Světelné křižovatky bere většina řidičů jako nutné zlo, které by mělo zvýšit dopravní kapacitu silnice a snad i zvýšit bezpečnost. Věděli jste ale, že každý řidič stráví čekáním na červené v průměru dva celé dny ročně? Automobilka Ford se proto rozhodla prozkoumat možnosti, jak by se dalo semaforů jednou provždy zbavit. Její malá sonda do budoucnosti je sice funkční, ale pro většinu z nás naprosto děsivá.
K největším benefitům světelných křižovatek patří jejich schopnost zvýšit dopravní kapacitu, ovšem věděli jste, že průměrný řidič stráví ročně čekáním na červenou v průměru až dva dny? Celých 48 hodin času, během kterých zbytečně spalujete palivo a vlastně nemůžete pořádně nic jiného dělat.
Automobilka Ford však přišla se zajímavou myšlenkou, díky které by se za pár let mohly stát světelné křižovatky minulostí. Automobily by totiž projížděly křižovatky zcela plynule a míjely by se v poměrně malých vzdálenostech. Novou technologii prezentovala automobilka v tomto týdnu jako součást britského programu Autodrive, jehož cílem je přenést technologie autonomního řízení a propojených vozidel z testovacích tratí na silnice, jak uvádí web CarScoops.
Systém označovaný zkratkou IMP (Intersection Priority Management) pracuje s technologií komunikace mezi automobily (V2V), díky které lze jízdu více vozidel plynule zkoordinovat. Pokud se tedy dva automobily blíží ke stejné křižovatce, systém zobrazí každému vozidlu takovou ideální rychlost, aby se na křižovatce nesrazily.
Ve výsledku to znamená, že auta by neměla před křižovatkami již nikdy brzdit. Kromě úspory času by tím podle Fordu mělo dojít i k úspoře paliva, které nebude spalováno během postávání na červenou ani během rozjezdů. Technologie navíc slibuje zvýšení bezpečnosti křižovatek a omezení počtu kolizí klidně až o 60 procent.
Ačkoliv působí celá myšlenka dost přelomově, inspirací pro techniky Fordu měl být pohyb lidí ve velkých davech. Jak automobilka vysvětlila, lidé dokáží přizpůsobit svou rychlost chůze tak, aby do nikoho nenarazili a současně nemuseli zpomalovat. Podstatným rozdílem ale zůstává skutečnost, že srážka dvou lidí mívá podstatně mírnější následky, než srážka dvou automobilů.
Systém je v současnosti připraven k instruování lidí sedících za volantem, ovšem v budoucnosti by mohl zadávat pokyny přímo systému autonomního řízení, což nám připadá jako podstatně smysluplnější řešení. Řekněme si totiž upřímně, jak často sledujeme příkazy od našeho vozu a jak často se jimi řídíme.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?