Francis Albert Sinatra, ve světě známý jako Frank Sinatra, patří k největším hvězdám 20. století. Nadaný zpěvák se stal držitelem mnoha cen a za své účinkování ve filmech získal dokonce i Oskara. Hvězda takového kalibru tedy potřebovala i odpovídající vůz, kterým se od jeho 70. narozenin stal luxusní a opulentní Rolls-Royce Corniche Cabriolet.
Frank Sinatra je bezpochyby jedním z nejznámějších a nejúspěšnějších amerických umělců 20. století, jehož úspěšná kariéra trvala přes šedesát let. Za tu dobu vyměnil Sinatra pestrou paletu automobilů, z nichž jedním byl i tento Rolls-Royce Corniche Convertible z roku 1984, který se před časem objevil v nabídce aukčního portálu Silverstone Auctions.
„Frank Sinatra je jméno, které zůstává ve světě hudby a umění nadále prominentní. Ačkoliv tento talentovaný umělec zemřel již v roce 1998, jeho skladby a filmy bývají i dnes považovány za jedny z nejlepších, jaké kdy vznikly," pronesl Arwel Richards, specialista na klasické vozy ze Silverstone Auctions.
„Sinatrův Rolls-Royce, který se v aukci objevuje vůbec poprvé, představuje zajímavou příležitost pro všechny fanoušky hudby, filmů i automobilů. Vliv, jaký má Sinatra i nyní na filmový a hudební průmysl, je jasným důkazem, jakou lásku a respekt si vydobyl během své kariéry."
Rolls-Royce Corniche byl do USA importovaný 13. listopadu 1984 a Sinatra jej obdržel jako dárek k 70. narozeninám od Sammy Davise Jr. a Deana Martina, se kterými byl členy populárního uměleckého uskupení Rat Pack.
Karoserie byla lakována odstínem Mason Black a interiér byl čalouněn červenou kůží. Uvnitř najdeme řadu zajímavostí, jakými jsou například piknikové stolky na zadních sedadlech - něco takového je u kabrioletů Rolls-Royce velkou vzácností. K zajímavostem ale bezesporu patří i speciální uzamykatelná kapsa ve dveřích, která ukrývá placatku se skleničkami.
Vůz prošel renovací, která zahrnovala úpravy dřevěného obložení na dveřích, nebo drobné opravy a oživení laku. Největší pozornost však byla věnována 6.7 litrovému motoru pod kapotou, podvozku a brzdovému systému.
Po dopravení vozu zpět do Velké Británie bylo do renovace investováno 47 000 liber, což je cca 1,3 milionu. Na pečlivě odvedené renovaci se však podílela řada odborníků. Vzhledem k současnému stavu vozu a jeho předchozímu majiteli ani není divu, že prodejní cenu experti odhadují v rozpětí 105 000 až 125 000 liber, tedy cca 3 až 3,6 milionu korun.
Samotná aukce tohoto skvostu pak proběhne na akci NEC Classic Motor Show Sale, která se koná během 10. a 11. listopadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?