Francis Albert Sinatra, ve světě známý jako Frank Sinatra, patří k největším hvězdám 20. století. Nadaný zpěvák se stal držitelem mnoha cen a za své účinkování ve filmech získal dokonce i Oskara. Hvězda takového kalibru tedy potřebovala i odpovídající vůz, kterým se od jeho 70. narozenin stal luxusní a opulentní Rolls-Royce Corniche Cabriolet.
Frank Sinatra je bezpochyby jedním z nejznámějších a nejúspěšnějších amerických umělců 20. století, jehož úspěšná kariéra trvala přes šedesát let. Za tu dobu vyměnil Sinatra pestrou paletu automobilů, z nichž jedním byl i tento Rolls-Royce Corniche Convertible z roku 1984, který se před časem objevil v nabídce aukčního portálu Silverstone Auctions.
„Frank Sinatra je jméno, které zůstává ve světě hudby a umění nadále prominentní. Ačkoliv tento talentovaný umělec zemřel již v roce 1998, jeho skladby a filmy bývají i dnes považovány za jedny z nejlepších, jaké kdy vznikly," pronesl Arwel Richards, specialista na klasické vozy ze Silverstone Auctions.
„Sinatrův Rolls-Royce, který se v aukci objevuje vůbec poprvé, představuje zajímavou příležitost pro všechny fanoušky hudby, filmů i automobilů. Vliv, jaký má Sinatra i nyní na filmový a hudební průmysl, je jasným důkazem, jakou lásku a respekt si vydobyl během své kariéry."
Rolls-Royce Corniche byl do USA importovaný 13. listopadu 1984 a Sinatra jej obdržel jako dárek k 70. narozeninám od Sammy Davise Jr. a Deana Martina, se kterými byl členy populárního uměleckého uskupení Rat Pack.
Karoserie byla lakována odstínem Mason Black a interiér byl čalouněn červenou kůží. Uvnitř najdeme řadu zajímavostí, jakými jsou například piknikové stolky na zadních sedadlech - něco takového je u kabrioletů Rolls-Royce velkou vzácností. K zajímavostem ale bezesporu patří i speciální uzamykatelná kapsa ve dveřích, která ukrývá placatku se skleničkami.
Vůz prošel renovací, která zahrnovala úpravy dřevěného obložení na dveřích, nebo drobné opravy a oživení laku. Největší pozornost však byla věnována 6.7 litrovému motoru pod kapotou, podvozku a brzdovému systému.
Po dopravení vozu zpět do Velké Británie bylo do renovace investováno 47 000 liber, což je cca 1,3 milionu. Na pečlivě odvedené renovaci se však podílela řada odborníků. Vzhledem k současnému stavu vozu a jeho předchozímu majiteli ani není divu, že prodejní cenu experti odhadují v rozpětí 105 000 až 125 000 liber, tedy cca 3 až 3,6 milionu korun.
Samotná aukce tohoto skvostu pak proběhne na akci NEC Classic Motor Show Sale, která se koná během 10. a 11. listopadu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?