Německý závodní okruh Nürburgring je modlou snad každého motoristy. Legendární okruh, kde automobilky testují své vozy a závodníci téměř překonávají fyzikální zákony, navíc umožňuje svezení i lidem z širší veřejnosti, kteří si mohou na vlastní kůži užít pocit z průjezdu jedinečných zatáček a pekelně rychlých rovinek. Každá zábava má však své rizika a v případě Zeleného pekla, jak se okruhu někdy přezdívá, jich je víc než dost.
Nürburgring je totiž všeobecně považován za jeden z nejnáročnějších okruhů světa, za což může kromě jeho dílky a ohromného počtu začátek i jeho šířka. Kolem samotné závodní trati totiž nezbývá místa nazbyt a tak zde může být každá chyba osudová.
O tom se již přesvědčily možná i stovky řidičů, kteří podcenili záludnost okruhu, nebo naopak přecenili schopnosti sebe nebo svého vozu. I přes přísný zákaz se navíc někteří motoristé chovají na okruhu jak na skutečném závodě, čímž vystavují riziku nejen sebe, ale i ostatní.
Na YouTube najdeme mnoho záznamů nehod na ringu, ovšem tento je něčím specifický. Jeho autor totiž údajně dobrovolně poslal toto video na YouTube kanál Auto Addict, aby varoval ostatní návštěvníky před rizikem, o kterém se příliš často nemluví.
Na videu můžeme vidět záběry z kamery, která byla umístěna za čelním sklem BMW e36 328i, jehož řidič vůz na okruhu rozhodně nešetřil a pískání pneumatik nebral jako dostatečný varovný signál. Během průjezdu pravotočivé zatáčky se však vůz začal svážet do přetáčivého smyku, na což ale řidič bohužel zareagoval až příliš prudce.
Vůz tedy náhle změnil směr, narazil do bariéry a nakonec se ještě přetočil přes střechu. Náraz naštěstí nebyl moc silný a přetočení vozu bylo spíše dílem nešťastného úhlu. Řidič byl naštěstí v pořádku a tak začal vůz, kterému se kouřilo z motorového prostoru a výrazně zasahoval do vozovky, pomalu opouštět a jeho kroky vedly k ochranné bariéře.
Z nepříjemného zážitku byl ale zřejmě otřesen a tak příliš nepospíchal a hleděl před sebe. Poté ale zřejmě uslyšel zvuk dalších aut řítících se ze zatáčky, ohlédl se doleva a spatřil jiné BMW, které se řítilo přímo proti němu. Rychle tak udělal pár kroků směrem k bariéře, druhé BMW ho jen těsně minulo a narazilo do jeho odstaveného vozu.
Nikomu se naštěstí nic nestalo, pro všechny je to ale dobré varování, že na Nürburgringu se chyby neodpouští. Pokud byste se tam vypravili a měli nehodu, nebo závadu na voze, pokuste se co nejrychleji dostat za ochranné bariéry. Před opuštěním vozu se ale raději rozhlédněte a na zrychleném přesunu za bariéry stále kontrolujte své okolí. Tady totiž může jít i o život.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.