Nový Volkswagen T-Cross odhaluje netušenou variabilitu

Volkswagen T-Cross přesvědčí velkou variabilitou
Volkswagen T-Cross přesvědčí velkou variabilitou, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. srpna 2018 11:00
Sdílej:

Nový T-Cross1 je nejmenším SUV značky a přesto má nejlepší předpoklady k tomu, aby byl považován za skutečného velikána. Ještě jezdí s lehkým maskováním. Avšak vývoj pro sériovou výrobu běží na plné obrátky. Světová premiéra se uskuteční již na podzim a na jaře 2019 bude následovat uvedení na trh. Volkswagen zkracuje čekání zveřejněním dalších detailů o novém malém automobilu s velkými ambicemi. Nyní je na řadě videoklip, v němž profesionální hokejisté klubu Grizzlys Wolfsburg snadno nakládají do vozu T-Cross svou kompletní sportovní výstroj a ještě se dovnitř vejdou i samotní hráči.

„I am more“ – tak zní motto k uvedení modelu T-Cross, v němž se odráží filozofie tohoto SUV: nabízet více než ostatní. A přesto nestát více. Ústřední slogan lze rozdělit na čtyři klíčové vlastnosti modelu T-Cross: „I am practical“ – více prostoru a variability; „I am cool“ – trendy design a maximální individualita; „I am intuitive“ – digitální a síťově propojený; „I am safe“ – jeden z nejbezpečnějších automobilů své třídy. Profesionální hokejisty klubu Grizzlys Wolfsburg samozřejmě nejvíce zajímá téma „I am practical“, protože potřebují prostor. Velmi velký prostor. A nový T-Cross jim ho nabízí.

K tomu přispívá modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která je technickým základem modelu T-Cross. Přední náprava byla přitom posunuta dopředu, čímž se prodloužil rozvor, zvětšil interiér i objem zavazadlového prostoru. Ten je navíc variabilní. V závislosti na situaci lze sériově dodávaná zadní sedadla podélně posouvat. Tím vznikne více prostoru pro nohy, nebo – jako v případě hokejistů týmu Grizzlys Wolfsburg – větší zavazadlový prostor (385 až 455 litrů).

Maximální objem zavazadlového prostoru představuje nejlepší hodnotu v segmentu. Opěradla zadních sedadel lze navíc po částech (60:40) nebo kompletně sklopit. Vznikne tak rovná ložná plocha a nad ní ještě více prostoru (1281 litrů) pro hokejovou výstroj nebo jízdní kola či surfová prkna. Ještě více variability nabízí sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu.

Pro SUV typické je v modelu T-Cross vysoké umístění sedadel nad vozovkou: vpředu 597 mm, u tří sedadel vzadu to je 652 mm. Díky sedadlům a vyšší světlé výšce má řidič modelu T-Cross vynikající výhled z vozidla. Polohu sezení oceňují také vzrostlí muži, jako jsou oba profesionální hokejisté z týmu Grizzlys Wolfsburg ve videoklipu k modelu T-Cross: Američan Jeff Likens (32) a Němec Armin Wurm (29). Jeff se stal s hokejovým výběrem USA již juniorským mistrem světa v kategorii U20, od roku 2015 je zástupcem kapitána týmu z Wolfsburgu. Armin patří mezi nejlepší německé hokejové obránce a dbá na to, aby před bránou týmu Grizzlys Wolfsburg nevznikaly žádné nebezpečné situace.

Rodák z Dolního Saska hraje nejen první německou ligu v dresu německého automobilového města, ale také v hokejovém reprezentačním týmu Německa. T-Cross přitom Jeffa i Armina přesvědčil variabilitou svého zavazadlového prostoru. Není tedy vyloučeno, že se tento nový Volkswagen bude od příštího jara objevovat ve stále větších počtech také před zimním stadionem ve Wolfsburgu – samozřejmě bez maskování.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.