Minulý týden zasáhlo Aljašku silné zemětřesení o síle 7 stupňů Richterovy stupnice. Jeho epicentrum se navíc nalézalo poblíž Anchorage, největšího města v tomto severském státě. Následky byly ničivé, kromě poškození mnoha budov byla zasažena i infrastruktura a to včetně řady silnic. Na Aljašce však na nic nečekaly a i přes mrazivé počasí dokázaly naprosto zničené úseky silnic opravit za méně než týden.
Na konkrétní příklad upozornila facebooková stránka Alaska Tour & Travel, která sdílela dvojici fotek z jednoho místa. Jedná se o výrazně poškozený sjezd z dálnice, kde se pod silnicí utrhla část svahu, silnice popraskala a zbylo z ní jen pár ostrůvků asfaltu, na kterých mnohdy uvázla i auta.
Konkrétně tento úsek byl jedním z nejpoškozenějších a kromě rozpadlé silnice se zde objevily i další praskliny a to v délce přes 45 metrů. Během necelého týdne však dokázalo vedení města / oblasti celý úsek vyklidit, zajistit řádnou opravu a opět silnici zprovoznit. A to si zaslouží poklonu.
V Česku by oprava nejspíš trvala roky, ale i jinde ve světě by vydala na měsíce. Jak je tedy takto rychlá oprava možná? Odpovědí jsou peníze a přípravy. Jak uvádí zpravodajský web KPIX5 CBS - zasažená oblast je na zemětřesení zvyklá a proto má připravené plány i finance na rychlý zásah.
Během několika dnů tak byly připraveny plány na opravu a současně se podařilo okamžitě kontaktovat schopné zhotovitele, kteří mají bohaté zkušenosti i s výstavbou a opravami během mrazivého počasí, které na Aljašce panuje. Znamenalo to však opětovné nastartování strojů, které už byly ve většině případů na zimu uskladněny.
Podobné akce však otvírají cesty k přísunu dalších peněz z vládních zdrojů, které jsou vyhrazeny právě na podobné případy. Při pokládání asfaltu v takovýchto podmínkách je navíc potřeba využívat zvláštní postupy a chemikálie, bez kterých by výstavba v zimě a s takovou rychlostí nebyla možná, jak uvádí web Motor1.
V rozhovoru s reportérkou KPIX5 CBS však jeden z pracovníků odboru dopravy uvedl, že některé úseky byly opraveny jen dočasně. Jsou však plně způsobilé pro bezpečnou opravu bez omezení. Během letních měsíců pak budou opravné práce pokračovat a dočasně zbudované silnice se přebudují.
I tak se ovšem jedná o skvělou práci nejen tamních silničářů a stavitelů, ale i zaměstnanců odboru dopravy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.