Pokud sedíte za volantem automobilu, je potřeba mít přehled nejen o situaci před vámi, ale také o situaci za vaším vozidlem. To však leckdy komplikuje mrtvý úhel, za který mohou v mnoha případech špatně nastavená zrcátka.
Mrtvý úhel je jedním ze strašáků mnoha řidičů. Zvlášť v poslední době navíc automobilky experimentují s různými designovými typy karoserií, které díky silným sloupkům a malým zrcátkům výhled z vozu značně omezují. Tuto skutečnost se pak automobilky snaží kompenzovat pomocí různých berliček v podobě elektronických asistentů.
Přestože jsou tyto asistenty účinnými pomocníky, dá se obejít i bez nich. Mrtvý úhel se totiž dá značně minimalizovat, pokud víte jak si zrcátka správně nastavit.
Většina řidičů si zpětná zrcátka nastavuje tak, aby v nich viděla i část karoserie vozu. To může bezesporu pomoci při orientaci a při parkování, ovšem váš automobil vám poté zabírá velkou část výhledu. V některých extrémních případech se vám pak do slepého úhlu může schovat celé auto.
Jak tedy zrcátka nastavit správně? V tom nám pomůže Stan Carves, který nám ukáže jak si nastavit zrcátka správně podle doporučení "Společnosti automobilových inženýrů".
Nejlepšího nastavení docílíme tak, že se pokaždé vykloníme z naší pozice za volantem. V případě zrcátka na levé straně je potřeba opřít svou hlavu o sklo a poté nastavit zrcátko tak, abychom v něm viděli jen nepatrnou část našeho vozu. V případě pravého zrcátka je potřeba se vyklonit nad středový panel, zhruba do poloviny vozu, a opět nastavit zrcátko tak, abychom v něm viděli jen nepatrnou část našeho vozu. Na závěr si upravíme středové zrcátko, které by mělo směřovat přesně na střed zadního skla.
Pokud jste nastavení provedli správně, měli byste teď mít skvělý přehled o dění kolem celého vozu. Pokud si tedy ve středovém zpětném zrcátku všimnete vozu, který vás začíná předjíždět, měli byste vidět rovnoměrný přechod vozu ze středového zrcátka na levé zrcátko a poté byste ho už měli periferně vidět pouhým okem.
Mrtvého úhlu se nikdy úplně nezbavíme, správným nastavením zrcátek se však dá výrazně minimalizovat a tím i zkrátit doba, po kterou o voze za námi nemáme přehled. Až tedy příště usednete za volant, zkuste si zrcátka upravit trochu jinak než jste zvyklí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?