Mobilní telefony a sociální média sice nabízí řadu benefitů, mnoho expertů a psychologů se však shoduje, že u mnoha lidí vyvolávají závislost, která se stává morem dnešní doby. Většině řidičů je přitom jasné, že používání telefonu odvádí jejich pozornost a zvyšuje šanci nehody, ani přesto se však nedokáží od svých telefonů odpoutat a stále zbytečně riskují. Chevrolet však přišel s nápadem, který by mohl alespoň část řidičů přinutit k zamyšlení nad nutností používat telefon za jízdy.
Jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je nepozornost a nevěnování se řízení, za čímž bohužel stále velmi často stojí používání mobilního telefonu. O nebezpečnosti tohoto trendu se velice dobře ví a k jeho zastavení by stačila jen trocha silné vůle, ta však řidičům evidentně chybí.
Jak ostatně ukázal průzkum agentury Research Now, 90 % lidí přiznalo, že telefon při řízení občas používají. Ze stejného vzorku lidí ale také 84 % přiznalo, že si uvědomují, jak nebezpečné toto chování může být. Přesto dobrovolně riskují dopravní nehodu, z nichž mívá velké procento fatální následky.
S nebezpečím používání mobilního telefonu za volantem už se snaží bojovat celá řada organizací a v posledních letech se k nim přidávají už i výrobci telefonů. A zatímco Nissan přišel se schránkou, ve které bude váš telefon bez signálu, Chevrolet na to šel trochu jinak. Jeho způsob řešení se jmenuje „Call Me Out" a jedná se o aplikaci pro chytré telefony.
A podobně jako celá řada dalších úžasných nápadů, i tento je překvapivě jednoduchý. Pokud se totiž kdokoliv pokusí používat svůj mobilní telefon během řízení, přehraje se mu zpráva, kterou mu může do telefonu nahrát někdo z jeho blízkých - partner, partnerka, rodiče nebo dítě. Aplikace tak v sobě kombinuje hned dva důležité faktory, které na člověka dokáží zapůsobit: moderní technologie a city k blízkým lidem.
Samotná funkce aplikace je ale velice jednoduchá. „Call Me Out" je v podstatě zvukový alarm aktivovaný pohybe, který se spustí v momentě, kdy se vůz pohybuje rychlostí nad cca 8 km/h. Aby aplikace dokázal rozeznat pohyb, využívá vestavěný HW telefonu jako akcelerometr a GPS. A poté jen přehraje předem nahranou zprávu.
A aby byla aplikace ještě zábavnější, obsahuje dokonce i jistý prvek, který představuje tabulka se skóre a hodnocení. Čím méně telefon za jízdy používáte, tím vyššího skóre dosahujete. Výrobce ale doufá, že si lidé nebudou chtít kontrolovat své skóre za jízdy.
Aplikace by měla být již nyní dostupná pro majitele telefonů s operačním systémem Android, v Evropě ale nejspíš budeme mít smůlu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.