Německý závodní okruh Nürburgring je modlou snad každého motoristy. Legendární okruh, kde automobilky testují své vozy a závodníci téměř překonávají fyzikální zákony, navíc umožňuje svezení i lidem z širší veřejnosti, kteří si mohou na vlastní kůži užít pocit z průjezdu jedinečných zatáček a pekelně rychlých rovinek. Každá zábava má však své rizika a v případě Zeleného pekla, jak se okruhu někdy přezdívá, jich je víc než dost.
Nürburgring je totiž všeobecně považován za jeden z nejnáročnějších okruhů světa, za což může kromě jeho dílky a ohromného počtu začátek i jeho šířka. Kolem samotné závodní trati totiž nezbývá místa nazbyt a tak zde může být každá chyba osudová.
O tom se již přesvědčily možná i stovky řidičů, kteří podcenili záludnost okruhu, nebo naopak přecenili schopnosti sebe nebo svého vozu. I přes přísný zákaz se navíc někteří motoristé chovají na okruhu jak na skutečném závodě, čímž vystavují riziku nejen sebe, ale i ostatní.
Na YouTube najdeme mnoho záznamů nehod na ringu, ovšem tento je něčím specifický. Jeho autor totiž údajně dobrovolně poslal toto video na YouTube kanál Auto Addict, aby varoval ostatní návštěvníky před rizikem, o kterém se příliš často nemluví.
Na videu můžeme vidět záběry z kamery, která byla umístěna za čelním sklem BMW e36 328i, jehož řidič vůz na okruhu rozhodně nešetřil a pískání pneumatik nebral jako dostatečný varovný signál. Během průjezdu pravotočivé zatáčky se však vůz začal svážet do přetáčivého smyku, na což ale řidič bohužel zareagoval až příliš prudce.
Vůz tedy náhle změnil směr, narazil do bariéry a nakonec se ještě přetočil přes střechu. Náraz naštěstí nebyl moc silný a přetočení vozu bylo spíše dílem nešťastného úhlu. Řidič byl naštěstí v pořádku a tak začal vůz, kterému se kouřilo z motorového prostoru a výrazně zasahoval do vozovky, pomalu opouštět a jeho kroky vedly k ochranné bariéře.
Z nepříjemného zážitku byl ale zřejmě otřesen a tak příliš nepospíchal a hleděl před sebe. Poté ale zřejmě uslyšel zvuk dalších aut řítících se ze zatáčky, ohlédl se doleva a spatřil jiné BMW, které se řítilo přímo proti němu. Rychle tak udělal pár kroků směrem k bariéře, druhé BMW ho jen těsně minulo a narazilo do jeho odstaveného vozu.
Nikomu se naštěstí nic nestalo, pro všechny je to ale dobré varování, že na Nürburgringu se chyby neodpouští. Pokud byste se tam vypravili a měli nehodu, nebo závadu na voze, pokuste se co nejrychleji dostat za ochranné bariéry. Před opuštěním vozu se ale raději rozhlédněte a na zrychleném přesunu za bariéry stále kontrolujte své okolí. Tady totiž může jít i o život.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.