Nezodpovědní zaměstnanci autoservisu, kteří místo práce vezmou váš vůz na divokou projížďku a chovají se k němu jak k vlastnímu, jsou noční můrou snad každého z nás. Díky existenci kamer za čelním sklem sice podobných případů ubývá, přesto se stále objevují další a člověk nad drzostí některých mechaniků nestačí žasnout.
Na další děsivý příklad automechanika, který místo své práce vyvezl zákazníkův vůz na divokou testovací jízdu, upozornil web Jalopnik. Suhail Sood, majitel Fordu Mustang GT z roku 2016, zavezl svůj vůz na seřízení geometrie do dealerství Fordu New Jersey. Vcelku běžný a nepříliš náročný servisní úkon však trval poněkud dlouho a tak se po návratu domů podíval na záběry z kamery, kterou má za čelním sklem. A nestačil se divit.
Záběry, které Sood zveřejnil na YouTube i Facebooku, začínají sjezdem vozu ze servisní rampy. Pokud byste ale očekávali kontrolní jízdu, ke které by nejspíš stačilo pár metrů v přilehlých ulicích, jste na omylu. Řidič totiž v obydlené čtvrti rychle šlape na plyn a pohybuje se rychlostí okolo 50 mil za hodinu, ačkoliv povolený limit je 25 mil za hodinu.
Během prvních pár minut také několikrát zbytečně vytáčí motor, o jehož dostatečném zahřátí si nejsme úplně jisti. Cestou také stihne krátkou konverzaci uprostřed ulice a vydá se na další cestu. Během ní můžeme několikrát uslyšet ztrátu trakce zadních pneumatik, které tedy také rozhodně nešetřil.
Během jízdy si také stihne vyřídit osobní telefonát, ve kterém se nezapomene zmínit, jak ostrý Mustang GT umí být a že na tuhle kontrolní jízdu si vybrali špatného řidiče. V čase okolo 7:07 můžeme i celkem jasně slyšet protáčení pneumatik, což je jen dalším znamením, že tohle auto skutečně nešetřil. To ale ještě pořád není konec.
Zanedlouho totiž zamíří zpět k servisu, kde nakládá další dva lidi, pravděpodobně své kolegy, se kterými se vydává na další divokou jízdu. Jeho rychlost totiž ukazuje GPS modul zabudovaný v kameře, podle kterého se v zóně s omezenou rychlostí 25 mil v hodině pohybuje rychlostí až 69 mil v hodině. Snad ještě děsivější než záběry z kabiny jsou však nahrané rozhovoru.
Jeden z mechaniků se totiž zmiňuje, že neumí jezdit s manuální převodovkou. Na to mu řidič nabízí, zda si to chce v Mustangu zákazníka vyzkoušet. Druhá osoba však naštěstí projeví dostatek rozumu a možnost odmítá. Dále tak hodnotí schopnosti vozu akcelerovat i prudce brzdit. V jednu chvíli pak během akcelerace dosahují rychlosti 75 MPH, tedy cca 121 km/h.
Po chvíli se řidiči vozu střídají a za volant usedá někdo, kdo evidentně také nemá příliš bohaté zkušenosti s manuální převodovkou. Během videa se totiž ozve „Pálíš spojku. Musíš jí pustit, nemůžeš na ni stát celou dobu," načež řidič odpovídá „Já vím, pořád mi to moc nejde." A v podobném duchu děsivá jízda ještě chvíli pokračuje.
Sood, majitel vozu, se o zkušenosti podělil s redaktory z Jalopniku, kterým svěřil, že Ford Mustang GT byl jeho velkým snem již od roku 2008, kdy se do USA přistěhoval z Indie. Když si pak v roce 2017 svůj sen splnil, rozhodně nečekal, že se k jeho vozu bude takto někdo chovat. Ještě tři dny po shlédnutí videa byl z celé věci naproste znechucen a pořádně naštvaný.
Video umístil na Facebook a varoval své okolí před praktikami servisu. Manažer autoservisu ho však kontaktoval a výměnou za stažení videa mu nabídl vrácení peněz za seřízení geometrie, kvůli kterému Sood do servisu vyrazil. Jednalo se o částku 380 dolarů, tedy cca 8 500 Kč. Peníze však nedostal a po opakovaném shlédnutí videa se rozhodl napsat do servisu dopis, ve kterém vyžaduje kompenzaci v 7 bodech:
Vrácení peněz za uskutečněný servis diagnostiku vozu jiným servisním střediskem Ford Výměnu spojky, kapalin a komponentů podle manuálu Výměnu brzdových kotoučů, destiček, brzdové kapaliny a dalších komponent podle manuálu Čtyři nové pneumatiky svého výběru, včetně vyvážení, instalace TPMS senzorů a instalace na vůz. Úhradu veškeré práce na voze Kompenzaci nákladů spojených s umístěním vozu do servisu po dobu opravy.Navíc si ještě vyhrazoval body rozšířit podle rozsahu dalších poškození, na které by diagnostika v jiném servisu mohla přijít.
Zástupce servisu, ve kterém k celému incidentu došlo, tuto formu dohody odmítl a tak Sood opět vyvěsil video na Facebook a vyzval své přátele k jeho sdílení. Kromě toho umístil video i na YouTube. U obou příspěvků celý incident detailně popsal.
Redaktoři webu Jalopnik se spojili s manažerem autoservisu a požádali ho o vyjádření. Během rozhovoru manažer uvedl, že s majitelem Mustangu mluvil a snažil se celou věc napravit. Jeho požadavky jsou však údajně přehnané a navíc se prý nenechá vydírat zveřejněním videa na sociálních sítích. Manažer servisu, který se představil pouze jako Martin, údajně chápe znepokojení majitele vozu, přesto však odmítá nechávat se vydírat přes sociální sítě a hrozbami poškození dobrého jména servisu. Podle něj se totiž jedná o nový trend, který se šíří napříč USA.
V rozhovoru uvedl, že podobné věci se bohužel dějí, ovšem všichni dotčení zaměstnanci byli okamžitě propuštěni, neboť takové jednání rozhodně nebude tolerováno. „Přijali jsme okamžitá opatření a snažili jsme se vyjít zákazníkovi vstříc," uvedl manažer. „Výměna brzd, spojky a podvozku je však podle mého bezdůvodná," dodal. Cenu kompletního požadovaného servisu totiž odhadl na částku okolo 10 000 dolarů, tedy cca 224 000 Kč.
Sood však stále není se situací spokojen, neboť podle jeho tvrzení začal vůz vydávat divný zvuk, který před cestou do servisu rozhodně nevydával. Obrátil se proto i na samotnou automobilku a její oddělení péče o zákazníky, kde se však dozvěděl, že dealerství jsou vlastněna a vedena svými vlastníky a automobilka nemůže do sporu zasahovat. Bylo mu tak pouze doporučeno, aby pokračoval v jednání s manažerským týmem daného dealerství.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.