Nový školní rok už naplno začal a děti každé ráno v houfech přecházejí silnice. Poučte vašeho školáka, že při cestě do školy musí být pozorný a o to víc při přecházení silnice. Máme pro vás pár tipů, jak si bezpečnou cestu do školy ještě pojistit.
Nenechávejte nic na poslední chvíli
Základním pravidlem pro bezpečnou cestu kamkoli je vyrazit včas a nehonit vše na poslední chvíli. Vzbuďte děti dostatečně brzo, aby se stihly nasnídat a v klidu odešly do školy. Pospíchání vede jedině k tomu, že školák doma něco zapomene, vrací se a vy jste ještě více ve stresu, aby nepřišel do školy pozdě. A ještě jedno doporučení, školní batoh připravujte vždy den předem, vyvarujete se tím hledáním potřebných pomůcek na poslední chvíli.
Zviditelněte své dítko výstražným doplňkem
Ranní vstávání je pro děti náročné, a i když mají školáci vše připravené, nestihnou se dostatečně rozkoukat a mnohdy ještě rozespalí běží do školy. Je nutné, aby rodiče své děti nabádali k ostražitosti. S postupujícím podzimem se navíc začne rozednívat později. Děti by proto při cestě do školy či do školky měly být dobře viditelné a měly na sobě mít nějaký reflexní prvek. To platí i pro dítě, které vodíte osobně.
Pro ty nejmenší je ideální reflexní vesta nebo límec. Oba reflexní doplňky jsou dobře viditelné na velkou vzdálenost. Zejména za snížené viditelnosti nebo v šeru několikanásobně prodlužují vzdálenost, na kterou je dítě vidět.
Starší školáci jistě, spíše než vestu, ocení reflexní potah, který si můžou přetáhnout přes svůj školní batoh. Ať už jde pěšky nebo do školy jede na kole, bude dobře viditelný i v šeru. Kromě potahu na brašny pak přijde vhod také reflexní páska kolem ruky. Existují i pásky, které mají světelné diody s režimy blikání nebo jenom svícení.
I když budou děti na cestě dobře viditelné, musí mít řidiči při ranní jízdě autem oči na stopkách.
Vozíte děti do školy autem?
Pokud vozíte děti do školy autem, pak nezapomeňte, že dokud dítě neměří 150 cm nebo neváží 36 kg, musí být připásané ve vyhovující autosedačce nebo na podsedáku. Výběr sedaček nepodceňte a nechte si raději poradit ve specializovaných prodejnách. Dbejte vždy na bezpečnost vašich ratolestí, která je prioritní. Proto i na krátkých trasách, třeba právě při dopravě dětí z domova do školy, posaďte dítě do autosedačky nebo podsedáku.
Se začátkem školního roku navíc přibývá i policejních kontrol, tak na ně buďte dobře připravení. Dětské autosedačky a reflexní doplňky pro vaše děti nakoupíte třeba v jedné z více než osmdesáti prodejen Auto Kelly nebo na jejich e-shopu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.