Jízda na motocyklu přináší mnoho výhod, během horkých letních dnů se však řidiči neustále musí rozhodovat mezi dvěma extrémy. Buď si kvůli lepšímu větrání nechají helmu otevřenou a budou riskovat srážku s hmyzem, nebo ji uzavřou a po projížďce vylijí pot ze své uvařené hlavy. Zkrátka potíže, o kterých řidiči v autech nic nevědí. Brzy by se však mohla tato situace změnit.
Jízda na motorce nám z uzavřené kabiny automobilů vždy přišla svobodnější a současně jsme řidičům záviděli neustálý příval čerstvého vzduchu, který je ovívá. Současně nám ale bylo jasné, že v uzavřené helmě musí být pořádné horko, se kterým mohou řidiči v jedné stopě jen těžko bojovat.
S novou spásou pro motorkáře však nyní přichází společnost Feher, která představila svou novou helmu ACH-1, která má na zadní části zabudovanou klimatizaci. Helma je vybavena vším potřebným a na motorkáři je pouze připojit ji k baterii jako kterékoliv jiné příslušenství.
Helma nepracuje na principu foukání chladného vzduchu přímo do obličeje, jak to známe například z automobilů. Místo toho rozvádí chladný vzduch po celém obvodu helmy prostřednictvím speciální textilie „Feher's Tubular Spacer Fabric." Výsledek je pak stejný, jako nabízejí "chlazená" sedadla ve vozech Ferrari či Bentley.
Schopnosti chladící jednotky bohužel jsou bohužel omezené pouze na snížení teploty o 15 °C, což je ale lepší než nic. Jakmile se podaří teplotu snížit co nejvíce to jde, pokračuje helma v udržování teploty a zabraňuje dalšímu ohřívání, případně ho alespoň zpomaluje.Společnost Feher sice nedoporučuje jízdu s touto helmou v prudkém dešti (elektrické komponenty na zadní straně), špatné počasí by však měla zvládnout bez větších problémů.
Pokud jste už někdy manipulovali s klimatizací, pravděpodobně se teď obáváte vysoké váhy. Designéři však dodávají, že helma nebyl jen "dovybavena" klimatizací, ale byla speciálně postavena jako chlazená. I proto se podařilo udržet váhu okolo 1 450 g. Helma přitom není nijak ošizena, neboť při výrobě bylo použito laminátových komponent vyztužených kevlarem.
Helma ACH-1 již dostala certifikaci DOT i ECE 22.05 a již nyní je možné si ji objednat prostřednictvím webu Feher Helmets. A cena? Ta byla nastavena na 599 dolarů, tedy cca 13 300 korun. Jelikož však společnost oslavuje svůj vstup na trh, nabízí slev 50 dolarů, což sráží výslednou částku na 12 200 Kč. Zákazník si navíc může zvolit barvu helmy i samotného krycího skla. To je navíc ve standardu chráněno před poškrábáním a zamlžováním.
Helma je zatím dostupná pouze pro americký trh, pevně však věříme, že se dříve či později dostane i do Evropy. Podle všeho se totiž jedná o první helmu svého druhu, která by řidičům mohla v horkých letních dnech konečně přinést úlevu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.