Když se řekne Kalifornie, většina z nás si nejspíš představí slunné pláže, teplé počasí a další drobnosti, které se váží k subtropickým oblastem. Nedávná sněhová bouře však přivanula trochu toho sněhu i do Kalifornských hor, kam za ním vyrážejí lidé z nížin okolo Los Angeles. Co však poté se sněhem dělají je pro většinu z nás naprosto zarážející.
Na tristní chování některých kalifornských řidičů upozornil Kyle Cheromcha, redaktor webu The Drive, který vyrazil za prvním závanem zimy po slavné silnici Angeles Crest Highway k vrcholkům San Gabriel Mountains. Nebyl však jediným, koho něco podobného napadlo. Bohužel byl však jedním z mála, který nepodlehl naprosto hloupému a hlavně nebezpečnému trendu.
Když totiž pomalu stoupal do oblastí, ve kterých se sníh stále držel, potkával v protisměru vozy, které byly různě pokryty hroudami sněhu. Už na první pohled bylo jasné, že nejde jen o špatně odklizený sníh ze střechy. Až o chvíli později se však stal svědkem něčeho, co by si nikdo rozumný v oblastech, kde se sníh vyskytuje pravidelně, nedovolil.
Ostatně snad každý řidič, který už strávil pár zim za volantem, by měl vědět, že sníh na autě je potřeba důkladně odstranit. V opačném případě totiž hrozí, že začne padat na auta za vámi, což může ostatním řidičům přinejmenším zkomplikovat jízdu. Pokud by však šlo o přemrzlý sníh, může klidně dojít k poškození vzadu jedoucích automobilů a vzniku vážných nehod.
Obyvatelé Kalifornie, kteří však málokdy zažívají teploty pod nulou, však nejsou na sníh zvyklí a podle toho vypadalo i jejich chování. Řada z nich totiž zastavila u krajnice a nadšeně začala na kapotě nebo střeše stavět sněhuláky. Těm navíc nechyběly ani kameny nebo šišky místo očí. Někteří lidé se na stavění sněhuláka rovnou vykašlali a snažili se odvézt si kus zledovatělého sněhu na střešním nosiči.
Nikoho přitom zřejmě ani nenapadlo, co by se mohlo stát, pokud by se část jejich "sněhových výtvorů" na střeše uvolnila a spadla na automobil projíždějící za nimi. Nejednalo se přitom jen o pár řidičů, ale minimálně o dvacítku vozidel, jak Cheromcha uvedl na příspěvku The Drive na Instagramu.
Na něm je ostatně vidět jedna z rodin, která nadšeně staví sněhuláky na svém SUV značky Infinity. Zatímco otec zřejmě stavěl velkého sněhuláka na střeše, děti házely sníh před čelní sklo a na kapotě můžeme také vidět pár menších sněhuláků. Cheromcha celou situaci nevěřícně natáčel, osádka SUV si však užívala sníh a vůbec nic je netrápilo. Ani jim nepřišlo nic divné.
Zobrazit příspěvek na InstagramuRan up the Crest this weekend and saw at least 20 very confused Californians pulling over to build a snowman on their cars — then keep driving. Stop this madness. Stop it at once.
Na internetu je přitom plno videí, které ukazují náraz kusu ledu či přemrzlého sněhu do čelního skla. A s něčím podobným se nikdo z nás nechce setkat. Nejde totiž jen o škody, ale také o šok. Řidič může v takovou chvíli zazmatkovat, strhnout řízení a nevinná zábava může skončit tragédií.
Pevně věříme, že v Česku se s ničím podobným nesetkáme. Přesto považujeme za nezbytné připomenout, že řidič má povinnost před cestou svůj vůz důkladně očistit, aby poté neohrožoval ostatní řidiče nebo chodce.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.