Poláci přestavěli Mustang na Varšavu, Ford dává od kontroverzního vozu ruce pryč

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. září 2018, 09:26 Google+

Vzpomenete si na první polský masově vyráběný automobil z období po druhé světové válce? Pokud ne, nevadí. Byl jím totiž FSO Warszawa M20, lépe známý spíš po odznačením Varšava 200. Výroba vozu začala v padesátých letech, pod jeho karoserií se však ukrýval sovětský Gaz M20 Poběda. Polská společnost KHM Motor Poland se však rozhodla vzdát Varšavě hold novým modelem, jehož design je ale značně kontroverzní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Warszawa M20 GT

Warszawa M20 GT | foto: KHM Motor Poland

Sdílejte článek

Společnost KHM Motor Poland vznikla v roce 2013 s jasným cílem stavět moderní automobily, které však budou navazovat na ikonické polské vozy minulosti. A jedním z nejvýznamnějších historických vozidel byla právě FSO Warszava M20, která se vyráběla mezi lety 1951 až 1973.

Pokud znáte historická sovětská vozidla, pravděpodobně jste si rychle všimli podobnosti s ikonickým Gaz M20 Poběda, jehož licenční kopií vlastně Varšava byla. Její výroba trvala dlouhých 22 let, během nichž prošla řadou technických i designových úprav. Dostala nové motory, nové karoserie a samozřejmě i jiná označení. Celkem vzniklo přes 254 000 Varšav, jejichž nástupcem se stal až Polski Fiat 125p.

Je tedy celkem pochopitelné, že se KHM Motor rozhodli začít právě s Varšavou. Jako její základ si však protentokrát zvolili vůz ze západní produkce a to rovnou ikonu amerických silnic Ford Mustang, který se však dočkal komplexního přepracování interiéru i exteriéru.

Podle dostupných informací byla prezentovaná "Varšava M20 GT" postavena na základech Fordu Mustang GT, modelový rok 2016. Pokud jste ho ale nepoznali, nemusíte chodit k očnímu. Jeho tradiční design totiž ukrývá body-kit, který vzbuzuje vášnivé debaty.

Zástupci KHM Motor však popisují design nové M20 GT jako „moderní a elegantní" a dodávají, že jejich cílem bylo zachovat esenci originální Varšavy M20, zatímco „nechtěli ignorovat ani moderní trendy." Jak moc se jim to povedlo ať každý zhodnotí po svém, my však můžeme dodat, že technika vozu je úžasný kočkopes.

Základ pochází z Fordu Mustang, design karoserie zřejmě z Polska, zadní LED světlomety z německého Mercedesu-AMG GT a jak sám výrobce přiznal, některé komponenty pochází i z Chevroletu Camaro.

zdroj: youtube.com

Na druhou stranu je však potřeba uznat, že design kabiny rozhodně není takový průšvih.Masivní použití světlé kůže vytváří příjemné prostředí hodné skutečně luxusního GT, zatímco velká dotykový infotainment panel uprostřed středové konzole zase vozu dodává na modernosti a sofistikovanosti.

Technické parametry vozu však zůstaly zřejmě nezměněny. Co se výkonu týče, měla by moderní Varšava M20 GT ukrývat pod kapotou sériový 5.0 litrový osmiválec o výkonu 420 koní, což je oproti původnímu modelu z padesátých let podstatný rozdíl. V té době totiž 2.1 litrový čtyřválec nabídl řidiči jen 52 koní.

To nejvtipnější ale přichází jako obvykle až nakonec. KHM Motor se totiž na svém webu i ve svých prezentacích chlubila spoluprací s Fordem, který měl dodávat důležité komponenty. Jakmile se však nové Varšavě M20 GT začala dostávat mediální pozornost, ukázalo se, že to není tak úplně pravda.

img-responsive

Warszawa M20 GT | foto: KHM Motor Poland

Ford dokonce vydal tiskové prohlášení, ve kterém popírá jakoukoliv spolupráci. „V návaznosti na informace z médií o údajné spolupráci mezi KHM Motor Poland a Ford Europe v přípravě na projektu Varšava M20 GT vás chceme informovat, že žádná dohoda mezi Fordem a danou společností nebyla uzavřena ani podepsána. Použití loga Ford na webových stránkách KHM Motor Poland s informací o této spolupráci je bezdůvodné a protiprávní," uvádí tisková zpráva zveřejněná webem Autogaleria.

Krátce po jejím zveřejnění tak byly informace o spolupráci s Fordem z webových stránek KHM Motor odstraněny. Pokud ale KHM Motor nebude dostávat zásoby specifických dílů od americké automobilky, existuje velká šance, že celý projekt M20 GT nakonec skončí jen u jediného vyrobeného modelu.

Vytisknout

Diskuze: Poláci přestavěli Mustang na Varšavu, Ford dává od kontroverzního vozu ruce pryč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

BMW X5 xDrive45e iPerformance

BMW představilo novou X5 xDrive45e. Hybridní SUV nabídne pořádný výkon i…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud