Začátkem roku se objevilo několik zpráv o tragických autonehodách elektromobilů Tesla, které se měly stát v momentě, kdy byl vůz přepnut do režimu Autopilota. Poměrně rychle se tak vynořily otázky, jak moc bezpečné vlastně Tesly s touto technologií jsou a zda Tesla skutečně nabízí takovou míru bezpečnosti, jakou se ohání.
Není to tak dlouho, co americká organizace NHTSA (Národní správa bezpečnosti silničního provozu) otestovala Teslu Model 3 ve svých náročných crash-testech, odkud si elektromobil odnesl pětihvězdičkové hodnocení. Elon Musk však krátce poté uvedl, že Tesla hodlá bezpečnost svých automobilů brzy ještě navýšit.
Co přesně tím Musk myslel bohužel nevíme, ovšem naší zprávy se to zřejmě týkat nebude. My se totiž chceme zaměřit na nedávný počin Tesly, který by se měl stát pravidelnou záležitostí: Tesla totiž vydala čtvrtletí statistiky bezpečnosti a nehodovosti svých vozidel.
Něco takového pro Teslu není nikterak náročné, neboť na rozdíl od většiny ostatních automobilů jsou všechny modely Tesly "připojené" do sítě, takže se technici rychle dozví, pokud měl některý z jejich automobilů nehodu a jaké okolnosti přitom panovaly na palubě. Automobilka tak může celkem snadno vytvářet podrobné statistiky.
A hned v první statistice se dočkal velké pozornosti systém autopilot, který je vlastně systémem autonomního řízení nižší úrovně. Jak totiž Tesla na základě svých statistik uvádí, v posledním čtvrtletí tohoto roku zaznamenala nehodu nebo podobnou událost zhruba každých 3.35 milionu mil. Tedy nehoda jednou zhruba za 5.4 milionu ujetých kilometrů.
Tesly řízené řidiči však bourali téměř dvakrát častěji. Podle Tesly totiž docházelo k nehodám elektromobilů řízených člověkem zhruba jednou za 1.92 milionu mil. Tedy zhruba jednou za 3 miliony ujetých kilometrů. Podle organizace NHTSA však dochází k nehodám automobilů zhruba každých 492 000 mil, tedy cca 792 000 kilometrů. Tyto statistiky tak hovoří výrazně ve prospěch automobilů se systémy autonomního řízení.
Tesla chce navíc pro lepší a přesnější výsledky budoucích statistik zlepšit systém získávání dat z automobilů zúčastněných v nehodách a rozšířit ho o data nová. Již v současnosti kontaktuje automobilka majitele aut, kteří se stali účastníky nehody a zjišťuje, zda nepotřebují pomoc záchranářů. V budoucnosti by se však operátoři z Tesly měli vyptávat i na zranění cestujících a jejich zpětnou vazbu k bezpečnostním systémům na palubě elektromobilu.
I přes působivé výsledky Autopilotu však Tesla dodává, že řidiče stále nabádá k ostražitosti na silnicích, neboť systém autopilot není systémem plně autonomního řízení.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?