Elektrická Audi RS3 vyzvala na souboj moderní supersporty, výsledky byly jednoznačné

Upravená Audi RS3 s elektrickým pohonem vyzvala na souboj moderní supersporty
Upravená Audi RS3 s elektrickým pohonem vyzvala na souboj moderní supersporty, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. října 2018 08:42
Sdílej:

Začátkem roku se začaly objevovat zprávy o unikátním konceptu Audi RS3 sedan, která však vyměnila svůj výkonný pětiválec za čistě elektrický pohonný systém. Vůz navíc dostal agresivní bodykit a už z prvních jízdních záběrů bylo jasné, že tenhle stroj bude předvádět působivé výkony. A to se teď také potvrdilo.

Koncept s označením Schaffler 4ePerformance, postavený na základech Audi RS3 Sedan, ukrývá pod kapotou elektrický pohonný systém o výkonu 1200 koní, který posílá výkon na všechna kola. O dostatek energie se stará baterie o kapacitě 63 kWh.

Společnost Schaffler, která stojí za stavbou tohoto projektu, má s automobilovým průmyslem celkem bohaté zkušenosti. A to včetně světa elektromobilů. Jedná se totiž o dodavatele v automobilovém průmyslu, který navíc sponzoruje závodní tým Audi Sport ABT ve Formuli E.

Díky elektrickému pohonu nabízí koncept Schaeffler 4ePerformance naprosto úchvatné parametry akcelerace - z 0 na 200 km/h totiž dokáže zrychlit pod 7 sekund, čímž doslova ztrapňuje většinu moderních supersportů.

Pro srovnání, Lamborghini Huracán Performante akceleruje na stejnou rychlost za 8.9 sekundy a poslední generace Porsche 911 GT2 RS potřebuje k dosažení této rychlosti o něco méně času, než italský konkurent. To se ostatně lidé ze společnosti Schaeffler rozhodli ukázat v malém srovnávacím závodu.

Během něj poměřila upravené Audi své síly dokonce i s konkurentem z domácí stáje - Audi R8 V10 Spyder. Ve všech případech ale elektrická RS3 dominovala a svým konkurentům ukazovala záda již krátce po startu.

Sice můžete namítat, že se jednalo o upravený a odlehčený sporťák, ovšem na druhou stranu je potřeba zdůraznit, že Audi RS3 vznikala jako sedan s dalšími třemi místy vzadu a při jejím vývoji rozhodně nikdo nepočítal se zástavbou podobně výkonného elektrického systému.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.