Automobily značky Bugatti jsou úchvatnými stroji, které jako jedny z mála silničních automobilů dokáží překonat rychlost 400 km/h. Mimo testovací okruh automobilky však neexistuje příliš mnoho míst, kde by si tuto místy až děsivou rychlost mohl běžný smrtelník vychutnat. Český vlastník Veyronu však přišel s nápadem, díky kterému se nejspíš zapsal do dějin. Hranici 400 km/h totiž překonal na německé dálnici a to za běžného provozu.
Pokud si ale myslíte, že vydolovat z Bugatti 400 km/h jde na lusknutí prstem, musíme vás zklamat. Celé akci, která se měla uskutečnit již v roce 2011, předcházelo mnohatýdenní plánování, během kterého bylo potřeba vybrat vhodné datum, vybrat vhodný úsek dálnice a připravit záznamovou techniku.
Když konečně nastal den D, usedl Radim Passer, úspěšný český podnikatel a investor stojící za projektem BB Centrum na Praze 4, do svého Bugatti Veyron a vydal se na vybraný úsek německé dálnice bez omezené rychlosti. Na místo se vydal brzy ráno, aby se vyhnul problémům s dopravou. Když ale naplno rozvášnil 8.0 litrový motor W16 pod kapotou o výkonu 1000 koní, narazil na problém.
Vůz totiž odmítl přejít do režimu pro maximální výkon a Passer se tak nemohl dostat přes 375 km/h. Podle expertů z Bugatti ale nemělo jít o vážný problém - důvodem měla být příliš nízká teplota, kvůli které nebylo možné maximální rychlosti dosáhnout.
Po zjištění této informace bylo stanoveno nové datum - konec května roku 2012. Nový termín však s sebou přinesl i výhodu, kterou bylo nalezení vhodnějšího úseku dálnice mezi Berlínem a Hannoverem. Ani během druhého pokusu se však nepodařilo aktivovat režim pro dosažení maximální rychlosti a tak začalo další pátrání po příčině. Tou byla nakonec vadná převodovka, která musela být vyměněna.
Ani to však Passera s jeho týmem od dosažení rekordu nezastavilo - třetí pokus byl naplánován opět na konec května, během prázdniny, ovšem tentokrát až v roce 2015. Po výměně převodovky a kompletním servisu bylo auto ve stoprocentním stavu a tak tentokrát dosažení rekordu nic nebránilo.
A výsledek? Během několika pokusů se podařilo opakovaně překonat rychlost 400 km/h, což potvrdilo i zařízení měřící rychlost pomocí GPS. Maximální dosažená rychlost, během poslední jízdy, měla hodnotu 402.5 km/h. Krátce po ověření čísel měla přijít dokonce i gratulace od lidí z Bugatti. Radim Passer se totiž stal pravděpodobně prvním člověkem, který ve Veyronu překonal magických 400 km/h na veřejné silnici a to za provozu.
Pokud bychom se ale podíval na jiné rekordy na veřejných silnicích, rozhodně bychom museli vypíchnout rekordní jízdu Koenigseggu Agera RS, který v prosinci minulého roku uháněl po veřejné dálnici okolo 447 km/h. Nutno však poznamenat, že dálnice byla uzavřena a jezdec měl k dispozici plnou podporu zázemí celé automobilky.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.