Nezodpovědní zaměstnanci autoservisu, kteří místo práce vezmou váš vůz na divokou projížďku a chovají se k němu jak k vlastnímu, jsou noční můrou snad každého z nás. Díky existenci kamer za čelním sklem sice podobných případů ubývá, přesto se stále objevují další a člověk nad drzostí některých mechaniků nestačí žasnout.
Na další děsivý příklad automechanika, který místo své práce vyvezl zákazníkův vůz na divokou testovací jízdu, upozornil web Jalopnik. Suhail Sood, majitel Fordu Mustang GT z roku 2016, zavezl svůj vůz na seřízení geometrie do dealerství Fordu New Jersey. Vcelku běžný a nepříliš náročný servisní úkon však trval poněkud dlouho a tak se po návratu domů podíval na záběry z kamery, kterou má za čelním sklem. A nestačil se divit.
Záběry, které Sood zveřejnil na YouTube i Facebooku, začínají sjezdem vozu ze servisní rampy. Pokud byste ale očekávali kontrolní jízdu, ke které by nejspíš stačilo pár metrů v přilehlých ulicích, jste na omylu. Řidič totiž v obydlené čtvrti rychle šlape na plyn a pohybuje se rychlostí okolo 50 mil za hodinu, ačkoliv povolený limit je 25 mil za hodinu.
Během prvních pár minut také několikrát zbytečně vytáčí motor, o jehož dostatečném zahřátí si nejsme úplně jisti. Cestou také stihne krátkou konverzaci uprostřed ulice a vydá se na další cestu. Během ní můžeme několikrát uslyšet ztrátu trakce zadních pneumatik, které tedy také rozhodně nešetřil.
Během jízdy si také stihne vyřídit osobní telefonát, ve kterém se nezapomene zmínit, jak ostrý Mustang GT umí být a že na tuhle kontrolní jízdu si vybrali špatného řidiče. V čase okolo 7:07 můžeme i celkem jasně slyšet protáčení pneumatik, což je jen dalším znamením, že tohle auto skutečně nešetřil. To ale ještě pořád není konec.
Zanedlouho totiž zamíří zpět k servisu, kde nakládá další dva lidi, pravděpodobně své kolegy, se kterými se vydává na další divokou jízdu. Jeho rychlost totiž ukazuje GPS modul zabudovaný v kameře, podle kterého se v zóně s omezenou rychlostí 25 mil v hodině pohybuje rychlostí až 69 mil v hodině. Snad ještě děsivější než záběry z kabiny jsou však nahrané rozhovoru.
Jeden z mechaniků se totiž zmiňuje, že neumí jezdit s manuální převodovkou. Na to mu řidič nabízí, zda si to chce v Mustangu zákazníka vyzkoušet. Druhá osoba však naštěstí projeví dostatek rozumu a možnost odmítá. Dále tak hodnotí schopnosti vozu akcelerovat i prudce brzdit. V jednu chvíli pak během akcelerace dosahují rychlosti 75 MPH, tedy cca 121 km/h.
Po chvíli se řidiči vozu střídají a za volant usedá někdo, kdo evidentně také nemá příliš bohaté zkušenosti s manuální převodovkou. Během videa se totiž ozve „Pálíš spojku. Musíš jí pustit, nemůžeš na ni stát celou dobu," načež řidič odpovídá „Já vím, pořád mi to moc nejde." A v podobném duchu děsivá jízda ještě chvíli pokračuje.
Sood, majitel vozu, se o zkušenosti podělil s redaktory z Jalopniku, kterým svěřil, že Ford Mustang GT byl jeho velkým snem již od roku 2008, kdy se do USA přistěhoval z Indie. Když si pak v roce 2017 svůj sen splnil, rozhodně nečekal, že se k jeho vozu bude takto někdo chovat. Ještě tři dny po shlédnutí videa byl z celé věci naproste znechucen a pořádně naštvaný.
Video umístil na Facebook a varoval své okolí před praktikami servisu. Manažer autoservisu ho však kontaktoval a výměnou za stažení videa mu nabídl vrácení peněz za seřízení geometrie, kvůli kterému Sood do servisu vyrazil. Jednalo se o částku 380 dolarů, tedy cca 8 500 Kč. Peníze však nedostal a po opakovaném shlédnutí videa se rozhodl napsat do servisu dopis, ve kterém vyžaduje kompenzaci v 7 bodech:
Vrácení peněz za uskutečněný servis diagnostiku vozu jiným servisním střediskem Ford Výměnu spojky, kapalin a komponentů podle manuálu Výměnu brzdových kotoučů, destiček, brzdové kapaliny a dalších komponent podle manuálu Čtyři nové pneumatiky svého výběru, včetně vyvážení, instalace TPMS senzorů a instalace na vůz. Úhradu veškeré práce na voze Kompenzaci nákladů spojených s umístěním vozu do servisu po dobu opravy.Navíc si ještě vyhrazoval body rozšířit podle rozsahu dalších poškození, na které by diagnostika v jiném servisu mohla přijít.
Zástupce servisu, ve kterém k celému incidentu došlo, tuto formu dohody odmítl a tak Sood opět vyvěsil video na Facebook a vyzval své přátele k jeho sdílení. Kromě toho umístil video i na YouTube. U obou příspěvků celý incident detailně popsal.
Redaktoři webu Jalopnik se spojili s manažerem autoservisu a požádali ho o vyjádření. Během rozhovoru manažer uvedl, že s majitelem Mustangu mluvil a snažil se celou věc napravit. Jeho požadavky jsou však údajně přehnané a navíc se prý nenechá vydírat zveřejněním videa na sociálních sítích. Manažer servisu, který se představil pouze jako Martin, údajně chápe znepokojení majitele vozu, přesto však odmítá nechávat se vydírat přes sociální sítě a hrozbami poškození dobrého jména servisu. Podle něj se totiž jedná o nový trend, který se šíří napříč USA.
V rozhovoru uvedl, že podobné věci se bohužel dějí, ovšem všichni dotčení zaměstnanci byli okamžitě propuštěni, neboť takové jednání rozhodně nebude tolerováno. „Přijali jsme okamžitá opatření a snažili jsme se vyjít zákazníkovi vstříc," uvedl manažer. „Výměna brzd, spojky a podvozku je však podle mého bezdůvodná," dodal. Cenu kompletního požadovaného servisu totiž odhadl na částku okolo 10 000 dolarů, tedy cca 224 000 Kč.
Sood však stále není se situací spokojen, neboť podle jeho tvrzení začal vůz vydávat divný zvuk, který před cestou do servisu rozhodně nevydával. Obrátil se proto i na samotnou automobilku a její oddělení péče o zákazníky, kde se však dozvěděl, že dealerství jsou vlastněna a vedena svými vlastníky a automobilka nemůže do sporu zasahovat. Bylo mu tak pouze doporučeno, aby pokračoval v jednání s manažerským týmem daného dealerství.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.