Začátkem roku se začaly objevovat zprávy o unikátním konceptu Audi RS3 sedan, která však vyměnila svůj výkonný pětiválec za čistě elektrický pohonný systém. Vůz navíc dostal agresivní bodykit a už z prvních jízdních záběrů bylo jasné, že tenhle stroj bude předvádět působivé výkony. A to se teď také potvrdilo.
Koncept s označením Schaffler 4ePerformance, postavený na základech Audi RS3 Sedan, ukrývá pod kapotou elektrický pohonný systém o výkonu 1200 koní, který posílá výkon na všechna kola. O dostatek energie se stará baterie o kapacitě 63 kWh.
Společnost Schaffler, která stojí za stavbou tohoto projektu, má s automobilovým průmyslem celkem bohaté zkušenosti. A to včetně světa elektromobilů. Jedná se totiž o dodavatele v automobilovém průmyslu, který navíc sponzoruje závodní tým Audi Sport ABT ve Formuli E.
Díky elektrickému pohonu nabízí koncept Schaeffler 4ePerformance naprosto úchvatné parametry akcelerace - z 0 na 200 km/h totiž dokáže zrychlit pod 7 sekund, čímž doslova ztrapňuje většinu moderních supersportů.
Pro srovnání, Lamborghini Huracán Performante akceleruje na stejnou rychlost za 8.9 sekundy a poslední generace Porsche 911 GT2 RS potřebuje k dosažení této rychlosti o něco méně času, než italský konkurent. To se ostatně lidé ze společnosti Schaeffler rozhodli ukázat v malém srovnávacím závodu.
Během něj poměřila upravené Audi své síly dokonce i s konkurentem z domácí stáje - Audi R8 V10 Spyder. Ve všech případech ale elektrická RS3 dominovala a svým konkurentům ukazovala záda již krátce po startu.
Sice můžete namítat, že se jednalo o upravený a odlehčený sporťák, ovšem na druhou stranu je potřeba zdůraznit, že Audi RS3 vznikala jako sedan s dalšími třemi místy vzadu a při jejím vývoji rozhodně nikdo nepočítal se zástavbou podobně výkonného elektrického systému.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?