Malé děti jsou velice zranitelné a tak každý rodič jistě řeší, jak je nejen v autě přepravovat co nejbezpečněji. Touto otázku se opakovaně zabývají i odborníci ve spolupráci s pediatry, kteří nyní v USA přišli s několika novinkami. Nejedná se sice o žádné zásadní objevy, přesto se může hodit tyto drobnosti znát.
Jak informovala americká televizní stanice CBSN, Americká pediatrická akademie (AAP) nedávno aktualizovala svůj seznam doporučení pro bezpečnou přepravu dětí autem, přičemž nejdůležitější novinkou má být doporučení zaměřit se na volbu vhodné sedačky podle velikosti dítěte, nikoliv podle věku.
V podstatě se jedná o doporučení, na jehož základě by měli rodiče používat sedačku obrácenou proti směru jízdy tak dlouho, dokud to váha a výška dítěte dovolí. Dříve přitom organizace radila využívat tento typ sedaček do věku dvou let.
Jak totiž ukazují výzkumy, sedačky obrácení proti směru jízdy podstatně lépe podpírají hlavu a krk, díky čemuž jsou schopny pojmout během nárazu podstatně více energie a ochránit tak zranitelné tělo. Pokud jsou ale malé děti upnuty v sedačkách po směru jízdy, je na jejich hlavu a krk v případě nárazu vyvíjen obří tlak, který může vést k vážným zraněním.
Jak uvádí AAP, řada rodičů zbytečně pospíchá s výměnou sedaček umístěných proti směru jízdy za typ upnutý po směru jízdy. Častým argumentem bývá nervozita dítěte nebo horší možnost dítě kontrolovat či zabavit na delších cestách, když je umístěné proti směru jízdy.
Podle odborníků je však otálení v tomto případě to nejlepší, co mohou rodiče udělat. „Každá změna zabezpečení dítěte v autě - ze sedačky umístěné proti směru jízdy na klasickou sedačku, poté na podsedák a nakonec jen tradiční uchycení tříbodovým pásem, snižuje ochranu dítěte," stojí v tiskové zprávě AAP.
Neznamená to však, že by rodiče měli dítě nechávat v sedačce za každou cenu. Každá sedačka je vybavena návodem a tabulkami, ve kterých výrobce udává maximální výšku a váhu dítěte. Jakmile se k ní dítě začne přibližovat, je ten nejlepší čas začít se poohlížet po novějším a větším typu.
Dobře řešený návod pro vhodný výběr dětské autosedačky nabízí například český BESIP, který je rozděluje do čtyř kategorií.
Pro nejmenší děti, batolata a děti až do prvního roku mateřské školky jsou určeny sedačky skupin 0, 0+ a I, přičemž do skupiny 0 a 0+ se řadí děti ve věku do 9/12 měsíců a váhy 13 kg. Do skupiny I pak spadají děti ve váhové kategorii 9 - 18 kilogramů a ve věku 9 měsíců až 4 roky.
Právě děti v tomto věku a této váhové kategorii patří na cestách automobilem k nejzranitelnějším. BESIP doporučuje skořepinové sedačky umístěné proti směru jízdy pro skupiny 0 a 0+, přičemž pro skupinu I už jsou doporučeny sedačky s vlastním poutacím systémem. Současně však BESIP nevylučuje ani použití skořepinových sedaček proti směru jízdy ani u dětí ze skupiny I - avšak pouze za předpokladu, že sedačka nebude pro dítě malá - poté by totiž opět rostlo riziko nebezpečí.
Vyšší skupiny dětských sedaček II a III pak již počítají s použitím bezpečnostního pásku, který se buď protahuje skrze velkou sedačku, nebo u větších dětí ze skupiny III již pouze přes dítě a podsedák. Ten je nutné používat tak dlouho, dokud dítě nedosáhne výšky 150 cm, jinak by pásy nemusely plnit svou roli správně a naopak by se mohly stát nebezpečné.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?