Italská tuningová společnost Ares Design, která se zabývá úpravami luxusních automobilů, o sobě dává v poslední době vědět stále častěji. Důkazem budiž i její poslední počin označovaný jako Project Wami, který oživuje design roadsterů padesátých let a podle prohlášení společnosti by měl být aspirantem na titul nejúchvatnějšího kdy vyrobeného roadsteru.
To jsou skutečně silná slova, ovšem Ares Design je má rozhodně o co opřít. Právě tato společnosti totiž doslova uchvátila celý svět svým projektem „Pony," jehož cílem je vytvořit moderní zpracování Ferrari 412, ikony 90. let, jehož základem se má stát moderní Ferrari GTC4 Lusso.
Samotný Project Wami zatím také existuje pouze v grafické podobě, ovšem již z prvních snímků je jasné, že se jedná o dobře zpracovanou koncepci. Vůz má totiž ty správné proporce a skvěle se mu daří kombinovat retro-design s moderními prvky.
A pokud by vám některé linie vozu přišly povědomé, musíme vám pogratulovat ke skvělému oku. Jako inspirace totiž posloužil roadster Maserati 1950, který byl lehce okořeněn prvky z moderního roadsteru 2000 Spyder. Celkově však vůz dokonale ladí s érou poloviny minulého století. To ostatně podtrhují koncovky výfuku na stranách karoserie, drátěná kola, chromová maska nebo vystouplé prvky předního a zadního nárazníku.
Automobilka navíc při budoucí výrobě počítá s použitím adekvátně lehkých ale pevných materiálů, jako je například ručně tvarovaný hliník či karbonová vlákna. Interiér by pak měl nabídnout komfort, ale současně dostatek pohodlí.
Bližší technické parametry ani datum případné výroby zatím společnost Ares Design nezveřejnila, ovšem většina motoristického světa doufá, že to bude co nejdříve. Tyto vozy by totiž mohly nabídnout hodně zajímavé okořenění pohledu na soudobé silnice.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?