Každý z nás už nejspíš někdy musel zastavit u krajnice a vystupovat směrem do silnice. Něco takového je pokaždé nepříjemné a současně i nebezpečné, zvláště pokud se pořádně nezadíváme do zpětného zrcátka a nezkontrolujeme si provoz za námi. A přesně na to zapomněl i tento nevadský policista, který jen o vlásek unikl vážné nehodě. Kamery z jeho kamery však mohou posloužit jako skvělé varování a současně upozornění, že chybovat můžeme všichni.
Rutinní kontrola se pro policistu z nevadské dálniční policie proměnila v dramatický zážitek. Když se totiž chystal vystoupit ze svého služebního vozu, zapomněl se podívat do zrcátka a dveře mi během sekundy doslova urazil projíždějící automobil.
Evidentně šokovaný policista si zřejmě uvědomil svou chybu, v očích zákona však nebyla chyba na jeho straně. Jak uvádí Las Vegas Sun, policista měl v době nehody zapnuté majáky, čímž se na něj vztahoval tzv. "Nevada Move Over Law." Tedy zákon, podle kterého musí řidiči zpomalit a přejet do vzdálenějšího pruhu a to kdykoliv míjejí záchranářské vozidlo se zapnutými majáky.
Řidič, který urazil dveře policistova vozu, po nehodě navíc ani nezastavil. A jak se později ukázalo, měl k tomu dobrý důvod. Na stopu nejmenovaného řidiče (údajně řidičky) nakonec policisty přivedl anonymní tip. Následně se ukázalo, že řidička v době nehody neměla za volantem co dělat, neboť neměla platné řidičské oprávnění.
Policisté ji tak obvinili z řízení bez platného povolení, spáchání škody na státním majetku, ujetí od nehody a neposkytnutí první pomoci. Policistovi se však naštěstí nic nestalo - pokud by však začal vystupovat o sekundu dříve, mohla mít nehoda mnohem vážnější následky.
„Dálnice je pro policisty kanceláří - je to prostředí, kde se pohybují každý den. A je nebezpečné," uvedlo v tiskovém prohlášení nevadské oddělení dálniční policie. „Motoristům často připomínáme, aby zpomalili a vzdálili se kdykoliv vidí zastavené vozidlo s rozsvícenými majáky."
V tomto případě se však o pochybení policisty nedá pochybovat, což si zřejmě velice rychle uvědomil i samotný strážce zákona. Na dálnici totiž existuje řada případů, kdy se řidiči jednoduše nemusí dostat do vzdálenějšího pruhu i když zákony znají a respektují je. Po tomto incidentu jsme si ale jisti, že se policista před každým vystoupením z vozu rozhlédne raději dvakrát.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?