Škoda odhalila první oficiální siluetu nového modelu v zákaznicky oblíbené kompaktní třídě. Jde o první ochutnávku osobitého a dynamického designu tohoto pětidveřového hatchbacku. Novinka převede emotivní designový jazyk studie Škoda Vision RS, která nedávno vzbudila pozornost na pařížském autosalonu, do designu sériově vyráběného modelu.
Vůbec poprvé využije Škoda u svého modelu modulární platformu MQB A0, která nabídne typickou kombinaci kompaktních vnějších rozměrů a velkorysého vnitřního prostoru, spolu s řadou inovativních asistenčních systémů.
Pro připomenutí, na pařížském autosalonu vystavený koncept Vision RS nabízel kromě působivého designu i 1.5 litrový benzínový čtyřválec, který mladoboleslavští zkombinovali s elektromotorem. Výsledkem se stala pohonná sestava o výkonu přes 240 koní.
Je jasné, že nástupce Rapidu nabídne v základu stádo podstatně menší, ovšem všeobecně se předpokládá, že časem bychom se mohli dočkat i modelu s označením RS, který by skutečně mohl disponovat hybridní pohonnou sestavou o výkonu přes 200 koní. A to by na tuhle velikost a váhovou kategorii rozhodně nemuselo být špatné.
Jméno nového modelu zatím automobilka světu neodhalila, ovšem Rapid to již nebude. Často se spekulovalo o oživení jména Felicia, ovšem to je pouhá spekulace. Trochu světla do této záhady však přinesl bývaly tovární závodník Škodovky Ole Christian Veiby, který na jedné z konferencí v Mladé Boleslavi pořídil fotografii, kterou rozhodně nikdo vidět neměl.
Závodník byl pár dnů po tomto průšvihu z týmu odejit, ovšem podle automobilky to nebylo kvůli fotografii, ale změně strategie. Na to si ale každý může udělat obrázek sám. Pro nás je důležité, že na oné fotografii byl vyfocen nástupce Rapidu bez maskování a na jeho "registrační značce" bylo zřetelně vidět první písmeno jeho názvu, kterým bylo S.
A jelikož má Škodovka slabost pro jména, která se již v minulosti objevila, automaticky každému nejspíš naskočil Spartak. Jenže takové označení už je pro dnešní dobu snad až příliš retro. Jenže co kdyby to byl Spaceback? Označení pro jedno z původních karosářských provedení Rapidu nás rozhodně nenapadlo náhodou. Toto jméno se totiž objevilo i v samotném názvu souboru fotografie, která byla součástí tiskové zprávy.
Na skutečný název modelu si zřejmě budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat, ovšem jak Škoda uvedla, odhalení by mělo proběhnout ještě před koncem roku 2018. Do té doby se tak můžeme kochat pouze touto siluetou, ze které se ani po úpravách v grafickém editoru nepodařilo získat o mnoho více detailů. Dá se ale předpokládat, že s blížící se premiérou nás bude automobilka zásobovat dalšími střípky, ze kterých se nám nakonec podaří složit celý vzhled budoucího vážného konkurenta pro VW Golf.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.