Odborníci připravili zprávu, jak vylepšit Teslu Model 3. Celkem našli 227 možností

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. října 2018, 16:08 Google+

Vzpomínáte si na společnost Munro & Associates, která na přelomu roku rozebrala Teslu Model 3 a hledala její klady a zápory? Od té doby se na internetu objevilo několik videí, ve kterých automobilka selhala i excelovala, ovšem nyní se objevila zpráva o 227 možných vylepšeních, jejíž seznam zaslal šéf této společnosti bezplatně Elonu Muskovi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Výroba Tesly Model 3

Výroba Tesly Model 3 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Ještě před rozebráním několika zásadních bodů z tohoto seznamu bychom si ale měli připomenout, jak se věci mají. V únoru tohoto roku se na YouTube objevil rozhovor mezi redaktorem Autoline a panem Munro, ve kterém padla legendární věta kritizující kvalitu zpracování „Spáry na tomhle autě jsou viditelné až z Marsu."

Později se však objevilo několik dalších videí, již ne tolik známých, ve kterých Munro oceňuje jízdní komfort a hlavně naprostý údiv nad sofistikovaností a propracovaností elektroniky ve voze - ačkoliv si to mnozí neradi přiznávají, v tom zkrátka Tesla nemá konkurenci.

V červenci pak byla analýza vozu dokončena a následoval další rozhovor mezi redaktory Autoline a společností Munro & Associates. V něm padlo opět několik pozitiv vztahujících se k technice a elektronice vozu. A dokonce padly i zmínky o tom, že by Tesla na voze skutečně mohla vydělávat. Ovšem kdyby...

A teď se dostáváme k tomu zajímavému. My sice nemáme k dispozici všech 227 bodů, ve kterých by Tesla mohla udělat změny k lepšímu, ovšem podle webu InsideEV's by se většina problémů měla vztahovat ke karoserii. Munro například věří, že některé železné či hliníkové výztuhy v rámu jsou zbytečné, neboť už samotné baterie představují silný prvek výztuhy.

Další kritika se vztahuje třeba ke kufru, který Tesla dělá až příliš komplikovaně. Zadní část vozu totiž tvoří až 9 dílů, které je potřeba svářet a nýtovat. Podle Munra by zde však jiné automobilky využily například laminát.

K tomu se váže i další problém, kterým je podle Munra příliš vysoký počet zaměstnanců. Ti jsou totiž potřeba právě k věcem jako některé typy svařování nebo nýtování, které automatické stroje nedokáží provádět správně.

img-responsive

Tesla | foto: Tesla Motors

Agentura Bloomberg, která zprávu o 227 bodech zveřejnila, poukazuje na skutečnost, že továrny GM nebo Toyota produkují okolo 450 000 automobilů ročně, počet jejich zaměstnanců se přitom pohybuje okolo 4 400. V Tesle však pracuje okolo 10 000 zaměstnanců.

Dobrou zprávou ale je, že Tesla se drží filozofie neustálého vylepšování - takže na rozdíl od ostatních automobilek nebude s úpravami konstrukce či výroby čekat na modernizaci / facelift. Ostatně i ony pověstné „spáry viditelné až z Marsu" už se během výroby značně zmenšily a je vidět, že Tesla se neustále snaží dělat kroky kupředu.

Nezbývá tedy než doufat, že se Tesla ze zprávy poučí a pokusí se Model 3 vyrábět efektivněji. Každá rada je totiž pro Teslu v její cestě za výdělky dobrá. Zvláště když se objevují zvěsti, že by příští rok nemusela ustát.

Vytisknout

Diskuze: Odborníci připravili zprávu, jak vylepšit Teslu Model 3. Celkem našli 227 možností

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

Ilustrační foto

Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

subaru brz

TEST Subaru BRZ – zábava na prvním místě

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

reklama

Doporučujeme

Žebříček spolehlivosti ovládla Suzuki

Nejspolehlivější auta podle britských motoristů? První místa obsadily vozy z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

  2. Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud