Český rekord na německé dálnici? Takto se překonává rychlost 400 km/h

-mao / AutoRoad.cz, 11. října 2018, 16:27 Google+

Automobily značky Bugatti jsou úchvatnými stroji, které jako jedny z mála silničních automobilů dokáží překonat rychlost 400 km/h. Mimo testovací okruh automobilky však neexistuje příliš mnoho míst, kde by si tuto místy až děsivou rychlost mohl běžný smrtelník vychutnat. Český vlastník Veyronu však přišel s nápadem, díky kterému se nejspíš zapsal do dějin. Hranici 400 km/h totiž překonal na německé dálnici a to za běžného provozu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.10. 15:52) Napište svůj názor
Radim Passer se v roce 2015 vydal na německou dálnici, kde ze svého Bugatti Veyron vymáčkl 402 km/h

Radim Passer se v roce 2015 vydal na německou dálnici, kde ze svého Bugatti Veyron vymáčkl 402 km/h | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Pokud si ale myslíte, že vydolovat z Bugatti 400 km/h jde na lusknutí prstem, musíme vás zklamat. Celé akci, která se měla uskutečnit již v roce 2011, předcházelo mnohatýdenní plánování, během kterého bylo potřeba vybrat vhodné datum, vybrat vhodný úsek dálnice a připravit záznamovou techniku.

Když konečně nastal den D, usedl Radim Passer, úspěšný český podnikatel a investor stojící za projektem BB Centrum na Praze 4, do svého Bugatti Veyron a vydal se na vybraný úsek německé dálnice bez omezené rychlosti. Na místo se vydal brzy ráno, aby se vyhnul problémům s dopravou. Když ale naplno rozvášnil 8.0 litrový motor W16 pod kapotou o výkonu 1000 koní, narazil na problém.

Vůz totiž odmítl přejít do režimu pro maximální výkon a Passer se tak nemohl dostat přes 375 km/h. Podle expertů z Bugatti ale nemělo jít o vážný problém - důvodem měla být příliš nízká teplota, kvůli které nebylo možné maximální rychlosti dosáhnout.

Po zjištění této informace bylo stanoveno nové datum - konec května roku 2012. Nový termín však s sebou přinesl i výhodu, kterou bylo nalezení vhodnějšího úseku dálnice mezi Berlínem a Hannoverem. Ani během druhého pokusu se však nepodařilo aktivovat režim pro dosažení maximální rychlosti a tak začalo další pátrání po příčině. Tou byla nakonec vadná převodovka, která musela být vyměněna.

Ani to však Passera s jeho týmem od dosažení rekordu nezastavilo - třetí pokus byl naplánován opět na konec května, během prázdniny, ovšem tentokrát až v roce 2015. Po výměně převodovky a kompletním servisu bylo auto ve stoprocentním stavu a tak tentokrát dosažení rekordu nic nebránilo.

zdroj: youtube.com

A výsledek? Během několika pokusů se podařilo opakovaně překonat rychlost 400 km/h, což potvrdilo i zařízení měřící rychlost pomocí GPS. Maximální dosažená rychlost, během poslední jízdy, měla hodnotu 402.5 km/h. Krátce po ověření čísel měla přijít dokonce i gratulace od lidí z Bugatti. Radim Passer se totiž stal pravděpodobně prvním člověkem, který ve Veyronu překonal magických 400 km/h na veřejné silnici a to za provozu.

Pokud bychom se ale podíval na jiné rekordy na veřejných silnicích, rozhodně bychom museli vypíchnout rekordní jízdu Koenigseggu Agera RS, který v prosinci minulého roku uháněl po veřejné dálnici okolo 447 km/h. Nutno však poznamenat, že dálnice byla uzavřena a jezdec měl k dispozici plnou podporu zázemí celé automobilky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Český rekord na německé dálnici? Takto se překonává rychlost 400 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.10.2018 15:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nová Dacia Duster se dočkala varianty Pick-up, za její stavbou stojí společnost Romturingia

Nová Dacia Duster konečně i jako Pick-up? Z Rumunska dorazila stylová přestavba

Ilustrační foto

Netradiční způsob cestování? Britové rozjeli „Airbnb s obytňáky"

Milovník driftování si postavil malou závodní trať kolem vlastního domu

Milovník driftování si postavil malý okruh kolem vlastního domu, co na to jeho žena?

Lexus LS 500h pokračuje v tradici hybridních limuzín z Japonska.

Luxus, prostor a pohon všech kol? Zapomeňte na SUV, totéž nabízejí i tyto limuzíny

Toyota Aygo x-cite Connect

TEST: Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-cite: jak se jezdí s minivozem pro ženy?

BMW Z1

Nejpodivnější dveře v historii automobilového průmyslu? Některé nápady byly skutečně divoké

reklama
reklama

Doporučujeme

BVP-M2 SKCZ (Youtube/ Defence Blog)

Český Šakal v ukrajinské armádě? Modernizované BVP má konečně šanci zazářit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

  2. Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

  3. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  4. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

  5. Čtyři roky stará auta: Jaká jsou nejspolehlivější?

  6. Ruský, japonský nebo německý? Podívejte se, který motor nastartoval i po ročním pobytu pod zemí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud