Společnost stojící za stavbou projektu Bloodhound SSC, unikátního stroje údajně schopného pokořit rychlost 1000 mil v hodině, se dostala do potíží. Pokud totiž chcete překonávat rychlostí rekordy, potřebujete kromě znalostí, odvahy a vhodných prostor i obrovskou kupu peněz. Právě extrémní náklady jsou totiž jedněmi z největších nepřátel překonávání rychlostních rekordů, se kterými se nyní bude muset vypořádat i projekt Bloodhound.
Situace dospěla tak daleko, že společnost Bloodhound Programme Ltd. oficiálně vstoupila do správy společnosti FRP Advisory, která ji tak nyní bude řídit. Stejná společnost přitom poměrně nedávno převzala i administrativu závodního týmu Force India F1.
Podle vyjádření na webových stránkách společnost potřebuje získat 25 milionů liber, aby se mohla pohnout kupředu a svůj projekt dokončit. Již nyní přitom společnost získala podporu několika významných investorů, kteří chtěli pomoci s vytvořením nového pozemního rychlostního rekordu. Mezi nimi byl například známý výrobce hodinek Rolex, výrobce automobilů a leteckých motorů Rolls Royce nebo britské ministerstvo obrany.
Hlavním cílem projektu byl pokořit současný pozemní rychlostní rekord, který má hodnotu 763.035 mil za hodinu, tedy cca 1228 km/h. Kromě toho však chtěli Britové posunout nový rekord za hranici 1000 mil v hodině, tedy přes 1600 km/h. Správci projektu navíc tvrdí, že cíle je stále možné dosáhnout během 10 měsíců, tedy pokud se podaří rychle získat potřebné finance.
Andrew Sheridan, jeden ze správců, popsal situaci následovně: „Bloodhound je skutečně přelomovým projektem, který už si stihl vybudovat celosvětovou publicitu a navíc inspiroval novou generaci talentovaných lidí zabývajících se vědou, technologiemi, inženýrstvím či matematikou v Británii i ve světě. Vstoupení do správy poskytne trochu volného prostoru k nadechnutí a možnosti najít sponzora, který zajistí financování, impuls a odborné znalosti potřebné k posunutí projektu vpřed."
Sheridan navíc poznamenal, že požadovaná částka není zas tak extrémní, jak by se mohlo na první pohled znát. Investice, kterou Bloodhound SSC potřebuje, je totiž podstatně méně, než kolik by stálo „dokončit sezónu Formule 1 na posledním místě."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.