Bezpečnostní kampaň, za jejíž organizací stojí Ford společně s organizací londýnských cyklistů, umožnila cyklistům a řidičům tahačů prohodit si na chvíli role role. Příslušníci obou skupin si tak prostřednictvím virtuální reality mohli v rámci programu „WheelSwap" prohlédnout britské ulice pohledem toho druhého.
Podle britských statistik má být až 16 % smrtelných nehod cyklistů zaviněno právě srážkou s tahači. Tyto vozy přitom tráví až 75 % času mimo zastavěné oblasti, přesto mohou až za 70 smrtelných nehod cyklistů v Londýně. Po londýnských silnicích přitom tahače najedou jen něco okolo 4 % svéo nájezdu.
Tom Bogdanowicz z iniciativy WheelSwap, který je současně předním představitelem organizace London Cycling Campaing (LLC), si mohl vyzkoušet pohled na silnici ze sedadla řidiče tahače a navíc měl příležitost promluvit si jak s řidiči, tak s instruktory z týmu Ford Transport Operations. Společně pak probírali nejen viditelnost z tahače, ale i dodržování bezpečné vzdálenosti během předjíždění cyklisty.
„LLC se snaží spolupracovat a pomáhat, aby se tahače s minimem slepých bodů staly brzy standardem," uvedl Ashok Sinha z LLC. „I tak je ale důležité, aby se řidiči tahačů i cyklisté dokázali vžít do kůže toho druhého a vzájemně se vyhýbali nehodám. Programy jako „WheelSwap" nebo „Safer Urban Driving" pak pomáhají tyto cíle dosahovat a inspirují více řidičů i cyklistů, aby se do nich zapojili."
Součástí programu však byla i snaha vysvětlit chování cyklistů, kteří se nemohou v některých případech držet u krajnice, kde jim hrozí například pád kvůli dírám v silnici nebo sražení lidmi, kteří se před otevřením dveří nepodívají do zpětných zrcátek.
„Možnost vyzkoušet si jinou perspektivu bylo rozhodně přínosné," uvedl Andrew Main, instruktor z Ford Transport Operations týmu. „Možnost pochopit chování chování cyklistů na silnicích je pro řidiče tahačů nesmírně důležité, neboť jim dává možnost správně zareagovat na konkrétní situace."
V rámci kampaně chce Ford vzít výsledky z tohoto experimentu a prezentovat je ve školách v rámci týdnů bezpečnosti na silnicích. Kromě toho chce automobilka prezentovat i záběry z virtuální reality a tahačů.