S motorem W16 jsme ještě neskončili, zní z Bugatti. Kolik koní z něj ještě dostanou?

mao / AutoRoad.cz, 10. září 2018, 16:50 Google+

Automobilku Bugatti jistě není potřeba zdlouhavě představovat. Její vozy jsou úchvatné, elegantní, technologicky fascinující, neskutečně rychlé a uvnitř až překvapivě luxusní. A všechny spojuje jedna rarita, se kterou se dnes ve světě automobilového průmyslu již prakticky nesetkáte: motory W16. Jaká ale bude jejich budoucnost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron

Bugatti Chiron | foto: Mobile.de

Sdílejte článek

Nápad sestavit motor typu W16 je až překvapivě starý - před více jak stoletím s ním měl přijít jistý Francouz jménem Gaston Mougeotte. Prvním strojem vybaveným tímto motorem se však stal až v roce 1995 unikát jménem Jimenez Novia, který pod kapotou ukrýval 4.1 litrový motor 216, který vznikl spojením čtyř motocyklových motorů Yamaha. Výsledek? 560 koní.

Zhruba o deset let později pak Bugatti představilo produkční variantu modelu Veyron, pod jehož kapotou se ukrýval již 8.0 litrový motor 216, který bych schopen nabídnout okolo tisíce koní. Později prošel motor výraznou úpravou a model Veyron Super Sport už se pohyboval okolo 1200 koní. V roce 2016 pak Chiron ukázal světu stejný motor, tentokrát ale naladěný na 1500 koní. A stejnou hodnotu nabízejí i modely Sport a Divo.

Nabízí se ale otázka, jak to bude s motory W16 dál? Odpověď poskytl v rozhovoru pro Car Advice sám Stephan Winkelmann, CEO Bugatti. Podle jeho slov je motor 216 posledním svého druhu a bohužel dodal, že další generace již pravděpodobně nevznikne.

„Kolem toho motoru panuje obrovský entusiasmus, všichni by si přáli mít ho navěky, pokračovat v jeho vývoji - a udělali bychom cokoliv, abychom ho udrželi při životu. Ale pokud se chceme držet na hraně nejnovější a nejpokročilejší techniky, je důležité najít správný moment ke změně."

Neztrácejme ale naději, neboť motor W16 rozhodně neupadne v zapomnění. Jak přiznal šéf automobilky, cesta za dosažením maximálního výkonu ještě zdaleka nekončí a technici v Molsheimu udělají co bude v jejich silách, aby z motoru dostali všechno, co bude v jejich možnostech.

Všem už je ale teď jasné, že v dlouhodobějším výhledu bude muset Bugatti přistoupit k elektrifikaci, jinak nesplní stále náročnější emisní limity. Winkelmann navíc naznačil, že hybridizace může být dobrou volbou zvláště teď, kdy se daří zmenšovat váhu baterií. Nová technologie však bude muset být schopna nabídnout minimálně stejný výkon, jaký poskytoval motor W16.

Jak uvádí web Motor1, který na rozhovor upozornil, tradiční motor W16 by se mohl objevit ještě pod kapotou modelu, který by mohl vycházet z konceptu 16C Galibier, jež byl představen již v roce 2009. Tomu nahrávají i některé špionážní fotky, na skutečnost si ale budeme muset počkat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: S motorem W16 jsme ještě neskončili, zní z Bugatti. Kolik koní z něj ještě dostanou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada Peter Turbo

Pět působivých konceptů Lada, které mohly ohromit svět. Nikdy však nedostaly šanci

Nissan Leaf

Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

Hyundai Kona

Američtí odborníci vybírali nejlepší SUV, cenu si odvezl crossover Hyundai Kona

ARO 16

ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

YouTuber se rozhodl vyzkoušet jízdu s povolenými šrouby u kol

Co se stane, pokud špatně dotáhnete šrouby na kole? Známý YouTuber to vyzkoušel v praxi

Takeši Učijamada, tvůrce historicky prvního hybridního vozu, Toyoty Prius.

Jaké automobily si Američané nechávají déle než 15 let? Mezi 15 vozy je 10 stejné značky

reklama
reklama

Doporučujeme

Dodge Charger SRT Hellcat v policejní úpravě Armorax má neprůstřelnou kabinu, přes 700 koní a pohon všech kol

Divoký sen každého šerifa? Tohle monstrum s výkonem 700 koní je prakticky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota omylem odhalila novou Supru, vypadá i zní naprosto famózně!

  2. Populární rapper Post Malone se pochlubil novou hračkou, má šest kol a 600 koní

  3. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  4. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

  5. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  6. Pohon 4x4 na sněhu: Může vám pomoci i s brzděním?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud