V posledních týdnech dorazily do Česka tropické teploty, které nám všem pořádně zkomplikovaly život. Na vlastní kůži to pocítili i všichni řidiči, kteří museli nechat svůj automobil zaparkovaný byť jen pár hodin na sluníčku. I několik desítek minut totiž stačí k tomu, aby teplota v autě dosáhla nesnesitelných hodnot.
Na nebezpečí spojená s přehřátím v zaparkovaném a zavřeném autě už jsme upozorňovali mnohokrát a pevně věříme, že by již nikoho nenapadlo nechat v autě zavřené malé dítě nebo zvíře. Stejně tak by se v autech neměli zdržovat ani starší lidé.
Teď už se ale pojďme přenést od rizik spojených s rozpáleným interiérem k jeho přednostem. Tedy pokud se to tak dá vůbec nazvat. Mnoho lidí totiž rozpálený vnitřek auta často přirovnává k rozpálené troubě a tak se na internetu objevuje stále více pokusů, které se snaží ověřit, zda může rozpálený automobil skutečně jako trouba fungovat.
Svou trochou do mlýna se pokusil přispět i motoristický web Autoblog v rubrice CarHacks, kterou diváky prochází Amr. Ten se rozhodl, že do svého vozu, který parkuje před kanceláří na přímém slunci, umístí plech s tradičními cookies a nechá je péct na slunci 4 hodiny. Podle mnohých názorů by to totiž mohlo stačit k jejich dostatečnému propečení.
Jak ovšem Amr upozorňuje, teplota uvnitř automobilu by během "pečení" měla dosahovat alespoň 165 stupňů Fahrenheita, tedy cca 74 °C, což by mělo stačit k účinné likvidaci všech škodlivých bakterií. Aby si Amr mohl ověřit, jakých teplot bylo v interiéru vozu dosaženo, připravil si i GoPro kameru a teploměr.
Samotným receptem na přípravu vás nebudeme zatěžovat, je však obdivuhodné, že si je Amr připravil pro svůj pokus svépomocí a nespoléhal se na koupený polotovar. Když měl těsto připraveno na plechu vyloženém pečícím papírem, umístil plech na palubní desku, kterou chránil před poškozením ručník. Vedle plechu byl postavený teploměr, který společně s plechem snímala kamera.
Teplota ve voze však začala rychle růst a zanedlouho odešel teploměr i kamera do křemíkového nebe. Cookies však pobyly na palubní desce čtyři hodiny, během kterých byly vystaveny přímému slunečnímu svitu. Poté je Amr vyndal a odnesl na "ochutnávky" do kanceláře. Už cestou si ale všiml, jak pevně na první pohled sušenky vypadají.
Ještě před samotnou ochutnávku zmínil, že podobný pokus, realizovaný na vlastní kůži, není zrovna nejbezpečnější. Pokud totiž člověk jí doma připravené sušenky, které nebyly upečeny tradiční cestou, vystavuje se drobnému riziku Salmonely. I přesto se však do sušenek zakousl.
A krátce na to začal svého experimentu litovat. Ačkoliv se na vrchu zdály být sušenky dobře připravené, vespod čekalo nemilé překvapení v podobě nedopečeného těsta, které bylo zcela bez chuti. Pokud by sušenky zůstaly v autě delší déle než 4 hodiny, možná by se propekly. V časovém limitu 4 hodin však tento "Car Hack" neuspěl.
I přesto je ale udivující, jakých teplot může interiér vašeho vozu na slunci dosahovat. Ještě jednou proto apelujeme - nenechávejte ve svých automobilech zavřené děti ani zvířata. Za žádných okolností. I sebemenší odběhnutí se může znenadání prodloužit a následky by vás mohly tížit celý život.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.