S motorem W16 jsme ještě neskončili, zní z Bugatti. Kolik koní z něj ještě dostanou?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. září 2018, 16:50 Google+

Automobilku Bugatti jistě není potřeba zdlouhavě představovat. Její vozy jsou úchvatné, elegantní, technologicky fascinující, neskutečně rychlé a uvnitř až překvapivě luxusní. A všechny spojuje jedna rarita, se kterou se dnes ve světě automobilového průmyslu již prakticky nesetkáte: motory W16. Jaká ale bude jejich budoucnost?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Chiron

Bugatti Chiron | foto: Mobile.de

Sdílejte článek

Nápad sestavit motor typu W16 je až překvapivě starý - před více jak stoletím s ním měl přijít jistý Francouz jménem Gaston Mougeotte. Prvním strojem vybaveným tímto motorem se však stal až v roce 1995 unikát jménem Jimenez Novia, který pod kapotou ukrýval 4.1 litrový motor 216, který vznikl spojením čtyř motocyklových motorů Yamaha. Výsledek? 560 koní.

Zhruba o deset let později pak Bugatti představilo produkční variantu modelu Veyron, pod jehož kapotou se ukrýval již 8.0 litrový motor 216, který bych schopen nabídnout okolo tisíce koní. Později prošel motor výraznou úpravou a model Veyron Super Sport už se pohyboval okolo 1200 koní. V roce 2016 pak Chiron ukázal světu stejný motor, tentokrát ale naladěný na 1500 koní. A stejnou hodnotu nabízejí i modely Sport a Divo.

Nabízí se ale otázka, jak to bude s motory W16 dál? Odpověď poskytl v rozhovoru pro Car Advice sám Stephan Winkelmann, CEO Bugatti. Podle jeho slov je motor 216 posledním svého druhu a bohužel dodal, že další generace již pravděpodobně nevznikne.

„Kolem toho motoru panuje obrovský entusiasmus, všichni by si přáli mít ho navěky, pokračovat v jeho vývoji - a udělali bychom cokoliv, abychom ho udrželi při životu. Ale pokud se chceme držet na hraně nejnovější a nejpokročilejší techniky, je důležité najít správný moment ke změně."

Neztrácejme ale naději, neboť motor W16 rozhodně neupadne v zapomnění. Jak přiznal šéf automobilky, cesta za dosažením maximálního výkonu ještě zdaleka nekončí a technici v Molsheimu udělají co bude v jejich silách, aby z motoru dostali všechno, co bude v jejich možnostech.

Všem už je ale teď jasné, že v dlouhodobějším výhledu bude muset Bugatti přistoupit k elektrifikaci, jinak nesplní stále náročnější emisní limity. Winkelmann navíc naznačil, že hybridizace může být dobrou volbou zvláště teď, kdy se daří zmenšovat váhu baterií. Nová technologie však bude muset být schopna nabídnout minimálně stejný výkon, jaký poskytoval motor W16.

Jak uvádí web Motor1, který na rozhovor upozornil, tradiční motor W16 by se mohl objevit ještě pod kapotou modelu, který by mohl vycházet z konceptu 16C Galibier, jež byl představen již v roce 2009. Tomu nahrávají i některé špionážní fotky, na skutečnost si ale budeme muset počkat.

Vytisknout

Diskuze: S motorem W16 jsme ještě neskončili, zní z Bugatti. Kolik koní z něj ještě dostanou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden

Šéf Jaguar Land Rover odstoupí z funkce

Ford Ranger Stormtrak

Test Ford Ranger Stormtrak 2.0 EcoBlue Bi-turbo, odcházení ve velkém stylu

Toyota bZ Compact SUV

Toyota bZ Compact SUV Concept - s bateriemi a umělou hmotou

reklama

Doporučujeme

Dodge Charger SRT Hellcat v policejní úpravě Armorax má neprůstřelnou kabinu, přes 700 koní a pohon všech kol

Divoký sen každého šerifa? Tohle monstrum s výkonem 700 koní je prakticky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

  2. Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

  3. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  4. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  5. Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

  6. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud