Společnost stojící za stavbou projektu Bloodhound SSC, unikátního stroje údajně schopného pokořit rychlost 1000 mil v hodině, se dostala do potíží. Pokud totiž chcete překonávat rychlostí rekordy, potřebujete kromě znalostí, odvahy a vhodných prostor i obrovskou kupu peněz. Právě extrémní náklady jsou totiž jedněmi z největších nepřátel překonávání rychlostních rekordů, se kterými se nyní bude muset vypořádat i projekt Bloodhound.
Situace dospěla tak daleko, že společnost Bloodhound Programme Ltd. oficiálně vstoupila do správy společnosti FRP Advisory, která ji tak nyní bude řídit. Stejná společnost přitom poměrně nedávno převzala i administrativu závodního týmu Force India F1.
Podle vyjádření na webových stránkách společnost potřebuje získat 25 milionů liber, aby se mohla pohnout kupředu a svůj projekt dokončit. Již nyní přitom společnost získala podporu několika významných investorů, kteří chtěli pomoci s vytvořením nového pozemního rychlostního rekordu. Mezi nimi byl například známý výrobce hodinek Rolex, výrobce automobilů a leteckých motorů Rolls Royce nebo britské ministerstvo obrany.
Hlavním cílem projektu byl pokořit současný pozemní rychlostní rekord, který má hodnotu 763.035 mil za hodinu, tedy cca 1228 km/h. Kromě toho však chtěli Britové posunout nový rekord za hranici 1000 mil v hodině, tedy přes 1600 km/h. Správci projektu navíc tvrdí, že cíle je stále možné dosáhnout během 10 měsíců, tedy pokud se podaří rychle získat potřebné finance.
Andrew Sheridan, jeden ze správců, popsal situaci následovně: „Bloodhound je skutečně přelomovým projektem, který už si stihl vybudovat celosvětovou publicitu a navíc inspiroval novou generaci talentovaných lidí zabývajících se vědou, technologiemi, inženýrstvím či matematikou v Británii i ve světě. Vstoupení do správy poskytne trochu volného prostoru k nadechnutí a možnosti najít sponzora, který zajistí financování, impuls a odborné znalosti potřebné k posunutí projektu vpřed."
Sheridan navíc poznamenal, že požadovaná částka není zas tak extrémní, jak by se mohlo na první pohled znát. Investice, kterou Bloodhound SSC potřebuje, je totiž podstatně méně, než kolik by stálo „dokončit sezónu Formule 1 na posledním místě."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.