Zanedlouho otevře své brány autosalon v Lon Angeles, na kterém budou vyhlášeni finalisté soutěže o nejlepší automobily na americkém trhu pro rok 2019. Ještě předtím už se však stihl objevit i seznam vozidel, které si podle odborníků příliš velkou chválu nezaslouží. Většina z nich přitom pochází z dovozu.
Za nedávno zveřejněným seznamem nepříliš uspokojivých automobilů na americkém trhu stojí známý magazín Consumer Reports, který svůj žebříček nazval „Automotive Turkeys of 2018." Na seznamu najdeme vozy s celkově nejhorším skóre, nízkou spolehlivostí, nekomfortní jízdou, atd. Pojďme se tedy bez dalšího zdržování podívat na výsledky.
Celkově nejhorší skóre: Fiat 500L
Automobilem s celkově nejnižším hodnocením se stal přifouknutý Fiat 500", u kterého našli odborníci řadu pochybení. Vůz příliš neoslnil v jízdním testu, jeho podvozek je příliš tvrdý, sedadla plochá a pozice za volantem údajně připomíná sezení v kancelářské židli. Vůz navíc příliš neoslnil ani v bezpečnostních testech IIHS zkoumajících poškození s menším předním přesahem.
Test Fiatu 500L však nebyl jen o kritice. Redaktoři vyzdvihli jeho agilnost v zatáčkách a bezpečnou ovladatelnost až do limitů. Vůz navíc v poměru ke své velikosti nabízí dostatek místa a je z něj dobře vidět. Jeho 1.4 litrový turbo-motor je navíc dostatečně živý a umí jezdit s rozumnou spotřebou. I přesto však získal v různých kategoriích poměrně nízká hodnocení kvůli svým nedostatkům.
Nejhorší vůz v silničním testu: Mitsubishi Mirage
S nízkými cenami a údaji o nízké spotřebě se Mirage snaží vytvořit image dostupného automobilu stvořeného k lacinému cestování. Podle hodnocení CR však byla cesta k tomto výsledkům lemována až příliš ústupky.
Řízení vozu tak má být poměrně slabé a nejisté, jeho tříválcový motor je příliš slabý a spíše než akcelerace se od něj majitelé dočkají kraválu. Vnitřní prostor by měl být ucházející, interiér má však působit lacině a poněkud křehce.
Nejhorší jízdní komfort: Fort Fiesta ST
Na ostré modely Ford jsme zvyklí slýchat většinou jen chválu, podle kritiků CR to však automobilka u Fiesty ST poněkud přehnala s naladěním podvozku. Ten je údajně až příliš tvrdý a její řízení příliš citlivé. Pokud tedy netrpí záda a ledviny, je potřeba i na rovných silnicích neustále drobně korigovat směr.
U standardního modelu však údajně nic podobného nehrozí, ba naopak. Díky jeho agilitě má být radost ho řídit a jeho standardní podvozek dokonce ochotně vyžehlí i kdejaké hrboly a nerovnosti.
Nejhorší očekávaná spolehlivost: Ram 3500
Ne všechny vozy v tomto seznamu však pochází z dovozu. Například domácí RAM 1500 má údajně bojovat se spolehlivostí, jak uvedli členové Consumer Reports v ročním průzkumu. Nejproblémovějšími místy by mělo být řízení a podvozek, palivový a emisní systém, chlazení motoru, hluk a různé úniky.
Vůz si však stále získává řadu příznivců díky kombinaci svých pohonných jednotek. Základem je totiž 5.7 litrový osmiválec Chrysler o výkonu téměř 400 koní, místo kterého však lze objednat i 6.7 litrový turbodiesel Cummuns, který má točivého momentu na rozdávání.
Nejnižší spokojenost zákazníků: Mercedes-Benz GLA
K modelu GLA byli kritičtí už samotní recenzenti CR, ovšem zákazníci se postarali GLA ještě o horší hodnocení. V průzkumu se totiž ukázalo, že pouze 44 % současných majitelů by si model pořídilo znovu. Majitelé přitom nejvíce kritizovali jeho hodnotu a komfort.
Podle průzkumu CR byl vůz plný průzkumů.testovaný 2.0 litrový čtyřválec spojený s 7 st. automatem nejprve působil letargicky, poté však přišel pořádný nástup výkonu. Řízení mělo být živé, podvozek však působil příliš tvrdě a uvnitř kabiny bylo poněkud hlučno. Horší to však bylo s praktičností, kdy kvůli skosené střeše chybělo místo na hlavu a výhled dozadu také nebyl nic moc.
Nejhorší spotřeba: Nissan Armada
Pokud se ze seznamu testovaných vozidel vyloučí těžký pickupy, pak byl nejžíznivějším modelem právě Nissan Armada. Model, který je na trhu již od roku 2010, se však za svou žíznivost odměňuje slušnou cenou, komfortem, třemi řadami sedadel a praktičností.
Jeho výkonný motor nabízí hladké svezení a problém mu nečinní ani tahání těžkých přívěsů. Kromě vyšší spotřeby však patří k záporům i poněkud nejisté řízení.
Nejhorší schopnost vyhýbat se nehodlám: Chevrolet Silverado 2500
Další zástupce domácí produkce na tomto seznamu je Chevrolet Silverado HD, který má sice pověst skvělého dělníka a neúnavného pracanta, ovšem ve slalomu už tak jistý není. V pokusu, během kterého odborníci CR simulovali vyhýbání se překážce na silnici, dosáhlo Silverado nejhorších výsledků i mezi srovnatelnými pickupy.
Skutečné přednosti tohoto monstra na čtyřech kolech tak spočívají v jeho výkonném a spolehlivém pohonném systému, který může sestávat z 6.0 litrového motoru V8 nebo 6.6 litrového turbodieselu. Oba motory jsou přitom spojeny s šestistupňovým automatem a oba nabízí široké možnosti uplatnění. Zvláště populární bývá tento truck například u pluhařů.
Pokud by vás zajímalo celkové hodnocení jednotlivých modelů podle měřítek Consumer Reports, můžete ho najít zde.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.