Výběr barvy u nového vozu bývá většinou tou poslední věcí, kterou zákazníci řeší. Prim hraje motorizace, spotřeba, výbava, komfort, atd. Výběr vhodné barvy ale není radno podceňovat hned ze dvou důvodů. Jednak má barva vozu vliv na bezpečnost a jednak vám může zaručit, že si váš vůz uchová vyšší hodnotu.
Může to znít neuvěřitelně, ale je to tak. Jako důkaz můžeme brát výzkum společnosti iSeeCars, jehož výsledky jsou k vidění i přímo na jejich webových stránkách. Společnost iSeeCars.com analyzovala více než 2.1 milionu použitých vozů všech barev vyrobených v roce 2014 a prodávaných v období mezi zářím 2016 a srpnem 2017. Rozdíl v hodnotě těchto vozidel pak v průměru odpovídal hodnotě cca 10% jen v závislosti na barvě!
A která barva si vedla nejlépe? Možná to bude znít překvapivě, ale byla to žlutá. Automobily s touto barvou ztratily za 3 roky zhruba 27% své hodnoty, zatímco průměrný automobil bez ohledu na barvu ztratil za stejnou dobu 33.1% své hodnoty. Na druhém místě se pak umístily automobily oranžové se ztrátou 30.6%.
A proč žluté automobily ztrácejí na hodnotě pomaleji než ostatní? Je to jednoduché, žlutá barva není na trhu s automobily příliš běžná, proto si žluté vozy lépe udržují svou "auru" výjimečnosti a lépe si drží hodnotu, jak vysvětlil Phong Ly, výkonný ředitel společnosti iSeeCars.
Analýza jeho společnosti jasně ukázala, že automobily žluté barvy mají nejnižší pokles na hodnotě, zvláště v případě exkluzivních typů automobilů jako jsou třeba kabriolety. Překvapivě dobře si ale vedou i běžnější vozy ve žluté barvě, jako třeba SUV a pick-upy, které také ztrácí hodnotu pomaleji.
Ostatně není se čemu divit, v katalogu mnoha automobilek byste žlutou barvu hledali překvapivě marně. Většinou se objevuje jen na speciálních modelech, limitovaných edicích, nebo na kapotách exkluzivních vozů, které ale nejsou příliš běžným artiklem. Mezi další barvy, které podle výzkumu ztrácí na hodnotě pomaleji, patří kromě oranžové ještě zelená, bílá a červená. Na druhé straně rovnice, tedy mezi barvami které ztrácí na hodnotě nejrychleji, nalezneme modrou, černou nebo stříbrnou.
Zajímavou skutečností také je, že v jednom ze starších článků jsem upozorňovali na skutečnost, že právě zářivé a kontrastní barvy patří na silnicích k těm nejbezpečnějším. Viz článek:
Překvapivým faktem však může být pro mnohé skutečnost, že zcela nejhůře si drží hodnotu barva zlatá. Hodnota těchto vozů poklesla během tří let v průměru o 37.1 procenta, na předposledním místě byla barva fialová s poklesem hodnoty 36.7% a trojici uzavírá barva béžová, s poklesem hodnoty 36.6%.
Až tedy budete vybírat váš příští automobil, zkuste věnovat patřičnou pozornost i barvě vozu. Nejen že budete na silnicích lépe vidět, ale také vám to při pozdějším prodeji může vynést o něco málo peněz navíc.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.