Jízda na motocyklu přináší mnoho výhod, během horkých letních dnů se však řidiči neustále musí rozhodovat mezi dvěma extrémy. Buď si kvůli lepšímu větrání nechají helmu otevřenou a budou riskovat srážku s hmyzem, nebo ji uzavřou a po projížďce vylijí pot ze své uvařené hlavy. Zkrátka potíže, o kterých řidiči v autech nic nevědí. Brzy by se však mohla tato situace změnit.
Jízda na motorce nám z uzavřené kabiny automobilů vždy přišla svobodnější a současně jsme řidičům záviděli neustálý příval čerstvého vzduchu, který je ovívá. Současně nám ale bylo jasné, že v uzavřené helmě musí být pořádné horko, se kterým mohou řidiči v jedné stopě jen těžko bojovat.
S novou spásou pro motorkáře však nyní přichází společnost Feher, která představila svou novou helmu ACH-1, která má na zadní části zabudovanou klimatizaci. Helma je vybavena vším potřebným a na motorkáři je pouze připojit ji k baterii jako kterékoliv jiné příslušenství.
Helma nepracuje na principu foukání chladného vzduchu přímo do obličeje, jak to známe například z automobilů. Místo toho rozvádí chladný vzduch po celém obvodu helmy prostřednictvím speciální textilie „Feher's Tubular Spacer Fabric." Výsledek je pak stejný, jako nabízejí "chlazená" sedadla ve vozech Ferrari či Bentley.
Schopnosti chladící jednotky bohužel jsou bohužel omezené pouze na snížení teploty o 15 °C, což je ale lepší než nic. Jakmile se podaří teplotu snížit co nejvíce to jde, pokračuje helma v udržování teploty a zabraňuje dalšímu ohřívání, případně ho alespoň zpomaluje.Společnost Feher sice nedoporučuje jízdu s touto helmou v prudkém dešti (elektrické komponenty na zadní straně), špatné počasí by však měla zvládnout bez větších problémů.
Pokud jste už někdy manipulovali s klimatizací, pravděpodobně se teď obáváte vysoké váhy. Designéři však dodávají, že helma nebyl jen "dovybavena" klimatizací, ale byla speciálně postavena jako chlazená. I proto se podařilo udržet váhu okolo 1 450 g. Helma přitom není nijak ošizena, neboť při výrobě bylo použito laminátových komponent vyztužených kevlarem.
Helma ACH-1 již dostala certifikaci DOT i ECE 22.05 a již nyní je možné si ji objednat prostřednictvím webu Feher Helmets. A cena? Ta byla nastavena na 599 dolarů, tedy cca 13 300 korun. Jelikož však společnost oslavuje svůj vstup na trh, nabízí slev 50 dolarů, což sráží výslednou částku na 12 200 Kč. Zákazník si navíc může zvolit barvu helmy i samotného krycího skla. To je navíc ve standardu chráněno před poškrábáním a zamlžováním.
Helma je zatím dostupná pouze pro americký trh, pevně však věříme, že se dříve či později dostane i do Evropy. Podle všeho se totiž jedná o první helmu svého druhu, která by řidičům mohla v horkých letních dnech konečně přinést úlevu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.