V zimě se mnohem častěji projeví nedostatky, které jsme během roku na svém autě přehlíželi. Mrazivé počasí prověřuje totiž technický stav vozu mnohem přísněji než teploty nad nulou. Pavel Turek, odborník na Formuli 1 a zároveň současný ambasador prémiových paliv OMV MaxxMotion, radí, na co byste neměli rozhodně zapomenout, aby vás nezastihla zima na horském parkovišti nepřipravené.
Jezděte na zimních pneumatikách Bod, který je každému jasný, ale který se často podceňuje. Význam zimních pneumatik zdůrazňuje zákonný požadavek jejich používání na vybraných komunikacích. Nejsou důležité pouze při jízdě na sněhu a ledu, ale zajišťují kratší brzdnou vzdálenost a udržení zvolené stopy při nízkých teplotách, a to už od 7 °C níže.
Nechte si zkontrolovat stav chladicí kapaliny Tento úkon zabere jen několik desítek vteřin. Čidlo, které změří teplotu, při níž chladicí kapalina zmrzne a může napáchat škody, má každý servisní technik. Udělejte to dřív, než vyjedete do hor nebo vypuknou velké mrazy.
Zkontrolujte stav baterie Až budete chtít večer, třeba po lyžování, nastartovat, mohla by vás zradit baterie. Při kontrole chladící kapaliny požádejte servisního technika také o rychlou kontrolu stavu baterie. Pokud budete baterii měřit doma sami voltmetrem, nezapomeňte vypnout zapalování a vyčistit kontakty. V optimálním případě byste měli naměřit hodnotu 12,4 až 12,7 V. Nižší naměřené napětí znamená potřebu výměny nebo minimálně dobití baterie.
Použijte nemrznoucí kapalinu do ostřikovačů Dolijte nemrznoucí kapalinu, například OMV Caristal, a to dříve, než klesne teplota přes noc výrazněji pod nulu. Zamrznutí kapaliny v systému může způsobit popraskání rozvodových hadiček nebo čerpacího systému. Pokud máte v nádržce už pouze zbytek letní kapaliny, bude stačit dolití nemrznoucí směsi. Pakliže ale máte nádržku plnou, raději původní kapalinu odstříkejte. Po dolití několikrát ostříkněte přední i zadní okno, aby se nemrznoucí kapalina dostala do celého systému, tedy až k tryskám. Rozhodně se vyplatí mít v autě alespoň menší zásobu nemrznoucí kapaliny pro případ, že vám při jízdě za špatného počasí dojde.
Tankujte prémiové palivo Pokud chcete zlepšit zimní starty a prodloužit životnost motoru, dopřejte svému vozu prémiové palivo, například OMV MaxxMotion. V zimě to platí především pro naftu, ve které se při nízkých teplotách mohou srážet parafíny. Speciální složky přidávané do prémiového paliva tomuto jevu zabraňují. Díky speciálním aditivům získáte nejen lepší chod motoru při nízkých teplotách, ale také prodloužíte jeho životnost a docílíte maximálního využití výkonového potenciálu.
Zkontrolujte olej Málokdo mění olej v motoru s ohledem na sezónu. Přesto i olej má vliv na to, jak dobře ráno nastartujete a jak rychle začne motor správně mazat. Orientovat se můžete podle označení oleje, které typicky vypadá takto - SAE 15W-40 či SAE 5W-40. Čím je první udávané číslo nižší, tím tekutější bude při nízkých teplotách, a tím rychleji zajistí plnohodnotné promazání celého motoru.
Nezapomeňte doma sněhové řetězy Možná je za celou zimu nevyužijete, ale pokud přes noc nasněží a vy budete parkovat v kopci, mohou se stát nepostradatelným doplňkem, a to i ve městě. Jakmile najedete na udržovanou vozovku, řetězy okamžitě sundejte, a to kvůli riziku poškození jich samotných, auta i povrchu silnice. A ještě jedno upozornění – maximální povolená rychlost při jízdě s řetězy je 50 km/h. Abyste předešli rozpakům a promrznutí, vyzkoušejte si jejich nasazení nanečisto za příhodnějších podmínek, než je sněhová vánice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?