Vzpomínáte si na společnost Munro & Associates, která na přelomu roku rozebrala Teslu Model 3 a hledala její klady a zápory? Od té doby se na internetu objevilo několik videí, ve kterých automobilka selhala i excelovala, ovšem nyní se objevila zpráva o 227 možných vylepšeních, jejíž seznam zaslal šéf této společnosti bezplatně Elonu Muskovi.
Ještě před rozebráním několika zásadních bodů z tohoto seznamu bychom si ale měli připomenout, jak se věci mají. V únoru tohoto roku se na YouTube objevil rozhovor mezi redaktorem Autoline a panem Munro, ve kterém padla legendární věta kritizující kvalitu zpracování „Spáry na tomhle autě jsou viditelné až z Marsu."
Později se však objevilo několik dalších videí, již ne tolik známých, ve kterých Munro oceňuje jízdní komfort a hlavně naprostý údiv nad sofistikovaností a propracovaností elektroniky ve voze - ačkoliv si to mnozí neradi přiznávají, v tom zkrátka Tesla nemá konkurenci.
V červenci pak byla analýza vozu dokončena a následoval další rozhovor mezi redaktory Autoline a společností Munro & Associates. V něm padlo opět několik pozitiv vztahujících se k technice a elektronice vozu. A dokonce padly i zmínky o tom, že by Tesla na voze skutečně mohla vydělávat. Ovšem kdyby...
A teď se dostáváme k tomu zajímavému. My sice nemáme k dispozici všech 227 bodů, ve kterých by Tesla mohla udělat změny k lepšímu, ovšem podle webu InsideEV's by se většina problémů měla vztahovat ke karoserii. Munro například věří, že některé železné či hliníkové výztuhy v rámu jsou zbytečné, neboť už samotné baterie představují silný prvek výztuhy.
Další kritika se vztahuje třeba ke kufru, který Tesla dělá až příliš komplikovaně. Zadní část vozu totiž tvoří až 9 dílů, které je potřeba svářet a nýtovat. Podle Munra by zde však jiné automobilky využily například laminát.
K tomu se váže i další problém, kterým je podle Munra příliš vysoký počet zaměstnanců. Ti jsou totiž potřeba právě k věcem jako některé typy svařování nebo nýtování, které automatické stroje nedokáží provádět správně.
Agentura Bloomberg, která zprávu o 227 bodech zveřejnila, poukazuje na skutečnost, že továrny GM nebo Toyota produkují okolo 450 000 automobilů ročně, počet jejich zaměstnanců se přitom pohybuje okolo 4 400. V Tesle však pracuje okolo 10 000 zaměstnanců.
Dobrou zprávou ale je, že Tesla se drží filozofie neustálého vylepšování - takže na rozdíl od ostatních automobilek nebude s úpravami konstrukce či výroby čekat na modernizaci / facelift. Ostatně i ony pověstné „spáry viditelné až z Marsu" už se během výroby značně zmenšily a je vidět, že Tesla se neustále snaží dělat kroky kupředu.
Nezbývá tedy než doufat, že se Tesla ze zprávy poučí a pokusí se Model 3 vyrábět efektivněji. Každá rada je totiž pro Teslu v její cestě za výdělky dobrá. Zvláště když se objevují zvěsti, že by příští rok nemusela ustát.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?