Chicago se v posledních týdnech potýká s extrémními mrazy, které tamním obyvatelům výrazně komplikují život. Teploty, jež se pohybují okolo - 24 °C, totiž neohrožují jen zdraví lidí a domácích zvířat, ale způsobují i výrazné problémy technice. A tím rozhodně nemyslíme jen vybité akumulátory u automobilů.
Pokud za okny panuje skutečně extrémní počasí, při kterém může být cesta autem kvůli sněhu či náledí skutečně riskantní, rozhodne se řada lidí nechat klíče od auta v šuplíku a vypravit se na vlak či jiný z hromadných dopravních prostředků. V americkém Chicagu však panují tak extrémní teploty, že železničáři musí sahat k poněkud kontroverzním metodám, aby udržely vlaky v pohybu.
It’s so cold in Chicago, crews had to set fire to commuter rail tracks to keep the trains moving smoothly. https://t.co/ccrTwwwO6C pic.twitter.com/av7o5opEQ8
— ABC News (@ABC) 30. ledna 2019
Pokud totiž teploty padají takto extrémně nízko, začínají železné koleje pracovat a na mnoha místech může dojít k odtržení šroubů držících koleje u pražců, nebo i malým prasklinám. To však představuje výrazné bezpečnostní riziko, neboť po železniční síti USA jsou každý den přepraveny miliony tun nákladu a tisíce lidí.
Každý den tak do terénu musí vyrazit údržbáři, kteří pro nicnetušící kolemjdoucí chystají nevšední podívanou. Kolem poškozených kolejí totiž pokládají provazy namočené do kerosinu, které následně zapalují, jak upozornil web Jalopnik. Teplo od plamenů kolej zahřeje, ta se vrátí do původního stavu a může být opět připevněna k pražcům, nebo zavařena na místech poškození. Tyto práce totiž nesnesou odklad.
Podle dostupných informací navíc železničáři nepoužívají hořící provazy jen kvůli opravám, ale také u výhybek. Ty jsou sice obvykle vybaveny zařízením proti zamrzání, ovšem v některých případech už toto opatření nestačí a tak bylo nutné opět sáhnout po tradičním zahřívání ohněm.
Na nevšední podívanou upozornila americké televizní stanice ABC News, která na svém Twitteru sdílela i letecké záběry z několika míst. Kromě toto zveřejnila i další následky extrémně mrazivého počasí, jako byla například zamrzlá řeka v centru atd..
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?