Začátkem roku se začaly objevovat zprávy o unikátním konceptu Audi RS3 sedan, která však vyměnila svůj výkonný pětiválec za čistě elektrický pohonný systém. Vůz navíc dostal agresivní bodykit a už z prvních jízdních záběrů bylo jasné, že tenhle stroj bude předvádět působivé výkony. A to se teď také potvrdilo.
Koncept s označením Schaffler 4ePerformance, postavený na základech Audi RS3 Sedan, ukrývá pod kapotou elektrický pohonný systém o výkonu 1200 koní, který posílá výkon na všechna kola. O dostatek energie se stará baterie o kapacitě 63 kWh.
Společnost Schaffler, která stojí za stavbou tohoto projektu, má s automobilovým průmyslem celkem bohaté zkušenosti. A to včetně světa elektromobilů. Jedná se totiž o dodavatele v automobilovém průmyslu, který navíc sponzoruje závodní tým Audi Sport ABT ve Formuli E.
Díky elektrickému pohonu nabízí koncept Schaeffler 4ePerformance naprosto úchvatné parametry akcelerace - z 0 na 200 km/h totiž dokáže zrychlit pod 7 sekund, čímž doslova ztrapňuje většinu moderních supersportů.
Pro srovnání, Lamborghini Huracán Performante akceleruje na stejnou rychlost za 8.9 sekundy a poslední generace Porsche 911 GT2 RS potřebuje k dosažení této rychlosti o něco méně času, než italský konkurent. To se ostatně lidé ze společnosti Schaeffler rozhodli ukázat v malém srovnávacím závodu.
Během něj poměřila upravené Audi své síly dokonce i s konkurentem z domácí stáje - Audi R8 V10 Spyder. Ve všech případech ale elektrická RS3 dominovala a svým konkurentům ukazovala záda již krátce po startu.
Sice můžete namítat, že se jednalo o upravený a odlehčený sporťák, ovšem na druhou stranu je potřeba zdůraznit, že Audi RS3 vznikala jako sedan s dalšími třemi místy vzadu a při jejím vývoji rozhodně nikdo nepočítal se zástavbou podobně výkonného elektrického systému.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.