Ministerstvo dopravy dnes uvedlo, že počítá se zmenšením povinné výbavy vozidel. Z té by tak konečně mohly vypadnout některé zbytečnosti zbytečnosti, které nám dosud jen zabíraly místo v kufru. Některé změny se navíc dotknout i lékárniček, u kterých už nás nebude muset trápit expirační lhůta.
Z výbavy pro klasické automobily by tak vypadly například náhradní pojistky a náhradní žárovky. A na tom rozhodně není nic špatného, neboť jak praxe ukazuje, řada obyčejných motoristů si s výměnou svépomocí mnohdy neporadí a vůz raději svěří do nejbližšího servisu. S rozvojem moderních technologií svícení, jako jsou xenonové a LED světlomety, navíc pozbývají žárovky smysl.
Ze seznamu povinného vybavení by pak dále mohl vypadnout i zvedák, klíč na matice a náhradní kolo. To však platí pouze pro automobily, které jsou 1. vybaveny pneumatikami umožňujícími nouzové dojetí a současně jsou schopny defekt indikovat (systém TPMS), případně 2. pro vozidla vybavená prostředky k bezdemontážní opravě umožňující nouzové dojetí (spreje, sady na opravu), nebo 3. vozidla se zajištěnou asistenční službou.
Po konzultacích s ministerstvem zdravotnictví pak ministerstvo dopravy navrhuje vyloučit z lékárniček trojcípý šátek, náplast s polštářkem, plastovou roušku a nůžky, které se podle ministerstva dopravy příliš často nevyužívaly. Navíc by měly odpadnout i starosti s expirací lékárniček, ve kterých nakonec zůstane jen obvaz hotový s 1 polštářkem, obvaz hotový s 2 polštářky, náplast hladká (cívka), obinadlo škrtící pryžové, rukavice pryžové (latexové) a isotermická folie o rozměrech min. 200 x 140 cm.
Ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě uvádí „Vozit povinně v autě žárovky nebo pojistky už je v současnosti zbytečné, u nových aut řidiči stejně nechávají výměnu světel na servisu. Stejně tak po domluvě s ministerstvem zdravotnictví jsme se rozhodli, že pro první pomoc postačí lékárnička bez roušky, nebo náplastí s polštářkem a už jí nebude nutné měnit kvůli expiraci.“
Zbytek povinné výbavy pak zůstává beze změn. Pokud se podaří výše zmiňované změny obhájit na legislativní řadě vlády, pak se počítá s jejich zavedením do praxe již od 1. října tohoto roku.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?