Motoristé a cyklisté by měli být schopni se o silnici podělit a společně zde koexistovat, realita je však podstatně jiná. Určit hlavního viníka je nemožné, neboť svůj podíl nesou jedinci na obou stranách. Automobilka Ford se však rozhodla přistoupit k zajímavému experimentu a nechala řidiče náklaďáků a cyklisty, aby si na chvíli vyměnili role.
Bezpečnostní kampaň, za jejíž organizací stojí Ford společně s organizací londýnských cyklistů, umožnila cyklistům a řidičům tahačů prohodit si na chvíli role role. Příslušníci obou skupin si tak prostřednictvím virtuální reality mohli v rámci programu „WheelSwap" prohlédnout britské ulice pohledem toho druhého.
Podle britských statistik má být až 16 % smrtelných nehod cyklistů zaviněno právě srážkou s tahači. Tyto vozy přitom tráví až 75 % času mimo zastavěné oblasti, přesto mohou až za 70 smrtelných nehod cyklistů v Londýně. Po londýnských silnicích přitom tahače najedou jen něco okolo 4 % svéo nájezdu.
Tom Bogdanowicz z iniciativy WheelSwap, který je současně předním představitelem organizace London Cycling Campaing (LLC), si mohl vyzkoušet pohled na silnici ze sedadla řidiče tahače a navíc měl příležitost promluvit si jak s řidiči, tak s instruktory z týmu Ford Transport Operations. Společně pak probírali nejen viditelnost z tahače, ale i dodržování bezpečné vzdálenosti během předjíždění cyklisty.
„LLC se snaží spolupracovat a pomáhat, aby se tahače s minimem slepých bodů staly brzy standardem," uvedl Ashok Sinha z LLC. „I tak je ale důležité, aby se řidiči tahačů i cyklisté dokázali vžít do kůže toho druhého a vzájemně se vyhýbali nehodám. Programy jako „WheelSwap" nebo „Safer Urban Driving" pak pomáhají tyto cíle dosahovat a inspirují více řidičů i cyklistů, aby se do nich zapojili."
Součástí programu však byla i snaha vysvětlit chování cyklistů, kteří se nemohou v některých případech držet u krajnice, kde jim hrozí například pád kvůli dírám v silnici nebo sražení lidmi, kteří se před otevřením dveří nepodívají do zpětných zrcátek.
„Možnost vyzkoušet si jinou perspektivu bylo rozhodně přínosné," uvedl Andrew Main, instruktor z Ford Transport Operations týmu. „Možnost pochopit chování chování cyklistů na silnicích je pro řidiče tahačů nesmírně důležité, neboť jim dává možnost správně zareagovat na konkrétní situace."
V rámci kampaně chce Ford vzít výsledky z tohoto experimentu a prezentovat je ve školách v rámci týdnů bezpečnosti na silnicích. Kromě toho chce automobilka prezentovat i záběry z virtuální reality a tahačů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?