Český rekord na německé dálnici? Takto se překonává rychlost 400 km/h

mao / AutoRoad.cz, 11. října 2018, 16:27 Google+

Automobily značky Bugatti jsou úchvatnými stroji, které jako jedny z mála silničních automobilů dokáží překonat rychlost 400 km/h. Mimo testovací okruh automobilky však neexistuje příliš mnoho míst, kde by si tuto místy až děsivou rychlost mohl běžný smrtelník vychutnat. Český vlastník Veyronu však přišel s nápadem, díky kterému se nejspíš zapsal do dějin. Hranici 400 km/h totiž překonal na německé dálnici a to za běžného provozu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.10. 15:52) Napište svůj názor
Radim Passer se v roce 2015 vydal na německou dálnici, kde ze svého Bugatti Veyron vymáčkl 402 km/h

Radim Passer se v roce 2015 vydal na německou dálnici, kde ze svého Bugatti Veyron vymáčkl 402 km/h | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Pokud si ale myslíte, že vydolovat z Bugatti 400 km/h jde na lusknutí prstem, musíme vás zklamat. Celé akci, která se měla uskutečnit již v roce 2011, předcházelo mnohatýdenní plánování, během kterého bylo potřeba vybrat vhodné datum, vybrat vhodný úsek dálnice a připravit záznamovou techniku.

Když konečně nastal den D, usedl Radim Passer, úspěšný český podnikatel a investor stojící za projektem BB Centrum na Praze 4, do svého Bugatti Veyron a vydal se na vybraný úsek německé dálnice bez omezené rychlosti. Na místo se vydal brzy ráno, aby se vyhnul problémům s dopravou. Když ale naplno rozvášnil 8.0 litrový motor W16 pod kapotou o výkonu 1000 koní, narazil na problém.

Vůz totiž odmítl přejít do režimu pro maximální výkon a Passer se tak nemohl dostat přes 375 km/h. Podle expertů z Bugatti ale nemělo jít o vážný problém - důvodem měla být příliš nízká teplota, kvůli které nebylo možné maximální rychlosti dosáhnout.

Po zjištění této informace bylo stanoveno nové datum - konec května roku 2012. Nový termín však s sebou přinesl i výhodu, kterou bylo nalezení vhodnějšího úseku dálnice mezi Berlínem a Hannoverem. Ani během druhého pokusu se však nepodařilo aktivovat režim pro dosažení maximální rychlosti a tak začalo další pátrání po příčině. Tou byla nakonec vadná převodovka, která musela být vyměněna.

Ani to však Passera s jeho týmem od dosažení rekordu nezastavilo - třetí pokus byl naplánován opět na konec května, během prázdniny, ovšem tentokrát až v roce 2015. Po výměně převodovky a kompletním servisu bylo auto ve stoprocentním stavu a tak tentokrát dosažení rekordu nic nebránilo.

zdroj: youtube.com

A výsledek? Během několika pokusů se podařilo opakovaně překonat rychlost 400 km/h, což potvrdilo i zařízení měřící rychlost pomocí GPS. Maximální dosažená rychlost, během poslední jízdy, měla hodnotu 402.5 km/h. Krátce po ověření čísel měla přijít dokonce i gratulace od lidí z Bugatti. Radim Passer se totiž stal pravděpodobně prvním člověkem, který ve Veyronu překonal magických 400 km/h na veřejné silnici a to za provozu.

Pokud bychom se ale podíval na jiné rekordy na veřejných silnicích, rozhodně bychom museli vypíchnout rekordní jízdu Koenigseggu Agera RS, který v prosinci minulého roku uháněl po veřejné dálnici okolo 447 km/h. Nutno však poznamenat, že dálnice byla uzavřena a jezdec měl k dispozici plnou podporu zázemí celé automobilky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Český rekord na německé dálnici? Takto se překonává rychlost 400 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.10.2018 15:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Legnum V4R

Bazarové perličky: Mitsubishi Legnum VR4 2.5 TwinTurbo

Ilustrační foto

Proč? České silnice stále lemují stovky billboardů, zákonu navzdory

SM500

Prostějovský kombajn SM500 předběhl dobu o desítky let, jeho úspěch pohřbili komunisté

Suzuki X-90

Rarita jménem Suzuki X-90. Znáte zábavné SUV-cabrio pro mladé?

Fiat 500

Fait 500 míří do Muzea moderního umění, jeho design ocenili přední odborníci světa

GEV Adventure Truck

GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

reklama
reklama

Doporučujeme

BVP-M2 SKCZ (Youtube/ Defence Blog)

Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prostějovský kombajn SM500 předběhl dobu o desítky let, jeho úspěch pohřbili komunisté

  2. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  3. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  4. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  5. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

  6. Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud