Nový T-Cross1 je nejmenším SUV značky a přesto má nejlepší předpoklady k tomu, aby byl považován za skutečného velikána. Ještě jezdí s lehkým maskováním. Avšak vývoj pro sériovou výrobu běží na plné obrátky. Světová premiéra se uskuteční již na podzim a na jaře 2019 bude následovat uvedení na trh. Volkswagen zkracuje čekání zveřejněním dalších detailů o novém malém automobilu s velkými ambicemi. Nyní je na řadě videoklip, v němž profesionální hokejisté klubu Grizzlys Wolfsburg snadno nakládají do vozu T-Cross svou kompletní sportovní výstroj a ještě se dovnitř vejdou i samotní hráči.
„I am more“ – tak zní motto k uvedení modelu T-Cross, v němž se odráží filozofie tohoto SUV: nabízet více než ostatní. A přesto nestát více. Ústřední slogan lze rozdělit na čtyři klíčové vlastnosti modelu T-Cross: „I am practical“ – více prostoru a variability; „I am cool“ – trendy design a maximální individualita; „I am intuitive“ – digitální a síťově propojený; „I am safe“ – jeden z nejbezpečnějších automobilů své třídy. Profesionální hokejisty klubu Grizzlys Wolfsburg samozřejmě nejvíce zajímá téma „I am practical“, protože potřebují prostor. Velmi velký prostor. A nový T-Cross jim ho nabízí.
K tomu přispívá modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která je technickým základem modelu T-Cross. Přední náprava byla přitom posunuta dopředu, čímž se prodloužil rozvor, zvětšil interiér i objem zavazadlového prostoru. Ten je navíc variabilní. V závislosti na situaci lze sériově dodávaná zadní sedadla podélně posouvat. Tím vznikne více prostoru pro nohy, nebo – jako v případě hokejistů týmu Grizzlys Wolfsburg – větší zavazadlový prostor (385 až 455 litrů).
Maximální objem zavazadlového prostoru představuje nejlepší hodnotu v segmentu. Opěradla zadních sedadel lze navíc po částech (60:40) nebo kompletně sklopit. Vznikne tak rovná ložná plocha a nad ní ještě více prostoru (1281 litrů) pro hokejovou výstroj nebo jízdní kola či surfová prkna. Ještě více variability nabízí sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu.
Pro SUV typické je v modelu T-Cross vysoké umístění sedadel nad vozovkou: vpředu 597 mm, u tří sedadel vzadu to je 652 mm. Díky sedadlům a vyšší světlé výšce má řidič modelu T-Cross vynikající výhled z vozidla. Polohu sezení oceňují také vzrostlí muži, jako jsou oba profesionální hokejisté z týmu Grizzlys Wolfsburg ve videoklipu k modelu T-Cross: Američan Jeff Likens (32) a Němec Armin Wurm (29). Jeff se stal s hokejovým výběrem USA již juniorským mistrem světa v kategorii U20, od roku 2015 je zástupcem kapitána týmu z Wolfsburgu. Armin patří mezi nejlepší německé hokejové obránce a dbá na to, aby před bránou týmu Grizzlys Wolfsburg nevznikaly žádné nebezpečné situace.
Rodák z Dolního Saska hraje nejen první německou ligu v dresu německého automobilového města, ale také v hokejovém reprezentačním týmu Německa. T-Cross přitom Jeffa i Armina přesvědčil variabilitou svého zavazadlového prostoru. Není tedy vyloučeno, že se tento nový Volkswagen bude od příštího jara objevovat ve stále větších počtech také před zimním stadionem ve Wolfsburgu – samozřejmě bez maskování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?