V posledních týdnech dorazily do Česka tropické teploty, které nám všem pořádně zkomplikovaly život. Na vlastní kůži to pocítili i všichni řidiči, kteří museli nechat svůj automobil zaparkovaný byť jen pár hodin na sluníčku. I několik desítek minut totiž stačí k tomu, aby teplota v autě dosáhla nesnesitelných hodnot.
Na nebezpečí spojená s přehřátím v zaparkovaném a zavřeném autě už jsme upozorňovali mnohokrát a pevně věříme, že by již nikoho nenapadlo nechat v autě zavřené malé dítě nebo zvíře. Stejně tak by se v autech neměli zdržovat ani starší lidé.
Teď už se ale pojďme přenést od rizik spojených s rozpáleným interiérem k jeho přednostem. Tedy pokud se to tak dá vůbec nazvat. Mnoho lidí totiž rozpálený vnitřek auta často přirovnává k rozpálené troubě a tak se na internetu objevuje stále více pokusů, které se snaží ověřit, zda může rozpálený automobil skutečně jako trouba fungovat.
Svou trochou do mlýna se pokusil přispět i motoristický web Autoblog v rubrice CarHacks, kterou diváky prochází Amr. Ten se rozhodl, že do svého vozu, který parkuje před kanceláří na přímém slunci, umístí plech s tradičními cookies a nechá je péct na slunci 4 hodiny. Podle mnohých názorů by to totiž mohlo stačit k jejich dostatečnému propečení.
Jak ovšem Amr upozorňuje, teplota uvnitř automobilu by během "pečení" měla dosahovat alespoň 165 stupňů Fahrenheita, tedy cca 74 °C, což by mělo stačit k účinné likvidaci všech škodlivých bakterií. Aby si Amr mohl ověřit, jakých teplot bylo v interiéru vozu dosaženo, připravil si i GoPro kameru a teploměr.
Samotným receptem na přípravu vás nebudeme zatěžovat, je však obdivuhodné, že si je Amr připravil pro svůj pokus svépomocí a nespoléhal se na koupený polotovar. Když měl těsto připraveno na plechu vyloženém pečícím papírem, umístil plech na palubní desku, kterou chránil před poškozením ručník. Vedle plechu byl postavený teploměr, který společně s plechem snímala kamera.
Teplota ve voze však začala rychle růst a zanedlouho odešel teploměr i kamera do křemíkového nebe. Cookies však pobyly na palubní desce čtyři hodiny, během kterých byly vystaveny přímému slunečnímu svitu. Poté je Amr vyndal a odnesl na "ochutnávky" do kanceláře. Už cestou si ale všiml, jak pevně na první pohled sušenky vypadají.
Ještě před samotnou ochutnávku zmínil, že podobný pokus, realizovaný na vlastní kůži, není zrovna nejbezpečnější. Pokud totiž člověk jí doma připravené sušenky, které nebyly upečeny tradiční cestou, vystavuje se drobnému riziku Salmonely. I přesto se však do sušenek zakousl.
A krátce na to začal svého experimentu litovat. Ačkoliv se na vrchu zdály být sušenky dobře připravené, vespod čekalo nemilé překvapení v podobě nedopečeného těsta, které bylo zcela bez chuti. Pokud by sušenky zůstaly v autě delší déle než 4 hodiny, možná by se propekly. V časovém limitu 4 hodin však tento "Car Hack" neuspěl.
I přesto je ale udivující, jakých teplot může interiér vašeho vozu na slunci dosahovat. Ještě jednou proto apelujeme - nenechávejte ve svých automobilech zavřené děti ani zvířata. Za žádných okolností. I sebemenší odběhnutí se může znenadání prodloužit a následky by vás mohly tížit celý život.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.