Auto, kterému se zloději raději vyhýbají? Téměř každé nakonec skončí zpět u majitele

Tesla Model S
Tesla Model S, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 13. srpna 2018 11:02
Sdílej:

Krádeže automobilů jsou ve světě bohužel stále až příliš dobrým obchodem, na což každoročně doplácejí statisíce majitelů vozidel. Pokud jste ale majiteli Tesly, pravděpodobně můžete podobné starosti hodit za hlavu. Tesla totiž patří k automobilkám, kterým se zloději raději vyhýbají. Krádeže těchto technologických zázraků pro ně totiž nekončí zrovna dobře.

Tesla sice má své problémy s kvalitou výroby a její ekonomický plán musí děsit každého odborníka, technologie ukryté pod kapotou každého jejího automobilu jsou však skutečně úctyhodné. A to nejen díky samotnému pohonnému systému, který mnohokrát předčil očekávání. Tesla totiž funguje i jako repelent na zloděje aut.

Faktorů, proč se zloději aut elektromobilům Tesla vyhýbají, je hned několik. Jedním z těch předních je neustále připojení automobily k internetu, díky čemuž se dá pohyb vozu sledovat. Dalším problémem pak pro zloděje může být náročnější ovládání a celková sofistikovanost vozu, jak uvádí Market Watch.

Podle dat zveřejněných webem The Drive bylo do roku 2011 ukradeno pouze 139 elektromobilů Značky Tesla. Už tohle číslo je samo o sobě obdivuhodné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že jen během prvního čtvrtletí tohoto roku vyrobila Tesla okolo 35 000 vozidel.

V podstatě se tak dá říct, že v uplynulých sedmi letech byla značka Tesla zastoupena v měsíčních zprávách o krádežích automobilů poměrem 0.4 procenta. Pro lepší představu se podívejme na tabulku vytvořenou Národním úřadem pro kriminalitu (NICB). Podle toho se krádeže Tesly vyvíjely následovně:

2011: 1 vozidlo 2012: žádné  2016: 6 vozidel 2014: 15 vozidel 2015: 9 vozidel 2016: 28 vozidel 2017: 57 vozidel 2018 (leden - květen): 23 vozidel

Tím však působivé statistiky ani zdaleka nekončí. Nejen, že se elektromobily Tesla příliš nekradou. Podle dokumentů NICB je totiž velká pravděpodobnost, že v případě krádeže se vám vůz opět vrátí. Z celkem 139 krádeží se totiž podařilo navrátit všechny vozy s výjimkou tří. Celkové procento návratnosti je tak těsně pod hranicí 98 %, zatímco americký průměr je 58.4 procenta.

„To je prostě vynikající," uvedl Frank Scafidi, zástupce úřadu NICB pro vztahy s veřejností, pro Market Watch. „Zajímalo by mě, zda je intelekt zlodějů zavalen jen pouhým sezením v Tesle a přemýšlením, jak s tím autem vůbec na delší cestě zacházet." 

Dalším z důvodů, pro se Tesly příliš nekradou, může být nedostupnost neoficiálních servisů. Pokud se něco na Tesle porouchá, většina majitelů ji odveze do speciálního servisního střediska, kde je vozu poskytnut odpovídající servis. Řada lidí na to sice nadává, ovšem současně tato taktika neumožňuje vznik dílen, kde by se mohly odehrávat s novými sériovými díly třeba nekalé praktiky.

Dá se tedy předpokládat, že s nástupem chytrých a hlavně neustále připojených automobilů bychom mohli sledovat pokles krádeže aut. Ceny vozidel s podobnými systémy jsou sice zatím vyšší, přesto se dá očekávat, že postupem času na trhu převládnou a drobným zlodějíčkům už se nevyplatí při jejich krádežích tolik riskovat.

Podle mnohých mohou být neustále připojené a sledovatelné automobily jakousi Orwellovskou utopií omezující naše svobody, ovšem na druhou stranu by nám propojenost a hlavně připojenost automobilů mohla přinést řadu zajímavých výhod.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.