Vzpomínáte si na společnost Munro & Associates, která na přelomu roku rozebrala Teslu Model 3 a hledala její klady a zápory? Od té doby se na internetu objevilo několik videí, ve kterých automobilka selhala i excelovala, ovšem nyní se objevila zpráva o 227 možných vylepšeních, jejíž seznam zaslal šéf této společnosti bezplatně Elonu Muskovi.
Ještě před rozebráním několika zásadních bodů z tohoto seznamu bychom si ale měli připomenout, jak se věci mají. V únoru tohoto roku se na YouTube objevil rozhovor mezi redaktorem Autoline a panem Munro, ve kterém padla legendární věta kritizující kvalitu zpracování „Spáry na tomhle autě jsou viditelné až z Marsu."
Později se však objevilo několik dalších videí, již ne tolik známých, ve kterých Munro oceňuje jízdní komfort a hlavně naprostý údiv nad sofistikovaností a propracovaností elektroniky ve voze - ačkoliv si to mnozí neradi přiznávají, v tom zkrátka Tesla nemá konkurenci.
V červenci pak byla analýza vozu dokončena a následoval další rozhovor mezi redaktory Autoline a společností Munro & Associates. V něm padlo opět několik pozitiv vztahujících se k technice a elektronice vozu. A dokonce padly i zmínky o tom, že by Tesla na voze skutečně mohla vydělávat. Ovšem kdyby...
A teď se dostáváme k tomu zajímavému. My sice nemáme k dispozici všech 227 bodů, ve kterých by Tesla mohla udělat změny k lepšímu, ovšem podle webu InsideEV's by se většina problémů měla vztahovat ke karoserii. Munro například věří, že některé železné či hliníkové výztuhy v rámu jsou zbytečné, neboť už samotné baterie představují silný prvek výztuhy.
Další kritika se vztahuje třeba ke kufru, který Tesla dělá až příliš komplikovaně. Zadní část vozu totiž tvoří až 9 dílů, které je potřeba svářet a nýtovat. Podle Munra by zde však jiné automobilky využily například laminát.
K tomu se váže i další problém, kterým je podle Munra příliš vysoký počet zaměstnanců. Ti jsou totiž potřeba právě k věcem jako některé typy svařování nebo nýtování, které automatické stroje nedokáží provádět správně.
Agentura Bloomberg, která zprávu o 227 bodech zveřejnila, poukazuje na skutečnost, že továrny GM nebo Toyota produkují okolo 450 000 automobilů ročně, počet jejich zaměstnanců se přitom pohybuje okolo 4 400. V Tesle však pracuje okolo 10 000 zaměstnanců.
Dobrou zprávou ale je, že Tesla se drží filozofie neustálého vylepšování - takže na rozdíl od ostatních automobilek nebude s úpravami konstrukce či výroby čekat na modernizaci / facelift. Ostatně i ony pověstné „spáry viditelné až z Marsu" už se během výroby značně zmenšily a je vidět, že Tesla se neustále snaží dělat kroky kupředu.
Nezbývá tedy než doufat, že se Tesla ze zprávy poučí a pokusí se Model 3 vyrábět efektivněji. Každá rada je totiž pro Teslu v její cestě za výdělky dobrá. Zvláště když se objevují zvěsti, že by příští rok nemusela ustát.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.