Mnoho milovníků japonských sportovních automobilů si ještě na novou podobu modelu Eclipse nezvyklo, rozhodně to ale neznamená, že by se nebylo na co dívat. Kompaktní SUV Eclipse Cross dokonce získalo prestižní designové ocenění ‚Good Design Award 2018‘ v soutěži pořádané pod záštitou Japonského institutu na podporu designu.
Výbor porotců soutěže Good Design Award vyslovil vysoké uznání designu modelu Eclipse Cross, jenž komentoval slovy: „Smělý klínovitý profil je velmi výrazný. Charakteristické křivky, ostře se zařezávající do boků, jsou mimořádně atraktivní. Vidíme zde také jasné stylistické ztvárnění s důrazem na každý detail, kdy na jedné straně návrháři umístili kliky dveří v této křivce s cílem sjednotit vzhled, ale na druhé straně horizontálně rozdělili zadní okno kvůli zachování dobrého výhledu. Zapůsobilo na nás, jak ztvárnění využívá různé profily hran v přední a zadní části střechy s cílem vytvořit siluetu připomínající kupé, kdy však v kabině zároveň nabízí dostatek místa a pohodlí, jak se od vozů SUV žádá.“
Eclipse Cross spojuje ostré rysy kupé, dynamický charakter SUV a charakteristické ztvárnění a jízdní schopnosti Mitsubishi. Z dalších výrazných vlastností jmenujme design, který majitele motivuje vyrazit na cesty a užít si nových dobrodružství; technologii řízení pohonu všech kol, která stojí za příjemnou a uklidňující jistotou znásobující požitek z jízdy; a funkce konektivity inspirující k novým dobrodružstvím.
Eclipse Cross svým pojetím exteriéru evokuje nový design SUV v podobě kupé. Vysoká pozice nad vozovkou, velká světlá výška a prostorná kabina typická pro formát SUV jde ruku v ruce s křivkami, které vozu propůjčují klínový profil, zdůrazněný okenní čárou a nápadnou charakteristickou křivkou, ostře skloněným zadním oknem, zádí s krátkým převisem a vertikální výklopnou zádí, resp. svalnatými blatníky s nápadně vytaženými lemy.
Soutěž Good Design Award od svého založení v roce 1957 je v Japonsku jediným komplexním hodnocením a projevem uznání za design s využitím systému ‚G Mark‘ (Good Design Product Selection System – systém výběru produktů Good Design). Uvedené hnutí po celých 60 let své existence usiluje o rozvoj průmyslu a zvyšování kvality života v Japonsku prostřednictvím designu; doposud předalo více než 45 tisíc ocenění G Mark. Hodnocení se postupem doby vyvinulo v globální klání návrhářů za účasti mnoha různých společností a organizací z celého světa, účastnících se aktivit uvedeného hnutí; příslušný symbol ‚G Mark‘ je široce uznávanou značkou produktů pyšnících se špičkovým designem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.