Chicago se v posledních týdnech potýká s extrémními mrazy, které tamním obyvatelům výrazně komplikují život. Teploty, jež se pohybují okolo - 24 °C, totiž neohrožují jen zdraví lidí a domácích zvířat, ale způsobují i výrazné problémy technice. A tím rozhodně nemyslíme jen vybité akumulátory u automobilů.
Pokud za okny panuje skutečně extrémní počasí, při kterém může být cesta autem kvůli sněhu či náledí skutečně riskantní, rozhodne se řada lidí nechat klíče od auta v šuplíku a vypravit se na vlak či jiný z hromadných dopravních prostředků. V americkém Chicagu však panují tak extrémní teploty, že železničáři musí sahat k poněkud kontroverzním metodám, aby udržely vlaky v pohybu.
It’s so cold in Chicago, crews had to set fire to commuter rail tracks to keep the trains moving smoothly. https://t.co/ccrTwwwO6C pic.twitter.com/av7o5opEQ8
— ABC News (@ABC) 30. ledna 2019
Pokud totiž teploty padají takto extrémně nízko, začínají železné koleje pracovat a na mnoha místech může dojít k odtržení šroubů držících koleje u pražců, nebo i malým prasklinám. To však představuje výrazné bezpečnostní riziko, neboť po železniční síti USA jsou každý den přepraveny miliony tun nákladu a tisíce lidí.
Každý den tak do terénu musí vyrazit údržbáři, kteří pro nicnetušící kolemjdoucí chystají nevšední podívanou. Kolem poškozených kolejí totiž pokládají provazy namočené do kerosinu, které následně zapalují, jak upozornil web Jalopnik. Teplo od plamenů kolej zahřeje, ta se vrátí do původního stavu a může být opět připevněna k pražcům, nebo zavařena na místech poškození. Tyto práce totiž nesnesou odklad.
Podle dostupných informací navíc železničáři nepoužívají hořící provazy jen kvůli opravám, ale také u výhybek. Ty jsou sice obvykle vybaveny zařízením proti zamrzání, ovšem v některých případech už toto opatření nestačí a tak bylo nutné opět sáhnout po tradičním zahřívání ohněm.
Na nevšední podívanou upozornila americké televizní stanice ABC News, která na svém Twitteru sdílela i letecké záběry z několika míst. Kromě toto zveřejnila i další následky extrémně mrazivého počasí, jako byla například zamrzlá řeka v centru atd..
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.