Nový T-Cross1 je nejmenším SUV značky a přesto má nejlepší předpoklady k tomu, aby byl považován za skutečného velikána. Ještě jezdí s lehkým maskováním. Avšak vývoj pro sériovou výrobu běží na plné obrátky. Světová premiéra se uskuteční již na podzim a na jaře 2019 bude následovat uvedení na trh. Volkswagen zkracuje čekání zveřejněním dalších detailů o novém malém automobilu s velkými ambicemi. Nyní je na řadě videoklip, v němž profesionální hokejisté klubu Grizzlys Wolfsburg snadno nakládají do vozu T-Cross svou kompletní sportovní výstroj a ještě se dovnitř vejdou i samotní hráči.
„I am more“ – tak zní motto k uvedení modelu T-Cross, v němž se odráží filozofie tohoto SUV: nabízet více než ostatní. A přesto nestát více. Ústřední slogan lze rozdělit na čtyři klíčové vlastnosti modelu T-Cross: „I am practical“ – více prostoru a variability; „I am cool“ – trendy design a maximální individualita; „I am intuitive“ – digitální a síťově propojený; „I am safe“ – jeden z nejbezpečnějších automobilů své třídy. Profesionální hokejisty klubu Grizzlys Wolfsburg samozřejmě nejvíce zajímá téma „I am practical“, protože potřebují prostor. Velmi velký prostor. A nový T-Cross jim ho nabízí.
K tomu přispívá modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která je technickým základem modelu T-Cross. Přední náprava byla přitom posunuta dopředu, čímž se prodloužil rozvor, zvětšil interiér i objem zavazadlového prostoru. Ten je navíc variabilní. V závislosti na situaci lze sériově dodávaná zadní sedadla podélně posouvat. Tím vznikne více prostoru pro nohy, nebo – jako v případě hokejistů týmu Grizzlys Wolfsburg – větší zavazadlový prostor (385 až 455 litrů).
Maximální objem zavazadlového prostoru představuje nejlepší hodnotu v segmentu. Opěradla zadních sedadel lze navíc po částech (60:40) nebo kompletně sklopit. Vznikne tak rovná ložná plocha a nad ní ještě více prostoru (1281 litrů) pro hokejovou výstroj nebo jízdní kola či surfová prkna. Ještě více variability nabízí sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu.
Pro SUV typické je v modelu T-Cross vysoké umístění sedadel nad vozovkou: vpředu 597 mm, u tří sedadel vzadu to je 652 mm. Díky sedadlům a vyšší světlé výšce má řidič modelu T-Cross vynikající výhled z vozidla. Polohu sezení oceňují také vzrostlí muži, jako jsou oba profesionální hokejisté z týmu Grizzlys Wolfsburg ve videoklipu k modelu T-Cross: Američan Jeff Likens (32) a Němec Armin Wurm (29). Jeff se stal s hokejovým výběrem USA již juniorským mistrem světa v kategorii U20, od roku 2015 je zástupcem kapitána týmu z Wolfsburgu. Armin patří mezi nejlepší německé hokejové obránce a dbá na to, aby před bránou týmu Grizzlys Wolfsburg nevznikaly žádné nebezpečné situace.
Rodák z Dolního Saska hraje nejen první německou ligu v dresu německého automobilového města, ale také v hokejovém reprezentačním týmu Německa. T-Cross přitom Jeffa i Armina přesvědčil variabilitou svého zavazadlového prostoru. Není tedy vyloučeno, že se tento nový Volkswagen bude od příštího jara objevovat ve stále větších počtech také před zimním stadionem ve Wolfsburgu – samozřejmě bez maskování.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.