Italská tuningová společnost Ares Design, která se zabývá úpravami luxusních automobilů, o sobě dává v poslední době vědět stále častěji. Důkazem budiž i její poslední počin označovaný jako Project Wami, který oživuje design roadsterů padesátých let a podle prohlášení společnosti by měl být aspirantem na titul nejúchvatnějšího kdy vyrobeného roadsteru.
To jsou skutečně silná slova, ovšem Ares Design je má rozhodně o co opřít. Právě tato společnosti totiž doslova uchvátila celý svět svým projektem „Pony," jehož cílem je vytvořit moderní zpracování Ferrari 412, ikony 90. let, jehož základem se má stát moderní Ferrari GTC4 Lusso.
Samotný Project Wami zatím také existuje pouze v grafické podobě, ovšem již z prvních snímků je jasné, že se jedná o dobře zpracovanou koncepci. Vůz má totiž ty správné proporce a skvěle se mu daří kombinovat retro-design s moderními prvky.
A pokud by vám některé linie vozu přišly povědomé, musíme vám pogratulovat ke skvělému oku. Jako inspirace totiž posloužil roadster Maserati 1950, který byl lehce okořeněn prvky z moderního roadsteru 2000 Spyder. Celkově však vůz dokonale ladí s érou poloviny minulého století. To ostatně podtrhují koncovky výfuku na stranách karoserie, drátěná kola, chromová maska nebo vystouplé prvky předního a zadního nárazníku.
Automobilka navíc při budoucí výrobě počítá s použitím adekvátně lehkých ale pevných materiálů, jako je například ručně tvarovaný hliník či karbonová vlákna. Interiér by pak měl nabídnout komfort, ale současně dostatek pohodlí.
Bližší technické parametry ani datum případné výroby zatím společnost Ares Design nezveřejnila, ovšem většina motoristického světa doufá, že to bude co nejdříve. Tyto vozy by totiž mohly nabídnout hodně zajímavé okořenění pohledu na soudobé silnice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.