Ministerstvo dopravy dnes uvedlo, že počítá se zmenšením povinné výbavy vozidel. Z té by tak konečně mohly vypadnout některé zbytečnosti zbytečnosti, které nám dosud jen zabíraly místo v kufru. Některé změny se navíc dotknout i lékárniček, u kterých už nás nebude muset trápit expirační lhůta.
Z výbavy pro klasické automobily by tak vypadly například náhradní pojistky a náhradní žárovky. A na tom rozhodně není nic špatného, neboť jak praxe ukazuje, řada obyčejných motoristů si s výměnou svépomocí mnohdy neporadí a vůz raději svěří do nejbližšího servisu. S rozvojem moderních technologií svícení, jako jsou xenonové a LED světlomety, navíc pozbývají žárovky smysl.
Ze seznamu povinného vybavení by pak dále mohl vypadnout i zvedák, klíč na matice a náhradní kolo. To však platí pouze pro automobily, které jsou 1. vybaveny pneumatikami umožňujícími nouzové dojetí a současně jsou schopny defekt indikovat (systém TPMS), případně 2. pro vozidla vybavená prostředky k bezdemontážní opravě umožňující nouzové dojetí (spreje, sady na opravu), nebo 3. vozidla se zajištěnou asistenční službou.
Po konzultacích s ministerstvem zdravotnictví pak ministerstvo dopravy navrhuje vyloučit z lékárniček trojcípý šátek, náplast s polštářkem, plastovou roušku a nůžky, které se podle ministerstva dopravy příliš často nevyužívaly. Navíc by měly odpadnout i starosti s expirací lékárniček, ve kterých nakonec zůstane jen obvaz hotový s 1 polštářkem, obvaz hotový s 2 polštářky, náplast hladká (cívka), obinadlo škrtící pryžové, rukavice pryžové (latexové) a isotermická folie o rozměrech min. 200 x 140 cm.
Ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě uvádí „Vozit povinně v autě žárovky nebo pojistky už je v současnosti zbytečné, u nových aut řidiči stejně nechávají výměnu světel na servisu. Stejně tak po domluvě s ministerstvem zdravotnictví jsme se rozhodli, že pro první pomoc postačí lékárnička bez roušky, nebo náplastí s polštářkem a už jí nebude nutné měnit kvůli expiraci.“
Zbytek povinné výbavy pak zůstává beze změn. Pokud se podaří výše zmiňované změny obhájit na legislativní řadě vlády, pak se počítá s jejich zavedením do praxe již od 1. října tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.