Auto, kterému se zloději raději vyhýbají? Téměř každé nakonec skončí zpět u majitele

-mao / AutoRoad.cz, 13. srpna 2018, 11:02 Google+

Krádeže automobilů jsou ve světě bohužel stále až příliš dobrým obchodem, na což každoročně doplácejí statisíce majitelů vozidel. Pokud jste ale majiteli Tesly, pravděpodobně můžete podobné starosti hodit za hlavu. Tesla totiž patří k automobilkám, kterým se zloději raději vyhýbají. Krádeže těchto technologických zázraků pro ně totiž nekončí zrovna dobře.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model S

Tesla Model S | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

Tesla sice má své problémy s kvalitou výroby a její ekonomický plán musí děsit každého odborníka, technologie ukryté pod kapotou každého jejího automobilu jsou však skutečně úctyhodné. A to nejen díky samotnému pohonnému systému, který mnohokrát předčil očekávání. Tesla totiž funguje i jako repelent na zloděje aut.

Faktorů, proč se zloději aut elektromobilům Tesla vyhýbají, je hned několik. Jedním z těch předních je neustále připojení automobily k internetu, díky čemuž se dá pohyb vozu sledovat. Dalším problémem pak pro zloděje může být náročnější ovládání a celková sofistikovanost vozu, jak uvádí Market Watch.

Podle dat zveřejněných webem The Drive bylo do roku 2011 ukradeno pouze 139 elektromobilů Značky Tesla. Už tohle číslo je samo o sobě obdivuhodné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že jen během prvního čtvrtletí tohoto roku vyrobila Tesla okolo 35 000 vozidel.

V podstatě se tak dá říct, že v uplynulých sedmi letech byla značka Tesla zastoupena v měsíčních zprávách o krádežích automobilů poměrem 0.4 procenta. Pro lepší představu se podívejme na tabulku vytvořenou Národním úřadem pro kriminalitu (NICB). Podle toho se krádeže Tesly vyvíjely následovně:

  • 2011: 1 vozidlo
  • 2012: žádné 
  • 2016: 6 vozidel
  • 2014: 15 vozidel
  • 2015: 9 vozidel
  • 2016: 28 vozidel
  • 2017: 57 vozidel
  • 2018 (leden - květen): 23 vozidel

Tím však působivé statistiky ani zdaleka nekončí. Nejen, že se elektromobily Tesla příliš nekradou. Podle dokumentů NICB je totiž velká pravděpodobnost, že v případě krádeže se vám vůz opět vrátí. Z celkem 139 krádeží se totiž podařilo navrátit všechny vozy s výjimkou tří. Celkové procento návratnosti je tak těsně pod hranicí 98 %, zatímco americký průměr je 58.4 procenta.

img-responsive

Tesla | foto: Tesla Motors

„To je prostě vynikající," uvedl Frank Scafidi, zástupce úřadu NICB pro vztahy s veřejností, pro Market Watch. „Zajímalo by mě, zda je intelekt zlodějů zavalen jen pouhým sezením v Tesle a přemýšlením, jak s tím autem vůbec na delší cestě zacházet." 

Dalším z důvodů, pro se Tesly příliš nekradou, může být nedostupnost neoficiálních servisů. Pokud se něco na Tesle porouchá, většina majitelů ji odveze do speciálního servisního střediska, kde je vozu poskytnut odpovídající servis. Řada lidí na to sice nadává, ovšem současně tato taktika neumožňuje vznik dílen, kde by se mohly odehrávat s novými sériovými díly třeba nekalé praktiky.

Dá se tedy předpokládat, že s nástupem chytrých a hlavně neustále připojených automobilů bychom mohli sledovat pokles krádeže aut. Ceny vozidel s podobnými systémy jsou sice zatím vyšší, přesto se dá očekávat, že postupem času na trhu převládnou a drobným zlodějíčkům už se nevyplatí při jejich krádežích tolik riskovat.

img-responsive

Policejní kontrola | foto: pixabay.com

Podle mnohých mohou být neustále připojené a sledovatelné automobily jakousi Orwellovskou utopií omezující naše svobody, ovšem na druhou stranu by nám propojenost a hlavně připojenost automobilů mohla přinést řadu zajímavých výhod.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Auto, kterému se zloději raději vyhýbají? Téměř každé nakonec skončí zpět u majitele

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

PRVNÍ JÍZDA: Peugeot 508 odhalil své karty. Víme jak jezdí a známe i ceny!

Porsche Cayenne asistovalo při ambiciozním pokusu o překonání rychlostního rekordu na kole

Lámání cyklistických rychlostních rekordů? Bez výkonných aut by to možné nebylo

Ilustrační fotografie

Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

Filtr pevných částic (DPF)

Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

Ford představil evropský Ranger Raptor

Evropský Ford Ranger Raptor představen do detailu, milovníci extrému si smlsnou

VinFast

Vietnamské BMW? Nová značka představuje vozy, o jejichž vzniku rozhodovala veřejnost

Crash Test Ford Tourneo

Novinky z Euro NCAP: Jak dopadl nový Touareg, Audi A6, Ford Tourneo nebo nové Suzuki Jimny?

Otvírat dveře auta v myčce se rozhodně nevyplácí

Tanec u jedoucího auta? Ženu v myčce nakonec vyšel pořádně draho

Nová Honda CR-V nabídne i hybridní systém

Hybridní Honda CR-V dorazí i do Evropy, kdy se dočkají první zákazníci?

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda HR-V

Nová Honda HR-V: Moderní, sofistikovaná a vybavená těmi nejnovějšími…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  2. První testy zimních pneumatik: Rozdíl mezi první a poslední je více než 16 metrů

  3. Jedna věc je za volantem nebezpečnější než telefon. Stát ji bez problému povoluje

  4. TEST: Subaru XV 1.6i EyeSight. Víte, v čem je tohle auto nejlepší na světě?

  5. Armáda vyzbrojená létajícími Jeepy? Airgeep byl výkonný, ozbrojený a skutečně létal

  6. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud