Chicago se v posledních týdnech potýká s extrémními mrazy, které tamním obyvatelům výrazně komplikují život. Teploty, jež se pohybují okolo - 24 °C, totiž neohrožují jen zdraví lidí a domácích zvířat, ale způsobují i výrazné problémy technice. A tím rozhodně nemyslíme jen vybité akumulátory u automobilů.
Pokud za okny panuje skutečně extrémní počasí, při kterém může být cesta autem kvůli sněhu či náledí skutečně riskantní, rozhodne se řada lidí nechat klíče od auta v šuplíku a vypravit se na vlak či jiný z hromadných dopravních prostředků. V americkém Chicagu však panují tak extrémní teploty, že železničáři musí sahat k poněkud kontroverzním metodám, aby udržely vlaky v pohybu.
It’s so cold in Chicago, crews had to set fire to commuter rail tracks to keep the trains moving smoothly. https://t.co/ccrTwwwO6C pic.twitter.com/av7o5opEQ8
— ABC News (@ABC) 30. ledna 2019
Pokud totiž teploty padají takto extrémně nízko, začínají železné koleje pracovat a na mnoha místech může dojít k odtržení šroubů držících koleje u pražců, nebo i malým prasklinám. To však představuje výrazné bezpečnostní riziko, neboť po železniční síti USA jsou každý den přepraveny miliony tun nákladu a tisíce lidí.
Každý den tak do terénu musí vyrazit údržbáři, kteří pro nicnetušící kolemjdoucí chystají nevšední podívanou. Kolem poškozených kolejí totiž pokládají provazy namočené do kerosinu, které následně zapalují, jak upozornil web Jalopnik. Teplo od plamenů kolej zahřeje, ta se vrátí do původního stavu a může být opět připevněna k pražcům, nebo zavařena na místech poškození. Tyto práce totiž nesnesou odklad.
Podle dostupných informací navíc železničáři nepoužívají hořící provazy jen kvůli opravám, ale také u výhybek. Ty jsou sice obvykle vybaveny zařízením proti zamrzání, ovšem v některých případech už toto opatření nestačí a tak bylo nutné opět sáhnout po tradičním zahřívání ohněm.
Na nevšední podívanou upozornila americké televizní stanice ABC News, která na svém Twitteru sdílela i letecké záběry z několika míst. Kromě toto zveřejnila i další následky extrémně mrazivého počasí, jako byla například zamrzlá řeka v centru atd..
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?