Příliš často u benzínky? Toto bývají nejčastější důvody vzrůstající spotřeby

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. října 2018, 12:10 Google+

Průměrná spotřeba se v posledních letech stala jedním z nejdůležitějších aspektů při výběru nového automobilu. Pokud automobil nabízí slušnou dynamiku při minimální spotřebě, obvykle se rychle dočká velké popularity. U každého automobilu ale může nastat chvíle, kdy se jeho spotřeba začne zvyšovat a vy začnete na čerpacích stanicích trávit stále více času. Co je ale příčinou? Samozřejmě jich může být mnoho, my se ale podíváme na ty nejčastější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Zlaté časy motorismu, kdy se spotřeba řešila na posledním místě, skončily s první ropnou krizí v 70. letech. Od té doby nabíral údaj o průměrné spotřebě na významu a dnes často rozhoduje o tom, jaký automobil bude označen za "ideální" a nakonec skončí v naší garáži. U každého automobilu se ale můžeme setkat se situací, kde jeho apetit začne výrazně přesahovat akceptovatelné meze a to bez výraznějšího přičinění řidiče a jeho jízdního stylu. Nejčastější důvody této situace pak shrnul web CarsFromJapan.

1. Problémy pod kapotou

První místo, které byste měli v případě zvýšené spotřeby zkontrolovat, je pod kapotou. Pokud totiž svému motoru nedopřáváte pravidelný servis, můžete nejen zkracovat jeho životnost, ale současně zvyšovat jeho apetit. U benzínových motorů mohou být na vině staré svíčky, zanesený vzduchový filtr či problémy s dodávkami vzduchu a nebo zanesený palivový filtr a problémy s dodávkami paliva do motoru.

Pokud máte pod kapotou motor naftový, mohou být zdrojem problémů zanesené vstřiky nebo zanesený vzduchový filtr. V obou případech opět dochází k problémům se správnými dodávkami paliva / vzduchu do motoru a spotřeba roste.

2. Špatné řazení

Pokud usedáte za volant vozu s automatickou převodovkou, máte o starost méně - tedy alespoň za předpokladu, že je převodovka v dobrém technickém stavu. Pokud ale řídíte vůz s manuální převodovkou, můžete ovlivnit spotřebu správným a hlavně včasným řazením.

Podtáčení, tedy jízdy nižší rychlostí na příliš vysoký převodový stupeň, neprospívá žádnému motoru. Zbytečné vytáčení, tedy jízda vyšší rychlostí na nižší rychlostní stupeň, ale naopak neprospívá vaší peněžence. Je proto zapotřebí správně sladit řazení s vaší rychlostí a otáčkami tak, abyste dosáhli ideálního využití výkonu motoru při dané rychlosti a tím optimalizovali i spotřebu.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

3. Klimatizace a další příslušenství

Není žádným tajemstvím, že klimatizace negativně ovlivňuje spotřebu automobilu. Klimatizace totiž zvyšuje zátěž vyvíjenou na motor a ten tak spotřebovává více paliva. Totéž ale může platit i pro vyhřívání, nebo pro komfortní příslušenství jako je vyhřívaní sedadel či volantu.

Klimatizace se však řadí k nejvýraznějším žroutům paliva a proto se doporučuje využívat ji s rozmyslem. Řidiči by měli například nechat auto před jízdou vyvětrat a prvních pár minut jízdy mohou nechat okna otevřená. Při jízdě nad 50 km/h se však doporučuje okna zavřít, neboť rostoucí odpor vzduchu by zvyšoval spotřebu více než puštěná klimatizace.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

4. Zbytečné zatížení

Pokud se chystáte na dlouhou cestu, je naprosto pochopitelné, že toho s sebou budete potřebovat více. Víte ale, že s každým zatížením se nepatrně zvyšuje i spotřeba? Člověk by si tak měl důsledně promyslet, co všechno vlastně s sebou potřebuje a co jsou jen zbytečnosti. 

Pokud chcete snížit spotřebu svého vozu, doporučujeme jednou za čas auto důkladně uklidit a vyházet všechno nepotřebné. Staré moudro sice praví, že kdo je připraven není překvapen, ale skutečně s sebou potřebujete vozit vybavení malé dílny? Nestačila by třeba jen malá sada nářadí?

img-responsive

Ilustrační foto | foto: car-roofracks.co.uk

Totéž platí pro střešní nosiče, které řada z nás nechává na autě i po návratu z dovolené. Málokdo si však uvědomuje, že toto příslušenství může vytvářet citelný aerodynamický odpor, který se opět negativně projevuje na spotřebě.

Vytisknout

Diskuze: Příliš často u benzínky? Toto bývají nejčastější důvody vzrůstající spotřeby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Extrémně snížený Nissan S15 se zasekl na obyčejné křižovatce (Facebook / Christian Raper)

Extrémní snížení podvozku? Majitele upraveného Nissanu zastavila obyčejná…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud