Nejrychlejší automobil světa? Podívejte se, jak Turbinator II překonal rychlost 810 km/h

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. října 2018, 10:30 Google+

Někteří lidé se závodníky stávají, někteří se jimi doslova rodí. Jejich neutichající chuť neustále s někým soupeřit a dosahovat lepších výsledků je poháněna i myšlenkou na to, že je před nimi stále někdo rychlejší. To ale neplatí pro rychlostního rekordmana jménem Dave Spangler, který v Turbinátoru II překročil rychlost 500 mil v hodině. Tedy okolo 804.7 km/h. Jeho rekord ale do historie bohužel nevstoupil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Turbinator II

Turbinator II | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Turbinator II sice na první pohled vypadá jako klasický stroj určený k překonávání rychlostních rekordů a dokonce i tak zní, od většiny konkurence se však lidí jednou zásadní drobností. Proudový motor pod kapotou tohoto 10.9 metrů dlouhého a 2.245 kilogramů vážícího monstra totiž nespoléhá na svůj tah, ale tisíce koní.

Pohonná jednotka, kterou je proudový motor Lycoming T55-L-712, totiž generuje 3728 kW, cca 5069 koní, které posílá na všechna čtyři kola. Ta jsou obuta do speciálních pneumatik od společnosti Mickey Thompson tires, které musí snášet enormní namáhání.

S akcelerací pomáhá speciální systém kontroly trakce, neboť solné pláně v Bonneville, kde se většina pokusů o překonání rychlostních rekordů koná, jsou notoricky známé pro svou kluzkost. Se zpomalením pak samozřejmě pomáhá speciální padák.

Díky tomu je Turbinator II již v současnosti držitelem rychlostního rekordu pro vozidla s poháněnými koly, během svého pokusu o vylepšení rekordu však opět předvedl neskutečnou show. Během pokusu, který trval od startu do zastavení 2 minuty a 19 sekund, urazil 7.8 mil (12.5 km) a při plném výkonu překonal 1 míli (cca 1.6 km) za 8 sekund.

Pokud by někdo namítal, že existují i rychlejší stroje, bude mít pravdu. Například ThrustSSC, který drží absolutní rekord již od roku 1997, ale nemá poháněná kola. Místo toho se spoléhá na tah svých proudových motorů. Turbinator II je v tomto pohledu staromódní a díky tomu i unikátní.

zdroj: youtube.com

Maximální rychlost 503.332 mil za hodinu (810 km/h), které Turbinator II v Bonneville před pár týdny dosáhl, však nakonec do historie nevstoupí. Pravidla totiž jasně říkají, že pro uznání podobného rekordu musí stroj absolvovat dvě cesty - tam a zpět. Na tu zpáteční ale bohužel kvůli dešti nedošlo.

Členové Team Vesco ale ani tak nemusí být zklamaní. Již v září se jim podařilo dosáhnout národního rekordu v hodnotě 482.646 mil v hodině (cca 776.7 km/h) a maximální rychlosti 492 mph (cca 791.8 km/h). A tenhle rekord mají potvrzený oficiálně.

zdroj: youtube.com

I bez oficiálního uznání by ale každý měl vědět, že prvním člověkem, který překonal 500 mil v hodině na stroji s poháněnými koly, byl právě Dave Spangler z Team Vesco na stroji Turbinator II.

Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší automobil světa? Podívejte se, jak Turbinator II překonal rychlost 810 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto (Škoda Karoq Sportline)

Nejmenší SUV značky Škoda? Očekávaný bestseller se ukáže příští rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud