Jízda na motocyklu přináší mnoho výhod, během horkých letních dnů se však řidiči neustále musí rozhodovat mezi dvěma extrémy. Buď si kvůli lepšímu větrání nechají helmu otevřenou a budou riskovat srážku s hmyzem, nebo ji uzavřou a po projížďce vylijí pot ze své uvařené hlavy. Zkrátka potíže, o kterých řidiči v autech nic nevědí. Brzy by se však mohla tato situace změnit.
Jízda na motorce nám z uzavřené kabiny automobilů vždy přišla svobodnější a současně jsme řidičům záviděli neustálý příval čerstvého vzduchu, který je ovívá. Současně nám ale bylo jasné, že v uzavřené helmě musí být pořádné horko, se kterým mohou řidiči v jedné stopě jen těžko bojovat.
S novou spásou pro motorkáře však nyní přichází společnost Feher, která představila svou novou helmu ACH-1, která má na zadní části zabudovanou klimatizaci. Helma je vybavena vším potřebným a na motorkáři je pouze připojit ji k baterii jako kterékoliv jiné příslušenství.
Helma nepracuje na principu foukání chladného vzduchu přímo do obličeje, jak to známe například z automobilů. Místo toho rozvádí chladný vzduch po celém obvodu helmy prostřednictvím speciální textilie „Feher's Tubular Spacer Fabric." Výsledek je pak stejný, jako nabízejí "chlazená" sedadla ve vozech Ferrari či Bentley.
Schopnosti chladící jednotky bohužel jsou bohužel omezené pouze na snížení teploty o 15 °C, což je ale lepší než nic. Jakmile se podaří teplotu snížit co nejvíce to jde, pokračuje helma v udržování teploty a zabraňuje dalšímu ohřívání, případně ho alespoň zpomaluje.Společnost Feher sice nedoporučuje jízdu s touto helmou v prudkém dešti (elektrické komponenty na zadní straně), špatné počasí by však měla zvládnout bez větších problémů.
Pokud jste už někdy manipulovali s klimatizací, pravděpodobně se teď obáváte vysoké váhy. Designéři však dodávají, že helma nebyl jen "dovybavena" klimatizací, ale byla speciálně postavena jako chlazená. I proto se podařilo udržet váhu okolo 1 450 g. Helma přitom není nijak ošizena, neboť při výrobě bylo použito laminátových komponent vyztužených kevlarem.
Helma ACH-1 již dostala certifikaci DOT i ECE 22.05 a již nyní je možné si ji objednat prostřednictvím webu Feher Helmets. A cena? Ta byla nastavena na 599 dolarů, tedy cca 13 300 korun. Jelikož však společnost oslavuje svůj vstup na trh, nabízí slev 50 dolarů, což sráží výslednou částku na 12 200 Kč. Zákazník si navíc může zvolit barvu helmy i samotného krycího skla. To je navíc ve standardu chráněno před poškrábáním a zamlžováním.
Helma je zatím dostupná pouze pro americký trh, pevně však věříme, že se dříve či později dostane i do Evropy. Podle všeho se totiž jedná o první helmu svého druhu, která by řidičům mohla v horkých letních dnech konečně přinést úlevu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.