Podzim sice začal teprve nedávno, zato intenzivně. Mnoho řidičů tak již opět na vlastní kůži okusilo, jak rychle se dokáže čelní sklo zamlžit a jak dlouho trvá tuto neprůhlednou zástěnu odstranit. Snadný, rychlý a cenově dostupný způsob, jak se této nepříjemnosti zbavit, přitom nabízí téměř každá koupelna.
Pokud nemáte rádi improvizování a nevadí vám vynaložit vyšší částku peněz, pak není nic snazšího než si zajít na pumpu či do specializovaného obchodu a koupit speciální "Anti-fog" přípravek, který nanesete na skla vašeho vozu a máte klid. Pokud ale chcete pár korun ušetřit a rádi vyzkoušíte něco nového, pak se vyplatí vsadit na věc, která se vyskytuje snad v každé koupelně: Gel na holení.
Zní to až neuvěřitelně snadno, nicméně gel na holení odvede práci takřka stejně kvalitně, jako speciální Anti-fog roztoky. Bez rozdílu značky by mělo stačit gel pouze nanést na sklo a poté ho důkladně rozetřít a rozleštit suchým hadrem, utěrkou nebo papírovou utěrkou. Pokud byste použili mokrý hadr či utěrku, pak byste gel ze skla stírali. Takto "ochráněné" sklo by mělo mlžení odolávat cca měsíc, v závislosti na podmínkách. Jakmile se ale okno začne znovu mlžit, není nic snazšího, než gel znovu aplikovat.
Tuto teorii ve svém videu vyzkoušel i ChrisFix a dokonale se mu osvědčila. Ve videu testoval ještě několik dalších přípravků, ovšem kromě holící pěny s žádným neuspěl. V dalším videu ovšem přišel s další várkou "improvizované" chemie, která měla nabídnout stejný výsledek. Ovšem i během druhého pokusu našel jen jediný produkt schopný potlačit mlžení oken a překvapivě opět pocházel z koupelny: zubní pasta.
Při jejím použití je ovšem dobré netlačit příliš na utěrku, kterou pastu aplikujete. Zubní pasty totiž obsahují jemné abrazivo, které pomáhá při čistění zubů. Jedná se sice jen o velmi drobné částečky, nicméně nikomu se jistě nechce riskovat poškrábání ať už čelního nebo bočního okna. Pokud vám ale nic jiného nezbývá, můžete sáhnout i po pastě, která navíc osvěží i vás interiér.
Poslední zajímavou metodou může být trik s kočičí podestýlkou. Na internetu najdete několik tipů, podle kterých stačí naplnit starší (nikoliv děravé) ponožky kočičí podestýlkou ze silica-gelu a následně je umístit na palubní desku vašeho vozu, nebo pod sedadlo řidiče či spolujezdce.
Podestýlka totiž dobře pohlcuje vlhkost, včetně té vzdušné, takže se vám v autě přestanou mlžit skla. Silica gel navíc nepráší a má výrazné absorpční schopnosti, takže by měl působit poměrně dlouho.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.