Potkat na silnici elektrické Audi R8 e-tron je možná větší vzácnost, než potkat některý z exkluzivních modelů Bugatti. Automobilka však rozhodně takový zájem neměla. Její elektrický sporťák postavený na základech úspěšného modelu R8 však přišel příliš brzy a nezájem zákazníků ukončil výrobu po pouhém roce. A za tu dobu se prodalo méně než 100 kusů.
Ačkoliv byla Audi R8 E-Tron svým způsobem propadák, k čemuž ji ostatně předurčovala už přepálená prodejní cena okolo 1 mil. Euro (25.6 mil. Kč), automobilka se zřejmě pokusí celý působivý koncept znovu oživit. A to již poměrně brzy.
Podle webu Automotive News se totiž zdá, že na motoristické akci Pebble Beach Car Week, která se koná během tohoto měsíce, bychom mohli být svědky představení konceptu PB 18 E-Tron, který by mohl sloužit jako předzvěst nového elektrického supersportu. Podle některých informací by pak tento vůz mohl zapadnout do rodiny modelů R8, případně by mohl nahradit některý z modelů se spalovacím motorem.
Za připomenutí navíc stojí zprávy, podle kterých Audi nemá v plánu představit třetí generaci modelu R8, takže nový elektrický koncept by mohl vycházet z její podstaty, ale v nabídce by mohl být zařazen pod novým názvem. Specifika novinky zatím automobilka drží pod pokličkou, podle některých náznaků by se však pod kapotou mohla ukrývat technika odvozená od závodního speciálu R18 LMP.
Samotná automobilka se zatím drží prohlášení, podle kterého má nový koncept sloužit jako designová studie puristického sportovního vozu budoucnosti. Dost možná by tak PB 18 E-Tron mohl být jen oknem do budoucnosti výkonných elektrických supersportů z Ingolstadtu.
Jedním z prvních zástupců této úzké vybrané skupiny se již poměrně brzy stane sportovní čtyřdveřový E-Tron GT, jehož výroby již byla potvrzena na první roky příštího desetiletí. Tento vůz by navíc mohl mít mnoho společného s Porsche Taycan, které se představí již příští rok.
Do té doby však nezbývá nic jiného, než pi počkat na představení konceptu PB 18 E-Tron, které proběhne 23. srpna na závodní dráze Laguna Seca. Den poté bude vůz vystaven na akce „The Quail" a 25. srpna se opět vrátí na okruh Laguna Seca, odkud zamíří na samotnou akci Concours d’Elegance Pebble Beach, kde bude vystaven od 26. srpna, jak uvádí Motor1.com.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.