Každý z nás už nejspíš někdy musel zastavit u krajnice a vystupovat směrem do silnice. Něco takového je pokaždé nepříjemné a současně i nebezpečné, zvláště pokud se pořádně nezadíváme do zpětného zrcátka a nezkontrolujeme si provoz za námi. A přesně na to zapomněl i tento nevadský policista, který jen o vlásek unikl vážné nehodě. Kamery z jeho kamery však mohou posloužit jako skvělé varování a současně upozornění, že chybovat můžeme všichni.
Rutinní kontrola se pro policistu z nevadské dálniční policie proměnila v dramatický zážitek. Když se totiž chystal vystoupit ze svého služebního vozu, zapomněl se podívat do zrcátka a dveře mi během sekundy doslova urazil projíždějící automobil.
Evidentně šokovaný policista si zřejmě uvědomil svou chybu, v očích zákona však nebyla chyba na jeho straně. Jak uvádí Las Vegas Sun, policista měl v době nehody zapnuté majáky, čímž se na něj vztahoval tzv. "Nevada Move Over Law." Tedy zákon, podle kterého musí řidiči zpomalit a přejet do vzdálenějšího pruhu a to kdykoliv míjejí záchranářské vozidlo se zapnutými majáky.
Řidič, který urazil dveře policistova vozu, po nehodě navíc ani nezastavil. A jak se později ukázalo, měl k tomu dobrý důvod. Na stopu nejmenovaného řidiče (údajně řidičky) nakonec policisty přivedl anonymní tip. Následně se ukázalo, že řidička v době nehody neměla za volantem co dělat, neboť neměla platné řidičské oprávnění.
Policisté ji tak obvinili z řízení bez platného povolení, spáchání škody na státním majetku, ujetí od nehody a neposkytnutí první pomoci. Policistovi se však naštěstí nic nestalo - pokud by však začal vystupovat o sekundu dříve, mohla mít nehoda mnohem vážnější následky.
„Dálnice je pro policisty kanceláří - je to prostředí, kde se pohybují každý den. A je nebezpečné," uvedlo v tiskovém prohlášení nevadské oddělení dálniční policie. „Motoristům často připomínáme, aby zpomalili a vzdálili se kdykoliv vidí zastavené vozidlo s rozsvícenými majáky."
V tomto případě se však o pochybení policisty nedá pochybovat, což si zřejmě velice rychle uvědomil i samotný strážce zákona. Na dálnici totiž existuje řada případů, kdy se řidiči jednoduše nemusí dostat do vzdálenějšího pruhu i když zákony znají a respektují je. Po tomto incidentu jsme si ale jisti, že se policista před každým vystoupením z vozu rozhlédne raději dvakrát.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.