Italská tuningová společnost Ares Design, která se zabývá úpravami luxusních automobilů, o sobě dává v poslední době vědět stále častěji. Důkazem budiž i její poslední počin označovaný jako Project Wami, který oživuje design roadsterů padesátých let a podle prohlášení společnosti by měl být aspirantem na titul nejúchvatnějšího kdy vyrobeného roadsteru.
To jsou skutečně silná slova, ovšem Ares Design je má rozhodně o co opřít. Právě tato společnosti totiž doslova uchvátila celý svět svým projektem „Pony," jehož cílem je vytvořit moderní zpracování Ferrari 412, ikony 90. let, jehož základem se má stát moderní Ferrari GTC4 Lusso.
Samotný Project Wami zatím také existuje pouze v grafické podobě, ovšem již z prvních snímků je jasné, že se jedná o dobře zpracovanou koncepci. Vůz má totiž ty správné proporce a skvěle se mu daří kombinovat retro-design s moderními prvky.
A pokud by vám některé linie vozu přišly povědomé, musíme vám pogratulovat ke skvělému oku. Jako inspirace totiž posloužil roadster Maserati 1950, který byl lehce okořeněn prvky z moderního roadsteru 2000 Spyder. Celkově však vůz dokonale ladí s érou poloviny minulého století. To ostatně podtrhují koncovky výfuku na stranách karoserie, drátěná kola, chromová maska nebo vystouplé prvky předního a zadního nárazníku.
Automobilka navíc při budoucí výrobě počítá s použitím adekvátně lehkých ale pevných materiálů, jako je například ručně tvarovaný hliník či karbonová vlákna. Interiér by pak měl nabídnout komfort, ale současně dostatek pohodlí.
Bližší technické parametry ani datum případné výroby zatím společnost Ares Design nezveřejnila, ovšem většina motoristického světa doufá, že to bude co nejdříve. Tyto vozy by totiž mohly nabídnout hodně zajímavé okořenění pohledu na soudobé silnice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.