Když se řekne Kalifornie, většina z nás si nejspíš představí slunné pláže, teplé počasí a další drobnosti, které se váží k subtropickým oblastem. Nedávná sněhová bouře však přivanula trochu toho sněhu i do Kalifornských hor, kam za ním vyrážejí lidé z nížin okolo Los Angeles. Co však poté se sněhem dělají je pro většinu z nás naprosto zarážející.
Na tristní chování některých kalifornských řidičů upozornil Kyle Cheromcha, redaktor webu The Drive, který vyrazil za prvním závanem zimy po slavné silnici Angeles Crest Highway k vrcholkům San Gabriel Mountains. Nebyl však jediným, koho něco podobného napadlo. Bohužel byl však jedním z mála, který nepodlehl naprosto hloupému a hlavně nebezpečnému trendu.
Když totiž pomalu stoupal do oblastí, ve kterých se sníh stále držel, potkával v protisměru vozy, které byly různě pokryty hroudami sněhu. Už na první pohled bylo jasné, že nejde jen o špatně odklizený sníh ze střechy. Až o chvíli později se však stal svědkem něčeho, co by si nikdo rozumný v oblastech, kde se sníh vyskytuje pravidelně, nedovolil.
Ostatně snad každý řidič, který už strávil pár zim za volantem, by měl vědět, že sníh na autě je potřeba důkladně odstranit. V opačném případě totiž hrozí, že začne padat na auta za vámi, což může ostatním řidičům přinejmenším zkomplikovat jízdu. Pokud by však šlo o přemrzlý sníh, může klidně dojít k poškození vzadu jedoucích automobilů a vzniku vážných nehod.
Obyvatelé Kalifornie, kteří však málokdy zažívají teploty pod nulou, však nejsou na sníh zvyklí a podle toho vypadalo i jejich chování. Řada z nich totiž zastavila u krajnice a nadšeně začala na kapotě nebo střeše stavět sněhuláky. Těm navíc nechyběly ani kameny nebo šišky místo očí. Někteří lidé se na stavění sněhuláka rovnou vykašlali a snažili se odvézt si kus zledovatělého sněhu na střešním nosiči.
Nikoho přitom zřejmě ani nenapadlo, co by se mohlo stát, pokud by se část jejich "sněhových výtvorů" na střeše uvolnila a spadla na automobil projíždějící za nimi. Nejednalo se přitom jen o pár řidičů, ale minimálně o dvacítku vozidel, jak Cheromcha uvedl na příspěvku The Drive na Instagramu.
Na něm je ostatně vidět jedna z rodin, která nadšeně staví sněhuláky na svém SUV značky Infinity. Zatímco otec zřejmě stavěl velkého sněhuláka na střeše, děti házely sníh před čelní sklo a na kapotě můžeme také vidět pár menších sněhuláků. Cheromcha celou situaci nevěřícně natáčel, osádka SUV si však užívala sníh a vůbec nic je netrápilo. Ani jim nepřišlo nic divné.
Zobrazit příspěvek na InstagramuRan up the Crest this weekend and saw at least 20 very confused Californians pulling over to build a snowman on their cars — then keep driving. Stop this madness. Stop it at once.
Na internetu je přitom plno videí, které ukazují náraz kusu ledu či přemrzlého sněhu do čelního skla. A s něčím podobným se nikdo z nás nechce setkat. Nejde totiž jen o škody, ale také o šok. Řidič může v takovou chvíli zazmatkovat, strhnout řízení a nevinná zábava může skončit tragédií.
Pevně věříme, že v Česku se s ničím podobným nesetkáme. Přesto považujeme za nezbytné připomenout, že řidič má povinnost před cestou svůj vůz důkladně očistit, aby poté neohrožoval ostatní řidiče nebo chodce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.