Snad každý z nás už měl někdy chuť koupit si staré a prorezlé auto, se kterým by si užil trochu zábavy na rozblácených polních či lesních cestách. Zkrátka takový ten typ auta, u kterého se nemusíte bát poškrábaného laku, prasklého skla nebo rozbitého světa. Investice po podobných vozů na vyřádění však může přinést i další zajímavé zážitky.
To ostatně potvrzuje i tento postarší Jeep Cherokee XJ, se kterým se jeho majitel vydal do terénu. Během jízdy po lesní cestě však přední část Jeepu uvázla v hluboké díře s blátem, což se léty opotřebované karoserii s prorezlým rámem příliš nelíbilo.
Vůz musel trčet nějakou dobu se zadními koly ve vzduchu, což vyvíjí na karoserii a rám extrémní namáhání. Starý Cherokee byl navíc jedním z prvních Jeepů, který se zbavil samostatného rámu s karoserií a vsadil na samonosnou karoserii vyztuženou jakýmsi integrovaným rámem. Stal se tak civilizovanějším silničním vozem, ale v terénu přišel o část svých dovedností.
To je ale v tomto případě vedlejší, neboť vůz měl podle popisku u videa částečně zkorodovaný rám i karoserii, která namáhání nevydržela. Zadní kola s rámem se tak oddělila a přistála na zemi, zatímco zbytek karoserie čněl do vzduchu.
Video, které mělo nejspíše zachytit vyproštění Jeepu, začíná bohužel až těsně poté, co se karoserie oddělila od rámu. Vůz je lanem přivázaný k jinému off-roadu a probíhá pokus o jeho záchranu. Ten se překvapivě vydaří a navíc se během něj karoserie vrátí na rám.
Podle popisku videa se dokonce řidič dokázal vrátit na parkoviště, odkud se na terénní trať vypravil. Pevně však doufáme, že na cestu domů naložil auto na vlek. Ačkoliv se sice karoserie vrátila k podvozku, oprava by vyžadovala dlouhé hodiny vyvařování.
Něco takového je ale dost nepravděpodobné, neboť už tak na autě chyběla světla, okna a interiér vypadal dost zanedbaně - zkrátka auto na vyřádění v terénu. Místo toho tedy nejspíš tato americká klasika s řadovým 4.0 litrovým šestiválcem poputuje na vrakoviště.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.