Český rekord na německé dálnici? Takto se překonává rychlost 400 km/h

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. října 2018, 16:27 Google+

Automobily značky Bugatti jsou úchvatnými stroji, které jako jedny z mála silničních automobilů dokáží překonat rychlost 400 km/h. Mimo testovací okruh automobilky však neexistuje příliš mnoho míst, kde by si tuto místy až děsivou rychlost mohl běžný smrtelník vychutnat. Český vlastník Veyronu však přišel s nápadem, díky kterému se nejspíš zapsal do dějin. Hranici 400 km/h totiž překonal na německé dálnici a to za běžného provozu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.10. 15:52) Napište svůj názor
Radim Passer se v roce 2015 vydal na německou dálnici, kde ze svého Bugatti Veyron vymáčkl 402 km/h

Radim Passer se v roce 2015 vydal na německou dálnici, kde ze svého Bugatti Veyron vymáčkl 402 km/h | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Pokud si ale myslíte, že vydolovat z Bugatti 400 km/h jde na lusknutí prstem, musíme vás zklamat. Celé akci, která se měla uskutečnit již v roce 2011, předcházelo mnohatýdenní plánování, během kterého bylo potřeba vybrat vhodné datum, vybrat vhodný úsek dálnice a připravit záznamovou techniku.

Když konečně nastal den D, usedl Radim Passer, úspěšný český podnikatel a investor stojící za projektem BB Centrum na Praze 4, do svého Bugatti Veyron a vydal se na vybraný úsek německé dálnice bez omezené rychlosti. Na místo se vydal brzy ráno, aby se vyhnul problémům s dopravou. Když ale naplno rozvášnil 8.0 litrový motor W16 pod kapotou o výkonu 1000 koní, narazil na problém.

Vůz totiž odmítl přejít do režimu pro maximální výkon a Passer se tak nemohl dostat přes 375 km/h. Podle expertů z Bugatti ale nemělo jít o vážný problém - důvodem měla být příliš nízká teplota, kvůli které nebylo možné maximální rychlosti dosáhnout.

Po zjištění této informace bylo stanoveno nové datum - konec května roku 2012. Nový termín však s sebou přinesl i výhodu, kterou bylo nalezení vhodnějšího úseku dálnice mezi Berlínem a Hannoverem. Ani během druhého pokusu se však nepodařilo aktivovat režim pro dosažení maximální rychlosti a tak začalo další pátrání po příčině. Tou byla nakonec vadná převodovka, která musela být vyměněna.

Ani to však Passera s jeho týmem od dosažení rekordu nezastavilo - třetí pokus byl naplánován opět na konec května, během prázdniny, ovšem tentokrát až v roce 2015. Po výměně převodovky a kompletním servisu bylo auto ve stoprocentním stavu a tak tentokrát dosažení rekordu nic nebránilo.

zdroj: youtube.com

A výsledek? Během několika pokusů se podařilo opakovaně překonat rychlost 400 km/h, což potvrdilo i zařízení měřící rychlost pomocí GPS. Maximální dosažená rychlost, během poslední jízdy, měla hodnotu 402.5 km/h. Krátce po ověření čísel měla přijít dokonce i gratulace od lidí z Bugatti. Radim Passer se totiž stal pravděpodobně prvním člověkem, který ve Veyronu překonal magických 400 km/h na veřejné silnici a to za provozu.

Pokud bychom se ale podíval na jiné rekordy na veřejných silnicích, rozhodně bychom museli vypíchnout rekordní jízdu Koenigseggu Agera RS, který v prosinci minulého roku uháněl po veřejné dálnici okolo 447 km/h. Nutno však poznamenat, že dálnice byla uzavřena a jezdec měl k dispozici plnou podporu zázemí celé automobilky.

Vytisknout

Diskuze: Český rekord na německé dálnici? Takto se překonává rychlost 400 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.10.2018 15:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz na světě, právem?

Ilustrační fotografie

Ford hledá nové způsoby, jak usnadnit řízení za tmy

reklama

Doporučujeme

BVP-M2 SKCZ (Youtube/ Defence Blog)

Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

  2. POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

  3. Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

  4. Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

  5. 880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

  6. Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud