Automobily značky Bugatti jsou úchvatnými stroji, které jako jedny z mála silničních automobilů dokáží překonat rychlost 400 km/h. Mimo testovací okruh automobilky však neexistuje příliš mnoho míst, kde by si tuto místy až děsivou rychlost mohl běžný smrtelník vychutnat. Český vlastník Veyronu však přišel s nápadem, díky kterému se nejspíš zapsal do dějin. Hranici 400 km/h totiž překonal na německé dálnici a to za běžného provozu.
Pokud si ale myslíte, že vydolovat z Bugatti 400 km/h jde na lusknutí prstem, musíme vás zklamat. Celé akci, která se měla uskutečnit již v roce 2011, předcházelo mnohatýdenní plánování, během kterého bylo potřeba vybrat vhodné datum, vybrat vhodný úsek dálnice a připravit záznamovou techniku.
Když konečně nastal den D, usedl Radim Passer, úspěšný český podnikatel a investor stojící za projektem BB Centrum na Praze 4, do svého Bugatti Veyron a vydal se na vybraný úsek německé dálnice bez omezené rychlosti. Na místo se vydal brzy ráno, aby se vyhnul problémům s dopravou. Když ale naplno rozvášnil 8.0 litrový motor W16 pod kapotou o výkonu 1000 koní, narazil na problém.
Vůz totiž odmítl přejít do režimu pro maximální výkon a Passer se tak nemohl dostat přes 375 km/h. Podle expertů z Bugatti ale nemělo jít o vážný problém - důvodem měla být příliš nízká teplota, kvůli které nebylo možné maximální rychlosti dosáhnout.
Po zjištění této informace bylo stanoveno nové datum - konec května roku 2012. Nový termín však s sebou přinesl i výhodu, kterou bylo nalezení vhodnějšího úseku dálnice mezi Berlínem a Hannoverem. Ani během druhého pokusu se však nepodařilo aktivovat režim pro dosažení maximální rychlosti a tak začalo další pátrání po příčině. Tou byla nakonec vadná převodovka, která musela být vyměněna.
Ani to však Passera s jeho týmem od dosažení rekordu nezastavilo - třetí pokus byl naplánován opět na konec května, během prázdniny, ovšem tentokrát až v roce 2015. Po výměně převodovky a kompletním servisu bylo auto ve stoprocentním stavu a tak tentokrát dosažení rekordu nic nebránilo.
A výsledek? Během několika pokusů se podařilo opakovaně překonat rychlost 400 km/h, což potvrdilo i zařízení měřící rychlost pomocí GPS. Maximální dosažená rychlost, během poslední jízdy, měla hodnotu 402.5 km/h. Krátce po ověření čísel měla přijít dokonce i gratulace od lidí z Bugatti. Radim Passer se totiž stal pravděpodobně prvním člověkem, který ve Veyronu překonal magických 400 km/h na veřejné silnici a to za provozu.
Pokud bychom se ale podíval na jiné rekordy na veřejných silnicích, rozhodně bychom museli vypíchnout rekordní jízdu Koenigseggu Agera RS, který v prosinci minulého roku uháněl po veřejné dálnici okolo 447 km/h. Nutno však poznamenat, že dálnice byla uzavřena a jezdec měl k dispozici plnou podporu zázemí celé automobilky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.