Železničáři v Chicagu musí zapalovat koleje, aby vlaky mohly jezdit. Důvodem jsou extrémní mrazy

Železničáři v Chicagu musí kvůli mrazům zapalovat koleje (YouTube/V B)
Železničáři v Chicagu musí kvůli mrazům zapalovat koleje (YouTube/V B), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. ledna 2019 9:45
Sdílej:

Chicago se v posledních týdnech potýká s extrémními mrazy, které tamním obyvatelům výrazně komplikují život. Teploty, jež se pohybují okolo - 24 °C, totiž neohrožují jen zdraví lidí a domácích zvířat, ale způsobují i výrazné problémy technice. A tím rozhodně nemyslíme jen vybité akumulátory u automobilů.

Pokud za okny panuje skutečně extrémní počasí, při kterém může být cesta autem kvůli sněhu či náledí skutečně riskantní, rozhodne se řada lidí nechat klíče od auta v šuplíku a vypravit se na vlak či jiný z hromadných dopravních prostředků. V americkém Chicagu však panují tak extrémní teploty, že železničáři musí sahat k poněkud kontroverzním metodám, aby udržely vlaky v pohybu.

It’s so cold in Chicago, crews had to set fire to commuter rail tracks to keep the trains moving smoothly. https://t.co/ccrTwwwO6C pic.twitter.com/av7o5opEQ8

— ABC News (@ABC) 30. ledna 2019

Pokud totiž teploty padají takto extrémně nízko, začínají železné koleje pracovat a na mnoha místech může dojít k odtržení šroubů držících koleje u pražců, nebo i malým prasklinám. To však představuje výrazné bezpečnostní riziko, neboť po železniční síti USA jsou každý den přepraveny miliony tun nákladu a tisíce lidí.

Každý den tak do terénu musí vyrazit údržbáři, kteří pro nicnetušící kolemjdoucí chystají nevšední podívanou. Kolem poškozených kolejí totiž pokládají provazy namočené do kerosinu, které následně zapalují, jak upozornil web Jalopnik. Teplo od plamenů kolej zahřeje, ta se vrátí do původního stavu a může být opět připevněna k pražcům, nebo zavařena na místech poškození. Tyto práce totiž nesnesou odklad.

Podle dostupných informací navíc železničáři nepoužívají hořící provazy jen kvůli opravám, ale také u výhybek. Ty jsou sice obvykle vybaveny zařízením proti zamrzání, ovšem v některých případech už toto opatření nestačí a tak bylo nutné opět sáhnout po tradičním zahřívání ohněm.

Na nevšední podívanou upozornila americké televizní stanice ABC News, která na svém Twitteru sdílela i letecké záběry z několika míst. Kromě toto zveřejnila i další následky extrémně mrazivého počasí, jako byla například zamrzlá řeka v centru atd..

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.