Tesla Autopilot bourá méně než lidští řidiči! Nehoda se stává jednou za 5.4 milionu kilometrů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. října 2018, 16:35 Google+

Začátkem roku se objevilo několik zpráv o tragických autonehodách elektromobilů Tesla, které se měly stát v momentě, kdy byl vůz přepnut do režimu Autopilota. Poměrně rychle se tak vynořily otázky, jak moc bezpečné vlastně Tesly s touto technologií jsou a zda Tesla skutečně nabízí takovou míru bezpečnosti, jakou se ohání.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První vážně nabouraná Tesla Model 3

První vážně nabouraná Tesla Model 3 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Není to tak dlouho, co americká organizace NHTSA (Národní správa bezpečnosti silničního provozu) otestovala Teslu Model 3 ve svých náročných crash-testech, odkud si elektromobil odnesl pětihvězdičkové hodnocení. Elon Musk však krátce poté uvedl, že Tesla hodlá bezpečnost svých automobilů brzy ještě navýšit.

Co přesně tím Musk myslel bohužel nevíme, ovšem naší zprávy se to zřejmě týkat nebude. My se totiž chceme zaměřit na nedávný počin Tesly, který by se měl stát pravidelnou záležitostí: Tesla totiž vydala čtvrtletí statistiky bezpečnosti a nehodovosti svých vozidel.

Něco takového pro Teslu není nikterak náročné, neboť na rozdíl od většiny ostatních automobilů jsou všechny modely Tesly "připojené" do sítě, takže se technici rychle dozví, pokud měl některý z jejich automobilů nehodu a jaké okolnosti přitom panovaly na palubě. Automobilka tak může celkem snadno vytvářet podrobné statistiky.

A hned v první statistice se dočkal velké pozornosti systém autopilot, který je vlastně systémem autonomního řízení nižší úrovně. Jak totiž Tesla na základě svých statistik uvádí, v posledním čtvrtletí tohoto roku zaznamenala nehodu nebo podobnou událost zhruba každých 3.35 milionu mil. Tedy nehoda jednou zhruba za 5.4 milionu ujetých kilometrů.

Tesly řízené řidiči však bourali téměř dvakrát častěji. Podle Tesly totiž docházelo k nehodám elektromobilů řízených člověkem zhruba jednou za 1.92 milionu mil. Tedy zhruba jednou za 3 miliony ujetých kilometrů. Podle organizace NHTSA však dochází k nehodám automobilů zhruba každých 492 000 mil, tedy cca 792 000 kilometrů. Tyto statistiky tak hovoří výrazně ve prospěch automobilů se systémy autonomního řízení.

Záběry z crashtestů Tesly Model 3 | zdroj: youtube.com

Tesla chce navíc pro lepší a přesnější výsledky budoucích statistik zlepšit systém získávání dat z automobilů zúčastněných v nehodách a rozšířit ho o data nová.  Již v současnosti kontaktuje automobilka majitele aut, kteří se stali účastníky nehody a zjišťuje, zda nepotřebují pomoc záchranářů. V budoucnosti by se však operátoři z Tesly měli vyptávat i na zranění cestujících a jejich zpětnou vazbu k bezpečnostním systémům na palubě elektromobilu.

I přes působivé výsledky Autopilotu však Tesla dodává, že řidiče stále nabádá k ostražitosti na silnicích, neboť systém autopilot není systémem plně autonomního řízení.

Vytisknout

Diskuze: Tesla Autopilot bourá méně než lidští řidiči! Nehoda se stává jednou za 5.4 milionu kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vzhled nového Lexusu UX ovlivnil kreslený seriálový robot Mazinger Z

Co všechno ovlivňuje vzhled automobilu? Někdy to může být i kreslený seriálový…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud