Škoda odhalila první oficiální siluetu nového modelu v zákaznicky oblíbené kompaktní třídě. Jde o první ochutnávku osobitého a dynamického designu tohoto pětidveřového hatchbacku. Novinka převede emotivní designový jazyk studie Škoda Vision RS, která nedávno vzbudila pozornost na pařížském autosalonu, do designu sériově vyráběného modelu.
Vůbec poprvé využije Škoda u svého modelu modulární platformu MQB A0, která nabídne typickou kombinaci kompaktních vnějších rozměrů a velkorysého vnitřního prostoru, spolu s řadou inovativních asistenčních systémů.
Pro připomenutí, na pařížském autosalonu vystavený koncept Vision RS nabízel kromě působivého designu i 1.5 litrový benzínový čtyřválec, který mladoboleslavští zkombinovali s elektromotorem. Výsledkem se stala pohonná sestava o výkonu přes 240 koní.
Je jasné, že nástupce Rapidu nabídne v základu stádo podstatně menší, ovšem všeobecně se předpokládá, že časem bychom se mohli dočkat i modelu s označením RS, který by skutečně mohl disponovat hybridní pohonnou sestavou o výkonu přes 200 koní. A to by na tuhle velikost a váhovou kategorii rozhodně nemuselo být špatné.
Jméno nového modelu zatím automobilka světu neodhalila, ovšem Rapid to již nebude. Často se spekulovalo o oživení jména Felicia, ovšem to je pouhá spekulace. Trochu světla do této záhady však přinesl bývaly tovární závodník Škodovky Ole Christian Veiby, který na jedné z konferencí v Mladé Boleslavi pořídil fotografii, kterou rozhodně nikdo vidět neměl.
Závodník byl pár dnů po tomto průšvihu z týmu odejit, ovšem podle automobilky to nebylo kvůli fotografii, ale změně strategie. Na to si ale každý může udělat obrázek sám. Pro nás je důležité, že na oné fotografii byl vyfocen nástupce Rapidu bez maskování a na jeho "registrační značce" bylo zřetelně vidět první písmeno jeho názvu, kterým bylo S.
A jelikož má Škodovka slabost pro jména, která se již v minulosti objevila, automaticky každému nejspíš naskočil Spartak. Jenže takové označení už je pro dnešní dobu snad až příliš retro. Jenže co kdyby to byl Spaceback? Označení pro jedno z původních karosářských provedení Rapidu nás rozhodně nenapadlo náhodou. Toto jméno se totiž objevilo i v samotném názvu souboru fotografie, která byla součástí tiskové zprávy.
Na skutečný název modelu si zřejmě budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat, ovšem jak Škoda uvedla, odhalení by mělo proběhnout ještě před koncem roku 2018. Do té doby se tak můžeme kochat pouze touto siluetou, ze které se ani po úpravách v grafickém editoru nepodařilo získat o mnoho více detailů. Dá se ale předpokládat, že s blížící se premiérou nás bude automobilka zásobovat dalšími střípky, ze kterých se nám nakonec podaří složit celý vzhled budoucího vážného konkurenta pro VW Golf.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?