Zanedlouho otevře své brány autosalon v Lon Angeles, na kterém budou vyhlášeni finalisté soutěže o nejlepší automobily na americkém trhu pro rok 2019. Ještě předtím už se však stihl objevit i seznam vozidel, které si podle odborníků příliš velkou chválu nezaslouží. Většina z nich přitom pochází z dovozu.
Za nedávno zveřejněným seznamem nepříliš uspokojivých automobilů na americkém trhu stojí známý magazín Consumer Reports, který svůj žebříček nazval „Automotive Turkeys of 2018." Na seznamu najdeme vozy s celkově nejhorším skóre, nízkou spolehlivostí, nekomfortní jízdou, atd. Pojďme se tedy bez dalšího zdržování podívat na výsledky.
Celkově nejhorší skóre: Fiat 500L
Automobilem s celkově nejnižším hodnocením se stal přifouknutý Fiat 500", u kterého našli odborníci řadu pochybení. Vůz příliš neoslnil v jízdním testu, jeho podvozek je příliš tvrdý, sedadla plochá a pozice za volantem údajně připomíná sezení v kancelářské židli. Vůz navíc příliš neoslnil ani v bezpečnostních testech IIHS zkoumajících poškození s menším předním přesahem.
Test Fiatu 500L však nebyl jen o kritice. Redaktoři vyzdvihli jeho agilnost v zatáčkách a bezpečnou ovladatelnost až do limitů. Vůz navíc v poměru ke své velikosti nabízí dostatek místa a je z něj dobře vidět. Jeho 1.4 litrový turbo-motor je navíc dostatečně živý a umí jezdit s rozumnou spotřebou. I přesto však získal v různých kategoriích poměrně nízká hodnocení kvůli svým nedostatkům.
Nejhorší vůz v silničním testu: Mitsubishi Mirage
S nízkými cenami a údaji o nízké spotřebě se Mirage snaží vytvořit image dostupného automobilu stvořeného k lacinému cestování. Podle hodnocení CR však byla cesta k tomto výsledkům lemována až příliš ústupky.
Řízení vozu tak má být poměrně slabé a nejisté, jeho tříválcový motor je příliš slabý a spíše než akcelerace se od něj majitelé dočkají kraválu. Vnitřní prostor by měl být ucházející, interiér má však působit lacině a poněkud křehce.
Nejhorší jízdní komfort: Fort Fiesta ST
Na ostré modely Ford jsme zvyklí slýchat většinou jen chválu, podle kritiků CR to však automobilka u Fiesty ST poněkud přehnala s naladěním podvozku. Ten je údajně až příliš tvrdý a její řízení příliš citlivé. Pokud tedy netrpí záda a ledviny, je potřeba i na rovných silnicích neustále drobně korigovat směr.
U standardního modelu však údajně nic podobného nehrozí, ba naopak. Díky jeho agilitě má být radost ho řídit a jeho standardní podvozek dokonce ochotně vyžehlí i kdejaké hrboly a nerovnosti.
Nejhorší očekávaná spolehlivost: Ram 3500
Ne všechny vozy v tomto seznamu však pochází z dovozu. Například domácí RAM 1500 má údajně bojovat se spolehlivostí, jak uvedli členové Consumer Reports v ročním průzkumu. Nejproblémovějšími místy by mělo být řízení a podvozek, palivový a emisní systém, chlazení motoru, hluk a různé úniky.
Vůz si však stále získává řadu příznivců díky kombinaci svých pohonných jednotek. Základem je totiž 5.7 litrový osmiválec Chrysler o výkonu téměř 400 koní, místo kterého však lze objednat i 6.7 litrový turbodiesel Cummuns, který má točivého momentu na rozdávání.
Nejnižší spokojenost zákazníků: Mercedes-Benz GLA
K modelu GLA byli kritičtí už samotní recenzenti CR, ovšem zákazníci se postarali GLA ještě o horší hodnocení. V průzkumu se totiž ukázalo, že pouze 44 % současných majitelů by si model pořídilo znovu. Majitelé přitom nejvíce kritizovali jeho hodnotu a komfort.
Podle průzkumu CR byl vůz plný průzkumů.testovaný 2.0 litrový čtyřválec spojený s 7 st. automatem nejprve působil letargicky, poté však přišel pořádný nástup výkonu. Řízení mělo být živé, podvozek však působil příliš tvrdě a uvnitř kabiny bylo poněkud hlučno. Horší to však bylo s praktičností, kdy kvůli skosené střeše chybělo místo na hlavu a výhled dozadu také nebyl nic moc.
Nejhorší spotřeba: Nissan Armada
Pokud se ze seznamu testovaných vozidel vyloučí těžký pickupy, pak byl nejžíznivějším modelem právě Nissan Armada. Model, který je na trhu již od roku 2010, se však za svou žíznivost odměňuje slušnou cenou, komfortem, třemi řadami sedadel a praktičností.
Jeho výkonný motor nabízí hladké svezení a problém mu nečinní ani tahání těžkých přívěsů. Kromě vyšší spotřeby však patří k záporům i poněkud nejisté řízení.
Nejhorší schopnost vyhýbat se nehodlám: Chevrolet Silverado 2500
Další zástupce domácí produkce na tomto seznamu je Chevrolet Silverado HD, který má sice pověst skvělého dělníka a neúnavného pracanta, ovšem ve slalomu už tak jistý není. V pokusu, během kterého odborníci CR simulovali vyhýbání se překážce na silnici, dosáhlo Silverado nejhorších výsledků i mezi srovnatelnými pickupy.
Skutečné přednosti tohoto monstra na čtyřech kolech tak spočívají v jeho výkonném a spolehlivém pohonném systému, který může sestávat z 6.0 litrového motoru V8 nebo 6.6 litrového turbodieselu. Oba motory jsou přitom spojeny s šestistupňovým automatem a oba nabízí široké možnosti uplatnění. Zvláště populární bývá tento truck například u pluhařů.
Pokud by vás zajímalo celkové hodnocení jednotlivých modelů podle měřítek Consumer Reports, můžete ho najít zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?