Auto, kterému se zloději raději vyhýbají? Téměř každé nakonec skončí zpět u majitele

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. srpna 2018, 11:02 Google+

Krádeže automobilů jsou ve světě bohužel stále až příliš dobrým obchodem, na což každoročně doplácejí statisíce majitelů vozidel. Pokud jste ale majiteli Tesly, pravděpodobně můžete podobné starosti hodit za hlavu. Tesla totiž patří k automobilkám, kterým se zloději raději vyhýbají. Krádeže těchto technologických zázraků pro ně totiž nekončí zrovna dobře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model S

Tesla Model S | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Tesla sice má své problémy s kvalitou výroby a její ekonomický plán musí děsit každého odborníka, technologie ukryté pod kapotou každého jejího automobilu jsou však skutečně úctyhodné. A to nejen díky samotnému pohonnému systému, který mnohokrát předčil očekávání. Tesla totiž funguje i jako repelent na zloděje aut.

Faktorů, proč se zloději aut elektromobilům Tesla vyhýbají, je hned několik. Jedním z těch předních je neustále připojení automobily k internetu, díky čemuž se dá pohyb vozu sledovat. Dalším problémem pak pro zloděje může být náročnější ovládání a celková sofistikovanost vozu, jak uvádí Market Watch.

Podle dat zveřejněných webem The Drive bylo do roku 2011 ukradeno pouze 139 elektromobilů Značky Tesla. Už tohle číslo je samo o sobě obdivuhodné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že jen během prvního čtvrtletí tohoto roku vyrobila Tesla okolo 35 000 vozidel.

V podstatě se tak dá říct, že v uplynulých sedmi letech byla značka Tesla zastoupena v měsíčních zprávách o krádežích automobilů poměrem 0.4 procenta. Pro lepší představu se podívejme na tabulku vytvořenou Národním úřadem pro kriminalitu (NICB). Podle toho se krádeže Tesly vyvíjely následovně:

  • 2011: 1 vozidlo
  • 2012: žádné 
  • 2016: 6 vozidel
  • 2014: 15 vozidel
  • 2015: 9 vozidel
  • 2016: 28 vozidel
  • 2017: 57 vozidel
  • 2018 (leden - květen): 23 vozidel

Tím však působivé statistiky ani zdaleka nekončí. Nejen, že se elektromobily Tesla příliš nekradou. Podle dokumentů NICB je totiž velká pravděpodobnost, že v případě krádeže se vám vůz opět vrátí. Z celkem 139 krádeží se totiž podařilo navrátit všechny vozy s výjimkou tří. Celkové procento návratnosti je tak těsně pod hranicí 98 %, zatímco americký průměr je 58.4 procenta.

img-responsive

Tesla | foto: Tesla Motors

„To je prostě vynikající," uvedl Frank Scafidi, zástupce úřadu NICB pro vztahy s veřejností, pro Market Watch. „Zajímalo by mě, zda je intelekt zlodějů zavalen jen pouhým sezením v Tesle a přemýšlením, jak s tím autem vůbec na delší cestě zacházet." 

Dalším z důvodů, pro se Tesly příliš nekradou, může být nedostupnost neoficiálních servisů. Pokud se něco na Tesle porouchá, většina majitelů ji odveze do speciálního servisního střediska, kde je vozu poskytnut odpovídající servis. Řada lidí na to sice nadává, ovšem současně tato taktika neumožňuje vznik dílen, kde by se mohly odehrávat s novými sériovými díly třeba nekalé praktiky.

Dá se tedy předpokládat, že s nástupem chytrých a hlavně neustále připojených automobilů bychom mohli sledovat pokles krádeže aut. Ceny vozidel s podobnými systémy jsou sice zatím vyšší, přesto se dá očekávat, že postupem času na trhu převládnou a drobným zlodějíčkům už se nevyplatí při jejich krádežích tolik riskovat.

img-responsive

Policejní kontrola | foto: pixabay.com

Podle mnohých mohou být neustále připojené a sledovatelné automobily jakousi Orwellovskou utopií omezující naše svobody, ovšem na druhou stranu by nám propojenost a hlavně připojenost automobilů mohla přinést řadu zajímavých výhod.

Vytisknout

Diskuze: Auto, kterému se zloději raději vyhýbají? Téměř každé nakonec skončí zpět u majitele

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda HR-V

Nová Honda HR-V: Moderní, sofistikovaná a vybavená těmi nejnovějšími…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud