Mnoho milovníků japonských sportovních automobilů si ještě na novou podobu modelu Eclipse nezvyklo, rozhodně to ale neznamená, že by se nebylo na co dívat. Kompaktní SUV Eclipse Cross dokonce získalo prestižní designové ocenění ‚Good Design Award 2018‘ v soutěži pořádané pod záštitou Japonského institutu na podporu designu.
Výbor porotců soutěže Good Design Award vyslovil vysoké uznání designu modelu Eclipse Cross, jenž komentoval slovy: „Smělý klínovitý profil je velmi výrazný. Charakteristické křivky, ostře se zařezávající do boků, jsou mimořádně atraktivní. Vidíme zde také jasné stylistické ztvárnění s důrazem na každý detail, kdy na jedné straně návrháři umístili kliky dveří v této křivce s cílem sjednotit vzhled, ale na druhé straně horizontálně rozdělili zadní okno kvůli zachování dobrého výhledu. Zapůsobilo na nás, jak ztvárnění využívá různé profily hran v přední a zadní části střechy s cílem vytvořit siluetu připomínající kupé, kdy však v kabině zároveň nabízí dostatek místa a pohodlí, jak se od vozů SUV žádá.“
Eclipse Cross spojuje ostré rysy kupé, dynamický charakter SUV a charakteristické ztvárnění a jízdní schopnosti Mitsubishi. Z dalších výrazných vlastností jmenujme design, který majitele motivuje vyrazit na cesty a užít si nových dobrodružství; technologii řízení pohonu všech kol, která stojí za příjemnou a uklidňující jistotou znásobující požitek z jízdy; a funkce konektivity inspirující k novým dobrodružstvím.
Eclipse Cross svým pojetím exteriéru evokuje nový design SUV v podobě kupé. Vysoká pozice nad vozovkou, velká světlá výška a prostorná kabina typická pro formát SUV jde ruku v ruce s křivkami, které vozu propůjčují klínový profil, zdůrazněný okenní čárou a nápadnou charakteristickou křivkou, ostře skloněným zadním oknem, zádí s krátkým převisem a vertikální výklopnou zádí, resp. svalnatými blatníky s nápadně vytaženými lemy.
Soutěž Good Design Award od svého založení v roce 1957 je v Japonsku jediným komplexním hodnocením a projevem uznání za design s využitím systému ‚G Mark‘ (Good Design Product Selection System – systém výběru produktů Good Design). Uvedené hnutí po celých 60 let své existence usiluje o rozvoj průmyslu a zvyšování kvality života v Japonsku prostřednictvím designu; doposud předalo více než 45 tisíc ocenění G Mark. Hodnocení se postupem doby vyvinulo v globální klání návrhářů za účasti mnoha různých společností a organizací z celého světa, účastnících se aktivit uvedeného hnutí; příslušný symbol ‚G Mark‘ je široce uznávanou značkou produktů pyšnících se špičkovým designem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.