Nový T-Cross1 je nejmenším SUV značky a přesto má nejlepší předpoklady k tomu, aby byl považován za skutečného velikána. Ještě jezdí s lehkým maskováním. Avšak vývoj pro sériovou výrobu běží na plné obrátky. Světová premiéra se uskuteční již na podzim a na jaře 2019 bude následovat uvedení na trh. Volkswagen zkracuje čekání zveřejněním dalších detailů o novém malém automobilu s velkými ambicemi. Nyní je na řadě videoklip, v němž profesionální hokejisté klubu Grizzlys Wolfsburg snadno nakládají do vozu T-Cross svou kompletní sportovní výstroj a ještě se dovnitř vejdou i samotní hráči.
„I am more“ – tak zní motto k uvedení modelu T-Cross, v němž se odráží filozofie tohoto SUV: nabízet více než ostatní. A přesto nestát více. Ústřední slogan lze rozdělit na čtyři klíčové vlastnosti modelu T-Cross: „I am practical“ – více prostoru a variability; „I am cool“ – trendy design a maximální individualita; „I am intuitive“ – digitální a síťově propojený; „I am safe“ – jeden z nejbezpečnějších automobilů své třídy. Profesionální hokejisty klubu Grizzlys Wolfsburg samozřejmě nejvíce zajímá téma „I am practical“, protože potřebují prostor. Velmi velký prostor. A nový T-Cross jim ho nabízí.
K tomu přispívá modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která je technickým základem modelu T-Cross. Přední náprava byla přitom posunuta dopředu, čímž se prodloužil rozvor, zvětšil interiér i objem zavazadlového prostoru. Ten je navíc variabilní. V závislosti na situaci lze sériově dodávaná zadní sedadla podélně posouvat. Tím vznikne více prostoru pro nohy, nebo – jako v případě hokejistů týmu Grizzlys Wolfsburg – větší zavazadlový prostor (385 až 455 litrů).
Maximální objem zavazadlového prostoru představuje nejlepší hodnotu v segmentu. Opěradla zadních sedadel lze navíc po částech (60:40) nebo kompletně sklopit. Vznikne tak rovná ložná plocha a nad ní ještě více prostoru (1281 litrů) pro hokejovou výstroj nebo jízdní kola či surfová prkna. Ještě více variability nabízí sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu.
Pro SUV typické je v modelu T-Cross vysoké umístění sedadel nad vozovkou: vpředu 597 mm, u tří sedadel vzadu to je 652 mm. Díky sedadlům a vyšší světlé výšce má řidič modelu T-Cross vynikající výhled z vozidla. Polohu sezení oceňují také vzrostlí muži, jako jsou oba profesionální hokejisté z týmu Grizzlys Wolfsburg ve videoklipu k modelu T-Cross: Američan Jeff Likens (32) a Němec Armin Wurm (29). Jeff se stal s hokejovým výběrem USA již juniorským mistrem světa v kategorii U20, od roku 2015 je zástupcem kapitána týmu z Wolfsburgu. Armin patří mezi nejlepší německé hokejové obránce a dbá na to, aby před bránou týmu Grizzlys Wolfsburg nevznikaly žádné nebezpečné situace.
Rodák z Dolního Saska hraje nejen první německou ligu v dresu německého automobilového města, ale také v hokejovém reprezentačním týmu Německa. T-Cross přitom Jeffa i Armina přesvědčil variabilitou svého zavazadlového prostoru. Není tedy vyloučeno, že se tento nový Volkswagen bude od příštího jara objevovat ve stále větších počtech také před zimním stadionem ve Wolfsburgu – samozřejmě bez maskování.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?