Mobilní telefony a sociální média sice nabízí řadu benefitů, mnoho expertů a psychologů se však shoduje, že u mnoha lidí vyvolávají závislost, která se stává morem dnešní doby. Většině řidičů je přitom jasné, že používání telefonu odvádí jejich pozornost a zvyšuje šanci nehody, ani přesto se však nedokáží od svých telefonů odpoutat a stále zbytečně riskují. Chevrolet však přišel s nápadem, který by mohl alespoň část řidičů přinutit k zamyšlení nad nutností používat telefon za jízdy.
Jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je nepozornost a nevěnování se řízení, za čímž bohužel stále velmi často stojí používání mobilního telefonu. O nebezpečnosti tohoto trendu se velice dobře ví a k jeho zastavení by stačila jen trocha silné vůle, ta však řidičům evidentně chybí.
Jak ostatně ukázal průzkum agentury Research Now, 90 % lidí přiznalo, že telefon při řízení občas používají. Ze stejného vzorku lidí ale také 84 % přiznalo, že si uvědomují, jak nebezpečné toto chování může být. Přesto dobrovolně riskují dopravní nehodu, z nichž mívá velké procento fatální následky.
S nebezpečím používání mobilního telefonu za volantem už se snaží bojovat celá řada organizací a v posledních letech se k nim přidávají už i výrobci telefonů. A zatímco Nissan přišel se schránkou, ve které bude váš telefon bez signálu, Chevrolet na to šel trochu jinak. Jeho způsob řešení se jmenuje „Call Me Out" a jedná se o aplikaci pro chytré telefony.
A podobně jako celá řada dalších úžasných nápadů, i tento je překvapivě jednoduchý. Pokud se totiž kdokoliv pokusí používat svůj mobilní telefon během řízení, přehraje se mu zpráva, kterou mu může do telefonu nahrát někdo z jeho blízkých - partner, partnerka, rodiče nebo dítě. Aplikace tak v sobě kombinuje hned dva důležité faktory, které na člověka dokáží zapůsobit: moderní technologie a city k blízkým lidem.
Samotná funkce aplikace je ale velice jednoduchá. „Call Me Out" je v podstatě zvukový alarm aktivovaný pohybe, který se spustí v momentě, kdy se vůz pohybuje rychlostí nad cca 8 km/h. Aby aplikace dokázal rozeznat pohyb, využívá vestavěný HW telefonu jako akcelerometr a GPS. A poté jen přehraje předem nahranou zprávu.
A aby byla aplikace ještě zábavnější, obsahuje dokonce i jistý prvek, který představuje tabulka se skóre a hodnocení. Čím méně telefon za jízdy používáte, tím vyššího skóre dosahujete. Výrobce ale doufá, že si lidé nebudou chtít kontrolovat své skóre za jízdy.
Aplikace by měla být již nyní dostupná pro majitele telefonů s operačním systémem Android, v Evropě ale nejspíš budeme mít smůlu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?