Jak zabránit mlžení čelního skla? První pomoc najdete v každé koupelně

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. září 2018 15:07
Sdílej:

Podzim sice začal teprve nedávno, zato intenzivně. Mnoho řidičů tak již opět na vlastní kůži okusilo, jak rychle se dokáže čelní sklo zamlžit a jak dlouho trvá tuto neprůhlednou zástěnu odstranit. Snadný, rychlý a cenově dostupný způsob, jak se této nepříjemnosti zbavit, přitom nabízí téměř každá koupelna.

Pokud nemáte rádi improvizování a nevadí vám vynaložit vyšší částku peněz, pak není nic snazšího než si zajít na pumpu či do specializovaného obchodu a koupit speciální "Anti-fog" přípravek, který nanesete na skla vašeho vozu a máte klid. Pokud ale chcete pár korun ušetřit a rádi vyzkoušíte něco nového, pak se vyplatí vsadit na věc, která se vyskytuje snad v každé koupelně: Gel na holení.

Zní to až neuvěřitelně snadno, nicméně gel na holení odvede práci takřka stejně kvalitně, jako speciální Anti-fog roztoky. Bez rozdílu značky by mělo stačit gel pouze nanést na sklo a poté ho důkladně rozetřít a rozleštit suchým hadrem, utěrkou nebo papírovou utěrkou. Pokud byste použili mokrý hadr či utěrku, pak byste gel ze skla stírali. Takto "ochráněné" sklo by mělo mlžení odolávat cca měsíc, v závislosti na podmínkách. Jakmile se ale okno začne znovu mlžit, není nic snazšího, než gel znovu aplikovat.

Tuto teorii ve svém videu vyzkoušel i ChrisFix a dokonale se mu osvědčila. Ve videu testoval ještě několik dalších přípravků, ovšem kromě holící pěny s žádným neuspěl. V dalším videu ovšem přišel s další várkou "improvizované" chemie, která měla nabídnout stejný výsledek. Ovšem i během druhého pokusu našel jen jediný produkt schopný potlačit mlžení oken a překvapivě opět pocházel z koupelny: zubní pasta.

Při jejím použití je ovšem dobré netlačit příliš na utěrku, kterou pastu aplikujete. Zubní pasty totiž obsahují jemné abrazivo, které pomáhá při čistění zubů. Jedná se sice jen o velmi drobné částečky, nicméně nikomu se jistě nechce riskovat poškrábání ať už čelního nebo bočního okna. Pokud vám ale nic jiného nezbývá, můžete sáhnout i po pastě, která navíc osvěží i vás interiér.

Poslední zajímavou metodou může být trik s kočičí podestýlkou. Na internetu najdete několik tipů, podle kterých stačí naplnit starší (nikoliv děravé) ponožky kočičí podestýlkou ze silica-gelu a následně je umístit na palubní desku vašeho vozu, nebo pod sedadlo řidiče či spolujezdce.

Podestýlka totiž dobře pohlcuje vlhkost, včetně té vzdušné, takže se vám v autě přestanou mlžit skla. Silica gel navíc nepráší a má výrazné absorpční schopnosti, takže by měl působit poměrně dlouho.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.