Vzpomínáte si na společnost Munro & Associates, která na přelomu roku rozebrala Teslu Model 3 a hledala její klady a zápory? Od té doby se na internetu objevilo několik videí, ve kterých automobilka selhala i excelovala, ovšem nyní se objevila zpráva o 227 možných vylepšeních, jejíž seznam zaslal šéf této společnosti bezplatně Elonu Muskovi.
Ještě před rozebráním několika zásadních bodů z tohoto seznamu bychom si ale měli připomenout, jak se věci mají. V únoru tohoto roku se na YouTube objevil rozhovor mezi redaktorem Autoline a panem Munro, ve kterém padla legendární věta kritizující kvalitu zpracování „Spáry na tomhle autě jsou viditelné až z Marsu."
Později se však objevilo několik dalších videí, již ne tolik známých, ve kterých Munro oceňuje jízdní komfort a hlavně naprostý údiv nad sofistikovaností a propracovaností elektroniky ve voze - ačkoliv si to mnozí neradi přiznávají, v tom zkrátka Tesla nemá konkurenci.
V červenci pak byla analýza vozu dokončena a následoval další rozhovor mezi redaktory Autoline a společností Munro & Associates. V něm padlo opět několik pozitiv vztahujících se k technice a elektronice vozu. A dokonce padly i zmínky o tom, že by Tesla na voze skutečně mohla vydělávat. Ovšem kdyby...
A teď se dostáváme k tomu zajímavému. My sice nemáme k dispozici všech 227 bodů, ve kterých by Tesla mohla udělat změny k lepšímu, ovšem podle webu InsideEV's by se většina problémů měla vztahovat ke karoserii. Munro například věří, že některé železné či hliníkové výztuhy v rámu jsou zbytečné, neboť už samotné baterie představují silný prvek výztuhy.
Další kritika se vztahuje třeba ke kufru, který Tesla dělá až příliš komplikovaně. Zadní část vozu totiž tvoří až 9 dílů, které je potřeba svářet a nýtovat. Podle Munra by zde však jiné automobilky využily například laminát.
K tomu se váže i další problém, kterým je podle Munra příliš vysoký počet zaměstnanců. Ti jsou totiž potřeba právě k věcem jako některé typy svařování nebo nýtování, které automatické stroje nedokáží provádět správně.
Agentura Bloomberg, která zprávu o 227 bodech zveřejnila, poukazuje na skutečnost, že továrny GM nebo Toyota produkují okolo 450 000 automobilů ročně, počet jejich zaměstnanců se přitom pohybuje okolo 4 400. V Tesle však pracuje okolo 10 000 zaměstnanců.
Dobrou zprávou ale je, že Tesla se drží filozofie neustálého vylepšování - takže na rozdíl od ostatních automobilek nebude s úpravami konstrukce či výroby čekat na modernizaci / facelift. Ostatně i ony pověstné „spáry viditelné až z Marsu" už se během výroby značně zmenšily a je vidět, že Tesla se neustále snaží dělat kroky kupředu.
Nezbývá tedy než doufat, že se Tesla ze zprávy poučí a pokusí se Model 3 vyrábět efektivněji. Každá rada je totiž pro Teslu v její cestě za výdělky dobrá. Zvláště když se objevují zvěsti, že by příští rok nemusela ustát.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.