Automobilku Bugatti jistě není potřeba zdlouhavě představovat. Její vozy jsou úchvatné, elegantní, technologicky fascinující, neskutečně rychlé a uvnitř až překvapivě luxusní. A všechny spojuje jedna rarita, se kterou se dnes ve světě automobilového průmyslu již prakticky nesetkáte: motory W16. Jaká ale bude jejich budoucnost?
Nápad sestavit motor typu W16 je až překvapivě starý - před více jak stoletím s ním měl přijít jistý Francouz jménem Gaston Mougeotte. Prvním strojem vybaveným tímto motorem se však stal až v roce 1995 unikát jménem Jimenez Novia, který pod kapotou ukrýval 4.1 litrový motor 216, který vznikl spojením čtyř motocyklových motorů Yamaha. Výsledek? 560 koní.
Zhruba o deset let později pak Bugatti představilo produkční variantu modelu Veyron, pod jehož kapotou se ukrýval již 8.0 litrový motor 216, který bych schopen nabídnout okolo tisíce koní. Později prošel motor výraznou úpravou a model Veyron Super Sport už se pohyboval okolo 1200 koní. V roce 2016 pak Chiron ukázal světu stejný motor, tentokrát ale naladěný na 1500 koní. A stejnou hodnotu nabízejí i modely Sport a Divo.
Nabízí se ale otázka, jak to bude s motory W16 dál? Odpověď poskytl v rozhovoru pro Car Advice sám Stephan Winkelmann, CEO Bugatti. Podle jeho slov je motor 216 posledním svého druhu a bohužel dodal, že další generace již pravděpodobně nevznikne.
„Kolem toho motoru panuje obrovský entusiasmus, všichni by si přáli mít ho navěky, pokračovat v jeho vývoji - a udělali bychom cokoliv, abychom ho udrželi při životu. Ale pokud se chceme držet na hraně nejnovější a nejpokročilejší techniky, je důležité najít správný moment ke změně."
Neztrácejme ale naději, neboť motor W16 rozhodně neupadne v zapomnění. Jak přiznal šéf automobilky, cesta za dosažením maximálního výkonu ještě zdaleka nekončí a technici v Molsheimu udělají co bude v jejich silách, aby z motoru dostali všechno, co bude v jejich možnostech.
Všem už je ale teď jasné, že v dlouhodobějším výhledu bude muset Bugatti přistoupit k elektrifikaci, jinak nesplní stále náročnější emisní limity. Winkelmann navíc naznačil, že hybridizace může být dobrou volbou zvláště teď, kdy se daří zmenšovat váhu baterií. Nová technologie však bude muset být schopna nabídnout minimálně stejný výkon, jaký poskytoval motor W16.
Jak uvádí web Motor1, který na rozhovor upozornil, tradiční motor W16 by se mohl objevit ještě pod kapotou modelu, který by mohl vycházet z konceptu 16C Galibier, jež byl představen již v roce 2009. Tomu nahrávají i některé špionážní fotky, na skutečnost si ale budeme muset počkat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.