Zanedlouho otevře své brány autosalon v Lon Angeles, na kterém budou vyhlášeni finalisté soutěže o nejlepší automobily na americkém trhu pro rok 2019. Ještě předtím už se však stihl objevit i seznam vozidel, které si podle odborníků příliš velkou chválu nezaslouží. Většina z nich přitom pochází z dovozu.
Za nedávno zveřejněným seznamem nepříliš uspokojivých automobilů na americkém trhu stojí známý magazín Consumer Reports, který svůj žebříček nazval „Automotive Turkeys of 2018." Na seznamu najdeme vozy s celkově nejhorším skóre, nízkou spolehlivostí, nekomfortní jízdou, atd. Pojďme se tedy bez dalšího zdržování podívat na výsledky.
Celkově nejhorší skóre: Fiat 500L
Automobilem s celkově nejnižším hodnocením se stal přifouknutý Fiat 500", u kterého našli odborníci řadu pochybení. Vůz příliš neoslnil v jízdním testu, jeho podvozek je příliš tvrdý, sedadla plochá a pozice za volantem údajně připomíná sezení v kancelářské židli. Vůz navíc příliš neoslnil ani v bezpečnostních testech IIHS zkoumajících poškození s menším předním přesahem.
Test Fiatu 500L však nebyl jen o kritice. Redaktoři vyzdvihli jeho agilnost v zatáčkách a bezpečnou ovladatelnost až do limitů. Vůz navíc v poměru ke své velikosti nabízí dostatek místa a je z něj dobře vidět. Jeho 1.4 litrový turbo-motor je navíc dostatečně živý a umí jezdit s rozumnou spotřebou. I přesto však získal v různých kategoriích poměrně nízká hodnocení kvůli svým nedostatkům.
Nejhorší vůz v silničním testu: Mitsubishi Mirage
S nízkými cenami a údaji o nízké spotřebě se Mirage snaží vytvořit image dostupného automobilu stvořeného k lacinému cestování. Podle hodnocení CR však byla cesta k tomto výsledkům lemována až příliš ústupky.
Řízení vozu tak má být poměrně slabé a nejisté, jeho tříválcový motor je příliš slabý a spíše než akcelerace se od něj majitelé dočkají kraválu. Vnitřní prostor by měl být ucházející, interiér má však působit lacině a poněkud křehce.
Nejhorší jízdní komfort: Fort Fiesta ST
Na ostré modely Ford jsme zvyklí slýchat většinou jen chválu, podle kritiků CR to však automobilka u Fiesty ST poněkud přehnala s naladěním podvozku. Ten je údajně až příliš tvrdý a její řízení příliš citlivé. Pokud tedy netrpí záda a ledviny, je potřeba i na rovných silnicích neustále drobně korigovat směr.
U standardního modelu však údajně nic podobného nehrozí, ba naopak. Díky jeho agilitě má být radost ho řídit a jeho standardní podvozek dokonce ochotně vyžehlí i kdejaké hrboly a nerovnosti.
Nejhorší očekávaná spolehlivost: Ram 3500
Ne všechny vozy v tomto seznamu však pochází z dovozu. Například domácí RAM 1500 má údajně bojovat se spolehlivostí, jak uvedli členové Consumer Reports v ročním průzkumu. Nejproblémovějšími místy by mělo být řízení a podvozek, palivový a emisní systém, chlazení motoru, hluk a různé úniky.
Vůz si však stále získává řadu příznivců díky kombinaci svých pohonných jednotek. Základem je totiž 5.7 litrový osmiválec Chrysler o výkonu téměř 400 koní, místo kterého však lze objednat i 6.7 litrový turbodiesel Cummuns, který má točivého momentu na rozdávání.
Nejnižší spokojenost zákazníků: Mercedes-Benz GLA
K modelu GLA byli kritičtí už samotní recenzenti CR, ovšem zákazníci se postarali GLA ještě o horší hodnocení. V průzkumu se totiž ukázalo, že pouze 44 % současných majitelů by si model pořídilo znovu. Majitelé přitom nejvíce kritizovali jeho hodnotu a komfort.
Podle průzkumu CR byl vůz plný průzkumů.testovaný 2.0 litrový čtyřválec spojený s 7 st. automatem nejprve působil letargicky, poté však přišel pořádný nástup výkonu. Řízení mělo být živé, podvozek však působil příliš tvrdě a uvnitř kabiny bylo poněkud hlučno. Horší to však bylo s praktičností, kdy kvůli skosené střeše chybělo místo na hlavu a výhled dozadu také nebyl nic moc.
Nejhorší spotřeba: Nissan Armada
Pokud se ze seznamu testovaných vozidel vyloučí těžký pickupy, pak byl nejžíznivějším modelem právě Nissan Armada. Model, který je na trhu již od roku 2010, se však za svou žíznivost odměňuje slušnou cenou, komfortem, třemi řadami sedadel a praktičností.
Jeho výkonný motor nabízí hladké svezení a problém mu nečinní ani tahání těžkých přívěsů. Kromě vyšší spotřeby však patří k záporům i poněkud nejisté řízení.
Nejhorší schopnost vyhýbat se nehodlám: Chevrolet Silverado 2500
Další zástupce domácí produkce na tomto seznamu je Chevrolet Silverado HD, který má sice pověst skvělého dělníka a neúnavného pracanta, ovšem ve slalomu už tak jistý není. V pokusu, během kterého odborníci CR simulovali vyhýbání se překážce na silnici, dosáhlo Silverado nejhorších výsledků i mezi srovnatelnými pickupy.
Skutečné přednosti tohoto monstra na čtyřech kolech tak spočívají v jeho výkonném a spolehlivém pohonném systému, který může sestávat z 6.0 litrového motoru V8 nebo 6.6 litrového turbodieselu. Oba motory jsou přitom spojeny s šestistupňovým automatem a oba nabízí široké možnosti uplatnění. Zvláště populární bývá tento truck například u pluhařů.
Pokud by vás zajímalo celkové hodnocení jednotlivých modelů podle měřítek Consumer Reports, můžete ho najít zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?