V posledních týdnech dorazily do Česka tropické teploty, které nám všem pořádně zkomplikovaly život. Na vlastní kůži to pocítili i všichni řidiči, kteří museli nechat svůj automobil zaparkovaný byť jen pár hodin na sluníčku. I několik desítek minut totiž stačí k tomu, aby teplota v autě dosáhla nesnesitelných hodnot.
Na nebezpečí spojená s přehřátím v zaparkovaném a zavřeném autě už jsme upozorňovali mnohokrát a pevně věříme, že by již nikoho nenapadlo nechat v autě zavřené malé dítě nebo zvíře. Stejně tak by se v autech neměli zdržovat ani starší lidé.
Teď už se ale pojďme přenést od rizik spojených s rozpáleným interiérem k jeho přednostem. Tedy pokud se to tak dá vůbec nazvat. Mnoho lidí totiž rozpálený vnitřek auta často přirovnává k rozpálené troubě a tak se na internetu objevuje stále více pokusů, které se snaží ověřit, zda může rozpálený automobil skutečně jako trouba fungovat.
Svou trochou do mlýna se pokusil přispět i motoristický web Autoblog v rubrice CarHacks, kterou diváky prochází Amr. Ten se rozhodl, že do svého vozu, který parkuje před kanceláří na přímém slunci, umístí plech s tradičními cookies a nechá je péct na slunci 4 hodiny. Podle mnohých názorů by to totiž mohlo stačit k jejich dostatečnému propečení.
Jak ovšem Amr upozorňuje, teplota uvnitř automobilu by během "pečení" měla dosahovat alespoň 165 stupňů Fahrenheita, tedy cca 74 °C, což by mělo stačit k účinné likvidaci všech škodlivých bakterií. Aby si Amr mohl ověřit, jakých teplot bylo v interiéru vozu dosaženo, připravil si i GoPro kameru a teploměr.
Samotným receptem na přípravu vás nebudeme zatěžovat, je však obdivuhodné, že si je Amr připravil pro svůj pokus svépomocí a nespoléhal se na koupený polotovar. Když měl těsto připraveno na plechu vyloženém pečícím papírem, umístil plech na palubní desku, kterou chránil před poškozením ručník. Vedle plechu byl postavený teploměr, který společně s plechem snímala kamera.
Teplota ve voze však začala rychle růst a zanedlouho odešel teploměr i kamera do křemíkového nebe. Cookies však pobyly na palubní desce čtyři hodiny, během kterých byly vystaveny přímému slunečnímu svitu. Poté je Amr vyndal a odnesl na "ochutnávky" do kanceláře. Už cestou si ale všiml, jak pevně na první pohled sušenky vypadají.
Ještě před samotnou ochutnávku zmínil, že podobný pokus, realizovaný na vlastní kůži, není zrovna nejbezpečnější. Pokud totiž člověk jí doma připravené sušenky, které nebyly upečeny tradiční cestou, vystavuje se drobnému riziku Salmonely. I přesto se však do sušenek zakousl.
A krátce na to začal svého experimentu litovat. Ačkoliv se na vrchu zdály být sušenky dobře připravené, vespod čekalo nemilé překvapení v podobě nedopečeného těsta, které bylo zcela bez chuti. Pokud by sušenky zůstaly v autě delší déle než 4 hodiny, možná by se propekly. V časovém limitu 4 hodin však tento "Car Hack" neuspěl.
I přesto je ale udivující, jakých teplot může interiér vašeho vozu na slunci dosahovat. Ještě jednou proto apelujeme - nenechávejte ve svých automobilech zavřené děti ani zvířata. Za žádných okolností. I sebemenší odběhnutí se může znenadání prodloužit a následky by vás mohly tížit celý život.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?