Snad každý z nás už měl někdy chuť koupit si staré a prorezlé auto, se kterým by si užil trochu zábavy na rozblácených polních či lesních cestách. Zkrátka takový ten typ auta, u kterého se nemusíte bát poškrábaného laku, prasklého skla nebo rozbitého světa. Investice po podobných vozů na vyřádění však může přinést i další zajímavé zážitky.
To ostatně potvrzuje i tento postarší Jeep Cherokee XJ, se kterým se jeho majitel vydal do terénu. Během jízdy po lesní cestě však přední část Jeepu uvázla v hluboké díře s blátem, což se léty opotřebované karoserii s prorezlým rámem příliš nelíbilo.
Vůz musel trčet nějakou dobu se zadními koly ve vzduchu, což vyvíjí na karoserii a rám extrémní namáhání. Starý Cherokee byl navíc jedním z prvních Jeepů, který se zbavil samostatného rámu s karoserií a vsadil na samonosnou karoserii vyztuženou jakýmsi integrovaným rámem. Stal se tak civilizovanějším silničním vozem, ale v terénu přišel o část svých dovedností.
To je ale v tomto případě vedlejší, neboť vůz měl podle popisku u videa částečně zkorodovaný rám i karoserii, která namáhání nevydržela. Zadní kola s rámem se tak oddělila a přistála na zemi, zatímco zbytek karoserie čněl do vzduchu.
Video, které mělo nejspíše zachytit vyproštění Jeepu, začíná bohužel až těsně poté, co se karoserie oddělila od rámu. Vůz je lanem přivázaný k jinému off-roadu a probíhá pokus o jeho záchranu. Ten se překvapivě vydaří a navíc se během něj karoserie vrátí na rám.
Podle popisku videa se dokonce řidič dokázal vrátit na parkoviště, odkud se na terénní trať vypravil. Pevně však doufáme, že na cestu domů naložil auto na vlek. Ačkoliv se sice karoserie vrátila k podvozku, oprava by vyžadovala dlouhé hodiny vyvařování.
Něco takového je ale dost nepravděpodobné, neboť už tak na autě chyběla světla, okna a interiér vypadal dost zanedbaně - zkrátka auto na vyřádění v terénu. Místo toho tedy nejspíš tato americká klasika s řadovým 4.0 litrovým šestiválcem poputuje na vrakoviště.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.