Pokud jste někdy přemýšleli o koupi motocyklu, ale nedokázali jste si ho vnitřně obhájit jinak než rychlejší jízdou po městě a snadnějším parkováním, máme pro vás dobrou zprávu. Seriozní vědecký výzkum totiž zjistil, že jízda na motocyklu má na lidskou mysl a lidské zdraví překvapivě pozitivní vliv.
Za tímto nevšedním výzkumem stojí kalifornská univerzita UCLA, konkrétně Semel Institute for Neuroscience and Human Behavior, tedy instituce zabývající se zkoumáním neurověd a lidského chování, jak uvádá web Rideapart. Během výzkumu, který poněkud nepřekvapivě financovala známá společnost Harley-Davidson, bylo zkoumání podrobeno 50 zkušených motorkářů, u kterých se zkoumal vliv jízdy na motocyklu na jejich mozek.
Všichni sledovaní motorkáři byli během experimentu připojeni na mobilní EEG, které pomocí elektrod umístěných na hlavě sleduje elektrické impulsy v mozku. Mozková aktivita sledovaných a jejich hormony však byly sledovány i mimo jízdu na motocyklu, například během jízdy automobilem, nebo během odpočinku - aby bylo možné získané výsledky s něčím porovnat.
A co vědci zjistili? Během jízdy na motocyklu klesla u sledovaných hladina stresu v průměru o 28 procent, zatímco mírné zvýšení bylo pozorováno u srdečního tepu (20 minutová jízda zvýšila tep o 11 %). Současně se zvedla i úroveň adrenalinu (cca o 27 %) a zlepšilo se i soustředění a ostražitost.
Až se tedy příště budete cítit otrávení, ve stresu a nebo v nekonečném napětí, zkuste se projet na motocyklu. Navíc to i posiluje pozici motocyklu jakožto ideální dopravního prostředku na dojíždění do práce a z práce. Ostatně kdy jinde se člověk potřebuje nejvíc zbavit stresu a napětí? A navíc vám odpadnou starosti s kolonami a parkováním.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?