Bloodhound SSC měl pokořit 1600 km/h, jeho rekord teď ale ohrožuje tradiční nepřítel

Bloodhound SSC
Bloodhound SSC, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. října 2018 09:02
Sdílej:

Společnost stojící za stavbou projektu Bloodhound SSC, unikátního stroje údajně schopného pokořit rychlost 1000 mil v hodině, se dostala do potíží. Pokud totiž chcete překonávat rychlostí rekordy, potřebujete kromě znalostí, odvahy a vhodných prostor i obrovskou kupu peněz. Právě extrémní náklady jsou totiž jedněmi z největších nepřátel překonávání rychlostních rekordů, se kterými se nyní bude muset vypořádat i projekt Bloodhound.

Situace dospěla tak daleko, že společnost Bloodhound Programme Ltd. oficiálně vstoupila do správy společnosti FRP Advisory, která ji tak nyní bude řídit. Stejná společnost přitom poměrně nedávno převzala i administrativu závodního týmu Force India F1.

Podle vyjádření na webových stránkách společnost potřebuje získat 25 milionů liber, aby se mohla pohnout kupředu a svůj projekt dokončit. Již nyní přitom společnost získala podporu několika významných investorů, kteří chtěli pomoci s vytvořením nového pozemního rychlostního rekordu. Mezi nimi byl například známý výrobce hodinek Rolex, výrobce automobilů a leteckých motorů Rolls Royce nebo britské ministerstvo obrany.

Hlavním cílem projektu byl pokořit současný pozemní rychlostní rekord, který má hodnotu 763.035 mil za hodinu, tedy cca 1228 km/h. Kromě toho však chtěli Britové posunout nový rekord za hranici 1000 mil v hodině, tedy přes 1600 km/h. Správci projektu navíc tvrdí, že cíle je stále možné dosáhnout během 10 měsíců, tedy pokud se podaří rychle získat potřebné finance.

Andrew Sheridan, jeden ze správců, popsal situaci následovně: „Bloodhound je skutečně přelomovým projektem, který už si stihl vybudovat celosvětovou publicitu a navíc inspiroval novou generaci talentovaných lidí zabývajících se vědou, technologiemi, inženýrstvím či matematikou v Británii i ve světě. Vstoupení do správy poskytne trochu volného prostoru k nadechnutí a možnosti najít sponzora, který zajistí financování, impuls a odborné znalosti potřebné k posunutí projektu vpřed."

Sheridan navíc poznamenal, že požadovaná částka není zas tak extrémní, jak by se mohlo na první pohled znát. Investice, kterou Bloodhound SSC potřebuje, je totiž podstatně méně, než kolik by stálo „dokončit sezónu Formule 1 na posledním místě."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.