Pekelný žár v autě: Skutečně se v něm dají upéct i domácí sušenky?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. srpna 2018, 09:49 Aktualizováno 10.8.2018, 13:53 Google+

V posledních týdnech dorazily do Česka tropické teploty, které nám všem pořádně zkomplikovaly život. Na vlastní kůži to pocítili i všichni řidiči, kteří museli nechat svůj automobil zaparkovaný byť jen pár hodin na sluníčku. I několik desítek minut totiž stačí k tomu, aby teplota v autě dosáhla nesnesitelných hodnot.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Experiment webu AutoBlog ověřoval, zda se dají za čelním sklem upéct domácí sušenky

Experiment webu AutoBlog ověřoval, zda se dají za čelním sklem upéct domácí sušenky | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na nebezpečí spojená s přehřátím v zaparkovaném a zavřeném autě už jsme upozorňovali mnohokrát a pevně věříme, že by již nikoho nenapadlo nechat v autě zavřené malé dítě nebo zvíře. Stejně tak by se v autech neměli zdržovat ani starší lidé.

Teď už se ale pojďme přenést od rizik spojených s rozpáleným interiérem k jeho přednostem. Tedy pokud se to tak dá vůbec nazvat. Mnoho lidí totiž rozpálený vnitřek auta často přirovnává k rozpálené troubě a tak se na internetu objevuje stále více pokusů, které se snaží ověřit, zda může rozpálený automobil skutečně jako trouba fungovat.

Svou trochou do mlýna se pokusil přispět i motoristický web Autoblog v rubrice CarHacks, kterou diváky prochází Amr. Ten se rozhodl, že do svého vozu, který parkuje před kanceláří na přímém slunci, umístí plech s tradičními cookies a nechá je péct na slunci 4 hodiny. Podle mnohých názorů by to totiž mohlo stačit k jejich dostatečnému propečení.

Jak ovšem Amr upozorňuje, teplota uvnitř automobilu by během "pečení" měla dosahovat alespoň 165 stupňů Fahrenheita, tedy cca 74 °C, což by mělo stačit k účinné likvidaci všech škodlivých bakterií. Aby si Amr mohl ověřit, jakých teplot bylo v interiéru vozu dosaženo, připravil si i GoPro kameru a teploměr.

Samotným receptem na přípravu vás nebudeme zatěžovat, je však obdivuhodné, že si je Amr připravil pro svůj pokus svépomocí a nespoléhal se na koupený polotovar. Když měl těsto připraveno na plechu vyloženém pečícím papírem, umístil plech na palubní desku, kterou chránil před poškozením ručník. Vedle plechu byl postavený teploměr, který společně s plechem snímala kamera.

zdroj: youtube.com

Teplota ve voze však začala rychle růst a zanedlouho odešel teploměr i kamera do křemíkového nebe. Cookies však pobyly na palubní desce čtyři hodiny, během kterých byly vystaveny přímému slunečnímu svitu. Poté je Amr vyndal a odnesl na "ochutnávky" do kanceláře. Už cestou si ale všiml, jak pevně na první pohled sušenky vypadají.

Ještě před samotnou ochutnávku zmínil, že podobný pokus, realizovaný na vlastní kůži, není zrovna nejbezpečnější. Pokud totiž člověk jí doma připravené sušenky, které nebyly upečeny tradiční cestou, vystavuje se drobnému riziku Salmonely. I přesto se však do sušenek zakousl.

A krátce na to začal svého experimentu litovat. Ačkoliv se na vrchu zdály být sušenky dobře připravené, vespod čekalo nemilé překvapení v podobě nedopečeného těsta, které bylo zcela bez chuti. Pokud by sušenky zůstaly v autě delší déle než 4 hodiny, možná by se propekly. V časovém limitu 4 hodin však tento "Car Hack" neuspěl.

img-responsive

Nechávat děti nebo zvířata zamčená v autě během rozpálených letních dnů je hazard s jejich životy | foto: pixabay.com

I přesto je ale udivující, jakých teplot může interiér vašeho vozu na slunci dosahovat. Ještě jednou proto apelujeme - nenechávejte ve svých automobilech zavřené děti ani zvířata. Za žádných okolností. I sebemenší odběhnutí se může znenadání prodloužit a následky by vás mohly tížit celý život.

Vytisknout

Diskuze: Pekelný žár v autě: Skutečně se v něm dají upéct i domácí sušenky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační fto

Elektronická parkovací brzda: Jak vlastně funguje a jaké benefity přináší?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud