Minulý týden zasáhlo Aljašku silné zemětřesení o síle 7 stupňů Richterovy stupnice. Jeho epicentrum se navíc nalézalo poblíž Anchorage, největšího města v tomto severském státě. Následky byly ničivé, kromě poškození mnoha budov byla zasažena i infrastruktura a to včetně řady silnic. Na Aljašce však na nic nečekaly a i přes mrazivé počasí dokázaly naprosto zničené úseky silnic opravit za méně než týden.
Na konkrétní příklad upozornila facebooková stránka Alaska Tour & Travel, která sdílela dvojici fotek z jednoho místa. Jedná se o výrazně poškozený sjezd z dálnice, kde se pod silnicí utrhla část svahu, silnice popraskala a zbylo z ní jen pár ostrůvků asfaltu, na kterých mnohdy uvázla i auta.
Konkrétně tento úsek byl jedním z nejpoškozenějších a kromě rozpadlé silnice se zde objevily i další praskliny a to v délce přes 45 metrů. Během necelého týdne však dokázalo vedení města / oblasti celý úsek vyklidit, zajistit řádnou opravu a opět silnici zprovoznit. A to si zaslouží poklonu.
V Česku by oprava nejspíš trvala roky, ale i jinde ve světě by vydala na měsíce. Jak je tedy takto rychlá oprava možná? Odpovědí jsou peníze a přípravy. Jak uvádí zpravodajský web KPIX5 CBS - zasažená oblast je na zemětřesení zvyklá a proto má připravené plány i finance na rychlý zásah.
Během několika dnů tak byly připraveny plány na opravu a současně se podařilo okamžitě kontaktovat schopné zhotovitele, kteří mají bohaté zkušenosti i s výstavbou a opravami během mrazivého počasí, které na Aljašce panuje. Znamenalo to však opětovné nastartování strojů, které už byly ve většině případů na zimu uskladněny.
Podobné akce však otvírají cesty k přísunu dalších peněz z vládních zdrojů, které jsou vyhrazeny právě na podobné případy. Při pokládání asfaltu v takovýchto podmínkách je navíc potřeba využívat zvláštní postupy a chemikálie, bez kterých by výstavba v zimě a s takovou rychlostí nebyla možná, jak uvádí web Motor1.
V rozhovoru s reportérkou KPIX5 CBS však jeden z pracovníků odboru dopravy uvedl, že některé úseky byly opraveny jen dočasně. Jsou však plně způsobilé pro bezpečnou opravu bez omezení. Během letních měsíců pak budou opravné práce pokračovat a dočasně zbudované silnice se přebudují.
I tak se ovšem jedná o skvělou práci nejen tamních silničářů a stavitelů, ale i zaměstnanců odboru dopravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.