Zanedlouho otevře své brány autosalon v Lon Angeles, na kterém budou vyhlášeni finalisté soutěže o nejlepší automobily na americkém trhu pro rok 2019. Ještě předtím už se však stihl objevit i seznam vozidel, které si podle odborníků příliš velkou chválu nezaslouží. Většina z nich přitom pochází z dovozu.
Za nedávno zveřejněným seznamem nepříliš uspokojivých automobilů na americkém trhu stojí známý magazín Consumer Reports, který svůj žebříček nazval „Automotive Turkeys of 2018." Na seznamu najdeme vozy s celkově nejhorším skóre, nízkou spolehlivostí, nekomfortní jízdou, atd. Pojďme se tedy bez dalšího zdržování podívat na výsledky.
Celkově nejhorší skóre: Fiat 500L
Automobilem s celkově nejnižším hodnocením se stal přifouknutý Fiat 500", u kterého našli odborníci řadu pochybení. Vůz příliš neoslnil v jízdním testu, jeho podvozek je příliš tvrdý, sedadla plochá a pozice za volantem údajně připomíná sezení v kancelářské židli. Vůz navíc příliš neoslnil ani v bezpečnostních testech IIHS zkoumajících poškození s menším předním přesahem.
Test Fiatu 500L však nebyl jen o kritice. Redaktoři vyzdvihli jeho agilnost v zatáčkách a bezpečnou ovladatelnost až do limitů. Vůz navíc v poměru ke své velikosti nabízí dostatek místa a je z něj dobře vidět. Jeho 1.4 litrový turbo-motor je navíc dostatečně živý a umí jezdit s rozumnou spotřebou. I přesto však získal v různých kategoriích poměrně nízká hodnocení kvůli svým nedostatkům.
Nejhorší vůz v silničním testu: Mitsubishi Mirage
S nízkými cenami a údaji o nízké spotřebě se Mirage snaží vytvořit image dostupného automobilu stvořeného k lacinému cestování. Podle hodnocení CR však byla cesta k tomto výsledkům lemována až příliš ústupky.
Řízení vozu tak má být poměrně slabé a nejisté, jeho tříválcový motor je příliš slabý a spíše než akcelerace se od něj majitelé dočkají kraválu. Vnitřní prostor by měl být ucházející, interiér má však působit lacině a poněkud křehce.
Nejhorší jízdní komfort: Fort Fiesta ST
Na ostré modely Ford jsme zvyklí slýchat většinou jen chválu, podle kritiků CR to však automobilka u Fiesty ST poněkud přehnala s naladěním podvozku. Ten je údajně až příliš tvrdý a její řízení příliš citlivé. Pokud tedy netrpí záda a ledviny, je potřeba i na rovných silnicích neustále drobně korigovat směr.
U standardního modelu však údajně nic podobného nehrozí, ba naopak. Díky jeho agilitě má být radost ho řídit a jeho standardní podvozek dokonce ochotně vyžehlí i kdejaké hrboly a nerovnosti.
Nejhorší očekávaná spolehlivost: Ram 3500
Ne všechny vozy v tomto seznamu však pochází z dovozu. Například domácí RAM 1500 má údajně bojovat se spolehlivostí, jak uvedli členové Consumer Reports v ročním průzkumu. Nejproblémovějšími místy by mělo být řízení a podvozek, palivový a emisní systém, chlazení motoru, hluk a různé úniky.
Vůz si však stále získává řadu příznivců díky kombinaci svých pohonných jednotek. Základem je totiž 5.7 litrový osmiválec Chrysler o výkonu téměř 400 koní, místo kterého však lze objednat i 6.7 litrový turbodiesel Cummuns, který má točivého momentu na rozdávání.
Nejnižší spokojenost zákazníků: Mercedes-Benz GLA
K modelu GLA byli kritičtí už samotní recenzenti CR, ovšem zákazníci se postarali GLA ještě o horší hodnocení. V průzkumu se totiž ukázalo, že pouze 44 % současných majitelů by si model pořídilo znovu. Majitelé přitom nejvíce kritizovali jeho hodnotu a komfort.
Podle průzkumu CR byl vůz plný průzkumů.testovaný 2.0 litrový čtyřválec spojený s 7 st. automatem nejprve působil letargicky, poté však přišel pořádný nástup výkonu. Řízení mělo být živé, podvozek však působil příliš tvrdě a uvnitř kabiny bylo poněkud hlučno. Horší to však bylo s praktičností, kdy kvůli skosené střeše chybělo místo na hlavu a výhled dozadu také nebyl nic moc.
Nejhorší spotřeba: Nissan Armada
Pokud se ze seznamu testovaných vozidel vyloučí těžký pickupy, pak byl nejžíznivějším modelem právě Nissan Armada. Model, který je na trhu již od roku 2010, se však za svou žíznivost odměňuje slušnou cenou, komfortem, třemi řadami sedadel a praktičností.
Jeho výkonný motor nabízí hladké svezení a problém mu nečinní ani tahání těžkých přívěsů. Kromě vyšší spotřeby však patří k záporům i poněkud nejisté řízení.
Nejhorší schopnost vyhýbat se nehodlám: Chevrolet Silverado 2500
Další zástupce domácí produkce na tomto seznamu je Chevrolet Silverado HD, který má sice pověst skvělého dělníka a neúnavného pracanta, ovšem ve slalomu už tak jistý není. V pokusu, během kterého odborníci CR simulovali vyhýbání se překážce na silnici, dosáhlo Silverado nejhorších výsledků i mezi srovnatelnými pickupy.
Skutečné přednosti tohoto monstra na čtyřech kolech tak spočívají v jeho výkonném a spolehlivém pohonném systému, který může sestávat z 6.0 litrového motoru V8 nebo 6.6 litrového turbodieselu. Oba motory jsou přitom spojeny s šestistupňovým automatem a oba nabízí široké možnosti uplatnění. Zvláště populární bývá tento truck například u pluhařů.
Pokud by vás zajímalo celkové hodnocení jednotlivých modelů podle měřítek Consumer Reports, můžete ho najít zde.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.