Škoda odhalila první oficiální siluetu nového modelu v zákaznicky oblíbené kompaktní třídě. Jde o první ochutnávku osobitého a dynamického designu tohoto pětidveřového hatchbacku. Novinka převede emotivní designový jazyk studie Škoda Vision RS, která nedávno vzbudila pozornost na pařížském autosalonu, do designu sériově vyráběného modelu.
Vůbec poprvé využije Škoda u svého modelu modulární platformu MQB A0, která nabídne typickou kombinaci kompaktních vnějších rozměrů a velkorysého vnitřního prostoru, spolu s řadou inovativních asistenčních systémů.
Pro připomenutí, na pařížském autosalonu vystavený koncept Vision RS nabízel kromě působivého designu i 1.5 litrový benzínový čtyřválec, který mladoboleslavští zkombinovali s elektromotorem. Výsledkem se stala pohonná sestava o výkonu přes 240 koní.
Je jasné, že nástupce Rapidu nabídne v základu stádo podstatně menší, ovšem všeobecně se předpokládá, že časem bychom se mohli dočkat i modelu s označením RS, který by skutečně mohl disponovat hybridní pohonnou sestavou o výkonu přes 200 koní. A to by na tuhle velikost a váhovou kategorii rozhodně nemuselo být špatné.
Jméno nového modelu zatím automobilka světu neodhalila, ovšem Rapid to již nebude. Často se spekulovalo o oživení jména Felicia, ovšem to je pouhá spekulace. Trochu světla do této záhady však přinesl bývaly tovární závodník Škodovky Ole Christian Veiby, který na jedné z konferencí v Mladé Boleslavi pořídil fotografii, kterou rozhodně nikdo vidět neměl.
Závodník byl pár dnů po tomto průšvihu z týmu odejit, ovšem podle automobilky to nebylo kvůli fotografii, ale změně strategie. Na to si ale každý může udělat obrázek sám. Pro nás je důležité, že na oné fotografii byl vyfocen nástupce Rapidu bez maskování a na jeho "registrační značce" bylo zřetelně vidět první písmeno jeho názvu, kterým bylo S.
A jelikož má Škodovka slabost pro jména, která se již v minulosti objevila, automaticky každému nejspíš naskočil Spartak. Jenže takové označení už je pro dnešní dobu snad až příliš retro. Jenže co kdyby to byl Spaceback? Označení pro jedno z původních karosářských provedení Rapidu nás rozhodně nenapadlo náhodou. Toto jméno se totiž objevilo i v samotném názvu souboru fotografie, která byla součástí tiskové zprávy.
Na skutečný název modelu si zřejmě budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat, ovšem jak Škoda uvedla, odhalení by mělo proběhnout ještě před koncem roku 2018. Do té doby se tak můžeme kochat pouze touto siluetou, ze které se ani po úpravách v grafickém editoru nepodařilo získat o mnoho více detailů. Dá se ale předpokládat, že s blížící se premiérou nás bude automobilka zásobovat dalšími střípky, ze kterých se nám nakonec podaří složit celý vzhled budoucího vážného konkurenta pro VW Golf.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?