Krádeže automobilů jsou ve světě bohužel stále až příliš dobrým obchodem, na což každoročně doplácejí statisíce majitelů vozidel. Pokud jste ale majiteli Tesly, pravděpodobně můžete podobné starosti hodit za hlavu. Tesla totiž patří k automobilkám, kterým se zloději raději vyhýbají. Krádeže těchto technologických zázraků pro ně totiž nekončí zrovna dobře.
Tesla sice má své problémy s kvalitou výroby a její ekonomický plán musí děsit každého odborníka, technologie ukryté pod kapotou každého jejího automobilu jsou však skutečně úctyhodné. A to nejen díky samotnému pohonnému systému, který mnohokrát předčil očekávání. Tesla totiž funguje i jako repelent na zloděje aut.
Faktorů, proč se zloději aut elektromobilům Tesla vyhýbají, je hned několik. Jedním z těch předních je neustále připojení automobily k internetu, díky čemuž se dá pohyb vozu sledovat. Dalším problémem pak pro zloděje může být náročnější ovládání a celková sofistikovanost vozu, jak uvádí Market Watch.
Podle dat zveřejněných webem The Drive bylo do roku 2011 ukradeno pouze 139 elektromobilů Značky Tesla. Už tohle číslo je samo o sobě obdivuhodné, zvlášť vezmeme li v úvahu, že jen během prvního čtvrtletí tohoto roku vyrobila Tesla okolo 35 000 vozidel.
V podstatě se tak dá říct, že v uplynulých sedmi letech byla značka Tesla zastoupena v měsíčních zprávách o krádežích automobilů poměrem 0.4 procenta. Pro lepší představu se podívejme na tabulku vytvořenou Národním úřadem pro kriminalitu (NICB). Podle toho se krádeže Tesly vyvíjely následovně:
2011: 1 vozidlo 2012: žádné 2016: 6 vozidel 2014: 15 vozidel 2015: 9 vozidel 2016: 28 vozidel 2017: 57 vozidel 2018 (leden - květen): 23 vozidelTím však působivé statistiky ani zdaleka nekončí. Nejen, že se elektromobily Tesla příliš nekradou. Podle dokumentů NICB je totiž velká pravděpodobnost, že v případě krádeže se vám vůz opět vrátí. Z celkem 139 krádeží se totiž podařilo navrátit všechny vozy s výjimkou tří. Celkové procento návratnosti je tak těsně pod hranicí 98 %, zatímco americký průměr je 58.4 procenta.
„To je prostě vynikající," uvedl Frank Scafidi, zástupce úřadu NICB pro vztahy s veřejností, pro Market Watch. „Zajímalo by mě, zda je intelekt zlodějů zavalen jen pouhým sezením v Tesle a přemýšlením, jak s tím autem vůbec na delší cestě zacházet."
Dalším z důvodů, pro se Tesly příliš nekradou, může být nedostupnost neoficiálních servisů. Pokud se něco na Tesle porouchá, většina majitelů ji odveze do speciálního servisního střediska, kde je vozu poskytnut odpovídající servis. Řada lidí na to sice nadává, ovšem současně tato taktika neumožňuje vznik dílen, kde by se mohly odehrávat s novými sériovými díly třeba nekalé praktiky.
Dá se tedy předpokládat, že s nástupem chytrých a hlavně neustále připojených automobilů bychom mohli sledovat pokles krádeže aut. Ceny vozidel s podobnými systémy jsou sice zatím vyšší, přesto se dá očekávat, že postupem času na trhu převládnou a drobným zlodějíčkům už se nevyplatí při jejich krádežích tolik riskovat.
Podle mnohých mohou být neustále připojené a sledovatelné automobily jakousi Orwellovskou utopií omezující naše svobody, ovšem na druhou stranu by nám propojenost a hlavně připojenost automobilů mohla přinést řadu zajímavých výhod.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?