Podzim sice začal teprve nedávno, zato intenzivně. Mnoho řidičů tak již opět na vlastní kůži okusilo, jak rychle se dokáže čelní sklo zamlžit a jak dlouho trvá tuto neprůhlednou zástěnu odstranit. Snadný, rychlý a cenově dostupný způsob, jak se této nepříjemnosti zbavit, přitom nabízí téměř každá koupelna.
Pokud nemáte rádi improvizování a nevadí vám vynaložit vyšší částku peněz, pak není nic snazšího než si zajít na pumpu či do specializovaného obchodu a koupit speciální "Anti-fog" přípravek, který nanesete na skla vašeho vozu a máte klid. Pokud ale chcete pár korun ušetřit a rádi vyzkoušíte něco nového, pak se vyplatí vsadit na věc, která se vyskytuje snad v každé koupelně: Gel na holení.
Zní to až neuvěřitelně snadno, nicméně gel na holení odvede práci takřka stejně kvalitně, jako speciální Anti-fog roztoky. Bez rozdílu značky by mělo stačit gel pouze nanést na sklo a poté ho důkladně rozetřít a rozleštit suchým hadrem, utěrkou nebo papírovou utěrkou. Pokud byste použili mokrý hadr či utěrku, pak byste gel ze skla stírali. Takto "ochráněné" sklo by mělo mlžení odolávat cca měsíc, v závislosti na podmínkách. Jakmile se ale okno začne znovu mlžit, není nic snazšího, než gel znovu aplikovat.
Tuto teorii ve svém videu vyzkoušel i ChrisFix a dokonale se mu osvědčila. Ve videu testoval ještě několik dalších přípravků, ovšem kromě holící pěny s žádným neuspěl. V dalším videu ovšem přišel s další várkou "improvizované" chemie, která měla nabídnout stejný výsledek. Ovšem i během druhého pokusu našel jen jediný produkt schopný potlačit mlžení oken a překvapivě opět pocházel z koupelny: zubní pasta.
Při jejím použití je ovšem dobré netlačit příliš na utěrku, kterou pastu aplikujete. Zubní pasty totiž obsahují jemné abrazivo, které pomáhá při čistění zubů. Jedná se sice jen o velmi drobné částečky, nicméně nikomu se jistě nechce riskovat poškrábání ať už čelního nebo bočního okna. Pokud vám ale nic jiného nezbývá, můžete sáhnout i po pastě, která navíc osvěží i vás interiér.
Poslední zajímavou metodou může být trik s kočičí podestýlkou. Na internetu najdete několik tipů, podle kterých stačí naplnit starší (nikoliv děravé) ponožky kočičí podestýlkou ze silica-gelu a následně je umístit na palubní desku vašeho vozu, nebo pod sedadlo řidiče či spolujezdce.
Podestýlka totiž dobře pohlcuje vlhkost, včetně té vzdušné, takže se vám v autě přestanou mlžit skla. Silica gel navíc nepráší a má výrazné absorpční schopnosti, takže by měl působit poměrně dlouho.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.