil pouze jako Martin, údajně chápe znepokojení majitele vozu, přesto však odmítá nechávat se vydírat přes sociální sítě a hrozbami poškození dobrého jména servisu. Podle něj se totiž jedná o nový trend, který se šíří napříč USA.
V rozhovoru uvedl, že podobné věci se bohužel dějí, ovšem všichni dotčení zaměstnanci byli okamžitě propuštěni, neboť takové jednání rozhodně nebude tolerováno. „Přijali jsme okamžitá opatření a snažili jsme se vyjít zákazníkovi vstříc," uvedl manažer. „Výměna brzd, spojky a podvozku je však podle mého bezdůvodná," dodal. Cenu kompletního požadovaného servisu totiž odhadl na částku okolo 10 000 dolarů, tedy cca 224 000 Kč.
Sood však stále není se situací spokojen, neboť podle jeho tvrzení začal vůz vydávat divný zvuk, který před cestou do servisu rozhodně nevydával. Obrátil se proto i na samotnou automobilku a její oddělení péče o zákazníky, kde se však dozvěděl, že dealerství jsou vlastněna a vedena svými vlastníky a automobilka nemůže do sporu zasahovat. Bylo mu tak pouze doporučeno, aby pokračoval v jednání s manažerským týmem daného dealerství.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?