Jízda na motocyklu přináší mnoho výhod, během horkých letních dnů se však řidiči neustále musí rozhodovat mezi dvěma extrémy. Buď si kvůli lepšímu větrání nechají helmu otevřenou a budou riskovat srážku s hmyzem, nebo ji uzavřou a po projížďce vylijí pot ze své uvařené hlavy. Zkrátka potíže, o kterých řidiči v autech nic nevědí. Brzy by se však mohla tato situace změnit.
Jízda na motorce nám z uzavřené kabiny automobilů vždy přišla svobodnější a současně jsme řidičům záviděli neustálý příval čerstvého vzduchu, který je ovívá. Současně nám ale bylo jasné, že v uzavřené helmě musí být pořádné horko, se kterým mohou řidiči v jedné stopě jen těžko bojovat.
S novou spásou pro motorkáře však nyní přichází společnost Feher, která představila svou novou helmu ACH-1, která má na zadní části zabudovanou klimatizaci. Helma je vybavena vším potřebným a na motorkáři je pouze připojit ji k baterii jako kterékoliv jiné příslušenství.
Helma nepracuje na principu foukání chladného vzduchu přímo do obličeje, jak to známe například z automobilů. Místo toho rozvádí chladný vzduch po celém obvodu helmy prostřednictvím speciální textilie „Feher's Tubular Spacer Fabric." Výsledek je pak stejný, jako nabízejí "chlazená" sedadla ve vozech Ferrari či Bentley.
Schopnosti chladící jednotky bohužel jsou bohužel omezené pouze na snížení teploty o 15 °C, což je ale lepší než nic. Jakmile se podaří teplotu snížit co nejvíce to jde, pokračuje helma v udržování teploty a zabraňuje dalšímu ohřívání, případně ho alespoň zpomaluje.Společnost Feher sice nedoporučuje jízdu s touto helmou v prudkém dešti (elektrické komponenty na zadní straně), špatné počasí by však měla zvládnout bez větších problémů.
Pokud jste už někdy manipulovali s klimatizací, pravděpodobně se teď obáváte vysoké váhy. Designéři však dodávají, že helma nebyl jen "dovybavena" klimatizací, ale byla speciálně postavena jako chlazená. I proto se podařilo udržet váhu okolo 1 450 g. Helma přitom není nijak ošizena, neboť při výrobě bylo použito laminátových komponent vyztužených kevlarem.
Helma ACH-1 již dostala certifikaci DOT i ECE 22.05 a již nyní je možné si ji objednat prostřednictvím webu Feher Helmets. A cena? Ta byla nastavena na 599 dolarů, tedy cca 13 300 korun. Jelikož však společnost oslavuje svůj vstup na trh, nabízí slev 50 dolarů, což sráží výslednou částku na 12 200 Kč. Zákazník si navíc může zvolit barvu helmy i samotného krycího skla. To je navíc ve standardu chráněno před poškrábáním a zamlžováním.
Helma je zatím dostupná pouze pro americký trh, pevně však věříme, že se dříve či později dostane i do Evropy. Podle všeho se totiž jedná o první helmu svého druhu, která by řidičům mohla v horkých letních dnech konečně přinést úlevu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.