Snad každý z nás už měl někdy chuť koupit si staré a prorezlé auto, se kterým by si užil trochu zábavy na rozblácených polních či lesních cestách. Zkrátka takový ten typ auta, u kterého se nemusíte bát poškrábaného laku, prasklého skla nebo rozbitého světa. Investice po podobných vozů na vyřádění však může přinést i další zajímavé zážitky.
To ostatně potvrzuje i tento postarší Jeep Cherokee XJ, se kterým se jeho majitel vydal do terénu. Během jízdy po lesní cestě však přední část Jeepu uvázla v hluboké díře s blátem, což se léty opotřebované karoserii s prorezlým rámem příliš nelíbilo.
Vůz musel trčet nějakou dobu se zadními koly ve vzduchu, což vyvíjí na karoserii a rám extrémní namáhání. Starý Cherokee byl navíc jedním z prvních Jeepů, který se zbavil samostatného rámu s karoserií a vsadil na samonosnou karoserii vyztuženou jakýmsi integrovaným rámem. Stal se tak civilizovanějším silničním vozem, ale v terénu přišel o část svých dovedností.
To je ale v tomto případě vedlejší, neboť vůz měl podle popisku u videa částečně zkorodovaný rám i karoserii, která namáhání nevydržela. Zadní kola s rámem se tak oddělila a přistála na zemi, zatímco zbytek karoserie čněl do vzduchu.
Video, které mělo nejspíše zachytit vyproštění Jeepu, začíná bohužel až těsně poté, co se karoserie oddělila od rámu. Vůz je lanem přivázaný k jinému off-roadu a probíhá pokus o jeho záchranu. Ten se překvapivě vydaří a navíc se během něj karoserie vrátí na rám.
Podle popisku videa se dokonce řidič dokázal vrátit na parkoviště, odkud se na terénní trať vypravil. Pevně však doufáme, že na cestu domů naložil auto na vlek. Ačkoliv se sice karoserie vrátila k podvozku, oprava by vyžadovala dlouhé hodiny vyvařování.
Něco takového je ale dost nepravděpodobné, neboť už tak na autě chyběla světla, okna a interiér vypadal dost zanedbaně - zkrátka auto na vyřádění v terénu. Místo toho tedy nejspíš tato americká klasika s řadovým 4.0 litrovým šestiválcem poputuje na vrakoviště.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?