Mobilní telefony a sociální média sice nabízí řadu benefitů, mnoho expertů a psychologů se však shoduje, že u mnoha lidí vyvolávají závislost, která se stává morem dnešní doby. Většině řidičů je přitom jasné, že používání telefonu odvádí jejich pozornost a zvyšuje šanci nehody, ani přesto se však nedokáží od svých telefonů odpoutat a stále zbytečně riskují. Chevrolet však přišel s nápadem, který by mohl alespoň část řidičů přinutit k zamyšlení nad nutností používat telefon za jízdy.
Jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je nepozornost a nevěnování se řízení, za čímž bohužel stále velmi často stojí používání mobilního telefonu. O nebezpečnosti tohoto trendu se velice dobře ví a k jeho zastavení by stačila jen trocha silné vůle, ta však řidičům evidentně chybí.
Jak ostatně ukázal průzkum agentury Research Now, 90 % lidí přiznalo, že telefon při řízení občas používají. Ze stejného vzorku lidí ale také 84 % přiznalo, že si uvědomují, jak nebezpečné toto chování může být. Přesto dobrovolně riskují dopravní nehodu, z nichž mívá velké procento fatální následky.
S nebezpečím používání mobilního telefonu za volantem už se snaží bojovat celá řada organizací a v posledních letech se k nim přidávají už i výrobci telefonů. A zatímco Nissan přišel se schránkou, ve které bude váš telefon bez signálu, Chevrolet na to šel trochu jinak. Jeho způsob řešení se jmenuje „Call Me Out" a jedná se o aplikaci pro chytré telefony.
A podobně jako celá řada dalších úžasných nápadů, i tento je překvapivě jednoduchý. Pokud se totiž kdokoliv pokusí používat svůj mobilní telefon během řízení, přehraje se mu zpráva, kterou mu může do telefonu nahrát někdo z jeho blízkých - partner, partnerka, rodiče nebo dítě. Aplikace tak v sobě kombinuje hned dva důležité faktory, které na člověka dokáží zapůsobit: moderní technologie a city k blízkým lidem.
Samotná funkce aplikace je ale velice jednoduchá. „Call Me Out" je v podstatě zvukový alarm aktivovaný pohybe, který se spustí v momentě, kdy se vůz pohybuje rychlostí nad cca 8 km/h. Aby aplikace dokázal rozeznat pohyb, využívá vestavěný HW telefonu jako akcelerometr a GPS. A poté jen přehraje předem nahranou zprávu.
A aby byla aplikace ještě zábavnější, obsahuje dokonce i jistý prvek, který představuje tabulka se skóre a hodnocení. Čím méně telefon za jízdy používáte, tím vyššího skóre dosahujete. Výrobce ale doufá, že si lidé nebudou chtít kontrolovat své skóre za jízdy.
Aplikace by měla být již nyní dostupná pro majitele telefonů s operačním systémem Android, v Evropě ale nejspíš budeme mít smůlu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?