Ministerstvo dopravy dnes uvedlo, že počítá se zmenšením povinné výbavy vozidel. Z té by tak konečně mohly vypadnout některé zbytečnosti zbytečnosti, které nám dosud jen zabíraly místo v kufru. Některé změny se navíc dotknout i lékárniček, u kterých už nás nebude muset trápit expirační lhůta.
Z výbavy pro klasické automobily by tak vypadly například náhradní pojistky a náhradní žárovky. A na tom rozhodně není nic špatného, neboť jak praxe ukazuje, řada obyčejných motoristů si s výměnou svépomocí mnohdy neporadí a vůz raději svěří do nejbližšího servisu. S rozvojem moderních technologií svícení, jako jsou xenonové a LED světlomety, navíc pozbývají žárovky smysl.
Ze seznamu povinného vybavení by pak dále mohl vypadnout i zvedák, klíč na matice a náhradní kolo. To však platí pouze pro automobily, které jsou 1. vybaveny pneumatikami umožňujícími nouzové dojetí a současně jsou schopny defekt indikovat (systém TPMS), případně 2. pro vozidla vybavená prostředky k bezdemontážní opravě umožňující nouzové dojetí (spreje, sady na opravu), nebo 3. vozidla se zajištěnou asistenční službou.
Po konzultacích s ministerstvem zdravotnictví pak ministerstvo dopravy navrhuje vyloučit z lékárniček trojcípý šátek, náplast s polštářkem, plastovou roušku a nůžky, které se podle ministerstva dopravy příliš často nevyužívaly. Navíc by měly odpadnout i starosti s expirací lékárniček, ve kterých nakonec zůstane jen obvaz hotový s 1 polštářkem, obvaz hotový s 2 polštářky, náplast hladká (cívka), obinadlo škrtící pryžové, rukavice pryžové (latexové) a isotermická folie o rozměrech min. 200 x 140 cm.
Ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě uvádí „Vozit povinně v autě žárovky nebo pojistky už je v současnosti zbytečné, u nových aut řidiči stejně nechávají výměnu světel na servisu. Stejně tak po domluvě s ministerstvem zdravotnictví jsme se rozhodli, že pro první pomoc postačí lékárnička bez roušky, nebo náplastí s polštářkem a už jí nebude nutné měnit kvůli expiraci.“
Zbytek povinné výbavy pak zůstává beze změn. Pokud se podaří výše zmiňované změny obhájit na legislativní řadě vlády, pak se počítá s jejich zavedením do praxe již od 1. října tohoto roku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.