Začátkem roku se začaly objevovat zprávy o unikátním konceptu Audi RS3 sedan, která však vyměnila svůj výkonný pětiválec za čistě elektrický pohonný systém. Vůz navíc dostal agresivní bodykit a už z prvních jízdních záběrů bylo jasné, že tenhle stroj bude předvádět působivé výkony. A to se teď také potvrdilo.
Koncept s označením Schaffler 4ePerformance, postavený na základech Audi RS3 Sedan, ukrývá pod kapotou elektrický pohonný systém o výkonu 1200 koní, který posílá výkon na všechna kola. O dostatek energie se stará baterie o kapacitě 63 kWh.
Společnost Schaffler, která stojí za stavbou tohoto projektu, má s automobilovým průmyslem celkem bohaté zkušenosti. A to včetně světa elektromobilů. Jedná se totiž o dodavatele v automobilovém průmyslu, který navíc sponzoruje závodní tým Audi Sport ABT ve Formuli E.
Díky elektrickému pohonu nabízí koncept Schaeffler 4ePerformance naprosto úchvatné parametry akcelerace - z 0 na 200 km/h totiž dokáže zrychlit pod 7 sekund, čímž doslova ztrapňuje většinu moderních supersportů.
Pro srovnání, Lamborghini Huracán Performante akceleruje na stejnou rychlost za 8.9 sekundy a poslední generace Porsche 911 GT2 RS potřebuje k dosažení této rychlosti o něco méně času, než italský konkurent. To se ostatně lidé ze společnosti Schaeffler rozhodli ukázat v malém srovnávacím závodu.
Během něj poměřila upravené Audi své síly dokonce i s konkurentem z domácí stáje - Audi R8 V10 Spyder. Ve všech případech ale elektrická RS3 dominovala a svým konkurentům ukazovala záda již krátce po startu.
Sice můžete namítat, že se jednalo o upravený a odlehčený sporťák, ovšem na druhou stranu je potřeba zdůraznit, že Audi RS3 vznikala jako sedan s dalšími třemi místy vzadu a při jejím vývoji rozhodně nikdo nepočítal se zástavbou podobně výkonného elektrického systému.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?