Většina českých řidičů si během posledních let bohužel odvykla jezdit ve skutečné zimě a tak s příchodem prvních pár centimetrů sněhu začínají média mluvit o kalamitách. Tristní je však i stav vozidel, ve kterých lidé na silnici mnohdy vyrážejí. Řada z nich si přitom neuvědomuje, že několika málo minutami strávenými přípravou na cestu si mohou zachránit zdraví i pěkných pár tisíc ze servis či pokuty.
Ačkoliv se tohle téma opakuje rok co rok, stále se mezi námi najdou tací, kteří zásady příprav automobilu na cestu v zimě ignorují a následně pak omezují či ohrožují sebe i okolí. Je však potřeba si uvědomit, že v zimních měsících platí pro řidiče nová pravidla, kterými je nutné se bezpodmínečně řídit.
Na co tedy nezapomenout, když přijdete ke svému sněhem a ledem pokrytému vozu, se kterým se nutně potřebujete dostat do práce? Není toho málo, přesto se to dá stihnout během chvíle. Základem je však vůz důkladně a kompletně očistit jak od sněhu, tak od ledu.
Mnoho řidičů se při úklidu neustále primárně zaměřuje pouze na skla, ovšem to je chyba. Váš vůz by měl být kompletně zbaven i jakékoliv sněhové pokrývky, která by se mohla během cesty uvolnit a zkomplikovat tak život někomu za vámi či chodcům. Na povinnost očistit vůz od sněhu už dokonce od roku 2015 pamatuje i silniční zákon, takže pokud vůz neočistíte, hrozí vám pokuta. Pokuty se však nevztahují jen na české silnice, nepříjemně zaskočit by vás mohly i v okolních zemích.
Pokud vám ale stále chybí motivace, pak vás možná povzbudí, že očištěný vůz bude mít o něco málo nižší spotřebu, než vůz zasypaný sněhem. Ten totiž zvyšuje aerodynamický odpor a pokud je mokrý, pak vám ještě přidá pěkných pár kilo. A jestliže se chcete vymlouvat na nízký vzrůst a vysoký vůz, porozhlédněte se buď po skládacích schůdcích, nebo škrabce a smetáčku na teleskopické rukojeti.
Jakmile se zbavíte sněhové pokrývky, věnujte se důkladnému oškrábání oken. Rozhodně zapomeňte na úzké průzory, přes které možná uvidíte, ale budete si koledovat o pořádný malér v podobě nehody a následného popotahování s pojišťovnou. Vyplatí se ještě zkontrolovat světlomety a registrační značku. V případě nečitelné značky vám totiž hrozí pokuta také.
Jakmile se dostanete do vozu, pravděpodobně se budete muset vypořádat s mlžením oken. Tomu se dá buď jednoduše zabránit nanesením holící pěny a následným rozleštěním, nebo můžete použít jednoduchý trik: Naplno pusťte ventilátory s teplým vzduchem a zapněte klimatizaci. Ta totiž odvádí vlhkost z interiéru, takže mlha z oken zmizí o to rychleji.
Vůz můžete nastartovat ještě před úklidem, nezapomeňte si ale očistit okolí dveří, aby vám sníh nenapadal dovnitř. Nenechávejte však motor nastartovaný zbytečně dlouho, neboť pro jeho zahřátí je mnohem lepší plynulá a pomalá jízda, než volnoběh.
Poslední radou je pak dovybavit váš vůz o pár věcí, které by se vám mohly během zimní sezóny hodit. Od kvalitního tažného lana, přes smetáček s delší násadou (kvůli střeše), škrabku na skla, startovací kabely, deku, teplé pracovní rukavice až po skládací lopatku (pokud se chystáte do hor) nebo trochu té nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů. Šikovným pomocníkem se může stát i rozmrazovač, ale ten si dejte raději do kapsy oblíbeného kabátu, neboť zamčený v autě vám bude k ničemu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.