Snad každý z nás už měl někdy chuť koupit si staré a prorezlé auto, se kterým by si užil trochu zábavy na rozblácených polních či lesních cestách. Zkrátka takový ten typ auta, u kterého se nemusíte bát poškrábaného laku, prasklého skla nebo rozbitého světa. Investice po podobných vozů na vyřádění však může přinést i další zajímavé zážitky.
To ostatně potvrzuje i tento postarší Jeep Cherokee XJ, se kterým se jeho majitel vydal do terénu. Během jízdy po lesní cestě však přední část Jeepu uvázla v hluboké díře s blátem, což se léty opotřebované karoserii s prorezlým rámem příliš nelíbilo.
Vůz musel trčet nějakou dobu se zadními koly ve vzduchu, což vyvíjí na karoserii a rám extrémní namáhání. Starý Cherokee byl navíc jedním z prvních Jeepů, který se zbavil samostatného rámu s karoserií a vsadil na samonosnou karoserii vyztuženou jakýmsi integrovaným rámem. Stal se tak civilizovanějším silničním vozem, ale v terénu přišel o část svých dovedností.
To je ale v tomto případě vedlejší, neboť vůz měl podle popisku u videa částečně zkorodovaný rám i karoserii, která namáhání nevydržela. Zadní kola s rámem se tak oddělila a přistála na zemi, zatímco zbytek karoserie čněl do vzduchu.
Video, které mělo nejspíše zachytit vyproštění Jeepu, začíná bohužel až těsně poté, co se karoserie oddělila od rámu. Vůz je lanem přivázaný k jinému off-roadu a probíhá pokus o jeho záchranu. Ten se překvapivě vydaří a navíc se během něj karoserie vrátí na rám.
Podle popisku videa se dokonce řidič dokázal vrátit na parkoviště, odkud se na terénní trať vypravil. Pevně však doufáme, že na cestu domů naložil auto na vlek. Ačkoliv se sice karoserie vrátila k podvozku, oprava by vyžadovala dlouhé hodiny vyvařování.
Něco takového je ale dost nepravděpodobné, neboť už tak na autě chyběla světla, okna a interiér vypadal dost zanedbaně - zkrátka auto na vyřádění v terénu. Místo toho tedy nejspíš tato americká klasika s řadovým 4.0 litrovým šestiválcem poputuje na vrakoviště.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.