Začátkem roku se začaly objevovat zprávy o unikátním konceptu Audi RS3 sedan, která však vyměnila svůj výkonný pětiválec za čistě elektrický pohonný systém. Vůz navíc dostal agresivní bodykit a už z prvních jízdních záběrů bylo jasné, že tenhle stroj bude předvádět působivé výkony. A to se teď také potvrdilo.
Koncept s označením Schaffler 4ePerformance, postavený na základech Audi RS3 Sedan, ukrývá pod kapotou elektrický pohonný systém o výkonu 1200 koní, který posílá výkon na všechna kola. O dostatek energie se stará baterie o kapacitě 63 kWh.
Společnost Schaffler, která stojí za stavbou tohoto projektu, má s automobilovým průmyslem celkem bohaté zkušenosti. A to včetně světa elektromobilů. Jedná se totiž o dodavatele v automobilovém průmyslu, který navíc sponzoruje závodní tým Audi Sport ABT ve Formuli E.
Díky elektrickému pohonu nabízí koncept Schaeffler 4ePerformance naprosto úchvatné parametry akcelerace - z 0 na 200 km/h totiž dokáže zrychlit pod 7 sekund, čímž doslova ztrapňuje většinu moderních supersportů.
Pro srovnání, Lamborghini Huracán Performante akceleruje na stejnou rychlost za 8.9 sekundy a poslední generace Porsche 911 GT2 RS potřebuje k dosažení této rychlosti o něco méně času, než italský konkurent. To se ostatně lidé ze společnosti Schaeffler rozhodli ukázat v malém srovnávacím závodu.
Během něj poměřila upravené Audi své síly dokonce i s konkurentem z domácí stáje - Audi R8 V10 Spyder. Ve všech případech ale elektrická RS3 dominovala a svým konkurentům ukazovala záda již krátce po startu.
Sice můžete namítat, že se jednalo o upravený a odlehčený sporťák, ovšem na druhou stranu je potřeba zdůraznit, že Audi RS3 vznikala jako sedan s dalšími třemi místy vzadu a při jejím vývoji rozhodně nikdo nepočítal se zástavbou podobně výkonného elektrického systému.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.