Zanedlouho otevře své brány autosalon v Lon Angeles, na kterém budou vyhlášeni finalisté soutěže o nejlepší automobily na americkém trhu pro rok 2019. Ještě předtím už se však stihl objevit i seznam vozidel, které si podle odborníků příliš velkou chválu nezaslouží. Většina z nich přitom pochází z dovozu.
Za nedávno zveřejněným seznamem nepříliš uspokojivých automobilů na americkém trhu stojí známý magazín Consumer Reports, který svůj žebříček nazval „Automotive Turkeys of 2018." Na seznamu najdeme vozy s celkově nejhorším skóre, nízkou spolehlivostí, nekomfortní jízdou, atd. Pojďme se tedy bez dalšího zdržování podívat na výsledky.
Celkově nejhorší skóre: Fiat 500L
Automobilem s celkově nejnižším hodnocením se stal přifouknutý Fiat 500", u kterého našli odborníci řadu pochybení. Vůz příliš neoslnil v jízdním testu, jeho podvozek je příliš tvrdý, sedadla plochá a pozice za volantem údajně připomíná sezení v kancelářské židli. Vůz navíc příliš neoslnil ani v bezpečnostních testech IIHS zkoumajících poškození s menším předním přesahem.
Test Fiatu 500L však nebyl jen o kritice. Redaktoři vyzdvihli jeho agilnost v zatáčkách a bezpečnou ovladatelnost až do limitů. Vůz navíc v poměru ke své velikosti nabízí dostatek místa a je z něj dobře vidět. Jeho 1.4 litrový turbo-motor je navíc dostatečně živý a umí jezdit s rozumnou spotřebou. I přesto však získal v různých kategoriích poměrně nízká hodnocení kvůli svým nedostatkům.
Nejhorší vůz v silničním testu: Mitsubishi Mirage
S nízkými cenami a údaji o nízké spotřebě se Mirage snaží vytvořit image dostupného automobilu stvořeného k lacinému cestování. Podle hodnocení CR však byla cesta k tomto výsledkům lemována až příliš ústupky.
Řízení vozu tak má být poměrně slabé a nejisté, jeho tříválcový motor je příliš slabý a spíše než akcelerace se od něj majitelé dočkají kraválu. Vnitřní prostor by měl být ucházející, interiér má však působit lacině a poněkud křehce.
Nejhorší jízdní komfort: Fort Fiesta ST
Na ostré modely Ford jsme zvyklí slýchat většinou jen chválu, podle kritiků CR to však automobilka u Fiesty ST poněkud přehnala s naladěním podvozku. Ten je údajně až příliš tvrdý a její řízení příliš citlivé. Pokud tedy netrpí záda a ledviny, je potřeba i na rovných silnicích neustále drobně korigovat směr.
U standardního modelu však údajně nic podobného nehrozí, ba naopak. Díky jeho agilitě má být radost ho řídit a jeho standardní podvozek dokonce ochotně vyžehlí i kdejaké hrboly a nerovnosti.
Nejhorší očekávaná spolehlivost: Ram 3500
Ne všechny vozy v tomto seznamu však pochází z dovozu. Například domácí RAM 1500 má údajně bojovat se spolehlivostí, jak uvedli členové Consumer Reports v ročním průzkumu. Nejproblémovějšími místy by mělo být řízení a podvozek, palivový a emisní systém, chlazení motoru, hluk a různé úniky.
Vůz si však stále získává řadu příznivců díky kombinaci svých pohonných jednotek. Základem je totiž 5.7 litrový osmiválec Chrysler o výkonu téměř 400 koní, místo kterého však lze objednat i 6.7 litrový turbodiesel Cummuns, který má točivého momentu na rozdávání.
Nejnižší spokojenost zákazníků: Mercedes-Benz GLA
K modelu GLA byli kritičtí už samotní recenzenti CR, ovšem zákazníci se postarali GLA ještě o horší hodnocení. V průzkumu se totiž ukázalo, že pouze 44 % současných majitelů by si model pořídilo znovu. Majitelé přitom nejvíce kritizovali jeho hodnotu a komfort.
Podle průzkumu CR byl vůz plný průzkumů.testovaný 2.0 litrový čtyřválec spojený s 7 st. automatem nejprve působil letargicky, poté však přišel pořádný nástup výkonu. Řízení mělo být živé, podvozek však působil příliš tvrdě a uvnitř kabiny bylo poněkud hlučno. Horší to však bylo s praktičností, kdy kvůli skosené střeše chybělo místo na hlavu a výhled dozadu také nebyl nic moc.
Nejhorší spotřeba: Nissan Armada
Pokud se ze seznamu testovaných vozidel vyloučí těžký pickupy, pak byl nejžíznivějším modelem právě Nissan Armada. Model, který je na trhu již od roku 2010, se však za svou žíznivost odměňuje slušnou cenou, komfortem, třemi řadami sedadel a praktičností.
Jeho výkonný motor nabízí hladké svezení a problém mu nečinní ani tahání těžkých přívěsů. Kromě vyšší spotřeby však patří k záporům i poněkud nejisté řízení.
Nejhorší schopnost vyhýbat se nehodlám: Chevrolet Silverado 2500
Další zástupce domácí produkce na tomto seznamu je Chevrolet Silverado HD, který má sice pověst skvělého dělníka a neúnavného pracanta, ovšem ve slalomu už tak jistý není. V pokusu, během kterého odborníci CR simulovali vyhýbání se překážce na silnici, dosáhlo Silverado nejhorších výsledků i mezi srovnatelnými pickupy.
Skutečné přednosti tohoto monstra na čtyřech kolech tak spočívají v jeho výkonném a spolehlivém pohonném systému, který může sestávat z 6.0 litrového motoru V8 nebo 6.6 litrového turbodieselu. Oba motory jsou přitom spojeny s šestistupňovým automatem a oba nabízí široké možnosti uplatnění. Zvláště populární bývá tento truck například u pluhařů.
Pokud by vás zajímalo celkové hodnocení jednotlivých modelů podle měřítek Consumer Reports, můžete ho najít zde.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.