Nezodpovědní zaměstnanci autoservisu, kteří místo práce vezmou váš vůz na divokou projížďku a chovají se k němu jak k vlastnímu, jsou noční můrou snad každého z nás. Díky existenci kamer za čelním sklem sice podobných případů ubývá, přesto se stále objevují další a člověk nad drzostí některých mechaniků nestačí žasnout.
Na další děsivý příklad automechanika, který místo své práce vyvezl zákazníkův vůz na divokou testovací jízdu, upozornil web Jalopnik. Suhail Sood, majitel Fordu Mustang GT z roku 2016, zavezl svůj vůz na seřízení geometrie do dealerství Fordu New Jersey. Vcelku běžný a nepříliš náročný servisní úkon však trval poněkud dlouho a tak se po návratu domů podíval na záběry z kamery, kterou má za čelním sklem. A nestačil se divit.
Záběry, které Sood zveřejnil na YouTube i Facebooku, začínají sjezdem vozu ze servisní rampy. Pokud byste ale očekávali kontrolní jízdu, ke které by nejspíš stačilo pár metrů v přilehlých ulicích, jste na omylu. Řidič totiž v obydlené čtvrti rychle šlape na plyn a pohybuje se rychlostí okolo 50 mil za hodinu, ačkoliv povolený limit je 25 mil za hodinu.
Během prvních pár minut také několikrát zbytečně vytáčí motor, o jehož dostatečném zahřátí si nejsme úplně jisti. Cestou také stihne krátkou konverzaci uprostřed ulice a vydá se na další cestu. Během ní můžeme několikrát uslyšet ztrátu trakce zadních pneumatik, které tedy také rozhodně nešetřil.
Během jízdy si také stihne vyřídit osobní telefonát, ve kterém se nezapomene zmínit, jak ostrý Mustang GT umí být a že na tuhle kontrolní jízdu si vybrali špatného řidiče. V čase okolo 7:07 můžeme i celkem jasně slyšet protáčení pneumatik, což je jen dalším znamením, že tohle auto skutečně nešetřil. To ale ještě pořád není konec.
Zanedlouho totiž zamíří zpět k servisu, kde nakládá další dva lidi, pravděpodobně své kolegy, se kterými se vydává na další divokou jízdu. Jeho rychlost totiž ukazuje GPS modul zabudovaný v kameře, podle kterého se v zóně s omezenou rychlostí 25 mil v hodině pohybuje rychlostí až 69 mil v hodině. Snad ještě děsivější než záběry z kabiny jsou však nahrané rozhovoru.
Jeden z mechaniků se totiž zmiňuje, že neumí jezdit s manuální převodovkou. Na to mu řidič nabízí, zda si to chce v Mustangu zákazníka vyzkoušet. Druhá osoba však naštěstí projeví dostatek rozumu a možnost odmítá. Dále tak hodnotí schopnosti vozu akcelerovat i prudce brzdit. V jednu chvíli pak během akcelerace dosahují rychlosti 75 MPH, tedy cca 121 km/h.
Po chvíli se řidiči vozu střídají a za volant usedá někdo, kdo evidentně také nemá příliš bohaté zkušenosti s manuální převodovkou. Během videa se totiž ozve „Pálíš spojku. Musíš jí pustit, nemůžeš na ni stát celou dobu," načež řidič odpovídá „Já vím, pořád mi to moc nejde." A v podobném duchu děsivá jízda ještě chvíli pokračuje.
Sood, majitel vozu, se o zkušenosti podělil s redaktory z Jalopniku, kterým svěřil, že Ford Mustang GT byl jeho velkým snem již od roku 2008, kdy se do USA přistěhoval z Indie. Když si pak v roce 2017 svůj sen splnil, rozhodně nečekal, že se k jeho vozu bude takto někdo chovat. Ještě tři dny po shlédnutí videa byl z celé věci naproste znechucen a pořádně naštvaný.
Video umístil na Facebook a varoval své okolí před praktikami servisu. Manažer autoservisu ho však kontaktoval a výměnou za stažení videa mu nabídl vrácení peněz za seřízení geometrie, kvůli kterému Sood do servisu vyrazil. Jednalo se o částku 380 dolarů, tedy cca 8 500 Kč. Peníze však nedostal a po opakovaném shlédnutí videa se rozhodl napsat do servisu dopis, ve kterém vyžaduje kompenzaci v 7 bodech:
Vrácení peněz za uskutečněný servis diagnostiku vozu jiným servisním střediskem Ford Výměnu spojky, kapalin a komponentů podle manuálu Výměnu brzdových kotoučů, destiček, brzdové kapaliny a dalších komponent podle manuálu Čtyři nové pneumatiky svého výběru, včetně vyvážení, instalace TPMS senzorů a instalace na vůz. Úhradu veškeré práce na voze Kompenzaci nákladů spojených s umístěním vozu do servisu po dobu opravy.Navíc si ještě vyhrazoval body rozšířit podle rozsahu dalších poškození, na které by diagnostika v jiném servisu mohla přijít.
Zástupce servisu, ve kterém k celému incidentu došlo, tuto formu dohody odmítl a tak Sood opět vyvěsil video na Facebook a vyzval své přátele k jeho sdílení. Kromě toho umístil video i na YouTube. U obou příspěvků celý incident detailně popsal.
Redaktoři webu Jalopnik se spojili s manažerem autoservisu a požádali ho o vyjádření. Během rozhovoru manažer uvedl, že s majitelem Mustangu mluvil a snažil se celou věc napravit. Jeho požadavky jsou však údajně přehnané a navíc se prý nenechá vydírat zveřejněním videa na sociálních sítích. Manažer servisu, který se představil pouze jako Martin, údajně chápe znepokojení majitele vozu, přesto však odmítá nechávat se vydírat přes sociální sítě a hrozbami poškození dobrého jména servisu. Podle něj se totiž jedná o nový trend, který se šíří napříč USA.
V rozhovoru uvedl, že podobné věci se bohužel dějí, ovšem všichni dotčení zaměstnanci byli okamžitě propuštěni, neboť takové jednání rozhodně nebude tolerováno. „Přijali jsme okamžitá opatření a snažili jsme se vyjít zákazníkovi vstříc," uvedl manažer. „Výměna brzd, spojky a podvozku je však podle mého bezdůvodná," dodal. Cenu kompletního požadovaného servisu totiž odhadl na částku okolo 10 000 dolarů, tedy cca 224 000 Kč.
Sood však stále není se situací spokojen, neboť podle jeho tvrzení začal vůz vydávat divný zvuk, který před cestou do servisu rozhodně nevydával. Obrátil se proto i na samotnou automobilku a její oddělení péče o zákazníky, kde se však dozvěděl, že dealerství jsou vlastněna a vedena svými vlastníky a automobilka nemůže do sporu zasahovat. Bylo mu tak pouze doporučeno, aby pokračoval v jednání s manažerským týmem daného dealerství.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.