Nový T-Cross1 je nejmenším SUV značky a přesto má nejlepší předpoklady k tomu, aby byl považován za skutečného velikána. Ještě jezdí s lehkým maskováním. Avšak vývoj pro sériovou výrobu běží na plné obrátky. Světová premiéra se uskuteční již na podzim a na jaře 2019 bude následovat uvedení na trh. Volkswagen zkracuje čekání zveřejněním dalších detailů o novém malém automobilu s velkými ambicemi. Nyní je na řadě videoklip, v němž profesionální hokejisté klubu Grizzlys Wolfsburg snadno nakládají do vozu T-Cross svou kompletní sportovní výstroj a ještě se dovnitř vejdou i samotní hráči.
„I am more“ – tak zní motto k uvedení modelu T-Cross, v němž se odráží filozofie tohoto SUV: nabízet více než ostatní. A přesto nestát více. Ústřední slogan lze rozdělit na čtyři klíčové vlastnosti modelu T-Cross: „I am practical“ – více prostoru a variability; „I am cool“ – trendy design a maximální individualita; „I am intuitive“ – digitální a síťově propojený; „I am safe“ – jeden z nejbezpečnějších automobilů své třídy. Profesionální hokejisty klubu Grizzlys Wolfsburg samozřejmě nejvíce zajímá téma „I am practical“, protože potřebují prostor. Velmi velký prostor. A nový T-Cross jim ho nabízí.
K tomu přispívá modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která je technickým základem modelu T-Cross. Přední náprava byla přitom posunuta dopředu, čímž se prodloužil rozvor, zvětšil interiér i objem zavazadlového prostoru. Ten je navíc variabilní. V závislosti na situaci lze sériově dodávaná zadní sedadla podélně posouvat. Tím vznikne více prostoru pro nohy, nebo – jako v případě hokejistů týmu Grizzlys Wolfsburg – větší zavazadlový prostor (385 až 455 litrů).
Maximální objem zavazadlového prostoru představuje nejlepší hodnotu v segmentu. Opěradla zadních sedadel lze navíc po částech (60:40) nebo kompletně sklopit. Vznikne tak rovná ložná plocha a nad ní ještě více prostoru (1281 litrů) pro hokejovou výstroj nebo jízdní kola či surfová prkna. Ještě více variability nabízí sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu.
Pro SUV typické je v modelu T-Cross vysoké umístění sedadel nad vozovkou: vpředu 597 mm, u tří sedadel vzadu to je 652 mm. Díky sedadlům a vyšší světlé výšce má řidič modelu T-Cross vynikající výhled z vozidla. Polohu sezení oceňují také vzrostlí muži, jako jsou oba profesionální hokejisté z týmu Grizzlys Wolfsburg ve videoklipu k modelu T-Cross: Američan Jeff Likens (32) a Němec Armin Wurm (29). Jeff se stal s hokejovým výběrem USA již juniorským mistrem světa v kategorii U20, od roku 2015 je zástupcem kapitána týmu z Wolfsburgu. Armin patří mezi nejlepší německé hokejové obránce a dbá na to, aby před bránou týmu Grizzlys Wolfsburg nevznikaly žádné nebezpečné situace.
Rodák z Dolního Saska hraje nejen první německou ligu v dresu německého automobilového města, ale také v hokejovém reprezentačním týmu Německa. T-Cross přitom Jeffa i Armina přesvědčil variabilitou svého zavazadlového prostoru. Není tedy vyloučeno, že se tento nový Volkswagen bude od příštího jara objevovat ve stále větších počtech také před zimním stadionem ve Wolfsburgu – samozřejmě bez maskování.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.